فواید فرآیند گریه (ذهنی و جسمی)

فرآیند گریه می تواند باعث آرامش لحظه ای شما شود. اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که گریه خوب است یا بد؟ همیشه به ما می گویند که خوشحالی باعث موفقیت و هر اتفاق خوبی می شود. در صورتی که گاهی اوقات از نظر روانشناسی لازم است که گریه کنیم. همان طور که می دانید تمرین های در زمینه های مختلف ورزشی وجود دارد که می تواند به شما در زمینه های سلامت روان کمک کند. گریه در طول مدیتیشن ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. امروزه در بین همه مردم اندکی وسواس یا ترس به علت مریضی ایجاد شده است. مدیتیشن چه برای وضعیت جسمانی و چه برای جلوگیری از فشار های روانی استفاده خواهد شد. مشکلات همیشه و همه زمانی وجود داشته است.

نکته مهم این است که افراد چگونه بتوانند با این مشکلات کنار بیایند. یکی از مشکلات و اختلالات روانی استرس است. استرس می تواند در طولانی مدت آسیب های جسمی خطرناکی را ایجاد کند. این آسیب های جسمی اگر ادامه دار باشند برای زندگی فرد خطرناک هستند. روان شناسان راه حل های مختلفی را برای درمان اختلالات روانی ارائه داده اند. یکی از این راه ها مدیتیشن است. در ادامه می خواهیم ببینیم که فواید فرآیند گریه (ذهنی و جسمی) چگونه است.

اختلالات مختلف و فرآیند گریه

هر یک از این اختلالات می تواند به علت های مختلفی ایجاد می شود. اختلالات می تواند از سنین کودکی تا نوجوانی ادامه داشته باشد. این اختلالات حتی به گونه ای است که تا بزرگسالی هم ممکن است ایجاد شود. اختلالات روانی بخش بسیاری از زندگی ما را تشکیل داده است. در جوامع امروزی اختلالاتی وجود دارند که شاید از شنیدن آن تعجب کنید. اما چه بخواهیم چه نخواهیم آن ها وجود دارند و حتی بسیاری ی از ما با آن ها زندگی می کنیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با فواید فرآیند گریه (ذهنی و جسمی)، صحبت کنیم.

فرآیند گریه در طول مدیتیشن در افراد

گریه در طول مدیتیشن، نوعی اتفاق در طول مدیتیشن است که توسط تحقیقات نشان داده شده است که در به حداقل رساندن اضطراب مفید است. همچنین در کمک به افراد برای مدیریت استرس و حتی کاهش فشار خون و حمل مزایای دیگر بسیار موثر است. در دهه 1960 محبوبیت پیدا کرد و حتی توجه بیتلز و سایر افراد مشهور و افراد برجسته را از آن زمان به خود جلب کرد.

استفاده از مربی مدیتیشن برای یادگیری آن

شما می توانید این روش مدیتیشن را از مربی معتبر TM در چند روز یاد بگیرید، اما می توانید اصول اولیه را نیز در اینجا بیاموزید. کسانی که مدیتیشن انجام می دهند ممکن است در عرض چند دقیقه با کاهش استرس و اضطراب مواجه شوند. همانند سایر انواع مدیتیشن، تمرین طولانی مدت می تواند منجر به تغییرات مثبت تری شود، از جمله تاب آوری در برابر استرس، کاهش اضطراب کلی و حتی رضایت بیشتر از زندگی.

مدیتیشن ماورایی و فرآیند گریه در طول مدیتیشن

برخلاف مدیتیشن های مبتنی بر ذهن آگاهی که بر پاکسازی ذهن از افکار تمرکز می کنند و به آرامی توجه را به زمان حال باز می گردانند وقتی متوجه می شوید که ذهن شما سرگردان شده است (همان طور که می خواهد)، TM بر محور تمرکز بر یک مانترا واحد است که بی صدا تکرار می شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

شما می توانید در هر زمانی مدیتیشن کنید. در ابتدا، همه چیز آرام است. زیرا احساس می کنید نفس خود به آرامی به داخل و خارج می شود. با این حال، ناگهان احساس می کنید که اشک در چشمانتان حلقه می زند و قبل از این که متوجه شوید، به شدت گریه می کنید. این اصلاً آن چیزی نیست که انتظار داشتید در حین مدیتیشن اتفاق بیفتد و از خود می پرسید که آیا این طبیعی است و آیا مشکلی در شما وجود دارد یا خیر. به هر حال،  قرار است مدیتیشن باعث شود احساس بهتری داشته باشید، نه بدتر؟

فرآیند گریه در طول مدیتیشن رایج است

به نظر می رسد که گریه در طول مدیتیشن بسیار رایج است. اگر چه مدیتیشن معمولاً به عنوان یک تسکین دهنده استرس برای بسیاری از افراد عمل می کند، اما گاهی اوقات می تواند احساسات دشواری را نیز برانگیزد. اگر چه این همیشه چیز بدی نیست. “رهایی همه چیز” در نهایت می تواند درمانی مناسب باشد. بیایید بررسی کنیم که در مورد گریه در طول مدیتیشن چه چیزهایی باید بدانیم، چرا این اتفاق می افتد و چگونه با آن کنار بیاییم.

چرا در حین مدیتیشن گریه می کنم؟

بسیاری از ما میانجیگری را با زمان آرامش مرتبط می‌دانیم – فرصتی برای یافتن تعادل عاطفی. تحقیقات نشان داده است که اتخاذ یک تمرین مدیتیشن می تواند استرس و اضطراب را کاهش دهد. مدیتیشن چندین کاربرد مثبت دیگر نیز دارد، از جمله:

  • کاهش افسردگی
  • کمک به مدیریت شرایط درد
  • کاهش مصرف دخانیات
  • کمک به اختلالات اعتیاد
  • کمک به مدیریت شرایط سلامتی مانند IBS، HIV، پسوریازیس و دیابت
  • تقویت سیستم ایمنی بدن

اما فرآیند گریه همچنین فرصتی برای کم کردن «هیاهو و شلوغی» است که در ذهن اتفاق می‌افتد. مدیتیشن کار باعث می شود تا افکار مسابقه‌ای و نشخوار فکری شما را آرام کند. گاهی اوقات وقتی همه چیز ساکت می‌شود – زمانی که فهرست کارهای شما و مسئولیت‌های کاری و حواس‌پرتی‌های زندگی شما سقوط می‌کند.

فواید فرآیند گریه (ذهنی و جسمی)

فرآیند گریه راهی برای بیان احساسات شما، خواه ناامیدی، غم، اندوه یا شادی است. این یک تجربه طبیعی انسانی است و همه باید هر از چند گاهی گریه کنند. در حالی که بسیاری از مردم فکر می کنند این نشانه ضعف است، اما در واقع گریه فواید زیادی دارد. با این حال، همه ناراحتی‌ها یکسان نیستند، و گریه‌های احساسی بیشترین فواید عاطفی و فیزیکی را ارائه می‌کنند که در این‌ مقاله مورد بحث قرار می گیرد. وقتی گریه می کنید، اشک‌های شما، چشم‌ها را مرطوب نگه می‌دارند و  زمانی این اتفاق می افتد که توسط محرک‌ها ایجاد شوند. فرآیند گریه احساسی به عنوان پاسخی به احساسات رخ می دهند و حاوی سطوح بالاتری از هورمون ها هستند و فواید زیادی دارند.

تحقیقات درباره این زمینه

تحقیقات نشان می‌دهد که گریه برای ذهن و بدن مفید است و مردم بیشتر از آنچه که می توانند  این کار را می‌کنند. نوزادان از اولین گریه خود سود می برند و فواید گریه تا آخر عمر ادامه می یابد. در حالی که کودکان بیشتر از بزرگسالان گریه می کنند، زنان 3.5 بار در ماه گریه می کنند و مردان 1.9 بار.

چند فایده ذهنی و جسمی فرآیند گریه

بسیاری از مردم برای این کار عذرخواهی می کنند، اما این به شما امکان می دهد احساسات خود را بیان کنید و چیزی نیست که باید از آن خجالت بکشید. دفعه بعد که خود را به خاطر این کار قضاوت کردید یا متوجه شدید که به دیگری می گویید این کار را نکنید، فواید بی شمار گریه را به خاطر بسپارید.

گریه به سم زدایی بدن کمک می کند

تحقیقات نشان می دهد که گریه سموم و مواد شیمیایی انباشته شده را از بدن شما دفع می کند. همانطور که بدن شما را سم زدایی و پاکسازی می کند، اشک کثیفی ها را نیز پاک می کند و باعث می شود چشمان شما احساس بهتری داشته باشند و از آن‌ها محافظت می کنند.

فرآیند گریه به آرامش شخص کمک می کند

اشک ریختن اثرات تسکین دهنده ای برای ذهن، قلب و بدن شما دارد. مطالعات نشان می دهد که این کار به شما کمک می کند تا خود را آرام کنید و به شما اجازه می دهد بعد از آن آرامش پیدا کنید. رهایی احساسات شما را آرام می کند و به شما یک حس کلی خوشبختی می دهد. این کار سیستم عصبی پاراسمپاتیک شما (PNS) را فعال می کند و به استراحت بدن و پردازش مغز کمک می کند. خود فرآیند گریه به شما امکان می دهد کارهای زیر را انجام دهید:

  • احساسات خود را تنظیم کنید
  • به خودتان مسلط باشید
  • ناراحتی خود را کاهش دهید

گریه به تسکین درد کمک می کند

وقتی این کار را می کنید، بدن شما هورمون های اکسی توسین و اندورفین را ترشح می کند. گریه وقتی درد دارید یا از نظر عاطفی صدمه می بینید به کاهش درد کمک می کند. حتی اگر درد به طور کامل از بین نرود، اشک های شما به کاهش شدت کمک می کند. با آزادسازی اندورفین، بدن شما برای مدت کوتاهی وارد مرحله ای به ظاهر بی حس می شود. اکسی توسین به شما احساس آرامش می‌دهد و حس کلی سلامتی شما را بهبود می‌بخشد.

این کار به بهبود خلق و خوی شما کمک می کند

بسیاری از مردم فکر می کنند که فرآیند گریه باعث بدتر شدن احساس آن‌ها می شود، اما اینطور نیست. مطالعات نشان می دهد که وقتی افراد این کار را می کنند، خلق و خوی خود را تقویت می کنند. بعلاوه، فرآیند گریه، تنفس و ضربان قلب شما را کند می کند، خلق و خوی شما را بیشتر می کند و احساس آرامش می کنید.

هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، روحیه شما بهتر می شود. بهتر است نفس‌های سریع بکشید یا هوای پاک تنفس می‌کنید و دمای مغزتان را تنظیم می‌کنید.

فرآیند گریه به مردم این امکان را می دهد که بدانند به حمایت نیاز دارید

وقتی در اطراف دیگران گریه می کنید، به آن‌ها می گویید که به حمایت نیاز دارید. حتی زمانی که کودک بودید، گریه به دیگران این نکته را نشان را می‌دهد که شما به آرامش و مراقبت دیگران نیاز دارید. بسیاری از مردم متوجه آن نیستند، اما این در تمام زندگی شما ادامه دارد. وقتی غمگین هستید، ممکن است بخواهید خود را منزوی کنید و احساسات خود را برای خود نگه دارید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با این حال، حالت رفتار منزوی بدترین کاری است که می‌توانید انجام دهید، و به شما اجازه نمی‌دهد آرامشی را که می‌تواند کمک کند، به دست آورید. این کار به شما کمک می کند تا افکار خود را بسازید، چیزی که در زمان سختی به آن نیاز دارید.

فرآیند گریه به شما کمک می کند تا از اندوه خلاص شوید

فرآیند سوگواری به زمان نیاز دارد. غم، بی حسی، گناه و عصبانیت را تجربه خواهید کرد. همانطور که شما بر روی این احساسات کار می کنید، گریه بخشی ضروری از فرآیند است. وقتی یکی از عزیزانتان را از دست می دهید، این کار برای کمک به پردازش و پذیرش آن ضروری است.‌

در حالی که روند سوگواری برای همه متفاوت است، به نظر می رسد این کار بدون توجه به شرایط کمک کننده است. ممکن است شما در زمانی که گریه می کنید احساس ترحم از سوی دیگران داشته باشید که این می تواند آسیب زا باشد. تظاهر به اینکه همه چیز خوب است کمکی نمی کند، پس بگذارید فرآیند گریه ایجاد شود و غم خود را برطرف کنید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا