چند نشانه اعتماد به شریک زندگی خود

اعتماد به شریک زندگی باعث حفظ رابطه شما می شود. رابطه ای که اعتماد را در خود نبیند دوام زیادی ندارد و باعث آسیب به هر دو زوج می شود. روابط نیاز به مدیریت درست دارند. بعضی اوقات ارتباطات بین افراد می تواند ضربات سختی به زندگی آن ها وارد کند خصوصا اگر نتوانند حرفای مهم را به یکدیگر بزنند. نکته ای که باید بدانید این است که مدیریت رفتار داشته باشید. گاهی اوقات تغییر همسر می تواند یا شرک زندگی شما می تواند خوب یا بد باشد.  اگر رابطه مثبت باشد می تواند باعث پیشرفت افراد شود. اما همین رابطه اگر منفی باشد می تواند آسیب های مختلفی را وارد کند. آسیب های یک رابطه می تواند شامل اختلالات روانی باشد.

اختلالات روانی در روابط انواع مختلفی دارند. در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارد. برخی از این اختلالات را ممکن است بشانسید. قطع یک رابطه نیازمند رعایت اصول مختلفی است. خصوصا اگر شما دارای فرزند باشید نمی توانید هر وقت که خواستید رابطه خود را قطع کنید. مسئولیت پذیری در روابط بسیار مهم است. در ادامه می خواهیم ببینیم که اعتماد به شریک زندگی چگونه است. در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است.

اعتماد به شریک زندگی و رنجش در زندگی

این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند نشانه اعتماد به شریک زندگی خود، را نشان می‌دهند، صحبت کنیم.

رنجش در شریک زندگی و اعتماد به شریک زندگی

گ

اگر شریک زندگی شما از نظر جسمی یا عاطفی آزاردهنده است، بسیار مهم است که مشکل را بشناسید و متوجه شوید که این تقصیر شما نیست.

راز کنترل گفتگوهای سخت با شریک زندگی خود با اعتماد به شریک زندگی

مهم نیست شما و شریک زندگیتان چقدر عاشق هستید، باز هم دو فرد جدا از هم با افکار و احساسات خود هستید. ممکن است گهگاه با اختلاف نظرها درگیر شوید. یادگیری نحوه گفتگوهای سخت با شریک زندگی یکی از کلیدهای روابط سالم و پایدار است. آیا شما و همسرتان موضوعاتی دارید که در مورد آن ها بحث نمی کنید زیرا می دانید که منجر به مشاجره می شود؟ متأسفانه، مشکل حل نشده است. زیرا هر دوی شما از صحبت کردن با فیل در اتاق خودداری می کنید. احتمالاً موردی است که یکی از شما به احساسات و نظرات خود صادق نیست.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

وقتی به طور مؤثر با شریک زندگی خود ارتباط برقرار می کنید، هم موضوعات مثبت و هم منفی را شامل می شود.

چند راز برای ایجاد مکالمات سخت به خاطر عدم اعتماد به شریک زندگی

آیا از جارو کردن همه مسائل خود در زیر فرش خسته شده اید؟ اجتناب از مشکل باعث از بین رفتن آن نمی شود. در عوض، این چند پیشنهاد را برای ایجاد گفتگوهای سخت با شریک زندگی خود در نظر بگیرید، حتی اگر مشاجره باشد:

برای جلوگیری از رنجش در زندگی اعتماد به شریک زندگی داشته باشید

اگر می خواهید گفتگوی چالش برانگیز با شخص خود داشته باشید، زمان بندی بسیار مهم است. شما آنقدر با آن ها بوده اید که بدانید چه زمانی در حال چت هستند. دانستن این خلق و خوی می تواند در حل و فصل یک موضوع یا ایجاد بن بست تفاوت ایجاد کند. زمانی که شما یا شریک زندگیتان خسته هستید یا احساس بدخلقی می کنید از مطرح  موضوعات بحث برانگیز خودداری کنید. ابراز نگرانی های خود بلافاصله بعد از کار یا در هنگام شام احتمالاً برای شما نتیجه معکوس خواهد داشت. درعوض، منتظر زمانی باشید که هر دو راحت باشید و برای بحث باز باشید.

چند علامت که رنجش در شریک زندگی را نشان می‌دهند

هر رابطه ای سختی هایی دارد. در واقع، زمانی که برای مدتی با هم باشید، مرحله رنجش در شریک زندگی شروع می شود. متوجه خواهید شد که چیزهای جزئی شما را آزار می دهد و ممکن است بیشتر از قبل مخالفت کنید و بحث کنید. همین بحث های کوچک است که می تواند باعث شود یک شریک کینه توز رفتارهای منفی از خود نشان دهد. اگر آنها را حل نکنید، کینه و تحقیر به درون شما نفوذ می کند و می تواند زندگی را در رابطه شما خفه کند. ناراحتی های روزانه شما را به چالش می کشد، اما آن‌ها برای رابطه سمی هستند. وقتی رنجش در شریک زندگی به وجود می آید، اگر گامی برای اصلاح آن برندارید، یک رابطه می‌تواند مسموم شود.

چند علامت خطرناک عدم اعتماد به شریک زندگی

وقتی فردی به دنبال مسائلی در رابطه خود می گردد، همیشه بررسی فرد مقابل آسان تر است. با این حال، برای تشکیل این اتحادیه دو نفر لازم است، و هر یک از شما احساسات و نظراتی دارید که می تواند مانع از آن شود. هر دوی شما با هم متفاوت هستید و باید عیوب خود و مسائل شریکتان را بررسی کنید. در این‌جا نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد یک شریک کینه توز ارتباط شما را از بین می برد.

چند نشانه اعتماد به شریک زندگی خود

اعتماد به شریک زندگی یک ویژگی اصلی در تمام روابط سالم و مثبت است. چگونه می توانید زندگی خود را با شریکی که نمی توانید به او اعتماد کنید تقسیم کنید؟ یک مشارکت متعهدانه و طولانی مدت مستلزم صداقت و وفاداری واقعی است. اما چگونه می توانید بگویید که آیا می توانید به شریک زندگی خود اعتماد کنید؟ طبیعی است که شک داشته باشید، به خصوص زمانی که تعهد جدی تری در آینده نزدیک شما وجود دارد. خوشبختانه، برخی از عوامل نشان می دهد که شما با یک نگهبان قرار می گیرید. در این‌جا چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد اعتماد به شریک زندگی خود دارید

آن‌ها برای شما هستند

هنگامی که شما در حال عبور از یک مشکل سخت هستید، این شخص همیشه آنجاست. وقتی نیاز به صحبت دارید، آن‌ها خوشحال می شوند که به شما گوش دهند. این در مورد چیزی فراتر از حضور فیزیکی است – در این‌جا مواردی وجود دارد که نشان می دهد می توان به آن‌ها اعتماد کرد:

شما هرگز مجبور به پیگیری آن‌ها نبودید

شریک زندگی شما می خواهد در اطراف شما باشد. هر دوی شما به یک اندازه تلاش می کنید تا با یکدیگر وقت بگذرانید. و به نظر نمی رسد که همیشه برای گذراندن وقت با هم بخواهید اجبار کنید.

آن‌ها کارهایی را انجام می دهند که برای شما انجام آن سخت است

آیا شریک زندگی شما کارهایی را برای شما انجام می دهد که لزوما راحت ترین آن‌ها نیست؟ اگر همیشه کارهایی را برای آن‌ها انجام می دهید اما آن‌ها هرگز لطف نمی کنند توجه بیشتری به رابطه خود داشته باشید.

اعتماد به شریک زندگی یعنی آن‌ها به تمام معنا کنارتان هستند

بسیاری از مردم می گویند که آن‌ها در کنار شما هستند. اما وقتی همه چیز به هم می ریزد، و شما به کسی در کنارتان نیاز دارید، او پیدا نمی شود. اگر شریک شما بارها و بارها ثابت کرد که آن جا خواهد بود، می توانید به او اعتماد کنید.

در اطراف آن‌ها احساس امنیت می کنید

مطمئناً گاهی اوقات غرایز ممکن است اشتباه باشند. اما گاهی اوقات می دانید که می توانید به کسی اعتماد کنید. در کنار آن‌ها احساس امنیت می کنید. آن‌ها فرد مطمئن شما هستند و شما قبل از هر کس دیگری به آن‌ها روی می آورید.

آن‌ها نه تنها با شما صحبت می کنند بلکه به شما گوش می دهند

شریک زندگی شما هر کاری را که برای صحبت با شما انجام می دهد کنار می گذارد. آن‌ها مشتاق هستند که بعد از یک روز طولانی با شما صحبت کنند. و به نظر می رسد اعتماد به شریک زندگی یعنی که در مورد آن‌چه در ذهنشان است به شما بگویند.

شریکی که در زمان های خوب و بد به شما روی می آورد، به شما اعتماد می کند، بنابراین، خود آن‌ها اغلب قابل اعتماد هستند. اگر آن‌ها در مورد روز خود به شما بگویند و داستان های خنده دار زندگی خود را برای شما تعریف کنند، احتمال زیادی وجود دارد که چیزی را پنهان نکرده باشند. آن‌ها به عنوان اعتماد به شریک زندگی می خواهند چیزهایی را با شما به اشتراک بگذارند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

یک شریک قابل اعتماد نیز شنونده خوبی است. از صحبت با آن‌ها در مورد نگرانی ها و ناامیدی های خود احساس امنیت می کنید. آن‌ها احترام می‌گذارند و اعتبار می‌دهند و بیشتر بر درک شما تمرکز می‌کنند تا پاسخ دادن. اگر اتفاقی بیفتد که مسائل مربوط به رابطه را مطرح کنید، شریک زندگی شما به شیوه ای مثبت پاسخ می دهد. آن‌ها از سؤالات طفره نمی روند و برای برقراری ارتباط باز هستند. در این شرایط، کاملاً واضح است که اعتماد به شریک زندگی وجود دارد.

آن‌ها در سایر جنبه های زندگی خود قابل اعتماد هستند

اگر واقعا بتوان به شریک زندگی‌ اعتماد کرد، پس شما تنها کسی نخواهید بود که فکر می‌کند او قابل اعتماد است. آن‌ها در همه جا قابل اعتماد خواهند بود. در این‌جا چند نشانه از اعتماد به شریک زندگی وجود دارد:

داستان های اغراق آمیز نمی گویند

اتفاقات را بزرگ نمی‌کنند تا خود را جذاب‌تر یا بهتر به نظر برسانند – حقیقت را می‌گویند، حتی اگر غافلگیرکننده باشد.

آن‌ها وقت شناس هستند

آن‌ها ارزش وقت‌شناسی را می‌دانند و به موقع برای جلسات، قرارها با همه کسانی که می‌شناسند حاضر می‌شوند. اگر آن‌ها دیر می کنند، مطمئناً به محض اینکه متوجه شوند به دیگران اطلاع می دهند.

یکی از ویژگی های اعتماد به شریک زندگی- آن‌ها غیبت نمی کنند

آن‌ها هیچ علاقه ای به شایعه پراکنی ندارند. آن‌ها بیشتر ترجیح می دهند حقیقت را از منبع اصلی بشنوند.

در محل کار همه به او نیاز دارند

همکارانشان آن‌ها را به عنوان فردی می شناسند که می توان روی او حساب کرد.

به خوبی با شما ارتباط برقرار می کنند

ارتباط مهم ترین جنبه یک اعتماد به شریک زندگی از هر نوعی است. این نشان می دهد که می دانید چگونه با مشکلات به شیوه ای مثبت برخورد کنید. در این‌جا برخی از ویژگی های کلیدی ارتباط وجود دارد که نشان می دهد اعتماد به شریک زندگی واقعی است:

آن‌ها شما را راستگو می دانند

بسیاری از دروغگوها در حفظ تماس چشمی مشکل دارند. آن‌ها معمولاً نگران گرفتاری در دام دروغ خود هستند و نمی‌خواهند که شما متوجه آن شوید.

مایلند در مورد چیزهای دشوار صحبت کنند

مهم نیست که بحث درباره موضوعی چقدر ناخوشایند یا دردناک باشد، یک شریک قابل اعتماد مایل است در مورد آن صحبت کند. آن‌ها ضرورت برقراری ارتباط را در زمان های سخت درک می کنند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا