علائم نوموفوبیا (و چگونه به خود کمک کنیم)

نوموفوبیا یکی از انواع فوبیا ها است. ترس هایی ما در زندگی داریم که می تواند به ما آسیب بزند. البته کسی در دنیا وجود ندارد که ترسی نداشته باشد. برخی افراد فوبیای پزشک دارند برخی هم فوبیای ازدواج کردن که در مقاله های قبل در ارتباط با آن ها صحبت کردیم. فوبیا ها انواع مختلفی دارند. امروز می خواهیم ببینیم که پیدا کردن یک راه حل برای درمان فوبیا چگونه است. این آسیب ها باید زودتر روند درمان خود را طی کند. بحث درمان فوبیا را در مقاله های قبل مورد بررسی قرار دادیم و تاثیرات آن را بر رفتار افراد توضیح دادیم.

یکی از مواردی که همیشه مورد بررسی قرار می گیرد بحث ضربه های جسمی است. در واقع این ضربه های جسمی به گونه ای است که باعث اختلالات روانی بسیاری می شود. یکی از این موارد فوبیا است. تروما یک نوع اختلال است که در افراد مختلف متفاوت است. علائم فوبیا می تواند شامل موارد و ویژگی های منحصر به فردی باشد. نحوه درمان آن اما می تواند به افراد کمک های بسیاری کند. در ادامه می خواهیم ببینیم که علائم نوموفوبیا (و چگونه به خود کمک کنیم)

اختلالات مختلف در کودکان و بزرگسالان و درمان نوموفوبیا

یک سری از اختلالات هم هستند که بیشتر برای کودکان یا به صورت اختصاصی برای بزرگسالان است. اختلالات در کودکان اگر به طور کامل درمان نشود می تواند به آینده کودک ضربه بزند و در واقع پیامد های آن افسردگی را به همراه داشته باشد. این بدان دلیلی است که کودک در دوران مدرسه احساس کند با بقیه فرق دارد و مورد تمسخر قرار می گیرد که این باعث آسیب روحی به او می شود. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با علائم نوموفوبیا (و چگونه به خود کمک کنیم)، صحبت کنیم.

فوبیا و نوموفوبیا را چگونه تعریف می کنیم؟

فوبیا، که ترس شدید غیرمنطقی از چیزهای خاص (مانند ترس از حشرات یا حشرات هراسی) یا موقعیت‌ها (مانند ترس از پرواز یا هوا هراسی) هستند، می‌توانند درمان شوند. اما وقتی به دنبال درمانگر هستید، ممکن است ندانید کجا برای شروع. این مقاله نحوه یافتن درمانگر مناسب برای درمان فوبیا را مورد بحث قرار می دهد. همچنین برخی از انواع مختلف درمان برای فوبیا و این که چگونه آن ها ممکن است به جستجوی شما برای یک متخصص سلامت روان برای درمان بیماری شما کمک کنند را پوشش می دهد.

یافتن درمانگر مناسب برای درمان نوموفوبیا

یافتن درمانگر مناسب برای نیازهای شما مهم است. این فرد نه تنها باید برای درمان فوبیا واجد شرایط باشد، بلکه باید با آن ها  احساس راحتی کنید. تحقیقات نشان می دهد که رابطه شما با درمانگرتان که به عنوان ارتباط درمانی شناخته می شود، می تواند بر اثربخشی درمان شما تأثیر بگذارد. این مقاله را دنبال کنید تا یک درمانگر عالی پیدا کنید که می تواند به شما در یادگیری مدیریت ترس هایتان کمک کند.

برای درمان نوموفوبیا از دوستان خود کمک بگیرید

دوستان، خانواده و پزشک شما ممکن است بتوانند یک درمانگر را به شما توصیه کنند. بسیاری از شهرهای بزرگتر نیز خطوط تلفنی ارجاع ارائه می دهند که عموماً رایگان هستند. یکی دیگر از منابع عالی برای ارجاع، دانشگاه یا مرکز پزشکی محلی شما است. این مراکز اغلب دارای مراکز بهداشت روان هستند که در آن می توانید انواع متخصصان بهداشت روان را پیدا کنید. به خاطر داشته باشید که ارجاعات ارائه دهندگان سلامت روان معمولاً قابل اعتمادترین هستند.

اعتبارنامه ها را بررسی کنید

اگر چه اکثر درمانگران عالی هستند، شبه درمانگران با اعتبار مشکوک وجود دارند. اطمینان حاصل کنید که یک متخصص معتبر را انتخاب کنید. همه درمانگران باید مجوز فعالیت در زمینه مورد نیاز شما را داشته باشند. این اطلاعات باید به طور برجسته در وب سایت آن ها نمایش داده شود. اما اگر اینطور نیست، مطمئن شوید که از درمانگر در مورد مجوز آن ها سوال کنید. اکثر روانشناسان بالینی دارای مجوز درمان فوبیا هستند

پرس و جو در مورد تخصص درمانگر نوموفوبیا

بسیاری از درمانگران انتخاب می کنند که در شاخه خاصی از درمان تخصص داشته باشند. برخی دیگر اعمال خود را به گروه های سنی خاصی محدود می کنند. با مطب تماس بگیرید یا از وب سایت های درمانگران بالقوه دیدن کنید تا مشخص کنید که آیا آن ها با بیماران هم سن شما با فوبیا رفتار می کنند یا خیر.

با شرکت بیمه خود انتخاب درمانگر نوموفوبیا را چک کنید

اکثر شرکت‌های بیمه فهرستی از ارائه‌دهندگان ترجیحی سلامت روان را دارند که ممکن است به صورت آنلاین در دسترس باشند. استفاده از یک ارائه دهنده ترجیحی به طور کلی منجر به صرفه جویی در جیب شما می شود.

علائم نوموفوبیا (و چگونه به خود کمک کنیم)

نوموفوبیا اصطلاحی است که به عنوان یک اصطلاح عامیانه کمدی برای ” فوبیا عدم استفاده از تلفن همراه” شروع شد. این نشان دهنده اضطراب یا ترس از بدون تلفن همراه بودن به هر دلیلی بود. مفهوم نوموفوبیا بخشی از علاقه آکادمیک مداوم به تأثیرات رسانه های دیجیتال بر سلامت روان و بالعکس است. استفاده نادرست از رسانه های دیجیتال از یک مفهوم جدید دور است، به طوری که اصطلاح “نوموفوبیا” در سال 2008 برای مطالعه ای که در بریتانیا انجام شد ابداع شد. این تحقیق نشان داد که 58 درصد از مردان و 47 درصد از زنان دچار نوموفوبیا می شوند. بدتر از آن، ظاهراً 9 درصد از کاربران تلفن همراه هنگام خاموش یا نبودن تلفن همراه دچار پریشانی یا اضطراب می شوند. همچنین 50 درصد افراد دارای نوموفوبیا هرگز گوشی خود را خاموش نمی کنند.

نکته در ارتباط با این زمینه

متأسفانه، اگرچه می تواند مفهومی بیهوده به نظر برسد، اما نوموفوبیا می تواند برای کسانی که آن را تجربه می کنند مشکل ساز باشد. استفاده بیش از حد از دستگاه های تلفن همراه می تواند به طور قابل توجهی بر سلامت روان تأثیر بگذارد و به نوبه خود تحت تأثیر آسیب های روانی قرار گیرد. این عادت یک چرخه معیوب ایجاد می کند. بسیاری از مردم در معرض خطر ابتلا به این مشکلات هستند زیرا این روزها تقریباً همه یک دستگاه تلفن همراه دارند.

نحوه حفاظت در برابر نوموفوبیا

بنابراین چگونه می توانید از خود در برابر این مشکل محافظت کنید؟ آگاهی همیشه مکان خوبی برای شروع است. وقتی بتوانید علائم هشدار دهنده را متوجه شوید، می توانید به موقع با آن‌ها مبارزه کنید. در این‌جا بیان می کنیم که چگونه مطالعات روانشناسان چند نشانه نوموفوبیا و نحوه کمک را نشان می دهد.

علائم فیزیکی اضطراب

در هسته خود، نوموفوبیا موضوعی است که دارای اضطراب و ترس است. این بدان معنی است که بسیاری از علائم کلاسیک اضطراب، به ویژه علائم فیزیکی، ممکن است در صورت تجربه این فوبیا رخ دهند. در بیشتر موارد، زمانی که از تلفن خود دور هستید، این اتفاق می افتد. اما کاملاً ممکن است که اضطراب به دلیل ترس شدید از دوری از موبایل شما باشد.

نشانه های نوموفوبیا

علائم فیزیکی اضطراب عبارتند از:

  • تنگی قفسه سینه
  • افسردگی
  • دشواری در تنفس
  • سرگردانی
  • سرگیجه
  • ترس
  • وحشت
  • لرزش
  • تعریق بیش از حد
  • تاکی کاردی یا ضربان قلب سریع

تحقیقات درباره این زمینه

با توجه به این نکته، مهم است که به خاطر داشته باشید که طبق تحقیقات، داشتن اختلالات روانی از قبل موجود، به ویژه اختلالات اضطرابی، می تواند خطر نوموفوبیا را افزایش دهد. این به این دلیل است که شما بیشتر به گوشی خود وابسته می شوید. مطالعات همچنین اشاره کردند که در حالی که هر کسی می تواند نوموفوبیا را تجربه کند. اگر قبلاً آگورافوبیا یا اضطراب اجتماعی را به عنوان یک اختلال قابل تشخیص تجربه کرده باشند، افراد بیشتری این کار را انجام می دهند.

کمک به درمان علائم فیزیکی برای نوموفوبیا

کمک به تسکین علائم فیزیکی اضطراب می تواند دشوار باشد. زیرا آن‌ها عمومی تر هستند و مختص تلفن ها نیستند. این واقعیت که اضطراب به طور خودکار انجام خودمراقبتی در برابر اضطراب را دشوارتر می کند یک مانع اضافی است. با این حال، در این‌جا چند راه برای انجام این کار وجود دارد:

از محرک ها اجتناب کنید

الکل، نیکوتین و کافئین می‌توانند علائم اضطراب را بدتر کنند و حتی به دلیل تولید هورمون‌هایی که منجر به آن‌ها می‌شوند، ذهن شما را از عصبانیت دور کند.

خواب به اندازه کافی

کمبود خواب منجر به خستگی می شود که می تواند تجارب اضطراب را افزایش دهد. داشتن استراحت خوب در مبارزه با بسیاری از بدترین اثرات نوموفوبیا بسیار مهم است و حتی ممکن است شدت برخی از علائم شما را کاهش دهد.

از نظر فیزیکی فعال بمانید

ورزش هورمون‌های حس خوب به نام اندورفین را ترشح می‌کند که تفکر مثبت را تقویت می‌کند و سلامت کلی شما را بهبود می‌بخشد. کاهش استرس را با سرعتی تجربه خواهید کرد که ممکن است نوموفوبیا را کاهش دهد.

از تکنیک های آرامش استفاده کنید

مدیتیشن ذهن آگاهی، تمرینات تنفس عمیق، تصویرسازی قابل هدایت، یوگا و سایر تکنیک های مشابه اغلب به عنوان روش های موفقی برای مدیریت بدترین اضطراب معرفی می شوند.

نیاز دائمی به داشتن یک تلفن کارآمد

این علامت نسبتاً واضح است، اما نادیده گیری آن بسیار آسان است. از این گذشته، چه کسی تلفن خود را با خود به اکثر جاها نمی آورد؟ اما همانطور که از نام “نوموفوبیا” پیداست، عدم توانایی در احساس امنیت بدون داشتن تلفن خود بزرگترین علامت  است. در این‌جا چند نشانه خاص تر وجود دارد که نشان می دهد این یک مشکل است:

آوردن موبایل در همه جا با شما

آیا هر کجا که می روید گوشی خود را با خود می آورید؟ آن را همه جا همراه خود دارید، حتی زمانی که برای دوش گرفتن یا زمانی که نیاز به انجام یک کار سریع دارید؟ و اگر با شما در جیب یا دستتان نباشد، آیا احساس می‌کنید باید آن را در محدوده دید خود نگه دارید؟

نوموفوبیا یعنی شما به طور مداوم گوشی موبایل خود را بررسی کنید

اگر از تلفن خود برای مقاصد کاری استفاده می کنید، این احتمال کمتر ایجاد می شود. اما هنوز توجه به آن مهم است. آیا مدام گوشی خود را چک می کنید، حتی چندین بار در ساعت؟ آیا احساس می کنید مجبورید که مطمئن شوید حتی یک پیام را از دست ندهید؟ همیشه نگران این هستید که گوشی شما کار نمی کند، و باعث می شود آن را حتی بیشتر بررسی کنید؟

مشکل در خواب

اگر شب ها دائما گوشی خود را تا جایی که هستید چک می کنید شما مشکلات خواب دارید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا