رفتارهای بزرگسالان دارای افسردگی والدین که در دوران کودکی داشتند

رفتارهای بزرگسالان دارای افسردگی والدین یعنی این که آن ها در دوران کودکی به علت والدین افسرده خود دچار مشکل بودند. همچنین چون درمانی وجود نداشته است این اختلالات تا بزرگسالی ادامه پیدا کرده است. افسردگی انواع مختلفی دارد. افسردگی می تواند آسیب های مختلفی ایجاد کند. آسیب های افسردگی ناشی از موارد مختلفی است. برای مثال ممکن است آسیب های زندگی باعث این اتفاق شود. افسردگی می تواند ناشی از مشکلات مختلف زندگی باشد. افسردگی در سنین مختلف ایجاد می شود. برای مثال افسردگی در بزرگسالان مسن نیز ایجاد می شود. در ادامه می خواهیم در ارتباط با رفتارهای بزرگسالان دارای افسردگی والدین که در دوران کودکی داشتند، صحبت کنیم.

کنترل رفتارهای بزرگسالان دارای افسردگی والدین

یکی از این اختلالات که قبلاً در ارتباط با آن صحبت کردیم افسردگی است. افسردگی انواع مختلفی دارد و آسیب های زیادی ممکن است وارد کند. نکته ای که مهم است این است که افراد بتوانند افسردگی خود را کنترل کنند. کنترل افسردگی با استفاده از مشاوران بسیار مهم است. اختلالات انواع مختلفی دارند. هر یک از این اختلالات می تواند به علت های مختلفی ایجاد می شود. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با رفتارهای بزرگسالان دارای افسردگی والدین که در دوران کودکی داشتند، صحبت کنیم.

با افزایش سن، شرایط روحی و جسمی آن ها رو به وخامت می رود.

با افزایش سن، شرایط روحی و جسمی آن ها رو به وخامت می رود. بسیاری از افراد مسن کل زندگی خود را سپری کرده اند و نیازی به پرداختن به مسائل روانی ندارند. اگر یک فرد مسن برای اولین بار در زندگی خود دچار افسردگی در حوالی یا بعد از بازنشستگی شود، ممکن است عزیزانشان فکر کنند که باید فقط از این بیماری رها شوند.

رفتارهای بزرگسالان دارای افسردگی والدین فسردگی اساسی نیز می نامند.

افسردگی را اختلال افسردگی اساسی یا افسردگی بالینی نیز می نامند. این بیماری می تواند در افراد در هر سنی از جمله کودکان رخ دهد. در حالی که افسردگی در افراد مسن شایع است، اما این یک قسمت طبیعی از پیری محسوب می شود. افسردگی نوعی بیماری است که علائم آن بدون درمان به طور کلی فروکش نمی کند. صرف نظر از سن شما در هنگام دریافت، نمی توانید فقط آن را از بین ببرید زیرا بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند که می توانید.

شناخت علائم رفتارهای بزرگسالان دارای افسردگی والدین

در بیشتر موارد، بسیاری از علائم افسردگی در سنین مختلف یکسان است. از جنبه های خاص، افسردگی در بزرگسالان مسن تر می تواند متفاوت از سنین دیگر باشد. برای بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی، علامت اصلی آن ها در افسردگی غم و اندوه است. بزرگسالان مسن ممکن است علائمی داشته باشند که کمتر مشهود باشد و یا با مشکلات چشمگیر تری پوشانده شود. افراد مسن ممکن است غمگین بودن خود را قبول نکنند و ممکن است نخواهند در مورد آن صحبت کنند. در عوض، ممکن است متوجه شوید که آن ها در طول روز همیشه خسته هستند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با این حال، آن ها در خواب شبانه مشکل دارند. برخی از افراد مسن مبتلا به افسردگی یک علامت اولیه فقط بدخلقی و تحریک پذیری یا شکایت از درد و سردرد دارند.

رفتارهای بزرگسالان دارای افسردگی والدین می تواند باعث سردرگمی شود.

افسردگی می تواند باعث سردرگمی یا مشکلات توجه در بزرگسالان مسن شود. برخی از افراد ممکن است این علائم را به عنوان بیماری آلزایمر یا دیگر اختلالات مغزی اشتباه بگیرند. افراد مسن همچنین تمایل دارند که مشکلات جسمی بیشتری داشته باشند. شرایط پزشکی مانند بیماری های قلبی، سکته مغزی یا سرطان ممکن است در علائم افسردگی نقش داشته باشد. افراد مسن اغلب به دلیل شرایط مختلف دارو مصرف می کنند و این داروها ممکن است عوارض جانبی داشته باشند که به افسردگی کمک می کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

برخی فاکتورهای دیگر مانند مقابله با مرگ همسر یا یکی از عزیزان یا مجبور شدن به خانه یا مکان دیگری برای مهاجرت ممکن است باعث افسردگی شود و این تجربیات می تواند برای افراد مسن آسیب زا باشد و مشکل افسردگی موجود را پیچیده کند. برخی از افراد مسن تمایل دارند خود را بهتر با آزمایشات زندگی وفق دهند.

انواع رفتارهای بزرگسالان دارای افسردگی والدین

انواع مختلف افسردگی وجود دارد و اکثر انواع می توانند به همان راحتی افراد سالخورده را تحت تأثیر قرار دهند. اختلال افسردگی اساسی شاید شایع ترین نوع افسردگی در افراد مسن باشد. افسردگی اساسی ممکن است در سال های جوانی آن ها رخ دهد و ممکن است در سال های بزرگسالی دوباره ظاهر شود یا در طول زندگی آن ها به طور مداوم وجود داشته باشد. علائم افسردگی اساسی در توانایی خواب، غذا خوردن و لذت بردن از زندگی اختلال ایجاد می کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اختلال افسردگی مداوم با نام PDD نیز شناخته می شود. این نوعی افسردگی است که حداقل برای دو سال ادامه دارد. فردی که با اختلال افسردگی مداوم زندگی می کند ممکن است در این دو سال دچار افسردگی اساسی همراه با دوره هایی با علائم خفیف شود.

افسردگی روان پریشی و رفتارهای بزرگسالان دارای افسردگی والدین

افسردگی روان پریشی نوعی اختلال افسردگی اساسی است که نوعی روان پریشی همراه با افسردگی وجود داشته باشد. روان پریشی ممکن است به صورت توهم، هذیان، یا نوع دیگری گسستن از واقعیت باشد. توهم ممکن است باعث شود چیزهایی که وجود ندارند را بشنوند یا ببینند. توهم ممکن است به صورت احساس بی ارزشی، عدم موفقیت یا ارتکاب نوعی گناه باشد. هنوز هم نوع دیگری از افسردگی که می تواند افراد مسن را تحت تأثیر قرار دهد، اختلال عاطفی فصلی یا SAD است. اختلال عاطفی فصلی به طور معمول وقتی هوا سرد و تاریک می شود با ساعات کمتری از نور خورشید ظاهر می شود. علائم همان افسردگی بالینی است و ممکن است با گرم شدن هوا فروکش کند.

چه عواملی باعث رفتارهای بزرگسالان دارای افسردگی والدین می شود؟

موارد مختلفی در ایجاد دلایل افسردگی در افراد مسن نقش دارند. افسردگی اغلب ژنتیکی است.

رفتارهای بزرگسالان دارای افسردگی والدین که در دوران کودکی داشتند

امروزه تقریباً بیست درصد از مردم معیارهای نوعی افسردگی را دارند. البته، این به معنای افرادی نیست که آن را به طور موقت احساس می کنند و هفته آینده بهتر خواهند شد. بلکه به معنای افراد دارای افسردگی است که در عملکرد زندگی خود با مشکل مواجه هستند. «هر نفری را که در خیابان می بینید بشمارید – این تعداد از افراد جامعه شما ممکن است از افسردگی رنج ببرند. من فکر می کنم ما باید ارتباط بین رفتارهای بزرگسالان دارای افسردگی والدین در کودکی آن ها را درک کنیم. ریچارد او کانر، دکتری.

تعداد افرادی که از افسردگی رنج می برند دارای تعداد زیادی است و به نظر می رسد که مشکل بدتر می شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

ساعات کار طولانی را در نظر بگیرید. سپس با افزایش مسئولیت، زمان کم برای استراحت، رژیم غذایی نامناسب، نداشتن زمانی برای ورزش و سایر عوامل استرس زا همراه است. متأسفانه، این لیست از عوامل استرس زا امروزه برای اکثر افراد اعمال می شود. نتیجه نهایی معمولاً احساسات منفی زمینه ای است که می تواند منجر به افسردگی و سایر مشکلات سلامت روان شود.

با این حال، افسردگی فقط محیطی نیست، بلکه ژنتیکی نیز هست. به همین دلیل است که رفتارهای بزرگسالان دارای افسردگی والدین باعث می شود احتمال این اختلال بیشتر شود. مطالعه ای در دسامبر 2011 در نشریه Pediatrics منتشر شد. این مطالعه نشان داد که 25 درصد از کودکان دارای دو والدین افسرده مشکلات عاطفی یا رفتاری داشتند.

رفتارهای بزرگسالان دارای افسردگی والدین چگونه ایجاد می شود؟

در این مقاله، رفتارهای معمول بزرگسالانی را که والدین افسرده داشتند، مورد بحث قرار می‌دهیم. این کار باعث می شود تا در صورت ابتلا به افسردگی، بتوانید کمک لازم را دریافت کنید یا مراقب علائم در عزیزانتان باشید. ما رفتارهای بزرگسالان دارای افسردگی والدین در ادامه بررسی می کنیم.

سوء مصرف مواد و رفتارهای بزرگسالان دارای افسردگی والدین

بزرگسالانی که والدین افسرده داشتند، به دلیل افسردگی مکرر یا حتی مداوم، اغلب سعی می کنند احساسات خود را با مواد مخدر یا الکل آرام کنند. طبق تحقیقات انجمن اضطراب و افسردگی، «حدود 20 درصد از مردم مبتلا به اختلالات اضطرابی یا خلقی مانند افسردگی، دارای اختلال مصرف الکل یا سایر مواد هستند. همچنین حدود 20 درصد از افراد مبتلا به اختلال مصرف الکل یا مواد نیز دارای اضطراب یا اختلال خلقی.”

این مواد ممکن است به طور موقت علائم افسردگی را کاهش دهند. اما در دراز مدت، مطالعات نشان می دهد که مواد مخدر و الکل باعث بدتر شدن بیماری روانی می شود.

رفتار ضد اجتماعی

والدین مبتلا به افسردگی بیشتر از دیگران جدا می شوند و زمان بیشتری را تنها می گذرانند. کودک ممکن است پس از رسیدن به مرحله خاصی از رشد، شروع به فرآیند رفتارهای بزرگسالان دارای افسردگی والدین کند. اگر کودک هیچ راه درمانی نداشته باشد، این می تواند به راحتی به بزرگسالی منتقل شود.

بر اساس مقاله ای در NCBI، “افسردگی به طور قابل توجهی با والدین خصمانه تر، منفی تر، و با فرزندپروری بیشتر مرتبط است.” از آنجایی که والدین ممکن است حمایت عاطفی مورد نیاز کودک را ارائه ندهند، خود کودک شروع به کناره گیری می کند. زیرا احساس می کند یا ارزشی ندارد یا رفتار والدین را تقلید می کند.

مشکل در حفظ روابط به علت رفتارهای بزرگسالان دارای افسردگی والدین

افسردگی برقراری روابط پایدار با دیگران را دشوار می کند. این به این دلیل است که فرد به سادگی انرژی لازم برای ادامه رابطه را ندارد. همچنین، اضطراب اجتماعی اغلب به طور همزمان با افسردگی رخ می دهد. این می تواند حتی بیشتر از روابط بزرگسالان جلوگیری کند. اگر والدین روابط اجتماعی دیگری ندارند، تمایل دارند زمان بیشتری را در خانه بگذرانند. در نتیجه، ممکن است کودک را دچار مشکلاتی کنند، که می تواند منجر به یک دلبستگی ناسالم شود.

علاوه بر این، کودک ممکن است در دوست یابی مشکل داشته باشد، و این می تواند به بزرگسالی نیز منتقل شود.

عزت نفس پایین به علت رفتارهای بزرگسالان دارای افسردگی والدین

بزرگسالانی که والدین افسرده داشتند معمولاً اعتماد به نفس پایینی دارند. زیرا هرگز به آن‌ها آموزش ندادند که چگونه شخصیت خود را توسعه دهند. به گفته دکتر میشل شرمن، دانشیار بالینی روانشناسی، کودکان والدین افسرده ممکن است حتی خود را برای افسردگی والدینشان مقصر بدانند. این، همراه با والدین منفی، می تواند منجر به کاهش عزت نفس و مشکل در حفظ احساس خود شود.

کم کاری

والدین سالم معمولاً از تلاش‌های کودک حمایت می‌کنند و او را تشویق می‌کنند تا به دنبال اهداف خود بروند. با این حال، والدینی که دچار افسردگی هستند ممکن است توانایی این را نداشته باشند که از نظر عاطفی در کنار فرزندان خود باشند. در واقع، این والدین می توانند مانع عملکرد کودک شوند. از آنجایی که کودک از سوی والدین تشویق نمی شود، ممکن است بهترین عملکرد خود را نداشته باشد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا