رفتارهایی که خود ویرانگری شریک زندگی شما را نشان می دهد

خود ویرانگری شریک زندگی یک نوع رفتار است که می تواند به رابطه آسیب بزند. همه ما فکر می کنیم اگر در یک رابطه از لحاظ مادی همه چیز تا تعیین کنم عشق و علاقه پشت سر آن خواهد آمد. اما تحقیقات درباره روابط بین دو فرد این نتیجه را رسانده که نحوه برخورد با همسرتان بسیار اهمیت دارد. غافل از این که برخی از افراد نمی توانند این مشکلات را حل کنند. همان طور که موفقیت در روابط و زندگی نیازمند عوامل مختلفی است شکست نیز همین گونه است. روابط در روان شناسی تعاریف متفاوتی دارد. روابط همیشه به معنای ایجاد ارتباط بین دو زوج مرد و زن نیست.

خیلی اوقات رابطه های دوستی دو دختر یا دو پسر ممکن است در آینده زندگی فرد تاثیر گذار باشد . بنابراین بهتر است در انتخاب دوست بسیار هشیار باشید. دوست خوب و انتخاب دوست خوب قاعده و قوانین خاصی دارد که بسیاری از ما آن را می دانیم. خیلی ها هم قوانین را نمی دانند. خوشبختی از نظر هر فردی یک معنا و مفهومی دارد. شما نمی توانید دو شخص را پیدا کنید که تعریف آن ها از خوشبختی یکسان باشد.

خوشبختی و رفتارهای خود ویرانگری شریک زندگی

خوشبختی یعنی این که شما بتوانید برای رسیدن به بهترین اتفاق در زندگی خود تلاش کنید. این تلاش ها باید به گونه ای باشد که افراد بتوانند از کوچک ترین چیز ها در زندگی خود لذت ببرند. در مقاله امروز می خواهیم ببینیم رفتارهایی که خود ویرانگری شریک زندگی شما را نشان می دهد، چگونه است. و البته پایان رساندن یک رابطه آیا می تواند برای مفید باشد یا خیر؟ در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با رفتارهایی که خود ویرانگری شریک زندگی شما را نشان می دهد، صحبت کنیم.

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود خود ویرانگری شریک زندگی ایجاد شود؟

علل مختلفی وجود دارد که باعث می شود روابط دور از دسترس نباشد. دلایل اصلی شکست روابط از دست دادن اعتماد، ارتباطات ضعیف، عدم احترام، تفاوت در اولویت ها و صمیمیت کم است. این مقاله به این موضوع می پردازد که چرا هر کدام ممکن است باعث پایان یک رابطه شوند.

عدم اعتماد

یکی از احساسات اساسی لازم در یک رابطه خوب، احساس امنیت است. اگر حمایت عاطفی ندارید یا شریک زندگی خود را غیرقابل اعتماد می دانید، ممکن است اعتماد خود را از دست بدهید. اگر همسرتان کارهای عجیب انجام می دهد یا به سختی می توان آن را مشخص کرد، دلیلی برای نگرانی وجود دارد. روابطی که بر اساس بی‌اعتمادی ساخته می‌شوند، متزلزل هستند.

دروغ گویی و رفتارهای خود ویرانگری شریک زندگی

فرض کنید متوجه شدید که شریک زندگیتان به شما دروغ گفته است. دروغ می تواند عواقب قدرتمندی داشته باشد. آیا این یک دروغ یا دروغی که برای محافظت از کسی که گفته شده است هم می تواند باعث شکست روابط  شود؟ اصطلاح دروغ های سفید اغلب جزئی یا بی اهمیت هستند در حالی که دروغ های واقعی اثرات گسترده ای دارند.

مالکیت

ممکن است با شریکی باشید که بیش از حد حس مالکیت دارد.  این ها نشانه های کسی نیست که به شما اعتماد دارد.

رفتارهای خود ویرانگری شریک زندگی چگونه است؟ (و نحوه اجتناب از آن‌ها)

ما در سعادت کامل وارد روابط می شویم و سپس به مشکلات برخورد می کنیم. ما نمی دانیم چه اتفاقی افتاده است، اما همه چیز همان چیزی نیست که قبلا بود و به نظر اشتباه می رسد. شور و شادابی عاشقی با اضافه تمام عوامل استرس زا زندگی به یک عادت تبدیل شده است. در این‌جا رفتارهای خود ویرانگری شریک زندگی (و نحوه اجتناب از آن ها) آورده شده است:

طوری رفتار کنید که انگار مجرد هستید

چه چیزی یک رابطه عاشقانه را تعریف می کند؟ این که هر دو نفر با هم در ارتباط باشند. بنابراین وقتی بدون رضایت همسرتان طوری رفتار می کنید که انگار هنوز مجرد هستید، طوری رفتار می کنید که به آن شخص تعهدی ندارید. وقتی در یک رابطه هستید، باید مسئولیت احساسات آن شخص را بپذیرید. آیا بدون در نظر گیری نظر همسر خود همه خاطرات خود را برمی دارید و می روید؟ یا چیزهایی را از شریک زندگی خود مخفی نگه می دارید که می دانید به عنوان رفتارهای خود ویرانگری شریک زندگی هستند؟

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر نمی توانید به یک رابطه متعهد شوید، اجازه دهید آن شخص راه خودش را ادامه دهد. شما نمی توانید به زندگی مجردی خود ادامه دهید در حالی که از مزایای داشتن کسی در رختخواب خود لذت می برید. شما باید با آن شخص و با خودتان صادق باشید. اگر می خواهید به یک رابطه عاشقانه متعهد شوید، پس مسئولیت اعمال خود را بپذیرید.

فقط مسئولیت مالی خود را نداشته باشید

مسائل مالی یک چالش بزرگ در روابط است. وقتی به این طرف و آن طرف می روید و طوری خرج می کنید که انگار تنها شما در اتحادیه هستید، همه چیز شروع به فروپاشی می کند. این فرآیند به این برمی گردد که انگار هنوز مجرد هستید. شما در قبال همسرتان مسئولیت دارید تا او را  در اولویت مخارج قرار دهید.

ندانستن علایق یکدیگر یک نوع از رفتارهای خود ویرانگری شریک زندگی

مجردی به همان اندازه زیان آور است که همیشه به اجبار با کسی در ارتباط باشید. شما مجبور نیستید در تک تک کارهایی که همسرتان انجام می دهد سهیم باشید. شما به زندگی، دوستان، علایق، سرگرمی ها و زمان تنهایی نیاز دارید. این باعث می شود وابستگی بیش از حد محدود می‌شود.

رفتارهایی که خود ویرانگری شریک زندگی شما را نشان می دهد

روابط عاشقانه خیلی ساده نیست. تلاش برای همسویی با یک فرد دیگر چیزی است که مستلزم کار مداوم است. با این حال، قرار گیری در یک رابطه با خود ویرانگری شریک زندگی همه چیز را پیچیده تر می کند. بله، ممکن است با فردی با عادات مخرب رابطه برقرار کرد، اما باید از خود بپرسید که آیا این رابطه سالم است؟

عادات خود ویرانگری شریک زندگی

افراد خود ویرانگر در مسیری هستند که به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه، خود خرابکاری می کنند. تلاش برای ورود به یک رابطه با چنین شخصی می تواند برای سلامت شخصی شما دردسر ایجاد کند. به مطالعه این مقاله ادامه دهید تا چند عادت شرکای بسیار مخرب را بیاموزید.

آن‌ها خودباخته هستند

خود ویرانگری شریک زندگی یعنی آن ها همیشه ذهنیت خود را با شکست وقف می دهند. در حالی که این افراد ممکن است متوجه نباشند که این گونه هستند. اما کمبود عزت نفس آن‌ها می تواند خود را در طرز فکر آن‌ها در مورد همه چیز، از جمله شما، نشان دهد. وقتی شکست می خورند، آن را شخصی می گیرند. این افراد با خود ویرانگری شریک زندگی دوست دارند روی چیزهایی که در زندگی اشتباه است تمرکز کنند و در روابط خود چنین عمل می کنند.

نکته

اگر متوجه شوند که شریک زندگی خودشان ناراضی است یا اختلاف نظر وجود دارد، احتمالاً معتقدند که آن‌ها عامل این موضوع هستند. بسیاری اغلب نگران این هستند که رابطه در این اوصاف شکست خواهد خورد. به این معنی است که آن‌ها از برقراری ارتباط با شریک زندگی خود برای نجات رابطه اجتناب می کنند.

افراد دارای ویژگی خود ویرانگری شریک زندگی خودسازی ارزشی قائل نیستند

در روابط سالم، هر دو طرف باید بهبود خود را در اولویت قرار دهند، اما بسیاری از افراد خود ویرانگر اهمیتی نمی‌دهند که روی خودشان کار کنند. چه به صورت حرفه ای و چه شخصی، این نوع از افراد به سادگی زندگی را همانطور که می آید می پذیرند. آن‌ها برای رسیدن به اهداف خود کار کمی انجام می دهند و از هر جایی که در زندگی هستند راضی هستند.

آن‌ها بهانه ایجاد می کنند

همه ما هر از گاهی در زندگی بهانه می گیریم. احساس کنیم که باید اشتباهات خود را توضیح دهیم یا تقصیر را به گردن شخص دیگری می اندازیم. با این حال، خود ویرانگری شریک زندگی که همیشه برای رهایی از مسئولیت های خود استفاده می کردیم، خطرناک است. شریک زندگی نمی توانند به خود نگاه کنند تا ببینند که ممکن است در یک موقعیت مشکل ساز نقش داشته باشند.

برای خود ترحم می کنند

دلسوزی به خود ناشی از داشتن اعتماد به نفس پایین است. این افراد به جای اینکه بخواهند رفتارهای خود را تغییر دهند، به سادگی از این واقعیت لذت می برند که هرگز به اندازه کافی احساس خوبی ندارند. این نوع خود ویرانگری شریک زندگی در نهایت منجر به یک رابطه بد می شود. از آنجایی که شریک خود ویرانگر شما همیشه آماده است تا احساس بدی نسبت به خودش داشته باشد، بیشتر انرژی شما صرف تلاش برای شادی او می شود.

نکته

در این نوع شرایط، نیازهای شما برآورده نمی شود زیرا تمام توجه به شریک زندگی شما معطوف می شود. به جای احساس بدی نسبت به آن‌ها، وقت آن است که بهترین کار را برای خود انجام دهید و شخص دیگری را پیدا کنید که نشاط آور است.

آن‌ها با دیگران بد رفتار می کنند

انرژی منفی که همراه با رفتارهای خود ویرانگر است به نحوه برخورد این افراد با دیگران نیز تسری پیدا می کند. این افراد در روابط عاشقانه، شخصی و حرفه ای خود به همان اندازه که خود ویرانگری شریک زندگی را انجام می دهند، با دیگران رفتار منفی دارند. آن‌ها اغلب بی جهت با افراد دیگر بداخلاقی می کنند – که منجر به خرابی روابط و از دست رفتن فرصت ها می شود.

افراد دارای ویژگی خود ویرانگری شریک زندگی از الکل و مواد مخدر سوء استفاده می کنند

این در مورد هر فرد خود ویرانگر صادق نیست. اما سوء مصرف مواد مخدر و الکل مطمئناً عادتی است که زندگی فرد را نابود می کند. اعتیاد به مصرف مواد فوق العاده مخرب است. اگر شریک زندگی شما از الکل یا مواد مخدر سوء استفاده می کند، از قبل می دانید که مقابله با اعتیاد چقدر می تواند چالش برانگیز باشد.

نکته

در حالی که شریک زندگی که با اعتیاد مبارزه می کند به عشق و حمایت نیاز دارد. اگر متوجه شدید که این عادت به طور قابل توجهی بر زندگی شما تأثیر گذار است، ممکن است زمان آن باشد که سلامت رابطه خود را ارزیابی کنید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا