7 نکته برای یافتن هدف زندگی

ترکیبی از یک حرفه موفق، یک خانواده دوست داشتنی و یک شبکه اجتماعی قوی ممکن است دستورالعمل یک زندگی کامل به نظر برسد. با این حال، حتی کسانی که می توانند هر یک از این گزینه ها را بررسی کنند ممکن است احساس کنند چیزی از دست رفته است و این “چیزی” هدف آن ها از زندگی است. برای یافتن هدف راه های لسیاری وجود دارد و هدف می تواند کلید موفقیت هر فرد باشد. با این حال برای رسیدن به هدف لازم است تا به دقت تمامی تکنیک ها و استراتژی ها را بررسی کرد. از این رو شما می توانید با مشاوره تلفنی روان شناسی از این روند اطلاع پیدا کنید. در این مقاله به بررسی 7 نکته برای یافتن هدف زندگی می پردازیم.

هدف و یافتن آن

“یافتن هدف خود” چیزی فراتر از یک کلیشه یا رویایی است که هرگز تحقق نخواهد یافت. این واژه در واقع ابزاری برای زندگی بهتر، شاد تر و سالم است که تعداد کمی از افراد سعی در استفاده از آن دارند. طبق یکی از تحلیل های این موضوع در نیویورک تایمز ، فقط 25٪ از بزرگسالان در برخی کشور ها می گویند که هدف مشخصی از آنچه زندگی آن ها را معنی دار معنی دار می کند، دارند. در حالی که 40٪ ادعا می کنند که حس خاصی ندارند و هدفی را در ذهن خود ندارند.

چرا به حس داشتن یک هدف نیاز دارید؟

مطالعه ای که در سال 2010 در روان شناسی کاربردی منتشر شد و نشان داد افرادی که دارای سطح بالایی از بهزیستی eudemonic هستند – که شامل داشتن یک احساس هدف همراه با احساس کنترل و احساسی مانند آنچه شما انجام می دهید ارزشمند است – تمایل دارند که عمر طولانی تر داشته باشند. محققان دیگر دریافتند که سلامتی ممکن است برای حفظ سلامت ذهنی هم از شما محافظت کند. در آن تحقیق، افراد با بیشترین بهزیستی 30 درصد کمتر در طول دوره پیگیری هشت و نیم سال احتمال مرگ داشتند. همچنین تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد شما احساس هدف را به نتایج مثبت سلامتی یعنی مواردی از جمله سکته های مغزی و قلبی، خواب بهتر و خطر پایین زوال عقل و معلولیت ها مرتبط می داند.

مطالعه ای که در سال 2016 در مجله Research and Personality منتشر شد نشان داد که افرادی که احساس هدف داشتن می کنند درآمد بیشتری نسبت به افرادی که احساس می کنند کارشان فاقد معنا است می گیرند. بنابراین خبر خوب این است که شما مجبور نیستید بین داشتن ثروت و داشتن زندگی معنادار یکی را انتخاب کنید. ممکن است هدف شما والا تر باشد، پول بیشتری بدست آورید.

نکته قابل توجه درباره 7 نکته برای یافتن هدف زندگی

با تمام این مزایا، مشخص است که یافتن هدف و معنی در زندگی مهم است. اما هدف و معنی چیزی نیست که بتوان به سرعت تعیین کرد. این فرایند نیاز به خوداندیشی فراوان، گوش دادن به دیگران و یافتن روند اشتیاق و انگیزه شما دارد . این هفت استراتژی می تواند به شما کمک کند هدف خود را آشکار یا پیدا کنید، بنابراین می توانید زندگی معنادارتری را شروع کنید. در ادامه به بررسی این گزینه ها می پردازیم.

پول، وقت یا استعداد خود را اهدا کنید.

یافتن هدف در زندگی فواید بسیاری دارد. اگر فقط یک عادت وجود دارد که می تواند برای یافتن هدف تان به شما کمک کند، این کمک به دیگران است. محققان دانشگاه ایالتی فلوریدا و استنفورد دریافتند که خوشبختی و معناداری با هم تداخل دارند اما متفاوت است: خوشبختی با گیرنده بودن قبل از فرد دهنده ارتباط داشت، در حالی که معناداری بیشتر با هدیه دادن بیشتر از یک گیرنده در ارتباط بود. “بخشنده” بودن در رابطه افراد را با داشتن یک زندگی هدفمند تر مرتبط می کند.

رفتار های نوع دوستانه می تواند شامل داوطلب شدن برای یک سازمان غیرانتفاعی، کمک مالی برای دلگرمی شما یا کمک روزمره به افراد اطراف شما باشد. می توانید تصمیم بگیرید هر ماه جمعه ها را صرف پختن غذا در آشپزخانه کنید یا داوطلبانه هفته ای یک بار همسایه مسن خود را به فروشگاه مواد غذایی برسانید. انجام کاری غیرعادی برای دیگران باعث می شود احساس کنید زندگی شما معنی دارد.  روان شناسان توضیح می دهند که چرا برای کمک به دیگران، بهزیستی خود را به خطر می اندازیم.

7 نکته برای یافتن هدف زندگی – به بازخورد گوش دهید.

تشخیص چیز هایی که گاهی اوقات احساس اشتیاق می کنید دشوار است. به هر حال، شما احتمالاً دوست دارید کار های مختلفی انجام دهید و کار هایی که دوست دارید انجام دهید آنقدر در زندگی شما ریشه دوانده اند که متوجه نمی شوید اهمیت این کار ها چقدر است. خوشبختانه ممکن است افراد دیگر بتوانند بینشی به شما بدهند. این فرصتی خوب است که شما در حال حاضر اشتیاق و هدف خود را حتی بدون اینکه متوجه آن باشید به اطرافیان خود نشان می دهید.

ممکن است شما ترجیح دهید با دیگران ارتباط برقرار کنید و از آن ها بپرسید چه چیز هایی شما را به یاد دیگران می اندازد یا اینکه وقتی وارد ذهن آن ها می شوید چه فکر می کنند. یا ممکن است وقتی شخصی به شما تعارف می کند یا درباره شما مشاهداتی می کند یادداشت کنید. آن مشاهدات را بنویسید و به دنبال الگو ها باشید. خواه مردم شما را به عنوان ”یک فرد با روحیه سرگرم کننده عالی” تصور کنند یا اینکه بگویند ”شما علاقه به کمک به افراد مسن را دارید”، شنیدن صحبت هایی که دیگران می گویند آنچه را که در مورد شما مشاهده می کنند ممکن است برخی از علاقه هایی را که قبلاً درگیر آن بوده اید تقویت کند.

خود را با افراد مثبت محاصره کنید.

به قول معروف شما آن چیزی هستید که در ذهن نگهداری می کنید. شما با افرادی که برای حضور در کنار خود انتخاب می کنید چه چیز های مشترکی دارید؟ به همکاران یا اعضای خانواده ای که احساس می کنید موظف به دیدن آن ها هستید فکر نکنید. به افرادی که خارج از کار و خارج از کارکرد های خانواده برای گذراندن وقت خود انتخاب می کنید، فکر کنید. افرادی که خود را با آن ها احاطه می کنید در مورد شما چیزی می گویند. اگر توسط افرادی احاطه شده باشید که تغییرات مثبتی ایجاد می کنند، ممکن است از الهام آن ها استفاده کنید. در اطراف شما افراد منفی هستند که شما را به پایین می کشند، ممکن است بخواهید تغییراتی ایجاد کنید. احساس علاقه و هدفمند بودن در هنگام حضور در کنار افرادی که علاقه مند به کمک های مثبت نیستند، دشوار است.

7 نکته برای یافتن هدف زندگی – مکالمه را با افراد جدید شروع کنید.

وقتی در مترو تنها هستید یا در یک کافه نشسته اید و در انتظار دوستتان هستید، مرور رسانه های اجتماعی آسان است. در برابر این اصرار مقاومت کنید. در عوض ، وقت بگذارید و با افراد اطراف خود صحبت کنید. از آن ها بپرسید آیا روی پروژه ای کار می کنند یا دوست دارند برای سرگرمی چه کاری انجام دهند. درمورد سازمان هایی که با آن ها درگیر هستند یا اگر می خواهند به اهداف خاصی برسند صحبت کنید. حتی اگر در آغاز مکالمه با غریبه ها ممکن است در ابتدا احساس ناخوشایندی داشته باشید ، صحبت با افراد خارج از دایره اجتماعی فوری شما می تواند چشم شما را به فعالیت ها، علل یا فرصت های شغلی باز کند که حتی هرگز وجود آن ها را نمی دانید.

به جستجوی علاقه خود بپردازید.

7 نکته برای یافتن هدف زندگی

حتما در طول زندگی خود به صفحات اجتماعی دیگران سر زده اید. افراد عموما از علايق خود در صفحه ها قرار می دهند. شما هم این کار را در روند زندگی خود و در صفحات اجتماعی انجام می دهید. هنگام دیدار حضوری با دیگران، بیشترین گفتگو هایی را که از انجام آن ها با دیگران لذت می برید، در نظر بگیرید. آیا دوست دارید در مرد تاریخ صحبت کنید؟ یا آیا ترجیح می دهید آخرین نکات مربوط به صرفه جویی در هزینه را که کشف کرده اید، به اشتراک بگذارید؟ مواردی که دوست دارید درباره آن ها صحبت کنید و مواردی که از اشتراک گذاری آن ها در شبکه های اجتماعی لذت می برید ممکن است مواردی را که به شما هدف زندگی می دهند، آشکار کند.

7 نکته برای یافتن هدف زندگی – بی عدالتی هایی را که شما را آزار می دهند در نظر بگیرید.

عموما همه ما از مسائلی در جهان غمگین هستیم یا در برابر بی عدالتی هایی شرایط سختی را تحمل می کنیم. این مسيله می تواند در ارتباط با حقوق حیوانات باشد یا این که در ارتباط با حقوق فقرا صحبت کند. لزوماً نباید تمام وقت به هدف خود بپردازید. شما ممکن است دریابید که شغل شما این توانایی را دارد که بتوانید به دلیلی که نسبت به آن احساس اشتیاق می کنید کمک کنید. یا ممکن است دریابید که می توانید برای اهدا به هدفی که به آن اعتقاد دارید وقت اختصاص دهید.

آنچه را که دوست دارید انجام دهید کشف کنید.

صرف فکر کردن در مورد آنچه واقعاً دوست دارید انجام دهید می تواند به شما در یافتن هدف نیز کمک کند. آیا شما کاملا عاشق تئاتر موسیقی هستید؟ مهارت های شما ممکن است به بهترین نحو مورد استفاده قرار گیرد تا اجرا های زنده را برای کودکانی که می توانند از مواجهه با هنر بهره مند شوند، به ارمغان بیاورد. آیا تجزیه و تحلیل داده ها چیزی است که شما واقعاً به آن علاقه دارید؟ در نظر بگیرید که چه نوع مهارت، استعداد و اشتیاق را پیش روی خود دارید. سپس، فکر کنید که چگونه می توانید اشتیاق خود را به چیزی معنادار برای خود تبدیل کنید.

منابع
verywellmind.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا