ایجاد اعتماد در رابطه چگونه است؟

ایجاد اعتماد در رابطه به موارد مختلفی بستگی دارد. اعتماد اگر بین دو طرف ایجاد نشود آسیب های زیادی می رساند. جدایی و طلاق باعث ایجاد آسیب های روانی مختلفی در افراد می شود. این آسیب های روانی اگر دارای فرزند باشید سخت تر خواهد شد. بهتر است قبل از ازدواج مشاوره های لازم را انجام دهید.

این مشاوره ها به شما کمک می کند تا زندگی خود را زیباتر شروع کنید. بعضی آزمون ها وجود دارند که برای شخصیت انسان استفاده می شوند. در مقاله های قبل گفتیم که آزمون های مشکلات اعتماد چگونه انجام می شوند. برای ازدواج نیز آزمون های وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. برخی از این آزمون ها فردی است و برخی هم برای دو زوج در نظر گرفته می شود. در ادامه می خواهیم ببینیم که ایجاد اعتماد در رابطه چگونه است؟ در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است.

استرس در افراد مختلف و مشکلات ایجاد اعتماد در رابطه

این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با ایجاد اعتماد در رابطه چگونه است، صحبت کنیم.

آزمون سازگاری ازدواج و مشکلات ایجاد اعتماد در رابطه

آزمون سازگاری ازدواج راهی برای افراد است تا میزان سازگاری آن ها را تعیین کنند. به طور کلی، یک سری سوال از شما پرسیده می شود.

نکته

شما اغلب آزمایش هایی مانند این را در مجلات رابطه ای یا انواع دیگر مجلات که برای زنان عرضه می شود پیدا خواهید کرد. بسیاری از مردم آن ها را امتحانات سرگرم کننده و به طور بالقوه قابل تامل می دانند. جدی گرفتن آن ها ممکن است مناسب نباشد، اما می توانید از اطلاعات آن استفاده کنید. این آزمون به شما کمک کند ببینید موضوعات خاص را چگونه حل کنید. در دوران مدرن، ممکن است آزمون سازگاری ازدواج را بصورت آنلاین پیدا کنید. شما می توانید به صورت رایگان از آن ها استفاده کنید.

چگونه بر مشکلات ایجاد اعتماد در رابطه غلبه کنیم

اعتماد بخش مهمی از هر رابطه است. بدون اعتماد بین دو زوج داشتن یک رابطه سالم و طولانی مدت دشوار است.

چگونه در یک رابطه اعتماد ایجاد کنیم

سابرینا رومانوف، روانشناس، روانشناس بالینی و استاد دانشگاه یشیوا، می گوید: ایجاد اعتماد در رابطه به این معنی است که با شریک زندگی خود احساس امنیت و وفاداری می کنید. “اعتماد به معنای تکیه به شخص دیگری است. زیرا با او احساس امنیت می کنید و اطمینان دارید که او شما را آزار نخواهد داد یا تجاوز نمی کند. رومانوف می‌گوید: اعتماد پایه و اساس روابط است. زیرا به شما اجازه می‌دهد آسیب‌پذیر باشید و بدون نیاز به محافظت دفاعی از خود، با آن شخص باز شوید. این مقاله به بررسی اهمیت اعتماد در روابط می پردازد و راه هایی را برای ایجاد اعتماد با شریک زندگی خود پیشنهاد می کند.

اهمیت اعتماد در روابط

اعتماد یک جزء حیاتی در روابط شاد و موفق است. در زیر، رومانوف توضیح می دهد که چرا اعتماد در روابط مهم است.

مثبت اندیشی را ترویج می کند

اعتماد در روابط مهم است زیرا به شما امکان می دهد بازتر و بخشنده تر باشید. اگر به شریک زندگی خود اعتماد دارید، به احتمال زیاد کاستی ها یا رفتارهایی که شما را عصبانی می کند می بخشید. زیرا در کل به آن ها اعتقاد دارید و می دانید که پشت شما هستند.

تعارض را کاهش می دهد

اعتماد همچنین به شما امکان می دهد تعارض  را کمتر کنید. وقتی به شریک زندگی خود اعتماد دارید، تمایل بیشتری به چشم پوشی از مشکلات دارید یا متعهد به یافتن راه حل برای مسائل می شوید. زیرا در زمینه هایی که برای شما مهم است احساس متحد می کنید. حتی اگر همسرتان کار ناامیدکننده‌ای انجام دهد، به احتمال زیاد به او شک دارید و اگر به او اعتماد کنید، خوبی‌ها را در او ببینید.

نزدیکی را افزایش می دهد

ایجاد اعتماد در رابطه یک پیوند قوی و پایه ای برای ایجاد ایجاد می کند. دانستن این که می توانید به شریک زندگی خود اعتماد کنید باعث افزایش صمیمیت و امنیت می شود. وقتی به یکدیگر اعتماد می کنید، با دانستن این که شریک زندگی شما پشت شماست و می توانید برای راحتی، مراقبت و حمایت به او اعتماد کنید، احساس امنیت می کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اعتماد به شریک زندگی شما همچنین به سیستم عصبی شما اجازه می دهد تا آرام شود، استراحت کند و دوباره تنظیم شود. با ایجاد یک پایه قوی اعتماد، رابطه شما می تواند منبعی برای شفا برای هر دو طرف درگیر باشد. به خصوص اگر همیشه در روابط گذشته با خانواده یا شرکای قبلی اینطور نبوده است.

تاثیر عدم اعتماد

رومانوف می‌گوید: ایجاد اعتماد به زمان نیاز دارد، و اگر شریک زندگی شما به طور مداوم به وعده‌ها یا تعهدات خود عمل نکند، انتظارات کمی از آن‌ها خواهید داشت. وقتی اعمال شریک زندگی شما با حرف های او همسو نباشد، متوجه می شوید که آن ها قابل اعتماد نیستند. نقض مکرر یا رفتارهای آزاردهنده مداوم اعتماد را از بین می برد. فقدان اعتماد می تواند بر روابط شما تأثیر بگذارد زیرا ممکن است مشکلات زیادی ایجاد کند. فقدان اعتماد همچنین می تواند بر سلامت روان شما تأثیر بگذارد. رومانوف برخی از اثرات زیر را بیان می کند:

فقدان صمیمیت‌

وقتی اعتماد کمی در رابطه وجود داشته باشد، صمیمیت کاهش می یابد. وقتی شریک زندگی شما فریبکار است، احتمالاً می خواهید از او فاصله بگیرید، هم از نظر احساسی و هم از نظر فیزیکی.

منفی نگری

وقتی احساس می کنید از طرف شریک زندگی تان به شما ظلم شده است، ممکن است روی این احساس تثبیت شوید که نه تنها باعث کناره گیری شما از او می شود، بلکه باعث عصبانیت شما نسبت به او نیز می شود. این می تواند ارتباط و نزدیکی را خفه کند.

ناامنی‌

عدم اعتماد معمولاً منجر به ناامنی در رابطه می شود. به نوبه خود، شما دائماً به آنچه همسرتان به شما می گوید شک خواهید کرد و ممکن است با کنترل بیشتر واکنش نشان دهید. در حالت متناقض، رفتارهایی که برای به دست آوردن کنترل طراحی شده اند، معمولاً شرکا را دورتر می کنند. به عنوان مثال، تماس بی وقفه یا ارسال پیامک به شریک زندگی خود برای اطلاع از او می تواند او را از خود دور کند.

افسردگی و اضطراب‌

اگر ایجاد اعتماد در رابطه به صورت کم وجود داشته باشد، ممکن است سطوح بالاتری از افسردگی یا اضطراب را تجربه کنید. زیرا دائماً این سوال را خواهید داشت که آیا همسرتان دروغ می‌گوید یا فریب می‌دهد.

مشکل در تمرکز

فقدان اعتماد می تواند منجر به ناتوانی در تمرکز شود، به خصوص اگر دائماً نگران هستید یا متعجب هستید که طرف مقابل واقعاً چه فکر، احساس یا انجام می دهد.

پریشانی

عدم توانایی به شریک زندگی خود باعث ناراحتی روحی، عاطفی و جسمی، از جمله خیانت، ضربه، و بی نظمی عاطفی می شود.

ترس

اعتماد کم می تواند باعث ایجاد احساس ترس و اضطراب شود. ممکن است از کاری که شریک زندگی‌تان در آینده انجام می‌دهد بترسید، یا ممکن است نگران باشید که وقتی به او نیاز دارید در آنجا نباشد.

تنهایی

وقتی نمی توانی به نزدیک ترین فرد اعتماد کنید در زندگی خود احساس تنهایی و انزوا را تجربه خواهید کرد.

ایجاد اعتماد در رابطه

تعدادی کار وجود دارد که می توانید برای کمک به افزایش اعتماد در رابطه خود انجام دهید. رومانوف چند استراتژی را به اشتراک می گذارد که می تواند مفید باشد.

در بین اشتباهات بهبود پیدا کنید

یک گام مهم برای ایجاد اعتماد این است که وقتی انتظارات را زیر پا می گذارید یا به یکدیگر صدمه می زنید، صادق و صریح باشید.

هرکسی اشتباه می کند‌

آن‌چه مهم است این است که پس از تعمیر هر چیزی که در اثر اشتباه آسیب دیده است. می توانید یاد بگیرید و به یکدیگر نزدیکتر شوید. بهترین راه برای انجام این کار این است که آن ها را به طور کامل در اختیار داشته باشید و نشان دهید که چگونه در آینده بهتر عمل خواهید کرد.

برقراری ارتباط

گام دیگر برای ایجاد اعتماد، مشارکت در ارتباطات باز است. رازداری باعث از بین رفتن اعتماد می شود، بنابراین وقتی شریک زندگی شما بتواند شفاف باشد و فضایی را برای بررسی موضوعاتی که ممکن است باعث بی اعتمادی شما شود را فراهم کند، می توانید احساس راحتی بیشتری کنید و احتیاط خود را ناامید کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

هر چه بیشتر بتوانید در همان صفحه قرار بگیرید، احساس نزدیکی به شریک زندگی خود خواهید داشت. برقراری ارتباط باز باعث می شود که شما راحت تر در مورد نگرانی ها در مورد رابطه صحبت کنید. وقتی بتوانید ارتباط باز داشته باشید، احساس نزدیکی به شریک زندگی خود خواهید کرد.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا