نحوه برخورد با کلمات آزاردهنده در یک رابطه

آیا متوجه شده اید که شریک زندگی تان اخیراً کمی با شما بداخلاق بوده است، شاید چیزهای بدی می گوید و بیش از حد معمول این رفتار را تکرار می کند. یا شاید اخیراً چند شب به رختخواب رفته اید و به همه چیزهایی که گفته اید فکر کرده اید و متوجه شده اید که تعداد کمی از آنها از مرز عبور کرده اند. ناراحت کردن یکدیگر (حتی عمدا) در یک رابطه طبیعی است، اما می تواند به راحتی از حد گذشته و به یک مسئله تبدیل شود. اگر فکر می کنید کلمات آزاردهنده در حال تبدیل شدن به یک مشکل در رابطه شما هستند، باید به این موضوع رسیدگی کنید و راهی برای جلوگیری از بدتر شدن آن پیدا کنید. در این مقاله از همکده نحوه برخورد با کلمات آزاردهنده در یک رابطه را بیان می کنیم.

مرکز مشاوره همکده به صورت حضوری و با مشاوره تلفنی روان شناسی ارائه دهنده شرایط ویژه ای در روابط شما می باشد.

چگونه متوجه می شوید که مشکلی وجود دارد؟

ممکن است به این فکر کنید که “چگونه بفهمم واقعاً شرایط بد است یا طبیعی است؟” خب، بسیاری از ما تجربه کرده‌ایم که برخی از کلمات ناخوشایند در روابطمان پرتاب می‌شوند، بنابراین تشخیص اینکه چه زمانی چیزی بیش از حد پیش رفته و تبدیل به یک موضوع واقعی شده است، دشوار است. در حالی که لزوماً معیاری برای این کار وجود ندارد، یا چندین بار قبل از اینکه یک چیز بد باشد، اتفاق می افتد، علائمی وجود دارد که می توانید به آنها توجه کنید – یکی از آنها این است که شما احساس نیاز به جستجوی این مقاله کرده اید!

آیا به نظر می رسد که عادت است به جای اتفاقی؟ این ممکن است به این معنی باشد که شما چیزهای بدی را به شریک خود می گویید فقط به این دلیل که به گفتن آنها عادت دارید، نه به این دلیل که واقعاً اتفاقی افتاده است. آیا بر عزت نفس فرد تأثیر منفی می گذارد؟ آیا وقتی شریک زندگی تان شما را با نام و نشان صدا می زند نسبت به خودتان احساس بدی دارید یا بی ارزش هستید؟ اگر شریک دوستتان این کار را با آنها انجام می داد، با این رفتار احساس راحتی می کنید؟ اگر می خواهید آن را به عنوان یک مشکل در رابطه با شخص دیگری علامت گذاری کنید، باید آن را به عنوان یک مشکل در رابطه خود علامت بزنید. نحوه برخورد با کلمات آزاردهنده در یک رابطه را نیز باید بیاموزید.

چرا شریک زندگی ام مرا سرزنش می کند؟

در حالی که بهانه ای برای رفتار ناپسند وجود ندارد، ممکن است کمک کند که بفهمیم از کجا می آید. این ممکن است چیزی باشد که می‌توانید بعداً با آنها صحبت کنید، اما در حال حاضر، اجازه دهید به برخی از دلایل پشت این نوع رفتار نگاه کنیم:

خشم

ممکن است شریک زندگی شما واقعاً عصبانی باشد، اما نه لزوماً از شما. وقتی عصبانی هستیم و سعی می‌کنیم آن را مهار کنیم، اغلب در زیر سطح حباب می‌زند و چیزی کوچک می‌تواند ما را از لبه خارج کند و باعث آزاد شدن آن احساس شود. اگر شریک زندگی شما مشکلاتی با عصبانیت دارد یا شغل بسیار پر استرسی دارد، ممکن است تمام روز در محل کار خشم خود را کم کرده باشد و در نهایت وقتی به خانه می‌آیند به این دلیل که دیگر “نیازی” به نگه داشتن آن برای حرفه‌ای بودن ندارد.

نا امیدی

نحوه برخورد با کلمات آزاردهنده در یک رابطه نیاز به بررسی علت آن نیز دارد. اگر شریک زندگی شما اغلب فریاد می زند ممکن است احساس آشفتگی و آزردگی خاطر کند. مشابه آنچه در بالا وجود دارد، این احساسات می توانند زیر سطح بنشینند و از بین بروند. ممکن است متوجه شوید که آن‌ها در سکوت از شما خشم می‌گیرند یا به نظر می‌رسند که از شما خیلی عصبانی هستند، قبل از اینکه دست و پا بزنند و چیزهای ناپسندی بگویند.

عزت نفس پایین علت ایجاد کلمات آزاردهنده در یک رابطه

کسانی از ما که سطح اعتماد به نفس پایینی دارند، گاهی می‌توانند سعی کنند دیگران را پایین بیاورند تا احساس بهتری نسبت به خود داشته باشند. شاید شریک زندگی شما به موفقیت شما حسادت می کند، یا آرزو می کند که ای کاش در بعضی چیزها به اندازه شما اعتماد داشته باشد، بنابراین سعی می کند با گفتن چیزهای آزاردهنده شما را پایین بیاورد.

مسائل حل نشده

نحوه برخورد با کلمات آزاردهنده در یک رابطه بسیار پیچیده است. در عین حال می بایست مسائلی برای آن موجود باشد. ممکن است احساس کنید که شریک زندگی شما فوران های تصادفی عصبانیت دارد، اما ممکن است چیزی بیشتر از این باشد. اگر مرتباً توسط یک چیز تحریک می شوند، چیزی وجود دارد که آنها نمی گویند. ممکن است هر بار که به چیزی اشاره می‌کنید یا کاری خاص انجام می‌دهید، به شما ضربه می‌زنند، اما در واقع بیان نکرده‌اند که چرا این موضوع باعث تحریک آنها می‌شود.

چگونه می توان از کلمات آزاردهنده در یک رابطه عبور کرد؟

برخی از چیزهایی که نباید سعی کنید از پس آنها برآیید – اگر این کلمات آزاردهنده در حال تبدیل شدن به یک موضوع واقعی و جدی هستند، می توانید کمک بگیرید. در زیر به این موضوع با جزئیات خواهیم پرداخت! اگر فکر می‌کنید که این نظرات ناخواسته یا کوتاه‌مدت هستند و نه تهدیدآمیز برای شما، راه‌هایی برای ادامه دادن وجود دارد. به یاد داشته باشید که آنها احتمالاً واقعاً منظورشان چیزی نیست که می گویند. وقتی عصبانی یا ناراحت هستیم، اغلب به شدت سرزنش می کنیم و فقط سعی می کنیم به خاطر احساسی که داریم به طرف مقابل صدمه بزنیم.

نحوه برخورد با کلمات آزاردهنده در یک رابطه می تواند کمک کننده باشد. آیا تا به حال به دوستی خطاب کرده‌اید که حتی اگر اینطور نباشد، فقط به این دلیل که به احساسات شما آسیب رسانده است؟ اعتراف به این کار خوب نیست، اما همه ما دعواهایی داشته‌ایم که به شدت ادامه داشت!سعی نکنید به هر طریق ممکن احساسات خود را جریحه دار کنید.

مهم است که توجه داشته باشید که شریک زندگی شما که بخواهد به طور مداوم به احساسات شما آسیب برساند، هرگز مشکلی ندارد. اگر احساس می‌کنید عمداً باعث ایجاد احساس بد در شما می‌شوند، ممکن است در یک رابطه توهین‌آمیز باشید و باید به دنبال کمک حرفه‌ای از بیرون باشید.

نحوه برخورد با کلمات آزاردهنده در یک رابطه

همانطور که در بالا ذکر کردیم، دلایل مختلفی وجود دارد که شریک زندگی شما می تواند چیزهای آزاردهنده ای به شما بگوید. برای اینکه واقعاً از این موضوع عبور کنیم، باید به علت اصلی رسیدگی شود. هیچ‌چیز تنها تقصیر شما نیست، و نباید هر بار که چنین مسئله‌ای پیش می‌آید به سادگی از سوء استفاده آن‌ها استفاده کنید.

صادقانه با آنها ارتباط برقرار کنید

به آنها بگویید که کلمات آنها شما را ناراحت می کند. شما نباید این کار را در زمانی که واقعاً اتفاق می‌افتد انجام دهید، زیرا تنش‌ها در حال حاضر بالا خواهند بود و بعید است که پاسخی را که می‌خواهید دریافت کنید. در عوض، منتظر یک لحظه آرام باشید که شما دو نفر تنها هستید و به آن اشاره کنید.

شروع به نقل قول های مستقیم از روزهای خاص کنید. از نظر احساسی نیز شرایط خود را بررسی کنید. این نوع معرفی‌ها همه چیز را یکنواخت و آرام نگه می‌دارد و گفتگوی باز را بین شما دو نفر ترویج می‌کند. اگر این اتفاق افتاد، یک قدم به عقب بردارید و بگویید که می‌توانید موضوع را در زمان بهتری دوباره بررسی کنید. هرچه بیشتر الف) احساسات خود و ب) نگرانی و حمایت خود را از آنها بیان کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که آنها واقعاً به آنچه می گویید توجه داشته باشند و شروع به تغییر کنند.

نحوه برخورد با کلمات آزاردهنده در یک رابطه – مراقب شرایط باشید

اگر آنها به تازگی شغل خود را از دست داده اند یا مشکلات خانوادگی را پشت سر می گذارند، احتمالاً این رفتار کوتاه مدت خواهد بود. این آن را قابل توجیه نمی کند، اما به این معنی است که باید سعی کنید آن را به دل نگیرید و منتظر بمانید تا از بین برود. البته مواقعی وجود دارد که دیگر نمی توانید آن را تحمل کنید. اگر این در حال تبدیل شدن به یک مسئله جدی است که بر میزان احساس امنیت شما یا رفاه شخصی و رفاه شما تأثیر می گذارد، باید با یکی از عزیزان مورد اعتماد خود صحبت کنید یا با متخصصانی تماس بگیرید که بهترین توصیه را دارند که چه کاری انجام دهید.

به یاد داشته باشید که امنیت شما همیشه حرف اول را می زند، و شما به خوبی از حق خود برخوردار هستید رابطه ای که هر بخشی از ذهن یا بدن شما را در معرض خطر قرار می دهد کنار بگذارید.

چگونه می توانم از گفتن چیزهای آزاردهنده به همسرم جلوگیری کنم؟

نحوه برخورد با کلمات آزاردهنده در یک رابطه شامل هر دو طرف می شود. اگر متوجه شده اید که شریکی هستید که چیزهای آزاردهنده می گویید، واقعاً باید به دلیل این موضوع نگاه کنید. و عمیق‌تر از «مرا اذیت کردند» یا «روز بدی در محل کارم داشتم» بروید. همه ما آن احساسات را تجربه کرده‌ایم، اما برخی از ما می‌توانیم آن‌ها را بهتر مدیریت کنیم و پاسخ‌های مناسبی به آن‌ها داشته باشیم. این مسئولیت شماست که رفتار خود را تعدیل کنید.

اگر همسرتان قبلاً این موضوع را با شما در میان گذاشته است، باید از او عذرخواهی کنید. بپذیرید که این یک مشکل است. مطمئناً، همه ما گاهی اوقات چیزهای زننده ای می گوییم. اما اگر این امر باعث شده است که شریک زندگی شما در مورد آن به شما نزدیک شود، باید خیلی بد باشد. به یاد داشته باشید که آنها شما را سرزنش نمی کنند. زیرا از شما متنفرند، یا به این دلیل که می خواهند از شما جدا شوند. آنها از شما می خواهند که روی این رفتار کار کنید تا رابطه شاد و سالم باشد. زیرا آنها شما را دوست دارند. می خواهند با شما باشند.

رسیدن به آن از این منظر به شما کمک می کند در ایجاد تغییر فعال تر باشید. شما باید راه هایی برای حمایت از شریک زندگی خود در حمایت از خودتان بیابید. شما باید با اعمال تغییرات بلندمدت که رابطه را در اولویت قرار می دهند، نشان دهید که متعهد هستید که شریک زندگی خود را دوست داشتنی، ارزشمند و ایمن کنید.

چرا کلمات آزاردهنده در یک رابطه به کار می برم؟

نحوه برخورد با کلمات آزاردهنده در یک رابطه نیاز به جزئیات علل آن دارد. شاید مشکلاتی در مدیریت خشم داشته باشید که بتوانید از آنها کمک بگیرید. شاید چیز دیگری در حال وقوع باشد که این احساسات را تحریک می کند. آیا می توانید با شریک زندگی خود در مورد آنچه واقعاً باعث طغیان شما می شود صادق باشید؟ همانطور که در بالا ذکر شد، ممکن است احساسات خود را در مورد چیزهای دیگر در زندگی خود به شریک زندگی خود منتقل کنید.

یا ممکن است به دلیل اعتماد به نفس پایین باشد. اگر نسبت به سرنوشت خود در زندگی احساس رنجش می‌کنید. حتی به خودتان اطمینان ندارید، احتمالاً سعی می‌کنید دیگران را پایین بیاورید. حتی کسانی که بیشتر دوستشان دارید. شما همچنین می توانید چیزهای آزاردهنده ای به شریک زندگی خود بگویید زیرا چیزی در رابطه وجود دارد که کاملاً درست نیست.

 

 

منابع
aconsciousrethink

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا