نشانه هایی که پیش بینی می کنند پایان رابطه شما نزدیک است

پایان رابطه نشانه‌های مختلفی دارد که برای هر زوجی در زمان های متفاوت اتفاق می افتد. گاهی اوقات پایان یک رابطه بهتر از نگهداری آن است. همه ما در زندگی وارد روابطی می شویم که برخی از آن ها ممکن است در صورت جدایی به ما ضربه بزند. قلدری و آسیب به نوجوانان می تواند آسیب های روانی بسیاری به افراد خصوصا در روابط آینده آن ها برساند. در مقاله های قبل گفتیم که قلدری چگونه می تواند به رابطه حتی در بزرگسالان آسیب برساند. اگر افراد در معرض قلدری قرار بگیرند ممکن است نتوانند مشکلات خود را بیان کنند.

در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارد. برخی از این اختلالات روانی را ممکن است بشانسید. یکی از این اختلالات آسیب های بعد از رابطه است. عصبانیت اگر ادامه داشته باشد می تواند آسیب های زیادی به افراد برسانند. یکی از این آسیب ها می تواند مشکلات روانی باشد. مشکلات در رابطه می توان از طریق راه های مختلفی حل شود. در ادامه می خواهیم ببینیم که نشانه هایی که پیش بینی می کنند پایان رابطه شما نزدیک است چگونه است؟

تمرینات روانشناسی برای انواع آسیب های پایان رابطه

برای مثال ممکن است یک روان شناس برای یک فرد راه های مختلفی مثل تمرین با خود یا استفاده از وسایل مخصوص برای کاهش عصبانیت استفاده کند. تمامی اختلالات روانی قابل حل است. برای مثال در یک فرد عصبانیت فقط در زمان های اتفاقات ناگوار ایجاد می شود. در افراد دیگر ممکن است این عصبانیت به شیوه های دیگری ایجاد شود. برای مثال ممکن است فرد در تمام مدت عصبانیت را داشته باشد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با نشانه هایی که پیش بینی می کنند پایان رابطه شما نزدیک است، صحبت کنیم.

پس از پایان رابطه عاشقانه، آن ها را به استفاده از فناوری تشویق کنید

فرزندپروری در عصر دیجیتال برای افراد ضعیف نیست. این روزها طبیعی است که نوجوانان وضعیت رابطه خود را به صورت آنلاین منتشر کنند. با این حال، آن‌ها را تشویق کنید که ممکن است زمان خوبی برای دوری از رسانه های اجتماعی باشد. هنگامی که آن‌ها این پیام های بعد از رابطه را ارسال می کنند، می تواند باعث واکنش و حتی عدم آرامش نوجوانان شود. آن‌ها هرگز نباید به شریک زندگی  سابق خود بدگویی کنند یا درباره چیزهای شخصی که به آن‌ها محرمانه گفتند صحبت کنند. در حالی که اکثر نوجوانان دارای درک خوبی هستند، زمان بسیار خوبی برای یادگیری نحوه برخورد مناسب با جدایی است.

چند استدلالی که نشانه پایان رابطه است

مشاجره در یک رابطه طبیعی است. حتی می تواند سالم باشد. این نشان می‌دهد که می‌خواهید مشکلات را حل کنید، بیشتر با هم ارتباط برقرار می‌کنید، و می‌خواهید تلاش کنید تا با هم بمانید. اما چه زمانی یک استدلال به نشانه ای مطمئن از پایان یک رابطه تبدیل می شود؟ چه زمانی دعوا دارای حالت منفی تر است؟ شما باید از اختلافات مخربی که هیچ لطفی به شما نمی کند آگاه باشید. در این‌جا چند استدلال وجود دارد که نشان دهنده پایان یک رابطه است.

بحث بر سر اهداف زندگی

یک رابطه طولانی مدت معمولا شامل دو نفر می شود که هر دو به اهداف یکدیگر احترام می گذارند و آرزوی چیزهای مشابه در زندگی دارند. در روابط متعهدانه، یک زوج معمولاً قبلاً صحبت کردند که زندگی مشترکشان به کجا می رود. آن‌ها یک ایده کلی از جایی که می خواهند باشند دارند، و این آینده همیشه شامل یکدیگر می شود.

اما ناگهان، شما شروع به مبارزه بر سر اهداف زندگی خود می کنید. به نظر می رسد جاه طلبی های شما دیگر با هم مطابقت ندارند. متوجه می‌شوید که آیا هنوز هم می‌توانید شریک زندگی خود را در ده سال آینده خود ببینید. اگر آن اهداف دیگر با هم هماهنگ نباشند، ممکن است پایان رابطه نزدیک باشد. برخی از اهداف تحت تأثیر ممکن است:

  • جایی که می خواهید زندگی یا کار کنید
  • این که آیا شما بچه می خواهید یا خیر
  • اعتقادات مذهبی یا معنوی
  • مدیریت مالی
  • اهداف سبک زندگی

پایان رابطه و آینده افراد دارای روابط بلند مدت

افراد با روابط طولانی مدت در مورد برنامه‌های آینده‌شان نیازی به داشتن همه چیزهای مشترک ندارند. اما باید دید کلی یا ایده‌ای مشابه در مورد اینکه به کجا می‌روند به اشتراک بگذارند. اگر ده سال دیگر را با کسی سپری کنید، هیچ مقدار مثبت اندیشی به شما کمک نمی کند. فقط بعد از اینکه برای کسب  اهدافش فداکاری کردید، متوجه می شوید که به بن بست رسیدید.

پایان رابطه وقتی بر سر صمیمیت بحث می کنید

بسیاری از افراد تأثیر صمیمیت بر سلامت یک رابطه را نادیده می گیرند. اما از آنجایی که صمیمیت خوب اغلب به ارتباط خوب مربوط می شود، اگر رابطه شما در خارج از اتاق خواب از بین می رود، مدت زیادی طول نخواهد کشید تا پایان یک رابطه. ایجاد شود. داشتن علایق، ترجیحات و سطوح میل جنسی برای شرکای جنسی غیرعادی نیست. این همچنین نشان می دهد که حداقل یکی از شما از نظر جسمی ناراضی است. در واقع سالم نیست و می تواند باعث ایجاد احساس افلاطونی در روابط عاشقانه شود.

صمیمیت طبیعی و پایان رابطه

صمیمیت باید طبیعی باشد. هیچ یک از طرفین نباید در مورد آنچه در زندگی اتفاق می افتد احساس اجبار یا گناه کند. اگر شروع به ایراد گیری از عادات یکدیگر کنید، دیگر از نظر فیزیکی سازگار نیستید. ارتباط فیزیکی به اندازه ارتباط کلامی مهم است. اگر متوجه شدید که در رختخواب دچار لکنت و تقلا می شوید، ممکن است برخی از مشکلات جدی رابطه را در هر جای دیگری نادیده گرفته باشید.

جر و بحث بد و پایان رابطه

آیا دعواهای شما به شدت ناسالم می شود، تا جایی که از موضوع مورد نظر منحرف می شوید و شروع می کنید توهین های شخصی یا بیان چیزهای نامرتبط از گذشته؟ شما به روشی مسموم با هم دعوا می کنید و احترام شما نسبت به یکدیگر در حال نابودی است.

انتخاب نوع مبارزه و پایان رابطه

برخی از زوج ها فعالانه سعی می کنند با یکدیگر دعوا کنند. اغلب، این یک بحث و جدل برای جلب توجه است. یا راهی برای تغییر در یک رابطه خسته کننده، حتی راهی برای از بین بردن صمیمیت یا اشتیاق از آن.

نشانه هایی که پیش بینی می کنند پایان رابطه شما نزدیک است

بسیاری از مردم می توانند بفهمند که چه زمانی رابطه آن‌ها رو به پایان است. نشانه‌های گویای زیادی وجود دارد که پیش‌بینی می‌کند ارتباطی که زمانی برای هر دو شریک رضایت‌بخش بود، اکنون به پایان رابطه نزدیک است. این معمولاً به این معنی است که رابطه آمادگی اتمام را دارد. معمولاً یک نقطه خاص وجود دارد که در آن افراد متوجه می شوند که پایان رابطه آن ها شروع می شود. این همیشه نباید چیز بدی باشد. اگر در هر رابطه‌ای که تا به حال در آن بودید بمانید، نمی‌توانید یک فرد خاص را پیدا کنید. گاهی اوقات، افراد پس از پایان رابطه دوستان بهتری می شوند.

نکته

کارشناس پیش‌بینی طلاق، جان گاتمن، می‌گوید: «وقتی پایان رابطه نزدیک است، افراد از هم جدا می‌شوند.» بنابراین، دانستن نشانه‌هایی که نشان می‌دهند زمان پایان است، می‌تواند انتقال از یک رابطه را کمتر قابل کنترل کند.

چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد پایان رابطه نزدیک است

«روابط با اعتماد دوام می‌آورند، و اگر در هر نقطه‌ای از آن شکسته شود، تقریباً پایان رابطه است. علاوه بر این، ناتوانی در برقراری ارتباط منجر به مشکلات می شود.» – یووراج سینگ

مهمترین منبع استرس شما شریک زندگی شماست

برای اکثر مردم، همراهی در کنار یکدیگر خود راهی برای کاهش استرس است. با این حال، ممکن است زمانی فرا برسد که فکر معاشرت با آن‌ها فقط بر استرس بقیه روز شما می افزاید. این نشانه آن است که رابطه دچار مشکلاتی است. احساس استرس یا موظف به گذراندن وقت با همسرتان فقط به شما آسیب می رساند. وقتی رابطه به پایان می رسد، متوجه می شوید که بسیار شادتر هستید و می توانید ادامه دهید.

شما برای مدت طولانی در حال و هوای رابطه نیستید

وقتی زندگی خود را در چند سال آینده تصویر می کنید، آیا شریک زندگی خود را در کنار خود تصور می کنید؟ و اگر این کار را انجام دهید، آیا برای شما شادی یا ترس به ارمغان می آورد؟ اگر پاسخ دومی باشد، احتمالاً آماده هستید که رابطه به مسیر خود ادامه دهد.

دکتر جان گاتمن می‌گوید: « آنها دستیابی به آنچه می خواهند را در اولویت قرار می دهند و نیازهای شریک خود را نادیده می گیرند. این می تواند تجربه ترسناکی باشد که متوجه شوید فردی که با او هستید، شخصی نیست که می خواهید برای همیشه با او باشید. اما وقتی حقیقت آشکار شد، برای همه افراد درگیر بهتر خواهد بود و باعث رنجش بسیار کمتری می شود.

پایان رابطه یعنی شما به اندازه قبل صحبت نمی کنید

اگر چند روز بدون صحبت با طرف مقابلتان، حتی یک تماس تلفنی یا پیام کوتاه، ادامه می دهید، و این موضوع شما را یک ذره آزار نمی دهد، احتمالاً نشانه پایان رابطه است. می توان انتظار داشت که حداقل یک روز را بدون صحبت سپری کنید. اما بیشتر افراد در یک رابطه می خواهند حداقل به شریک زندگی خود رسیدگی کنند. اگر چنین تمایلی ندارید، احتمالاً باید با شریک زندگی خود در مورد این که آیا آنها نیز چنین احساسی دارند یا خیر صحبت کنید. اگر چنین هستند، احتمالاً بهتر است در زمانی که پیشرو هستید، آن را کنار بگذارید.

شما تنهایی شادتر هستید

درونگراها ممکن است اغلب در تنهایی احساس خوشبختی کنند. اما حتی درونگراها از گذراندن وقت با افراد مهم خود لذت می برند. اگر متوجه می‌شوید که لحظه‌ای که تنها هستید، احساس سرخوشی یا آرامش می‌کنید، احتمالاً نشانه‌ای از پایان رابطه است که مانند گذشته از توجه و حضور همسرتان لذت نمی‌برید.

نظرات کارشناسان درباره پایان رابطه

ایادورا باوم، مربی معتبر بهداشتی می‌گوید: «اگر به دلخواه یکدیگر را نمی‌بینید، یا حتی از یکدیگر دوری می‌کنید، به چه معناست؟ می‌تواند به این معنا باشد که علاقه خود را از دست دادید و باید به همه چیز پایان دهید.» شما نمی خواهید در کنار آن‌ها باشید و آن‌ها لایق کسی هستند که این کار را انجام دهد.

به جدایی فکر می کنید

اگر نگران جدایی هستید زیرا نمی خواهید، احتمالاً نشانه ای نیست که رابطه شما محکوم به نابودی است. با این حال، اگر متوجه شدید که اتما رابطه به طور جدی به ذهن شما خطور می کند، این نشانه آن است که احتمالاً زمان رهایی است. رابطه‌ای که می‌خواهید برای همیشه در آن باشید، رابطه‌ای است که حتی به این فکر نمی‌کنید که آن‌ها را رها کنید.

شریک زندگی شما را تهدید به جدایی می کند

این معمولا آخرین تلاش برای پایان رابطه است. فرض کنید شریک زندگی شما از این به عنوان ابزاری در اختلاف بر سر موضوعی بی اهمیت استفاده می کند. در این صورت، نشانه آن است که آن‌ها به اندازه شما در رابطه سرمایه گذاری نکردند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا