محققان توضیح می‌دهند که چگونه منفی‌گرایی به سرطان تغذیه می‌کند

منفی‌گرایی می تواند آسیب های زیادی به ذهنیت افراد برساند. این کار باعث می شود ذهن ما مثبت تر فکر کند. نحوه کنترل و برخورد با افکار منفی درهر شخصی متفاوت است. روان شناسان راه حل های مختلفی را برای توقف این افکار ارائه داده اند. طبیعتاً هر چقدر که بخواهیم منفی بافی کنیم حتی اگر به کارما هم اعتقاد نداشته باشید فشار های روانی بسیاری را تحمل می کنید. از این رو بهتر است مثبت فکر کنید و برای موفقیت در زندگی خود تلاش کنید.

موفقیت لازمه تلاش و کوشش است. در واقع شما برای موفقیت در زندگی نیاز به برقراری ارتباط دارید. شما می توانید فردی را پیدا کنید که تمام عمر بخواهد تنها باشد. تنهایی می تواند آسیب های روانی مختلفی را به افراد وارد کند. در مقاله های قبل در ارتباط با افکار منفی و اثراتت آن بر افراد صحبت کردیم. روابط به دو دسته مثبت و منفی تقسیم می شوند. گاهی اوقات شما ممکن است ناخواسته وارد یک رابطه منفی شوید. برخی زمان ها هم خودتان باعث ایجاد این رابطه منفی می شوید. در ادامه می خواهیم ببینیم که محققان توضیح می‌دهند که چگونه منفی‌گرایی به سرطان تغذیه می‌کند، چگونه است.

روابط و تاثیرات مدیریت منفی‌گرایی

پزشکان و روان شناسان می گویند که افراد باید در رابطه به این فکر کنند که هر حرف آن ها ممکن است چه آسیبی را به فرد مقابل وارد کند. آن ها اگر مشکلی که در خودشان دارند یا اگر رفتار های منفی دارند بخواهند وارد رابطه کنند می توانند آسیب جدی را به همسر خود و رابطه خود وارد کنند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با محققان توضیح می‌دهند که چگونه منفی‌گرایی به سرطان تغذیه می‌کند، صحبت کنیم.

با مدیریت منفی‌گرایی افکار منفی را جایگزین کنید

یکی از بخش های اساسی یک برنامه درمانی که شامل درمان شناختی رفتاری (CBT) است. بازسازی شناختی است. این فرآیند به شما کمک می کند تا افکار منفی را شناسایی کرده و به پاسخ های مفیدتر و سازگارتر تبدیل کنید. بازسازی شناختی شامل یک فرآیند گام به گام است که در آن افکار منفی شناسایی می شوند، از نظر دقت ارزیابی می شوند و سپس جایگزین می شوند.

گلدمن پیشنهاد می کند که شواهدی را بررسی کنید که این فکر را تایید یا در تضاد است. انجام این کار می تواند به شما کمک کند در عین مدیریت منفی گرایی تفکر منفی را به چالش بکشید. همچنین جایگزین هایی را که مفیدتر و واقع بینانه تر هستند، کشف کنید.

چند ترفند مدیریت منفی‌گرایی که دوباره ذهن شما را مثبت می کند

مدیریت منفی گرایی باید بخشی از برنامه روزانه ما باشد، در غیر این صورت، ما تمایل داریم که مستقیماً به الگوی تفکر منفی برگردیم. متأسفانه، ما در دنیایی زندگی می کنیم که مملو از منفی گرایی است. اما این قدرت را داریم که تجربه خود را در این‌جا روی زمین انتخاب کنیم. ما نهایت قدرت را در درون خود داریم که انتخاب کنیم به کدام افکار بیشتر توجه کنیم، حتی زمانی که افکار منفی بسیار طاقت فرسا به نظر می رسند. همه ما توانایی تمرکز بر نکات مثبت به جای منفی را داریم. اما زندگی اغلب می تواند مانعی برای ما شود و ما را پایین بیاورد.

«باورها قدرت ایجاد و قدرت تخریب دارند. انسان‌ها توانایی فوق‌العاده‌ای دارند که از هر تجربه‌ای از زندگی‌شان استفاده کنند و معنایی بیافرینند که آن‌ها را ناتوان می‌کند. یا چیزی که به معنای واقعی کلمه می‌تواند زندگی‌شان را نجات دهد.» – تونی رابینز

نکته

بنابراین، ما به کمک آمدیم و لیستی از ترفندهای ساده را برای شما آوردیم. با این لیست می توانید در زندگی روزمره خود از مدیریت منفی گرایی استفاده کنید تا دوباره احساس مثبت کنید. در این‌جا چند راه برای مدیریت منفی‌گرایی خود و آوردن انرژی مثبت به زندگی شما بیان خواهد شد:

جملات تاکیدی مثبت را تمرین کنید

به مدت یک هفته، به افکار خود بسیار توجه کنید. آیا آن‌ها بیشتر مثبت هستند یا منفی؟ اگر دومی را انتخاب کردید، باید مقداری برنامه ریزی مجدد انجام دهید. این کار باعث می شود تا مطمئن شوید که افکار شما در بیشتر مواقع جنبه مثبت دارند. نگران نباشید، این به آن اندازه که به نظر می رسد دشوار نیست. فقط کمی تمرین می خواهد. هر زمان که متوجه شدید به سمت الگوهای تفکر منفی می روید، می توانید جملاتی مانند “من خودم را دوست دارم” یا “من عشق، فراوانی و رفاه را به زندگی خود جذب می کنم” بگویید.

همانطور که گفتیم، انجام مدیریت منفی‌گرایی به تمرین و اراده نیاز دارد. اما همه این‌ها به کاهش سرعت و توجه به افکار شما بستگی دارد. فرآیند کنترل ذهن خود به جای اینکه فقط اجازه دهید آن با حالت خودکار اجرا شود، اطمینان حاصل می کند که افکار شما در یک مکان خنثی یا مثبت باقی می مانند.

نکته

بعلاوه، شواهد نشان می‌دهد که جملات تاکیدی مثبت می‌تواند به تقویت احساس ارزشمندی کمک کند و به مغز کمک کند تا به تهدیدها واکنش سازنده‌تری نشان دهد.

کاری انجام دهید که ذهنتان را از افکارتان دور کند

همه ما می دانیم که وقتی زمان بیکاری زیادی داریم، ذهن ما به راحتی می تواند بیش از حد کار کند و ما را دیوانه کند. با این اوصاف، مهم است که فعالیت‌هایی در زندگی‌تان داشته باشید که احساس خوبی به شما می‌دهند. این کار باعث می شود تا بیش از حد نشخوار فکری نکنید. زیرا این باعث می‌شود که هر کسی احساس خفگی کند.

اگر متوجه شدید که ذهن شما نمی تواند ساکت بماند، شاید فقط به یک مدیریت منفی‌گرایی نیاز دارید. در هوای تازه بیرون بروید یا با یک دوست برای صرف قهوه ملاقات کنید. ذهن ما تنها زمانی می تواند ما را کنترل کند که اجازه دهیم، و گاهی اوقات، فقط باید به او نشان دهیم که چه کسی رئیس است.

زمانی را برای مراقبت از خود اختصاص دهید

این دنیای پرسرعتی که ما در آن زندگی می کنیم، اهمیت زیادی به مراقبت و احترام به خودمان نمی کند. اما خوب است که نیازی به تایید دیگران ندارید. وقتی از سر کار به خانه می‌روید، به جای اینکه روی کاناپه بنشینید، شاید با یکی از دوستانتان در محله‌تان قدم بزنید. به یاد داشته باشید، مراقبت از خود و مدیریت منفی‌گرایی خودخواهانه نیست.

نکته

همه ما هر از گاهی به مقداری زمان نیاز داریم، پس دریغ نکنید که برای مدت کوتاهی از این زندگی دشوار جدا شوید. آرامش می تواند برای یک ذهن سرگردان معجزه کند. زیرا با مدیریت منفی گرایی، افکار منفی شما نیز کاهش می یابد.

محققان توضیح می‌دهند که چگونه منفی‌گرایی به سرطان تغذیه می‌کند

احساسات عمیقاً با سلامت جسمانی کلی ما مرتبط هستند. وقتی ذهن و عواطف ما رنج می برد، بدن ما نیز رنج می برد. بزرگی احساساتی که بر بدن ما تأثیر می گذارد ممکن است بیشتر از آن چیزی باشد که ما پیش بینی می کردیم. اضطراب و افسردگی می تواند باعث شود که بدن ما احساس خستگی بیش از حد و فرسودگی کند و حتی سیستم ایمنی بدن ما را سرکوب کند. اما منفی‌گرایی چه کاری می تواند انجام دهد؟

نکته

اما احساسات منفی می توانند خیلی بیشتر از این‌ها انجام دهند. به عنوان مثال، دانشمندان اکنون به دنبال احساسات منفی به عنوان یک علت مضر رشد سرطان هستند. سرطان همیشه به عنوان رشد سلول ها شناختی است. در واقع، بیشتر علل تمایل به مواد شیمیایی مانند موارد موجود در سیگار، مواد سرطان زا در آلودگی هوا، و حتی مواد شیمیایی است که ما هر روز در غذا مصرف می کنیم.

سرطان و منفی‌گرایی

سرطان همیشه موضوعی پزشکی است که می توان با داروها و جراحی ها با آن مبارزه کرد. اما اکنون دانشمندان نشان می دهند که احساسات منفی می تواند سرطان را تغذیه کند. این کشف جدید همچنین به این معنی است که احساسات مثبت می توانند ما را به خوبی در مسیر درمان قرار دهند. چگونه منفی‌گرایی رشد سرطان را تشویق می کند؟

بیست سال تحقیق نشان داد که ایجاد سرطان می تواند ناشی از احساسات منفی باشد و احساس “عدم بخشش” یکی از احساسات اصلی است. بخشش مدت‌هاست که با سلامت روحی و جسمی ما مرتبط است. دکتر استیون استندیفورد، جراح ارشد مرکز درمان سرطان آمریکا، توضیح داد که ترمیم زخم‌های عاطفی در درمان‌های سرطان به همان اندازه مهم است که درمان زخم‌های فیزیکی.

نکته

شواهد دال بر دخالت عاطفی هم در گسترش سرطان و هم در عناصر شفابخش آن باعث می شود  که “بخشش درمانی” گنجانده شود. نگاهی به بیماران سرطانی نشان می‌دهد که 60 درصد از این بیماران نوعی مشکل با بخشش دارند، یک مانع عاطفی در برابر اجازه  به خود برای بخشش افرادی که در زندگی‌شان باعث آزارشان است. نیمی از این بیماران منفی‌گرایی با موارد شدید سرطان سروکار دارند.

تحقیقات درباره این موضوع

«اضطراب مزمن به طور قابل پیش‌بینی، آدرنالین و کورتیزول اضافی تولید می‌کند. این ها تولید سلول‌های کشنده طبیعی را که سرباز بدن شما در مبارزه با سرطان است، کاهش می‌دهد.» – دکتر مایکل بری

بیماری های جسمی و منفی‌گرایی

احساسات منفی‌گرایی و بیماری‌های جسمی به این صورت عمل می‌کنند: احساسات منفی در درون خود نگهداری می‌شوند، در محفظه‌ها جمع می‌شوند و هرگز آزاد نمی‌شوند. محبوس نگه داشتن این احساسات منفی و امتناع از عملکرد با آن‌ها می تواند باعث ایجاد اضطراب مزمن در هر کسی شود. این اضطراب باعث ایجاد تغییرات شیمیایی و فیزیکی در بدن شما می شود، مانند آدرنالین بیش از حد. این آدرنالین اضافی تولید سلول‌های مورد نیاز برای مبارزه با سرطان را برای بدن سخت‌تر می‌کند. راه کاهش این اضطراب مزمن، برخورد مستقیم با احساسات منفی اضطراب است.

نکته

اینکه بتوانید خود را از شر خشم و نفرت شدید ناشی از ناتوانی در بخشش خلاص کنید به این معنی است که بدن شما دیگر قربانی اضطراب مزمن این احساسات نخواهد شد. با این حال، این فقط در مورد سرطان نیست. قابل اثبات است که تمرکز بر بخشش، زخم‌های عاطفی و ذهنی را که بسیاری از ما در طول زندگی خود حمل می‌کنیم، التیام می‌بخشد. یک مطالعه اخیر بر روی زنان بازمانده از سوء استفاده عاطفی بر بخشش زنان در مورد روند بهبودی آن‌ها متمرکز است.

منفی‌گرایی در زنان و تأثیر بخشش درمانی

این مطالعه نشان داد زنانی که از بخشش به عنوان نوعی درمان استفاده می‌کردند، کمتر از اختلال استرس پس از سانحه، افسردگی و اضطراب رنج می‌بردند. بخشش می تواند راهی برای کمک به افراد برای مقابله با انواع بیماری ها، چه روانی و چه جسمی باشد. این به این دلیل است که نحوه عملکرد احساسات ما تأثیر قابل اثباتی بر سلامت جسمانی ما دارد.

مشاورانی که در هنر بخشش تخصص دارند می گویند که این فرآیند با پذیرش خود آغاز می شود. در واقع، آن‌ها متوجه می شوند که چگونه تبدیل تلاش خود به درون به بخشش به شما کمک می کند. همچنین این امکان را می دهد که تمام آن خشم فروخورده را نسبت به کسانی که در گذشته به شما آسیب رساندند، رها کنید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا