عباراتی که جامعه برای نابودی اعتماد به نفس شما استفاده می کنند.

نابودی اعتماد به نفس زمانی اتفاق می‌افتد که شما به اشخاص مختلف اجازه آسیب به خود را بدهید. اصل اساسی در روابط بین فردی اعتماد به نفس است. اعتماد یک موضوع دو طرفه هست. گاهی اوقات عدم شناخت کافی باعث ایجاد جدایی زود هنگام می شود. جدایی و طلاق باعث ایجاد آسیب های روانی مختلفی در افراد می شود. این آسیب های روانی اگر دارای فرزند باشید سخت تر خواهد شد. بهتر است قبل از ازدواج مشاوره های لازم را انجام دهید.

این مشاوره ها به شما کمک می کند تا زندگی خود را زیباتر شروع کنید. بعضی آزمون ها وجود دارند که برای شخصیت انسان استفاده می شوند. در مقاله های قبل گفتیم که آزمون های مشکلات اعتماد چگونه انجام می شوند. برای ازدواج نیز آزمون های وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. برخی از این آزمون ها فردی است و برخی هم برای دو زوج در نظر گرفته می شود. در ادامه می خواهیم ببینیم که عباراتی که جامعه برای نابودی اعتماد به نفس شما استفاده می کنند چگونه است.

استرس در افراد مختلف و مشکلات نابودی اعتماد به نفس

این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با عباراتی که جامعه برای نابودی اعتماد به نفس شما استفاده می کنند، صحبت کنیم.

چرا مشکلات نابودی اعتماد به نفس مضر هستند؟

اعتماد تعدادی فواید دارد که برای سلامت روابط شما و همچنین رفاه عاطفی شما مهم است. اعتماد به شما اجازه می دهد:

  • آسیب پذیر باشید
  • خودت باش
  • حساس امنیت و آرامش کنید
  • روی مثبت بودن تمرکز کنید
  • صمیمیت و صمیمیت را افزایش دهید
  • به حداقل رساندن تعارض

اطمینان در روابط مهم است زیرا به شما این فرصت را می دهد که آرامش داشته باشید. خودتان باشید و به شخص دیگری وابسته نباشید. این امنیت و امنیت لازم را برای شما فراهم می کند تا برای راحتی، اطمینان، کمک و محبت به شخص دیگری مراجعه کنید.

اعتماد چیست؟

اعتماد، این باور است که شخص دیگری صادق و قابل اعتماد است. این احساسی است که شما می توانید به آن شخص وابسته باشید. زیرا آن ها امنیت و امنیت را ارائه می دهند. اعتماد به عنوان یک اعتقاد راسخ به توانایی، قدرت، قابلیت اطمینان و حقیقت کسی یا چیزی توصیف شده است.گ رفتارهای مختلفی وجود دارد که ممکن است نشان دهنده این باشد که شما یا همسرتان با اعتماد به دیگران مشکل دارید. برخی از این موارد عبارتند از:

همیشه بدترین ها را فرض کنید

مسائل مربوط به نابودی اعتماد به نفس شما همچنین می تواند باعث شود که بدترین چیزها را در مورد اطرافیان خود تصور کنید. حتی زمانی که آن ها در گذشته ثابت کرده اند که قابل اعتماد هستند. به عنوان مثال، وقتی کسی به شما پیشنهاد کمک می‌دهد، فکر می‌کنید که آیا بعداً چیزی از شما انتظار دارد یا خیر.

احساسات شک بر انگیز و مشکلات نابودی اعتماد به نفس

مسائل مربوط به اعتماد می تواند باعث شود که شما نسبت به مقاصد دیگران مشکوک شوید، حتی اگر چیز کمی وجود داشته باشد که نشان دهد اقدامات آن ها مشکوک است. ممکن است احساس کنید دیگران سعی دارند به شما آسیب برسانند یا شما را فریب دهند.

خرابکاری

مسائل مربوط به اعتماد اغلب منجر به خرابکاری می شود. به عنوان مثال، ممکن است رفتارهایی انجام دهید که در روابط شما اختلال ایجاد می کند. زیرا فکر می کنید بهتر است به جای اینکه بعداً ناامید شوید، همین الان به همه چیز پایان دهید.

روابط ناسالم

افرادی که مشکلات اعتماد دارند تقریباً همیشه برای ایجاد روابط سالم و طولانی مدت تلاش می کنند. این طبیعی است که اعتماد مدتی طول بکشد تا در روابط عاشقانه ایجاد شود. اما افراد بدون اعتماد ممکن است هرگز این نوع ارتباط را تجربه نکنند.

عدم بخشش و نابودی اعتماد به نفس

هنگامی که اعتماد یک مسئله است. ادامه کار پس از وقوع خیانت در اعتماد، اگر غیرممکن نباشد، دشوار است. این ناتوانی در بخشش و فراموش کردن می تواند کل زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد. نه فقط تعامل شما با دیگران می تواند منجر به احساس گناه، شرم، تلخی و پشیمانی شود.

فاصله گیری

در بسیاری از موارد، عدم اعتماد ممکن است افراد را به ایجاد دیواری بین خود و افراد دیگر سوق دهد. به دلیل ترس از خیانت یا ناامیدی از روابط به طور کلی اجتناب می کنید.

تمرکز بر موارد منفی

مهم نیست که در چه موقعیتی هستید، همیشه بر روی آنچه که انتظار دارید اشتباه می شود تمرکز می کنید. شما تمایل دارید به جای تمرکز بر ویژگی های مثبت دیگران، متوجه عیوب، ضعف ها یا اشتباهات دیگران شوید.

وقتی مشکلات اعتماد در توانایی شما برای ایجاد روابط سالم و باثبات اختلال ایجاد می کند. همچنین می تواند احساس انزوا، تنهایی و سوء تفاهم را در شما ایجاد کند.

انواع مشکلات نابودی اعتماد به نفس

مشکلات اعتماد فقط بر روابط عاشقانه شما تأثیر نمی گذارد. آن ها می توانند در هر نوع رابطه، چه با دوستان، همکاران یا سایر اعضای خانواده، درگیری و ارتباط ضعیف ایجاد کنند. برخی از انواع رایج روابط که می تواند تحت تأثیر مسائل اعتماد قرار گیرد عبارتند از:

روابط عاشقانه

افرادی که مشکلات اعتماد دارند اغلب برای تکیه کردن یا باور به شرکای عاشقانه خود تلاش می کنند. این می تواند منجر به طیفی از مشکلات در روابط شود، از جمله خیانت مرتبط با اعتماد، عدم تمایل به ارتکاب، و مشکل عذرخواهی در صورت شکسته شدن اعتماد.

دوستی

همانطور که افراد در روابط عاشقانه مشکلات اعتماد دارند، ممکن است با اعتماد به دوستان خود نیز مشکل داشته باشند. مشکل در اعتماد به همسالان دوستی ممکن است ناشی از ترس از ناامیدی باشد.

اعتماد تعمیم یافته به این باور اشاره دارد که آیا می توان به اکثر افراد دیگر اعتماد کرد یا نه.

خلاصه ای از مشکلات نابودی اعتماد به نفس

مشکلات مربوط به اعتماد می تواند در بسیاری از زمینه های مختلف زندگی شما تأثیر بگذارد. این می تواند روابط عاشقانه شما را پرآشوب تر کند، در توانایی شما برای حفظ دوستی ها اختلال ایجاد کند و به درگیری در محل کار کمک کند.

چه چیزی باعث مشکلات نابودی اعتماد به نفس می شود؟

یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که تمایل به اعتماد تحت تأثیر عوامل ژنتیکی است. از سوی دیگر، بی اعتمادی به ژنتیک مرتبط نیست و در درجه اول با عوامل اجتماعی شدن، از جمله پویایی و تأثیرات خانواده مرتبط است.

عباراتی که جامعه برای نابودی اعتماد به نفس شما استفاده می کنند.

به طور خلاصه، جامعه، تمام تلاش خود را برای کنترل زندگی شما انجام می دهد. اگر با یک جامعه‌شناس در ارتباط بودید، به احتمال زیاد احساس می‌کنید که دچار مشکل هستید. در واقع، شما ممکن است کاملاً این احساس (اغلب ظریف) را درک نکنید. من ممکن است اختلال داشته باشم، اما دیوانه نیستم. در دنیایی مملو از چیزهای غم انگیز که نژادی از انسان های عجیب و غریب را در خود جای داد، مردم مانند پروانه ها به سمت شعله آتش جذب می شوند.

نکته

شاید احساس تنهایی، اشتباه یا ترس از عصبانیت شریک زندگی خود را تجربه کردید. باز هم این افکار و احساسات می آیند و می روند. آن‌ها در عین حال خسته کننده و رازآلود هستند. داشتن هر گونه رابطه با یک فرد جامعه شناس، صرف نظر از اینکه هر احساس پیچیده ای ایجاد کند، موقعیت خطرناک جهت نابودی اعتماد به نفس است.

مثالی در ارتباط با نابودی اعتماد به نفس

در اینجا گزیده ای از کتابی است که توسط همسر سابق یک جامعه شناس مبتلا به بیماری روانی نوشته شد وجود دارد:

نفسم حبس شد سینه ام سفت شد. ترس در وجودم جاری شد. آب دهانم را قورت دادم و سعی کردم رطوبت را به دهانم برگردانم تا بتوانم صحبت کنم. می خواستم با هر طریقی ترس خود را از پل در آن لحظه و از اتفاقاتی که ممکن است در آینده بیفتد پنهان کنم. چگونه افراد اجتماعی می توانند روابط خود را حفظ کنند؟ از طریق ترس، دستکاری و نابودی اعتماد به نفس دیگران.

شک به خود و نابودی اعتماد به نفس

شک به خود اغلب شباهت نزدیک با اعتماد به نفس پایین دارد. بنابراین، تضعیف اعتماد به نفس شما یکی از راه‌هایی است که جامعه‌شناسان می‌توانند شما را در دام فریبکاری خود نگه دارند. بنابراین، آیا عباراتی وجود دارد که جامعه‌شناس‌ها برای «نشان دادن به شما» در مورد نیات واقعی‌شان استفاده می‌کنند؟ بله – در این‌جا پنج عبارت جالب وجود دارد:

“شما همان کسی هستید که باید مثل ما باشید.”

در آغاز یک رابطه، برای افراد جامعه‌گرا (یا خودشیفته‌ها) غیرمعمول نیست که « احساسات بیش از حد عاشقانه» داشته باشند، یا «عشق» خود را به شما ابراز کنند. این یک رفتار عادی نیست. در بهترین سناریو، فرد از تعادل خارج است. در بدترین حالت، آن‌ها دارای ویژگی نابودی اعتماد به نفس هستند.

«(افرادی) که «خیلی سریع» در رابطه پیش می‌روند، به مرزها احترام نمی‌گذارند. دکتر استیون استوسنی می نویسد: یکی از تعریف های «سوءاستفاده» «آن چیزی است که مرزهای شخصی را نقض می کند».

“تو مرا اشتباه می فهمی.”

دکتر استفانی سرکیس، جامعه شناس، می نویسد: این روش تاکتیکی است که در آن یک شخص یا نهاد، برای کسب قدرت بیشتر، قربانی را وادار می کند واقعیت خود را زیر سوال ببرد.”

اساساً، جامعه شناس از این عبارت استفاده می‌کنند تا (اول) کسی را وادار کنند که خودشان را زیر سوال ببرند. (دوم) نیاز سیری‌ناپذیر او به احساس کمک برای جلوگیری از نابودی اعتماد به نفس را ارضا کنند. آن‌ها اغلب برای بهبودی از وضعیتی که معتقدند قدرت آن‌ها را کاهش می دهد (یا تهدید به کاهش) می کند، از این عبارت استفاده می کنند.

“من از احساسات تو متنفرم.

این عبارات کمی بیشتر از اینکه به او برچسب «فرد احساسی» بزنند، باعث می‌شود کسی به خودش شک کند. در واقع، این عبارتی است که برخی جامعه‌شناسان برای ایجاد حس عدم اطمینان از آن استفاده می‌کنند.

حقیقت این است که آن‌ها عاشق نمایش هستند. دلیلش این است که بدون آن، به برنامه های خودخواهانه خود نخواهند رسید.

“تو به من نیاز داری.”

جامعه شناسان اشتیاق کنترل در عین نابودی اعتماد به نفس را دارند. در واقع، احساس یا دانستن این که قربانی آن‌ها اراده شخصی خود را تسلیم کند، مهمترین خواسته آنهاست. بدیهی است که جامعه شناسی این را نمی گویند. زیرا آن‌ها خواهان یک رابطه سالم هستند. چیزی که آن‌ها می خواهند ایجاد هجوم احساساتی است که بر تفکر عقلانی غلبه می کند.

نکته

در نتیجه، شما خود را برای شناسایی یک آسیب اجتماعی و روانی احتمالی مسلح خواهید کرد. واقعیت این است که شما به آن‌ها نیاز ندارید. جدایی احساسات از تفکر منطقی هنگام مواجهه با یک بیمار اجتماعی ضروری است.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا