رفتاری که کودکی با تنهایی مزمن بزرگ شده است

تنهایی مزمن آسیب های زیادی را به کودکان می رساند. کودکان در طول زندگی ممکن است به علت مشکلات خانوادگی دچار اختلالات خواهند شد. در واقع برقراری ارتباط باید به گونه ای باشد که باعث پیشرفت ما شود. هیچ کس نمی تواند تا آخر زندگی خودش تنها بماند. طبیعتاً هیچ کس هم تنهایی را دوست ندارد. در واقع همه ما نیاز داریم که با شخصی دوست شویم یا این که کسی را دوست داشته باشیم. یکی از نکاتی که روان شناسان به آن اشاره دارند این است که هر فردی بتواند قبل از این که آیا علائم در او تشدید پیدا کنند خود را درمان کند.

هر اختلالی می تواند به علت یک اتفاق ناگوار به وجود آمده باشد. خیلی از افراد به عنوان مثال ممکن است بعد از یک تصادف رانندگی دیگر سوار ماشین نشوند یا این که از سوار شدن به ماشین ترس داشته باشند. به عنوان مثال دیگر افرادی هستند که در دوران نوجوانی دچار مشکلات خانوادگی شده اند ممکن است در آینده هم دچار مشکل شوند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با رفتاری که کودکی با تنهایی مزمن بزرگ شده است صحبت کنیم.

احساسات تنهایی مزمن در افراد

آیا شما دائماً توسط افراد دیگری احاطه شده اید اما احساس می کنید هیچ کس شما را نمی شناسد؟ احساس می کنید با وجود تعامل شخصی از دیگران جدا شده اید؟ آیا همراهی ندارید؟ در این صورت، ممکن است شما احساس تنهایی کنید. شناخت تنهایی اولین قدم برای غلبه بر این احساسات و حرکت به سمت یک زندگی پربارتر است.

چگونه تشخیص دهیم که آیا احساس تنهایی می کنید

در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

آیا می خواهید راه های سالم مبارزه با تنهایی مزمن را بیاموزید؟

تنهایی می تواند یک بیماری جدی باشد و حتی می تواند نوعی افسردگی باشد. برای چیزی به اندازه تنهایی جدی است، مهم است که علائم را قبل از بدتر شدن وضعیت بدانید. این می تواند به اشکال و انواع دمختلفی وجود داشته باشد، اما برخی از علائم رایج در افرادی که احساس تنهایی می کنند وجود دارد. برخی از علائم شامل مادی گرایی، ضعف سیستم ایمنی بدن، افزایش وزن یا حتی اعتیاد به شبکه های اجتماعی است. ما در زیر برخی از علائم را با جزئیات بیشتری بحث خواهیم کرد.

تنهایی مزمن به عنوان اپیدمی دوران ما تعریف شده است

علیرغم اینکه به نظر می رسد ارتباط ما با یکدیگر بیشتر است (به لطف شبکه های اجتماعی)، اما تنهایی به عنوان اپیدمی دوران ما تعریف شده است، زیرا بیش از نیمی از آمریکایی ها احساس تنهایی می کنند. بنابراین، اگر فکر می کنید تنهایی را تجربه می کنید، به احتمال زیاد شخصی که کنار شما در یک مکان عمومی نشسته نیز همین إحساس را دارد. اما هر دوی شما با چالشی روبرو هستید که می تواند برطرف شود. تنها آن چه شما نیاز دارید ابزار مناسب است.

علائم و نشانه های تنهایی مزمن

بسیاری از علائم و نشانه های تنهایی طبیعی است و اگر هر چند وقت یک بار اتفاق بیفتد لزوماً نشانگر نشانه یک مشکل بزرگتر نیست.

در فرآیند تنهایی مزمن شما توسط چیزهایی احاطه شده اید

اگر می بینید که با چیزهایی محاصره شده اید، ممکن است سعی کنید خلا را که تنهائی در زندگی شما ایجاد می کند پر کنید. اگر متوجه شدید که به طور قانونی دارایی خود را همان طور که یک انسان بالغ اتومبیل خود را دوست دارد دوست دارید، پس ممکن است سعی کنید کمبود ارتباطات شخصی را با اتصال به وسایل مادی جبران کنید.

بسیاری از مطالعات نشان داده است که صرف هزینه های خود به جای استفاده از وسایل، بی نهایت سالم است. مطمئناً، موارد می توانند خوب باشند. اما هیچ چیز جاهای دیدنی، بویایی و صداهای مکانی را که می توانید برای همیشه در خاطرات خود یادآوری کنید جبران نمی کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در یک یادداشت مرتبط، آیا می دانید که می توانید تنهایی را در دوران مختلف زندگی داشته باشید؟ مقاله ای را در سال 2008 منتشر كرد كه به دلایل مختلفی افراد ممکن است حتی به خاطر مصرف نامناسب إذا و رژیم های غذایی نیز احساس تنهایی کنند.

اصطلاح غذای آرزو در افراد با احساس تنهایی مزمن

در این مقاله به یکی از این مواد غذایی به عنوان “غذای آرزو” اشاره شده است که نوعی غذایی است که شما می خواهید برای این که فردی متفاوت باشید  بخرید. به عنوان مثال ، یک مادر آرزو دارد که غذاهای خانگی بیشتری را برای خانواده خود ذخیره کند که مواد تشکیل دهنده آن را خودش تشکیل می دهد، اما خانواده دوست دارد که بیشتر از فست فود ها استفاده کند.

اصطلاح غذای سرگرمی در افراد با احساس تنهایی مزمن

در مقاله نوع دیگری از غذای نامرتب با عنوان “غذای سرگرمی” ذکر شده است. این موارد غذایی است که دوست دارید در صورت ورود مهمان و نیاز به پذیرایی از مهمانان خود، در کنار خود داشته باشید. مشکل این است که شما سال ها است که در آشپزخانه خود همان غذا را داشته اید و حتی یک مهمانی برگزار نکرده اید. بهتر است یا راهی برای میزبانی از قبل پیدا کنید یا غذا را برای خودتان درست کنید.

رفتاری که شخصی با تنهایی مزمن بزرگ شده است

برخی از کودکان ممکن است در طول زندگی دچار مشکلات روانی نشوند. قبل از این که با کسی وارد رابطه یا حتی دوستی شوید، باید به دنبال علائم هشداردهنده ای باشید که نشان می دهد آن فرد ممکن است مسائلی از گذشته خود داشته باشد. تنهایی مزمن می تواند انواع مشکلات عاطفی را ایجاد کند. وقتی به بزرگسالی می‌رسید، داشتن دوستان سخت می‌شود، زیرا همه درگیر شغل و خانواده خود هستند. ارتباطات برای هر کس امکان پذیر نباشد. چگونه می‌دانید که فردی در کودکی از تنهایی مزمن رنج می‌برد، حتی اگر تنها نبوده باشد؟ در این‌جا نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد فرد در کودکی تنها بوده است.

پچ پچ و صحبت بی فکر

آیا تا به حال شنیده اید که کسی فقط برای شنیدن صحبت های خودش صحبت کند؟ وقتی شخصی غم و اندوه زیادی دارد، ممکن است سعی کند با حرف زدن در مورد هیچ چیز دوستی پیدا کند. تنها مشکل این است که تلاش‌های آن‌ها برای شناخته شدن، اغلب مردم را به جای واداری آن‌ها به گفتگو، از بین می‌برد. زمانی که شخصی مدام در حال صحبت است، از نظر اجتماعی ناخوشایند است و شما نمی توانید یک کلمه به زبان بیاورید. اگر دوستی دارید یا زیاد از صحبت بی فکر استفاده می کنید، شاید در کودکی غم و اندوه زیادی داشته اید.

مکالمات را به خودشان هدایت می کند

یکی از بدترین انواع مکالمات، مکالماتی است که طرف مقابل به طور مداوم مسائل را به زندگی خود هدایت می کند. دوستی ها باید یک خیابان دو طرفه باشد که در آن به مشکلات زندگی آن‌ها گوش می دهید و آن‌ها مشکلات شما را می شنوند.

تنهایی مزمن یکی از بزرگترین مشکلات

با این حال، یکی از بزرگ‌ترین شکایات در مورد کسی که به طور مزمن تنها است این است که آن‌ها اغلب مستقیماً با شما صحبت می کنند و آن را به مسائل خود باز می گردانند. اگرچه آن‌ها واقعاً به شما اهمیت می دهند. اما نمی توانند آن‌چه را که می گویید بشنوند. زیرا هیچ چیز به اندازه نبردهایی که در حال انجام آن هستند ضروری یا بی اهمیت نیست. این‌ها نشانه هایی است که نشان می دهد این فرد همدلی نشان نمی دهد و در برقراری ارتباط با دیگران مشکل دارد. آن‌ها باید شادی را در درون خود پیدا کنند.

ذهنیت “بیچاره من”.

فردی با ارزش و عزت نفس پایین به تایید دیگران نیاز دارد. اگر به آن‌ها بگویید غذای خوبی درست کرده اند، 100 دلیل برای وحشتناک بودن غذا به شما می دهند و می توانستند کار بهتری انجام دهند. آن‌ها آنقدر آرزو دارند که با کمبود اهمیت به خود عملاً برای تمجید شما التماس می کنند.  این شخص بیش از حد به نظرات دیگران متکی است و دوم اینکه از کسی تعارف می کند زیرا روحیه ضعیف او نیاز به تقویت دارد. این‌ها افرادی هستند که سعی می کنند زندگی خود را در سایت های رسانه های اجتماعی نیز عالی جلوه دهند.

فرد دارای تنهایی مزمن از رفتارهای توجه جویانه استفاده می کند

رفتارهای جلب توجه می تواند دامنه وسیعی داشته باشد. هنگامی که شخصی برای جلب توجه دیگران اقدامی اعم از مثبت یا منفی انجام می دهد، در این صورت سعی می کند تمرکز را به سمت خود هدایت کند. در سال های کودکی، این تنهایی مزمن می تواند افراد را وادار به استفاده از تاکتیک های مخرب کند. در نتیجه، زمانی که فرد مبتلا به این مسائل غمگین بالغ می شود، از رفتارهای دستکاری بیشتر برای جلب توجه افراد استفاده می کند.

مهارت های اجتماعی ضعیف

افرادی که مهارت های اجتماعی ضعیفی دارند در میان جمعیت برجسته می شوند. آن‌ها بی دست و پا هستند و نمی دانند چگونه دوستی داشته باشند. آن‌ها کودکی بودند که نمی توانستند با همسالان خود ارتباط برقرار کنند و شاید دوستان کمی داشتند که منجر به تنهایی مزمن شد. کودکانی که مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند، اغلب به بزرگسالانی با مشکلات مهارت‌های اجتماعی تبدیل می‌شوند. آن‌ها ممکن است آن نشانه‌ها یا نکات ظریف اجتماعی را که بخشی از معاشرت هستند از دست بدهند. آن‌ها هرگز احساس نکرده اند که جزئی از چیزی هستند، بنابراین نمی توانند در آن جا بیفتند.

دیگران ممکن است کودکان تنها را عجیب و غریب، اعلام کنند. آن‌ها فقط با هنجارهای جامعه جور در نمی آیند و بیش از آن‌چه که باید نگران نظر دیگران هستند.

مشکلات با اضطراب و افسردگی و تنهایی مزمن

تنهایی مزمن باعث افسردگی و اضطراب می شود. هر فردی خجالتی، گوشه گیر یا فاقد اعتماد به نفس می تواند به این بیماری های روانی مبتلا شود. سخت است که در دنیایی زندگی کنند که به نظر می رسد از آن حذف شدند، اگرچه ممکن است تلاش کنند. بسیاری از اوقات، این مشکلات ذهنی به دلیل دوران کودکی وحشتناک به وجود می آید. اپرا مینی  یکی از تاثیرگذارترین زنان امروزی است، اما به عنوان یک دختر فقیر اهل می سی سی پی بزرگ شد. او یکی از محبوب ترین برنامه های گفتگوی تمام دوران را تولید کرده است، به علاوه او یک شرکت میلیارد دلاری ایجاد کرد که در حال رونق است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با این حال، چیزی که بسیاری از مردم نمی دانند این است که وینفری با اضطراب و افسردگی دست و پنجه نرم می کند. در یک لحظه، او گفت که افسردگی وی آنقدر بد است که به طور کامل انرژی روزانه او رو به نابودی است. هر روز بدون توجه به ثروت زندگی  استرس زایی دارد. به عنوان قربانی آزار جنسی، وینفری احساس انزوا و تنهایی می کرد زیرا راز وحشتناکی برای پنهان داشت.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا