روش های کمکی مدیتیشن برای ایجاد شادی

روش های کمکی مدیتیشن هم در زمینه های آرامش ذهنی و هم ایجاد شادی به شما کم خواهد کرد. مدیتیشن برای جلوگیری از افسردگی و اضطراب‌ نیز مفید است. نکته ای که مهم است این است که مدیتیشن تاثیرات بسیاری بر سلامت روان انسان ها دارد. مدیتیشن یکی از روش های مناسب برای درمان بسیاری از اختلالات شخصیت است. آرامش موجود در مدیتیشن باعث می شود شما احساسات آزار دهنده را در کنار خود نبینید. امروزه در بین همه مردم اندکی وسواس یا ترس به علت مریضی ایجاد شده است. مدیتیشن چه برای وضعیت جسمانی و چه برای جلوگیری از فشار های روانی استفاده خواهد شد. مشکلات همیشه و همه زمانی وجود داشته است.

نکته مهم این است که افراد چگونه بتوانند با این مشکلات کنار بیایند. یکی از مشکلات و اختلالات روانی استرس است. استرس می تواند در طولانی مدت آسیب های جسمی خطرناکی را ایجاد کند. این آسیب های جسمی اگر ادامه دار باشند برای زندگی فرد خطرناک هستند. روان شناسان راه حل های مختلفی را برای درمان اختلالات روانی ارائه داده اند. یکی از این راه ها مدیتیشن است. در ادامه می خواهیم ببینیم که روش های کمکی مدیتیشن برای ایجاد شادی چگونه است.

اختلالات مختلف و روش های کمکی مدیتیشن

هر یک از این اختلالات می تواند به علت های مختلفی ایجاد می شود. اختلالات می تواند از سنین کودکی تا نوجوانی ادامه داشته باشد. این اختلالات حتی به گونه ای است که تا بزرگسالی هم ممکن است ایجاد شود. اختلالات روانی بخش بسیاری از زندگی ما را تشکیل داده است. در جوامع امروزی اختلالاتی وجود دارند که شاید از شنیدن آن تعجب کنید. اما چه بخواهیم چه نخواهیم آن ها وجود دارند و حتی بسیاری ی از ما با آن ها زندگی می کنیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با روش های کمکی مدیتیشن برای ایجاد شادی، صحبت کنیم.

مدت زمان روش های کمکی مدیتیشن در افراد

مدت زمان مدیتیشن، نوعی برنامه ریزی در طول مدیتیشن است که توسط تحقیقات نشان داده شده است که در به حداقل رساندن اضطراب مفید است. همچنین در کمک به افراد برای مدیریت استرس و حتی کاهش فشار خون و حمل مزایای دیگر بسیار موثر است. در دهه 1960 محبوبیت پیدا کرد و حتی توجه بیتلز و سایر افراد مشهور و افراد برجسته را از آن زمان به خود جلب کرد.

استفاده از مربی مدیتیشن برای یادگیری آن

شما می توانید این روش مدیتیشن را از مربی معتبر TM در چند روز یاد بگیرید، اما می توانید اصول اولیه را نیز در اینجا بیاموزید. اما دانستن اینکه مدت زمان مدیتیشن باید در روز چه مقدار باشد، می تواند چالش برانگیز باشد. ایده خوبی است که با زمان کمی شروع کنید و از آن جا به سمت بالا حرکت کنید. اگر در ابتدا به نتایجی که می‌خواهید نمی‌رسید، آهسته شروع کردن به شما کمک می‌کند که ناامید نشوید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با جلسات کوتاهی شروع کنید که بعداً زمانی که با مدیتیشن ارتباط خوبی داشتید می توانید آن ها را تمدید کنید. زمانی که برای اولین بار شروع می‌کنید، مدت زمان مدیتیشن می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد، اما تمرین مداوم با جلسات کوتاه‌تر بسیار بهتر از تلاش برای فشار دادن بیش از حد به خود در ابتدا است. در حالت ایده‌آل، همیشه باید احساس آگاهی عمیق‌تری از خود داشته باشید و شاید حتی بعد از جلسه مدیتیشن سرحال و آرام باشید.

مدت زمان روش های کمکی مدیتیشن برای دیدن نتایج

بر اساس یک مطالعه در سال 2018 که در تحقیقات رفتاری مغز منتشر شد، مدیتیشن به مدت 13 دقیقه در روز به مدت هشت هفته منجر به کاهش حالت خلق و خوی منفی، افزایش توجه، حافظه فعال، حافظه تشخیص و کاهش اضطراب حالت شد. به مدت هشت هفته نتایج قابل توجهی نسبت به افرادی که به مدت چهار هفته مدیتیشن کردند، داشت. اگر چه این یک علم دقیق نیست. اما به نظر می رسد که اجماع نظر دارند که برای دیدن فواید مدیتیشن، باید حداقل 10 دقیقه در روز را هدف قرار دهید. با این حال، هر فرد متفاوت پاسخ می دهد، بنابراین مهم است که دوره های مدیتیشن طولانی تری را آزمایش کنید اگر به نظر می رسد 10 دقیقه برای شما تفاوتی ایجاد نمی کند.

مدت زمان روش های کمکی مدیتیشن برای یک مبتدی

یک مبتدی ممکن است بخواهد حداقل پنج دقیقه در روز این تمرین را شروع کند. شروع فقط با پنج دقیقه به شما امکان می دهد به آن عادت کنید. همچنین به شما کمک می کند تا بدون ایجاد فشار زیاد به تمرین مراقبه خود متعهد شوید، که به کاهش سطح استرس کمک می کند و این تمرین را برای مبتدیان قابل دسترس تر می کند. شروع با پنج دقیقه در روز همچنین به شما کمک می کند تا درک بهتری از زمان مدیتیشن داشته باشید. اگر پنج دقیقه خیلی طولانی است، سعی کنید با زمان کمتر شروع کنید و هر هفته یک دقیقه بیشتر اضافه کنید تا در نهایت به زمان مورد نظر برسید.

آیا 10 دقیقه استفاده از روش های کمکی مدیتیشن کافی است؟

اگر فکر می کنید که آیا 10 دقیقه مدیتیشن کافی است یا خیر، این به هدف و سبک مدیتیشن شما بستگی دارد. اگر مبتدی هستید و به دنبال کاهش استرس هستید، ۱۰ دقیقه کافی است. با این حال، اگر به دنبال تمرکز بیشتر بر روی آرامش و افزایش تمرکز هستید، ممکن است مدت زمان مدیتیشن تا 30 دقیقه بهتر باشد. زیرا برای برخی حرکات کششی سبک و همچنین تکنیک‌های تنفسی زمان خواهید داشت. چه به مدت 10 دقیقه یا 30 دقیقه مدیتیشن را انتخاب کنید، مطمئن شوید که این کار را هر روز انجام می دهید. زیرا این به شما کمک می کند تا ذهن خود را برای آگاهی بیشتر در طول روز آموزش دهید.

روش های کمکی مدیتیشن برای ایجاد شادی

روش های کمکی مدیتیشن به دلیل فواید آن در زندگی ما به طور فزاینده ای محبوب هستند. احتمالاً از یک دوست یا جایی در اینترنت در مورد مدیتیشن شنیدید، اما آنقدر غرق مشکلات زندگی شدید که نمی توانید بیشتر بدانید. مدیتیشن یک فعالیت ساده نشستن یا ایستادن و تمرکز بر تنفس است. به شما کمک می کند از استرس دوری کنید و شادی خود را افزایش دهید. بسیاری از تمرین‌کنندگان اذعان دارند که از مدیتیشن برای بهبود کیفیت کلی زندگی خود استفاده می‌کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در روش های کمکی مدیتیشن، یک مربی گام به گام به شما کمک می کند تا به ذهن خود متصل شوید و به حالت مراقبه برسید. این یک روش بهینه برای کسانی است که تازه به مدیتیشن می پردازند تا از آن استفاده کنند. برنامه‌های بی‌شمار گوشی‌های هوشمند، ویدیوهای YouTube و گروه‌های رسانه‌های اجتماعی برای کمک به شما وجود دارد. در این‌جا چند روش علمی ارائه می شود که روش های کمکی مدیتیشن به شما کمک می کند شادتر شوید:

استرس و اضطراب را کاهش می دهد

کاهش استرس شاید مهمترین مزیت روش های کمکی مدیتیشن باشد. استرس زمانی اتفاق می افتد که ما غرق در سختی های زندگی روزمره می شویم. با این زمان کم، کارهای زیادی وجود دارد. خیلی وقت ها این نگرانی ها کار خیالی است. اما ما هورمون های استرس را به بدن خود می فرستیم. تکرار چنین عادت هایی در طول زمان منجر به اضطراب شدید و استرس مزمن می شود. در این‌جا نحوه مدیتیشن به شما کمک می کند تا از شر استرس خلاص شوید.

مدیتیشن به شما فضای ذهنی و وضوح می دهد تا ذهن خود را سازماندهی کنید. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که مدیتیشن به کاهش سطح کورتیزول (هورمون های استرس) کمک می کند. و هورمون های شادی را در بدن افزایش می دهد.

روش های کمکی مدیتیشن با افسردگی مبارزه می کند

افسردگی یک بیماری موذیانه است که به آرامی شادی و نشاط را از شما می گیرد. افسردگی نه تنها بر شادی و رفاه عمومی شما تأثیر می گذارد، بلکه بر ذهن و تصمیم گیری شما نیز تأثیر می گذارد.

وقتی با مدیتیشن تمرین می کنید، عمیقاً با خودتان ارتباط برقرار می کنید. و استرس و افسردگی را کنار بگذارید. علاوه بر این، این مطالعه نشان می دهد که چگونه مدیتیشن می تواند به شما کمک کند تا از شر نشخوارهای ذهنی خلاص شوید – به شما درخشش درونی شادی و رضایت می دهد.

همدلی و مهربانی بیشتر

یکی از راه‌های ساده برای شادی، اشتراک‌گذاری مهربانی با دیگران است. پس ادامه دهید و سعی کنید از یکدیگر تعریف کنید، به خیریه کمک کنید، یا وقتی همسرتان درباره روزش به شما می گوید، به حرف های او گوش دهید.

در زمان حال بمانید

روش های کمکی مدیتیشن باعث می‌شود شما حضور بیشتری داشته باشید، آرام‌تر شوید و احساس کنید بیشتر به دنیا متصل هستید. مطالعات نشان می دهد که انواع خاصی از مراقبه به شما کمک می کند تا قدردانی، درک و همدلی را نسبت به همه ایجاد کنید. نگرش قدردانی شما باعث شادی شما خواهد شد.

خودآگاهی بیشتری ایجاد کنید

تحقیقات نشان می دهد که وقتی خود را به وضوح می بینید – اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنید.

آیا تا به حال با کسی که همیشه آرام به نظر می رسد، در یک جمع بودید؟ او به سرعت با همه ارتباط برقرار می کند. او هرگز از موقعیت های ناراحت کننده غافل نشد. آیا گاهی اوقات آرزو می کنید که بتوانید مانند این افراد سرحال و آرام باشید؟ پاسخ ساده – شما باید خودآگاهی خود را افزایش دهید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

روش های کمکی مدیتیشن به شما کمک می کند در لحظه حال ثابت بمانید. تحقیقات تصویربرداری از مغز نشان می دهد که مدیتیشن می تواند به شما کمک کند تا از شر اضطراب اجتماعی خلاص شوید. و اعتماد به نفس شما را بیشتر کند. شما ارتباط بهتری خواهید داشت و روابط شادتری ایجاد می کنید.

روابط شما را بهبود می بخشد

رازی که بسیاری از موفق ترین افراد می دانند ایجاد روابط با کیفیت است. “کیفیت زندگی شما به کیفیت رابطه شما بستگی دارد.”

روابط با کیفیت می تواند تفاوت بین یک شرکت شکست خورده و یک شرکت موفق، یک طلاق دردناک و یک ازدواج موفق باشد. حفظ شادی ما همچنین به معنای توسعه و حفظ روابط با کیفیت است. روش های کمکی مدیتیشن به ما کمک می‌کنند با ارائه ابزاری برای نظارت بر افکارمان، روابط با کیفیت‌تری را تقویت کنیم. با این کار، تصویر واضحی از اینکه خودمان و دیگران ما را چگونه می بینند، داریم.

خلاقیت شما را بهبود می بخشد

اگر بتوانید خلاقیت درونی خود را احضار کنید، کار شما چگونه خواهد بود؟ اگر می‌توانستید خودانگیخته‌تر شوید، زندگی‌تان متفاوت به نظر می‌رسید؟ خلاقیت مدت‌هاست که با افزایش عملکرد در کار و شادی عمومی همراه است. خلاقیت به شما کمک می کند تا مشکلات را حل کنید و بر موقعیت های چالش برانگیز غلبه کنید.

در این مطالعه، دانشمندان متوجه تاثیر  روش های کمکی مدیتیشن بر خلاقیت و بهبود عملکرد شناختی شدند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا