مشاوران چند قانون طلایی دوستی را آشکار می کنند

قانون طلایی دوستی برای برقراری ارتباط بهتر با نزدیکان خود اهمیت دارد. روابط دوستی خصوصاً در دنیای امروزی کمی پیچیده شده است. از این رو استفاده از این قوانین ارزش بسیاری دارد. هیچ کس دوست ندارد همیشه تنها باشد. دوستی ها و روابط اگر به درستی انتخاب شوند و مدیریت شوند بسیار باعث پیشرفت افراد می شود. در جهانی که زندگی می کنیم ارتباطات حرف اول را می زنند. هر چه که شما توانایی برقراری ارتباط موثر را بالا ببرید می توانید پیشرفت بیشتری داشته باشید.

نکته ای که باید بدانید این است که رابطه و دوستی نیازمند رعایت قوانین مختلفی است. این قوانین حتی در کشور های مختلف در صورت انجام نشدن با مجازات همراه است. در کل بهتر است قبل از این که با شخصی ارتباط برقرار کنید منطقی فکر کنید. دوستی باعث ایجاد حمایت می شود. همه ما در زندگی به حمایت توسط دیگران نیاز داریم. در ادامه می خواهیم ببینیم که مشاوران چند قانون طلایی دوستی را آشکار می کنند.

قانون طلایی دوستی و پیشرفت روابط

دوستی می تواند باعث پیشرفت شما شود اما گاهی اوقات اگر سمی باشد باعث آسیب‌ شما خواهد شد. قوانین در روابط دوستی بسیار مهم و تاثیر گذار در زندگی است. شادی بسیار در زندگی افراد مهم است. افرادی که در زندگی شادی بیشتری دارند موفقیت و پیشرفت آن ها بیشتر است. حال این که بگوییم پیشرفت یعنی چه و این که چگونه می توان آن را از چه مواردی تعریف کرد متفاوت است. پیشرفت کردن در زندگی بسیار مهم است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با مشاوران چند قانون طلایی دوستی را آشکار می کنند، صحبت کنیم.

آیا برای ایجاد دوستی های حمایتی به قانون طلایی دوستی احتیاج دارید؟

روابطی که ما در زندگی خود داریم به شکل گیری شخصیتی که هستیم کمک می کند. کسانی که ما خود را با آن ها احاطه کرده ایم درباره ما همه چیز را می دانند. دوستان ما نشان می دهند که ما دوست داریم چه کسانی باشیم.  با چه کسانی هویت داریم و به چه کسانی اهمیت می دهیم. با این حال، بسیار معمول است که ما درگیر دوستی هایی شویم که برای ما مفید یا شاید حتی سالم نباشند. برخی افراد خود را دوست شما می نامند، اما می توانند برای شما مضر باشند. شما باید به دنبال دوستی های حمایتی باشید. وقتی دوستان مناسب را پیدا می کنید إحساس بهتری دارید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

آن ها برای تکیه بر شما و برعکس تکیه شما بر آن ها آن جا هستند. درست است که دوستان حامی خانواده می شوند. این دوستی ها درست به نظر می رسند و برای حفظ آن تلاش بسیار کمی می کنند.

قانون طلایی دوستی در برابر دوستی های حمایتی

مواقعی وجود دارد که برای دوستان مهم است که راه های جداگانه خود را طی کنند. با این حال، مواردی نیز وجود دارد که دوستی ها طاقت فرسا می شوند. آن قدری که شروع به تأثیر منفی بر زندگی ما می کنند. به این دوستی ها دوستی های سمی گفته می شود. در دوستی های سمی، این دوست تمام وقت و توجه خود را به خود معطوف می کند. آن ها علاوه بر دوستی های حمایتی فضای بسیار کمی برای نیازهای شما می گذارند. آن ها ممکن است به شما این احساس را بدهند که مشکلی در شما وجود دارد.

قانون طلایی دوستی در انواع مدل روابط گاه به گاه در برابر دوستی های حمایتی

دوستانی که هر از گاهی یا به طور تصادفی می بینید، همان هایی هستند که شما آن ها را دوستان معمولی می نامید. شما هر بار با آن ها شام نمی خورید یا روزانه با آن ها تلفنی چت نمی کنید. اما آن ها گروهی از افرادی هستند که دوست دارید هر از گاهی با آن ها معاشرت کنید. در واقع آن ها مانند پدوستی های حمایتی نیستند. آن ها سرگرم کننده هستند و وقتی در کنار آن ها هستید همیشه اوقات خوشی را سپری می کنید. ممکن است مکالمات شما همیشه حول محور تفریح ​​و عمیق نرفتن باشد. ممکن است به آن ها در سختی های زندگی اعتماد نکنید.  اما این دوستان سالم و مهم هستند. می دانید که وقتی با آن ها بیرون می روید، اوقات خوشی خواهید داشت و استرس نخواهید داشت.

دوستی با حیوانات آیا جز قانون طلایی دوستی است؟

مجموعه ای دیگر از دوستی هایی که بسیار سالم هستند، آن هایی هستند که با حیوانات انجام می شوند. حیوانات موجودات درمانی و جز دوستی های حمایتی هستند. آن ها ما را بدون قید و شرط دوست دارند، مهم نیست که چه گفته ایم یا چه کرده ایم. آن ها وفادار هستند و همیشه در مواقعی که به آن ها احتیاج داریم کنار ما هستند. و در لحظه زندگی می کنند به جای این که منفی بافی باشند تاکید به حال خوب شما دارند. برخی از درمانگران حتی سگ های درمانی را در مطب خود برای بیماران خود در دسترس دارند.

ویژگی های یک دوست حمایتی در قانون طلایی دوستی چیست؟

معمولاً، حامی ترین دوستان آن‌ هایی هستند که از رده دوست معمولی شروع می شوند. آن ها با گذشت زمان رشد و تعمیق می یابند.

مشاوران چند قانون طلایی دوستی را آشکار می کنند

اگر مثل اکثر مردم هستید، آشنایان زیادی دارید و فقط چند دوست صمیمی دارید. ممکن است به برخی از دوستان خود بیشتر از خانواده خود احساس نزدیکی کنید. قانون طلایی دوستی که باعث می شود همه کارها انجام شود چیست؟ رالف والدو امرسون راز دوستی پایدار را فاش کرد وقتی توصیه کرد که “برای داشتن یک دوست، باید همانند یک همراه واقعی باشی.” آیا به یاد دارید که به عنوان “بچه جدید” در مدرسه عصبی بودید و فکر می کردید که آیا دوستی خواهید داشت؟ احتمالاً از قانون طلایی دوستی که والدینتان به شما یاد دادند استفاده کردید.

تا زمانی که انسان ها روی سیاره زمین بودند، دوستی وجود داشته است. انسان موجودی اجتماعی است و همنشینی یک نیاز اساسی است. با این حال، برخی از افراد در دوست یابی بهتر از دیگران هستند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

آیا شما فردی برون گرا هستید که هرگز یک غریبه را نمی شناسید، یا مشکل دارید که با افرادی که نمی شناسید صحبت کنید؟ حتی اگر شخصیت مردمی داشته باشید، قانون طلایی دوستی برای هر دو طرف شما مهم است. اگر قرار است دوستی دوام بیاورد، باید کار کنید و دوستی را پرورش دهید.

اهمیت داشتن قانون طلایی دوستی در زندگی شما

قوانین دوستی دوستی نقشی حیاتی در زندگی افراد دارد. سوزان کراوس ویتبورن، دکترا، خاطرنشان می‌کند که «یکی از مهم‌ترین و در عین حال کم‌شناخته‌ترین حوزه‌های روان‌شناسی به نقش دوستان در زندگی ما مربوط می‌شود». همه ما دسته بندی های مختلفی از روابط داریم. به عنوان مثال، برخی از دوستانی که در بزرگسالی دارید ممکن است از دوران کودکی با شما باشند. بسیاری از مردم همکاران خود را به عنوان دوستان خود می دانند، اما شاید بهترین دوستان خود نباشند.

نکته

یک منطقه امن در قانون طلایی دوستی برای افراد خاصی  شناخته می شوند. این‌ها افرادی هستند که مانند دوستان شما رفتار می کنند، اما اینطور نیستند. اگرچه دوستان تقلبی زیادی در جهان وجود دارد، اما تعداد آن‌ها از آنهایی که واقعی هستند بیشتر است. دوست را چگونه تعریف می کنید؟ آیا کسی است که بتوانید به او اعتماد کنید و کسی است که از شما حمایت کند؟ آیا دوست شما وفادار است و هرگز به اعتماد شما خیانت نمی کند؟ ویژگی هایی که در یک دوستی می خواهید همان ویژگی هایی است که در قانون طلایی دوستی بقیه  به دنبال آن هستند.

چند قانون طلایی دوستی

آیا دوست دارید دایره دوستان خود را گسترش دهید یا روابطی را که قبلاً داشته اید تقویت کنید؟ این کار نیاز به یک عمر فعالیت دارد، اما ارزش هر دقیقه را دارد. در این‌جا چند قانون دوستی وجود دارد که باید همیشه در ذهن داشته باشید.

اصیل باشید

آیا تا به حال به این فکر کردید که چه چیزی شما و دوستانتان را به هم نزدیک می کند؟ آن‌ها به خاطر شخصیت شما جذب شما شدند. هیچ دو نفر در جهان وجود ندارند که دقیقاً شبیه هم باشند. بنابراین، چرا می خواهید مانند چیزی رفتار کنید که نیستید؟ رفقای خوب همیشه واقعی هستند. دنیا پر از آدم‌های جعلی است و شما نباید یکی از آن‌ها باشید. به کسی که هستید افتخار کنید و با نقاط قوت و کاستی های خود صادق باشید.

وفادار باشید

دوست کسی است که می دانید همیشه پشتتان است، مهم نیست چه باشد. این یک قانون طلایی دوستی است که نمی توان آن را شکست. شما انتظار دارید که دشمنان زمانی که شما سرخورده هستید به شما پشت کنند، اما دوستان شما نه. وفاداری به این معناست که شما حتی زمانی که دیگران این کار را نمی کنند از یکدیگر دفاع کنید. وقتی نیاز دارید، دوستانتان اولین کسانی هستند که در آن‌جا کمک می کنند. اگر نمی توانید به قانون طلایی دوستی اعتماد کنید، پس به چه چیزی می توانید اعتماد کنید؟

صادق باشید، حتی زمانی که به دردتان نمی خورد

یکی دیگر از شکل های قانون طلایی دوستی برای روابط، صداقت است. آیا تا به حال از دوستی در مورد تصمیمی که باید بگیرید نظر خواستید؟ شما این کار را انجام دادید زیرا اطمینان داشتید که آن‌ها با شما صادق خواهند بود. گاهی اوقات، صداقت می تواند صدمه بزند. شاید شما خیلی به یک موقعیت نزدیک هستید و نمی توانید کل واقعیت را ببینید. یک دوست واقعی همیشه حقیقت را می گوید، حتی اگر آن چیزی نباشد که شما می خواهید بشنوید.

نحوه عذرخواهی و بخشش را بدانید

جسارت زیادی لازم است تا مردم بپذیرند اشتباه می کنند و طلب بخشش کنند. با این حال، اگر کسی دوست شما باشد، با کمال میل این کار را انجام خواهد داد. طبق قانون طلایی دوستی افراد خودخواه فقط می توانند روابط سمی ایجاد کنند و اغلب تقصیر را به گردن دیگران می اندازند. اگر اشتباهی مرتکب شدید، دوست باشید و آن را قبول داشته باشید. صمیمانه عذرخواهی کنید و سعی کنید جبران کنید. بخشش دوست خود را بپذیرید، از اشتباهات خود درس بگیرید و سعی کنید دیگر آن‌ها را تکرار نکنید.

هیچ چیز به اندازه کینه توزی نمی تواند یک رابطه خوب را خراب کند. بخشش نه تنها به نفع مجرم است، بلکه بیشتر هدیه ای به فرد آزاردهنده است. این اشتباهی را که طرف مقابل انجام می دهد بهانه نمی کند، و همچنین به این معنا نیست که شما می توانید آن را فراموش کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

طبق بیان قانون طلایی دوستی بخشش به شما این آزادی را می دهد که از یک تخلف عبور کنید و روند درمان را شروع کنید. گاهی اوقات، کلمات یا اعمال آزاردهنده ممکن است آنقدر بزرگ باشند که بخواهید رابطه را ادامه دهید. در این موارد، بخشش می تواند به هر دوی شما این امکان را بدهد که در آرامش راه های جداگانه خود را طی کنید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا