چرا جستجوی شادی مهم ترین بحث در خانواده است؟

جستجوی شادی یک موضوع مهم است. خوشحالی و خوشبختی در خانواده امری بسیار مهم است. شادی در دنیایی که که زندگی می کنیم بسیار تاثیر گذار است. شادی می تواند بسیار در زندگی شما تاثیر گذار باشد. در مقاله های قبل در ارتباط با تاثیر شادی بر موارد مختلف زندگی گفتیم و این که شادی چگونه می تواند زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد. تعریف شادی از نظر هر فردی می تواند متفاوت باشد. افراد برای این که خوشبختی را در خود ایجاد کنند نیاز مند استفاده از موارد مختلفی هستند. تلاش برای خوشبختی نیازمند استفاده از موارد مختلفی است. شادی یکی از گزینه های مهم در زندگی است. شادی بسیار مهم است.

جستجوی شادی و خوشبختی

افراد برای این که دارای خوشبختی و شادی باشند نیازمند تلاش هستند. این تلاش می تواند شامل فعالیت در زمینه های مختلف باشد. خوشبختی و عشق با هم در ارتباط هستند. خوشبختی و شادی ارتباط زیادی با هم دارند و طبیعتاً مکمل یکدیگر هستند. برخی خوشبختی را در ثروت می بینند. برخی هم می خواهند آن قدر قدرت داشته باشند تا احساس خوشبختی کنند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چرا جستجوی شادی مهم ترین بحث در خانواده است،  صحبت کنیم.

مزیت خوشبختی و جستجوی شادی کتاب جالبی از شاون آچور است

مزیت خوشبختی کتاب جالبی از شاون آچور است. این کتاب در سال 2010 منتشر شد و جزئیات برداشت نویسنده از اصول روانشناختی، موفقیت کلی و عملکرد آن است. برداشت آكور از مزیت خوشبختی این نظریه را مطرح می كند كه تصور عمومی درباره خوشبختی دقیق نیست. آچور در وبلاگ خود به طول قابل توجهی می پردازد. در حقیقت، خوشبختی منجر به موفقیت می شود، نه برعکس.

درک آن چه را که در رسیدن به این حالت وجود دارد

افراد بی شماری دهه ها تلاش کرده اند تا سعادت و درک آن چه را که در رسیدن به این حالت وجود دارد، درک کنند. حتی تا به امروز، بسیاری از افراد بر این باورند كه رضایت آن ها را پیدا خواهد كرد، پس از رسیدن به وضعیت خاصی از قبیل ثروت، اعتبار، شهرت و غیره. روانشناسی مثبت، رابطه بین خوشبختی و موفقیت برخلاف تصور اکثر مردم است. تا به امروز، رابطه قبلی در محافل خاصی بسیار بحث برانگیز و حتی بحث برانگیز است.

درک جستجوی شادی

در سراسر مزیت شادی، تعداد زیادی وجوه و لایه وجود دارد. خوشبختانه ساموئل توماس دیویس در شکستن آن ها برای دسترسی و درک مردم کار بسیار خوبی انجام می دهد. یکی از مهمترین عناصر مزیت شادی، درک اصول خوشبختی است.

اول و مهمترین واقعیت این است که هرکدام مسئول خوشبختی خود هستند.

اول و مهمترین واقعیت این است که هرکدام مسئول خوشبختی خود هستند. بسیاری از افراد احساسات قبلی را کلیشه می دانند و معتقدند که خوشبختی موجودیتی است که در صورت داشتن سبک زندگی خاص ، ارزش خالص، وضعیت یا ملموس به سراغشان می آید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

 

در حقیقت، خوشبختی از درون آغاز می شود. خوشبختی را باید بیش از یک احساس یا خلق و خوی ساده در نظر گرفت. حالات روحی اغلب زودگذر است، به دلیل بروز عوامل بیرونی در زندگی هر فرد، می آیند و می روند.

تلاش در راه جستجوی شادی

افرادی که به طور جدی در تجربه شادی واقعی و اصلی هستند باید خودشان در رسیدن به آن تلاش کنند. دستیابی به ستاره ها ، تلاش برای دستیابی به اهداف و درک اینکه هر شخصی می تواند و احتمالاً تغییر خواهد کرد نیز از عناصر اصلی جستجوی شادی هستند. عامل دیگر مزیت شادی شامل مغز و نحوه انتخاب هر فرد برای ورزش و استفاده از خود است.

نحوه درک و کیفیت اعمال فرد در ارتباط با این زمینه

این که آیا فردی از دریچه مثبت یا منفی به دنیا نگاه می کند یا نه، تأثیر زیادی بر نحوه درک و کیفیت اعمال او خواهد داشت. جستجوی جنبه های منفی هنگام آزاد کردن نقاط منفی نیز بخشی دیگر از مزیت شادی است. مانند جذب مثل، انرژی مثبت انرژی مثبت را جذب می کند، در حالی که انرژی منفی انرژی منفی را جذب می کند.

روشی که در آن فرد با شکست یا آسیب روبرو می شود

روشی که در آن فرد با شکست یا آسیب روبرو می شود نیز بخشی مهم از مزیت شادی و میزان شادی است که تجربه می کند. یکی از واقعی ترین واقعیت های زندگی این است که هر چقدر فرد خوش بین باشد، زندگی اتفاق می افتد. تجارب گوناگونی وجود خواهد داشت که در آن زمان بسیار آزمایش و آزمایش می شوند. وقتی این اتفاق می افتد، یکی از دو گزینه وجود دارد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

جنبه مهم دیگر جستجوی شادی، وزن و اهمیتی است که فرد به تصمیمات، اعمال و رفتار خود نسبت می دهد. خوشبختی و افراد موفق تر می فهمند که گام هایی که برمی دارند، انتخاب هایی که می کنند نشان دهنده نتایج آینده آن ها است.

در بسیاری از موارد، این فرایند اغلب آسان تر از انجام آن است.

با این حال، در بسیاری از موارد، این فرایند اغلب آسان تر از انجام آن است. گاهی اوقات زندگی دشوار می شود، و تقصیر برای افراد دیگر، اشیا، یا عوامل محیطی برای اقدامات شخص کاملاً آسان و وسوسه انگیز است. با این وجود، کسی که واقعاً آرزوی خوشبختی دارد ابتدا باید درک کند که رفتارها و انتخاب های او باعث نتایج خوب یا بد آن ها می شود. کمبود مسئولیت یا عدم پاسخگویی از خود، دشمنان مطلق خوشبختی هستند.

چرا جستجوی شادی مهم ترین بحث است؟

به گفته روانشناسان، جستجوی شادی چقدر مهم است؟ هنگامی که جفرسون اعلامیه استقلال را نوشت، او و بنیانگذاران اصرار داشتند که این اعلامیه یکی از حقوق بشر است. نه تنها جستجوی شادی ضروری است، بلکه رفاه شما نیز به آن بستگی دارد. آیا توانایی شما برای شاد زیستن شهودی است یا چیزی است که باید در طول زمان پرورش داده شود؟ در حالی که فرهنگ لغت شادی را به عنوان سعادت و حالت خوشحالی از وجود خود تعریف می کند. با خواندن این مقاله، احتمالاً به این فکر می کنید که چه چیزی شما را خوشحال می کند.

نکته ای در در ارتباط با این زمینه

اگر ضریب شادی شما کم است، شما تنها نیستید. از میان 140 کشوری که سال گذشته برای شاخص شادی اندازه گیری شد، کشورهای آمریکایی در رتبه 108 قرار گرفت. چنین رتبه پایینی نشان می دهد که بسیاری از مردم آنقدر که ما می خواهیم خوشحال نیستند. آیا از روش های جستجوی شادی خود راضی هستید؟ خوشحالی را تا زمانی که همه چیز را در لیست خود علامت گذاری نکرده اید به تعویق می اندازید؟ آیا زندگی شما در مقایسه با دیگران ضعیف به نظر می رسد؟

افزایش لذت زندگی

امیدوار باشید، زیرا می توانید تعداد لذت خود را افزایش دهید. جستجوی خوشبختی به کسب زیبایی، ثروت یا مقام بستگی ندارد. تغییرات کوچک در زندگی روزمره شما می تواند شادی پایداری را که می خواهید برای شما به ارمغان بیاورد. توضیح شما از جستجوی شادی ممکن است با دیدگاه دیگران متفاوت باشد. با شنیدن این کلمه چه چیزی به ذهن شما خطور می کند؟ وقتی شکلک زرد نمادین را می بینید، آیا در درونتان چنین احساسی دارید؟ شاید شما قبلاً چیزهایی را داشتید که جامعه آن را ایجاد می کند و باعث خوشحالی شما می شود. حتی اگر خانه، خانواده، ماشین، شغل و همه چیزهایی که دنیا می تواند ارائه دهد، داشته باشید، ممکن است هنوز برآورده نشده باشید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر بتوانید ضریب شادی خود را در مقیاسی از 10 که شادترین تا یک شخص ناراحت است اندازه گیری کنید، نمره شما چقدر می شود؟ وقتی با خود صادق باشید و متوجه شوید که زندگی شما می تواند رضایت بیشتری داشته باشد، می توانید کاری در مورد آن انجام دهید. جستجوی شادی یک هدف جمعی است. چند بار تا به حال به خود گفتید که تنها چیزی که در زندگی می خواهید این است که شاد باشید؟ بنابراین، مانند بسیاری از ما، شما در اوایل زندگی یک “چک لیست” شادی تهیه کردید. چک لیست شادی شما احتمالا صدها بار در طول سال ها قابل اصلاح است. سن و انتظارات جامعه به طور مداوم در حال شکل دادن به آن است. آیا همه نباید همیشه خوشحال باشند؟

معنای واقعی خوشبختی

وقتی برخی از مسائل خوشحالی را کشف می کنید، ممکن است معنای واقعی آن را پیدا کنید. تبلیغات مدرن به شما بستگی دارد که این توهمات را باور کنید تا آن‌ها را ثروتمند نگه دارید. با این حال، وقتی به فلسفه  آن‌ها فکر می‌کنید، ممکن است حتی کمتر راضی باشید.

جستجوی شادی همیشگی است

اولین افسانه خوشحالی که باید از بین برود این است که دائمی است. صرف نظر از لبخندهای مصنوعی، که در تلویزیون و مجلات می بینید، هیچ کس همیشه خوشحال نیست. زندگی مبتنی بر تجربیات مثبت و منفی است که به شما کمک می کند. اگر زندگی شما یک سعادت کامل بود، پس چگونه یاد می گرفتید یا رشد می کردید؟ ما از اشتباهات خود درس می گیریم و از درد استفاده می کنیم تا قوی تر شویم. شما باید مغز خود را مجددا برنامه ریزی کنید زیرا “خوشبختانه همیشه” واقعیت ندارد.

شما به چک لیست ذهنی برای جستجوی شادی نیاز ندارید

افسانه دیگری که ممکن است هدف شما از خوشبختی را سرکوب کند، چک لیست ذهنی شماست. بیشتر نوشته‌ها احتمالاً با «سرانجام وقتی خوشحال خواهم شد» شروع می‌شوند. چک لیست خوشحالی خود را دوباره ارزیابی کنید و ببینید از کودکی تا به حال چه چیزی را بررسی کردید. آیا دستیابی به این اهداف لذت خالص را به همراه داشته است؟

بسیاری از افراد متوجه می شوند که فقط برای مدت کوتاهی سعادتمند هستند و سپس به نقطه اول باز می گردند. آیا به این افسانه هایی که همچنان زندگی رضایت بخشی را از شما می ربایند، توجه می کنید اگر می خواهید در جستجوی شادی باشید، فراتر از افسانه ها نگاه کنید. شما نیازی به چک لیست ندارید، زیرا با توانایی ایجاد شادی متولد شده اید.

خوشبختی درونی است نه بیرونی

همه چیز در دنیای ما برای جلب توجه شما رقابت می کند. تلویزیون، فیلم‌ها، کتاب‌ها، مجلات شما را فریاد می‌زند و نیاز به چیزهای بیشتری را برمی‌انگیزد. رسانه‌ها به روش‌های ظریف، مردم را شستشوی مغزی می‌دهند تا باور کنند که مادی‌گرایی باعث رضایت می‌شود. آیا با یک خانه یا ماشین لوکس هیجان انگیز می شوید؟ مطمئنا، اما فقط به طور موقت. اگر در لاتاری برنده شوید چه احساسی خواهید داشت؟ مطالعات اخیر بر روی برندگان مگا لاتاری نشان می دهد که ضریب جستجوی شادی آن‌ها در نهایت به سطح قبل از کسب پول بازگشته است.

نکته

اگر ماتریالیسم بلیط خوشبختی است، پس چرا این همه ناآرامی در میان ثروتمندان و مشهوران می بینید؟ حتی با وجود ثروت و تجملات، ستاره ها مستعد افسردگی، سوء مصرف مواد و خودکشی هستند. این ضرب المثل درست است که با پول نمی توان شادی را خرید.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا