اصلی ترین مشکلات خانوادگی

لئو تولستوی می گوید: “همه خانواده های خوشبخت مانند هم هستند؛ هر خانواده ناراضی به شیوه خود ناراضی است.” با این حال، به نظر می رسد او در این زمینه کاملاً درست صحبت نمی کرده است. اگر چه هر خانواده ای شرایط خاص خود را دارد، اما نکته بسیار مهم این است که مسائل مشترکی وجود دارد که بسیاری از خانواده ها را آزار می دهد. ممکن است احساس شود شرایط خانوادگی ما منحصر به فرد است، اما در بیشتر موارد، میلیون ها خانواده در سراسر جهان با مشکلات یکسانی روبرو هستند. در حالی که حل آن ها با دانش و فداکاری کافی از جانب افراد خانواده به کلی حل می شود. در این مقاله نیز هدف ما بررسی اصلی ترین مشکلات خانوادگی و نحوه حل آن ها است.

اصلی ترین مشکلات خانوادگی و نحوه حل آن ها

همان طور که اشاره کردیم در هر خانواده مشکلات منحصری وجود دارد که می تواند با خانواده دیگر متفاوت باشد. با این حال یکی از اصلی ترین نکاتی که باید به آن ها توجه داشته باشید این است که برخی مشکلات خانوادگی، در میان همه خانواده ها مشترک هستند. در ادامه ما اصلی ترین مشکلات خانوادگی و نحوه حل آن ها را برای شما بیان خواهیم کرد.

دوری اعضا، یکی از اصلی ترین مشکلات خانوادگی

اصلی ترین مشکلات خانوادگی

فاصله، به دلیل کار یا دلایل دیگر، می تواند فشاری در یک رابطه سالم باشد. اگر بچه دارید، دور بودن از آن ها برای مدت زمان طولانی می تواند برای شما بسیار چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر مجبور باشید اغلب سفر کنید. اگر نمی توانید مسافت یا مدت زمان دور بودن خود را تغییر دهید، کارهای دیگری وجود دارد که می توانید برای از بین بردن فاصله بین شما و خانواده انجام دهید.

به عنوان مثال، می توانید یک گپ ویدیویی شبانه انجام دهید، بازی های آنلاین را با هم انجام دهید یا فیلم ها را با هم نگاه کرده و در مورد آن ها صحبت کنید. در عصر دیجیتال، راه حل های زیادی برای ایجاد فاصله موقت وجود دارد. مشکلات مربوط به مسافت نه تنها به دلیل داشتن فاصله زیاد بلکه به دلیل نداشتن فاصله کافی است. اگر دو نفر یکدیگر را دوست داشته باشند، می توانند با خوشحالی هر دقیقه از وقت خود را با هم بگذرانند. با این حال نیاز نیست که تمام زمان خود را صرف کسی کنید که دور از شما است. در هر رابطه ای کمی زمان و فضا نیاز است. می توانید به بیرون از خانه بروید و کمی زمان را به خود و شرایط تان اختصاص دهید. سعی کنید خود را درگیر سرگرمی ها و علاقه های سرگرم کننده و هیجان انگیز کنید.

 یکی از اصلی ترین مشکلات خانوادگی، آشفتگی

به عنوان والدین یک خانواده، ممکن است به نظر برسد که هیچ وقت ندارید. برنامه شما ممکن است با کار های بیرون ، کار های خانه و اتفاقات فرزندانتان شلوغ باشد و زمان کمی برای کار هایی که می خواهید انجام دهید باقی بماند. یک راه حل استفاده از سیستم برنامه روزمره تقویم است. از این طریق می توانید بیشترین اهمیت را در اولویت قرار دهید. همچنین می توانید با همسایگان یا دوستان خود یک توافق کنید که هفته ای یک بار بچه های یکدیگر را تحویل بگیرید. این یک موقعیت برد-برد است که در آن همه افراد درگیر یک شب در هفته را به خود اختصاص می دهند.

یکی از اصلی ترین مشکلات خانوادگی، مشاجره و دعوا

اختلاف نظرها طبیعی است. بالاخره همه ما نظرات خودمان را داریم. با این حال، وقتی ارتباطات سالم دچار تزلزل و بحث می شود و به طور فزاینده ای تبدیل به بحث می شود، باید راه حلی پیدا شود. چه با همسرتان و چه با فرزندانتان، مشاجره می تواند باعث ایجاد تنش در خانواده شود. بسته به شدت اختلاف نظر، آن ها حتی می توانند به طور دائم به روابط آسیب برسانند. بنابراین، مهم است که بحث و جدال را با احتیاط انجام دهید، اجازه ندهید احساسات شدید باعث بدتر شدن رابطه شما شوند.

در عوض، بر روی مسئله موجود تمرکز کنید و از خود بپرسید: “چرا این شخص به آنچه بر آن پافشاری می کند، اعتقاد دارد؟” شما اغلب می توانید در توافق خود نکات مهمی را پیدا کنید و بنیادی ایجاد کنید که بتوانید از آن بهترین نتیجه گیری را داشته باشید. اگر مشاجره به دعوا تبدیل شده است، به خصوص اگر توهین هایی در حال رد و بدل شدن باشد، بهتر است کمی به خود زمان بدهید و مجددا صحبت کنید. در استدلال ها لازم نیست همه چیز عادی باشد. بالاخره این ها طبیعی هستند. اگر همه تلاش خود را برای احترام گذاشتن انجام دهید، همه چیز می تواند قابل کنترل باشد.

اختلاف نظر در امر فرزند پروری

اگر مدت زیادی است که به عنوان والدین شناخته می شوید، به احتمال زیاد در مورد جنبه های فرزندپروری با شریک زندگی خود اختلاف داشته اید. اختلاف نظر در سبک های فرزندپروری قطعاً اتفاق می افتد و این یک قسمت اجتناب ناپذیر در داشتن خانواده است. اما مانند هر بحثی، رویکردی آرام و منطقی می تواند به اختلافات در مورد والدین کمک کند. برای رسیدگی به اختلافات مربوط به والدین، ​​بیش از بسیاری از موارد اختلاف نظر، بسیار مهم است که شما و همسرتان یاد بگیرید که مصالحه کنید. فرزند شما باید با توجه به هر دو ارزش شما پرورش یابد، نه با ارزش هایی که فقط یک والد دارد.

تعادل در زندگی کاری

کار در زندگی بسیاری از والدین مانند بسیاری از بزرگسالان از اولویت بالایی برخوردار است. تنش بین نیاز به تأمین مالی خانواده و اینکه بخواهیم از نظر جسمی و عاطفی در کنار آن ها باشیم، می تواند به تعادل نابرابر بین زندگی و ارتباط منجر شود. برای این که بتوانید مشکل موجود را حل کنید، بهترین کار این است که کار های خود را به خانه نیاورید. زمانی که در خانه تان حضور دارید، بر خانواده خود تمرکز کنید. اطمینان حاصل کنید که برای چیزهایی که بیشترین اهمیت را برای شما و خانواده دارید وقت بگذارید. وظایف خود را به دیگران اختصاص دهید تا در وقت شما صرفه جویی شود. با داشتن یک برنامه کاری و زندگی متعادل تر ، شما در نهایت می توانید وقت خود را برای تمرکز بهتر بر روی خانواده خود داشته باشید.

مشکلات مالی

مشکلات مالی می تواند تنش قابل توجهی را به هر خانوار اضافه کند. این مشکلات را می توان از طرق مختلف حل کرد، از جمله بودجه بهتر، بیشتر و مدیریت پول و در کنار آن تغییر در نگاه ما به پول و دارایی های مادی. چند نکته کلی برای مدیریت بهتر پول عبارتند از ایجاد بودجه ای مبتنی بر صفر، قطع خریدهای غیرضروری و نگه داشتن حداقل هزینه های چند ماهه به صورت پس انداز. همه ما در خانه های خود چیز هایی را جمع کرده ایم که به آن نیازی نداریم. یکی از راه های دستیابی به پول نقد سریع و آزاد کردن فضای خالی شما فروش لوازم غیر ضروری خانواده شما است.

خیانت و بی وفایی یکی از مشکلات ازدواج

متاسفانه خیانت یکی از دلایل اصلی طلاق است. این مسئله در یک خانواده و ازدواح بسیار چالش برانگیز است. هنگامی که شریک زندگی شما خیانت می کند، این سوال مطرح می شود که چگونه می توان یک ازدواج را دوباره تنظیم کرد، یا اینکه حتی آنقدر قدرتمند است که بتواند ادامه دهد. پیشگیری بهترین راه حل برای بی وفایی است، به این معنی که هر دو شریک زندگی به اندازه کافی متعهد می شوند و رابطه را پرورش می دهند. به محض اینکه خیانت اتفاق افتاد، معمولاً عاقلانه است که در قالب مشاوره زوجین از پشتیبانی حرفه ای برخوردار شوید. بستر وب سایت همکده و مشاوره های آن بهترین کار برای رفع این مشکلات است.

مشاوره و کمک از روان درمان گران برای حل مشکلات ازدواج

اصلی ترین مشکلات خانوادگی

مطالعات تحقیقاتی بررسی کرده است که چگونه مشاوره تلفنی و اینترنتی مزایای بی نظیری را برای زوجین و خانواده ارائه می دهد. درمان آنلاین و تلفنی نه تنها مزایای کلی هزینه پایین، حریم خصوصی بیشتر و خطر کمتری از وابستگی ناسالم به درمانگر را به همراه دارد، بلکه فرصت های بیشتری را برای درمان اعضای مختلف خانواده فراهم می کند. علاوه بر این، درمان تلفنی و آنلاین فرصت های بیشتری را برای درمانگران فراهم می کند تا با اعضای خانواده ای که از نظر جغرافیایی از یکدیگر فاصله دارند، از جمله زوج هایی که از هم جدا شده یا طلاق گرفته اند، کار کنند. سرانجام ، هنگامی که یک یا چند نفر از اعضای خانواده مایل به شرکت در درمان حضوری هستند، جلسات اینترنتی راه حل مفیدی را ارائه می دهد.

مشاوره با یک درمانگر مجاز یک فرصت عالی برای کار مشترک زوجین و خانواده ها است. گاهی اوقات، اعضای خانواده می توانند از حضور در جلسات حضوری مضطرب شوند. اینجاست که درمان آنلاین و مشاوره تلفنی روانشناسی انجام می شود. در این راستا شما می توانید به راحتی به مرکز مشاوره همکده مراچعه نمایید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

 

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا