مشخص کردن اهداف اجتماعی

آیا اخیرا احساس تنهایی می کنید؟ خوب، از قضا، شما تنها نیستید. بسیاری از مردم همین احساس را دارند. در زندگی شخصی و حرفه ای ما تأثیر می گذارد. یادگیری نحوه ایجاد اهداف اجتماعی می تواند به شما کمک کند بر این احساسات تنهایی غلبه کنید و ارتباطات عمیق تری ایجاد کنید. باید توجه داشته باشیم که مشکل تنهایی جدید نیست. مدت ها قبل از کروناویروس جدید وجود داشته است. در سال 2018، این وضعیت به حدی شایع بود که بریتانیا وزارت تنهایی را برای رسیدگی به آن ایجاد کرد. مشخص کردن اهداف اجتماعی مسئله ای است که در این نوشته از وب سایت همکده بررسی شده است. مرکز مشاوره همکده در زمینه روابط و تنهایی می تواند راهنمای شما باشد. این مرکز خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی را ارائه می کند.

مشخص کردن اهداف اجتماعی

یکی از عوارض تنهایی اضطراب اجتماعی است. این به این دلیل است که مهارت های اجتماعی یک عضله است. اگر برای بهبود آن ورزش نکنید، آتروفی می شود و ضعیف می شود. اگر احساس تردید می کنید، مهم است که در کارها عجله نکنید. درست مانند ورزش بدنی، اگر بیش از حد به خودتان فشار بیاورید، روز بعد آن را احساس خواهید کرد. اما به جای درد عمیق عضلانی، ممکن است با احساس خستگی عاطفی، خستگی یا غم به خانه برگردید. به همین دلیل مهم است که آن را آهسته پیش ببرید، اهداف روشنی تعیین کنید و خود را به جریان تعاملات بازگردانید.

اهداف اجتماعی چیست؟

اهداف اجتماعی در مورد بهبود همه جنبه های ارتباطات اجتماعی شماست. این شامل همه چیز از کمیت و کیفیت تعاملات شما تا توسعه مهارت های اجتماعی شما می شود. مانند دیگر انواع اهداف، اهداف توسعه اجتماعی شامل تعیین نقاط عطف واضح برای خود است. هر کدام باید بر روی آخرین مورد بنا شود و شما را به نتیجه دلخواهتان نزدیکتر کند. ممکن است بخواهید آنها را به اهداف کوتاه و بلندمدت تقسیم کنید تا به چیزهایی کمک کنید که دست یافتنی به نظر برسند و انگیزه شما را حفظ کنند.

اهداف اجتماعی شما متفاوت از اهداف دیگران به نظر می رسد. بسته به نیازها و موقعیت خود، ممکن است بخواهید سرمایه اجتماعی خود را افزایش دهید، در محل کار دوست پیدا کنید یا در میان جمع احساس راحتی بیشتری کنید. به همین دلیل مهم است که خودتان را بشناسید. یعنی درک نیازهای خود و تعیین اهداف بر اساس آن. مشخص کردن اهداف اجتماعی منجر به ایجاد ویژه ترین شرایط برای افراد می شود.

چرا اهداف اجتماعی مهم هستند؟

دستیابی به نقاط عطف اجتماعی برای رفاه اجتماعی شما ضروری است. هر فردی منحصر به فرد است، اما همه ما در آن تمایل اساسی برای ارتباط سهیم هستیم. این به لطف میلیون ها سال تکامل در روان ما ایجاد شده است. قابل انکار نیست مغز ما برای تعاملات اجتماعی طراحی شده است. در اینجا برخی از مزایای بهبود ارتباطات اجتماعی شما آورده شده است:

بهتر یاد می گیرید

موثرتر یاد خواهید گرفت وقتی با دیگران تعامل می کنید، مناطقی از مغز را فعال می کنید که به شما کمک می کند اطلاعات را یاد بگیرید – به خصوص اگر در تلاش هستید به شخص دیگری آموزش دهید. در واقع، تعامل اجتماعی به پیشگیری از آلزایمر و از دست دادن زودهنگام حافظه مرتبط با برخی از انواع زوال عقل کمک می کند.

عادات سالم ایجاد خواهید کرد

مشخص کردن اهداف اجتماعی به ما کمک می کند تا عادت های سالمی ایجاد کنیم. دلیلی وجود دارد که چرا مردم توصیه می کنند یک دوست در باشگاه پیدا کنید. آنها می توانند شما را مسئول بدانند و شما را تشویق به ورزش کنند. و خارج از اهداف تناسب اندام، آنها همچنین به شما کمک می کنند تا از پوسته خود بیرون بیایید و مانع از افتادن دوباره به این مکان شوید. شما شادتر خواهید بود روابط نزدیک تر به شما کمک می کند که از زندگی بیشتر احساس ارتباط و رضایت داشته باشید.

بهبود عزت نفس با مشخص کردن اهداف اجتماعی

شما عزت نفس خود را بهبود خواهید بخشید. وقتی تنها هستید، به راحتی وارد یک مارپیچ از خودگویی منفی می شوید. ارتباط با افرادی که شما را دوست دارند و به شما اهمیت می دهند، عزت نفس شما را افزایش می دهد.

سرمایه اجتماعی

سرمایه اجتماعی خود را افزایش خواهید داد. در واقع سرمایه اجتماعی به مزایایی اشاره دارد که از عضویت در یک گروه به دست می آورید. شبکه های اجتماعی قوی می تواند به هر چیزی منجر شود، از توصیه های دندانپزشک گرفته تا مراجع شغلی.

چگونه اهداف اجتماعی می توانند به شما در محل کار کمک کنند؟

تعیین اهداف اجتماعی در محل کار نیز می تواند به شغل شما کمک کند. در اینجا برخی از مزایای بالقوه وجود دارد:

  • شما یک شبکه قوی از اتصالات ایجاد خواهید کرد – در لینکدین و در زندگی واقعی
  • مراجع خوبی برای درخواست شغل بعدی خود خواهید داشت
  • شما در مورد فرصت های شغلی جالب قبل از پست شدن خواهید شنید

آیا هنوز قانع شده اید؟ از همین امروز شروع به یادگیری نحوه ایجاد اهداف اجتماعی کنید. در مرکز مشاوره همکده، ما می‌توانیم به شما کمک کنیم بخش‌هایی از خودتان را که نمی‌دانستید وجود دارند، کشف کنید. این به شما کمک می کند تا ارتباطات بهتری ایجاد کنید که به نفع زندگی شخصی و حرفه ای شما باشد.

نحوه ایجاد و مشخص کردن اهداف اجتماعی

اهداف اجتماعی مشابه اهداف کاری، اهداف حرفه ای، اهداف تیمی یا اهداف شخصی عمل می کنند. آنها نیاز به شناخت خود، برنامه ریزی دقیق و واقع بین بودن در مورد آینده دارند. در اینجا نحوه شروع به تعیین اهداف اجتماعی خود آمده است.

با خود صادق باشید

اولین قدم در تعیین اهداف اجتماعی خوب این است که بدانید:

چه کسی هستید: آیا شما فردی درونگرا هستید یا برونگرا؟ آیا دوست دارید به برنامه های شبانه بروید؟ یا شب های بازی در خانه با دوستان خود را ترجیح می دهید؟ هرکسی نیازها و ترجیحات متفاوتی دارد. مهم است که خود را بشناسید.

جایی که اکنون در زندگی اجتماعی خود هستید: شما همچنین باید در مورد وضعیت فعلی خود صادق باشید. آیا دوستان زیادی دارید؟ اغلب بیرون می روید؟ آیا از نظر اجتماعی احساس ناخوشایندی می کنید؟ این سوالات می تواند ناراحت کننده باشد. اما لازم نیست خجالت بکشید. صداقت به شما کمک می کند تا راه هایی برای بهبود تعاملات اجتماعی خود بیابید.

مشخص کردن اهداف اجتماعی: جایی را که می خواهید باشید تجسم کنید

اکنون که اصول اولیه را روشن کرده اید، تصور کنید که می خواهید زندگی شما چگونه باشد. چشم انداز شما باید با شخصیت شما و ارزش های شخصی شما مطابقت داشته باشد. اگر برون گرا هستید، شاید بخواهید هفته ای یک بار به مهمانی های بزرگ بروید. اگر درون گرا هستید، شاید برای زمان آرام با دوستانتان ارزش قائل باشید. چشم انداز شما نقطه پایان سفر شماست. این نتیجه دلخواه شماست. دوست دارید زندگی اجتماعی شما چگونه باشد؟

اهداف خود را مهندسی معکوس کنید

اکنون که نسخه ایده آلی از زندگی خود دارید، به عقب بروید. چه مراحلی شما را از موقعیت فعلی (نقطه A) به هدف نهایی (نقطه Z) منتقل می کند؟

صبور باشید

بسته به هدف خاص خود، ممکن است کارهای زیادی برای انجام دادن داشته باشید. و این اشکالی ندارد! مهم است که تا انتها نگذرید. در غیر این صورت، در خطر شکست خوردن یا سوختن خود هستید. هر دو نتیجه معکوس هستند. شکست می تواند معلم بزرگی باشد، اما همچنین می تواند شما را دلسرد کند. هر یک از نقاط عطف شما بر روی آخرین آنها ساخته خواهد شد. با صبر و حوصله و عزم راسخ به جایی که باید باشید خواهید رسید. هیچ قانونی برای بازه های زمانی وجود ندارد.

مشخص کردن اهداف اجتماعی: از کوچک شروع کنید

همانطور که به هدف خود می رسید، روی نقاط عطف کوچک تمرکز کنید. چند دلیل وجود دارد که باید این کار را انجام دهید:

  • راحت تر می توانید به آنها دست پیدا کنید
  • به سرعت شاهد پیشرفت خواهید بود که به شما کمک می کند با انگیزه بمانید
  • شما پایه های اهداف بزرگتر خود را خواهید ساخت

آزمایش کنید و انعطاف پذیر باشید

هر چه بیشتر چیزها را امتحان کنید، بیشتر در مورد خودتان کشف خواهید کرد. احتمالاً پسندها و ناپسندهای جدیدی پیدا خواهید کرد که می تواند دیدگاه بلندمدت شما را برای آینده تغییر دهد. همچنین، مراقب باشید که چرا چنین احساسی دارید. اگر فوراً احساس ناراحتی کردید، آیا به این دلیل است که خیلی سریع تمرین کرده اید؟ یا دلیل دیگری دارد؟ پاسخ ها چیزی را در مورد خودتان آشکار می کند.

مشخص کردن اهداف اجتماعی: با خودتان مهربان باشید

هنگام تلاش برای بهبود ارتباطات اجتماعی، شفقت به خود ضروری است. این نیاز به آسیب پذیری و ارتباط صادقانه دارد – که هر دو می توانند دشوار باشند. اگر به طور طبیعی اتفاق نیفتد، خجالت نکشید. تمرین کاملا همه چیز را حل می کند.

از روش SMART استفاده کنید

SMART مخفف روشی ایده آل برای تعیین اهداف است. اهداف SMART عبارتند از:

  • خاص
  • قابل اندازه گیری
  • قابل دستیابی
  • مربوط
  • دارای زمان

این باید یک الگو برای تمام نقاط عطف شما باشد. و برای اهدافی که دورتر هستند، بدانید که وقتی از چند مرحله از لیست خارج شوید، قابل دستیابی خواهند بود. گرچه شما برای مشخص کردن اهداف اجتماعی می توانید از روش معروف شام هم استفاده کنید. این روش در کتاب روش مطالعه به سبک شام نوشته بهنام دهقانی آورده شده است.

نمونه هایی از اهداف اجتماعی

در اینجا چند نمونه از اهداف سلامت اجتماعی برای الهام بخشیدن به شما آورده شده است. ما آنها را بر اساس اندازه سازماندهی کردیم تا به شما نشان دهیم که هر کدام چگونه بر روی ویژگی های افراد ساخته می شوند.

  • یاد بگیرید که چگونه در محل کار دوست پیدا کنید
  • همکاران خود را برای شام به خانه خود دعوت کنید
  • یک مهمانی با دوستان خود ترتیب دهید و اجازه دهید دیگران را دعوت کنند
  • در هر موقعیت اجتماعی احساس راحتی و آسودگی کنید
  • بهترین دوستی داشته باشید که بتوانید در مورد هر چیزی با او صحبت کنید
  • روابط موجود خود را عمیق تر کنید

همچنین می توانید از اهداف اجتماعی خود برای تسلط بر مهارت های خاص استفاده کنید. توسعه این استعدادهای اجتماعی به شما کمک می‌کند تا به فردی خوش‌بین‌تر تبدیل شوید:

  • هوش هیجانی
  • گوش دادن فعال
  • تعریف کردن
  • حسن نیت
  • ارتباط غیر کلامی
  • آگاهی

بسته به موقعیت شما، ممکن است راه طولانی در پیش داشته باشید. اما ما به شما ایمان داریم. با برنامه ریزی صحیح می توانید به اهداف اجتماعی مناسب خود دست یابید. انجام این کار به شما کمک می کند پتانسیل خود را باز کنید. احساس اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت احساس حمایت خواهید کرد شما شادتر خواهید بود شما لایق بهترین ها در این دنیا هستید و اهداف اجتماعی شما می تواند به شما در بدست آوردن آن کمک کند.

 

 

منابع
betterup

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا