چرا ممکن است مشکلات اعتماد داشته باشید و چگونه بر آن ها غلبه کنید

مشکلات اعتماد در هر شخصی می تواند به وجود بیاید. اعتماد یک موضوع دو طرفه هست. گاهی اوقات عدم شناخت کافی باعث ایجاد جدایی زود هنگام می شود. جدایی و طلاق باعث ایجاد آسیب های روانی مختلفی در افراد می شود. این آسیب های روانی اگر دارای فرزند باشید سخت تر خواهد شد. بهتر است قبل از ازدواج مشاوره های لازم را انجام دهید.

این مشاوره ها به شما کمک می کند تا زندگی خود را زیباتر شروع کنید. بعضی آزمون ها وجود دارند که برای شخصیت انسان استفاده می شوند. در مقاله های قبل گفتیم که آزمون های مشکلات اعتماد چگونه انجام می شوند. برای ازدواج نیز آزمون های وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. برخی از این آزمون ها فردی است و برخی هم برای دو زوج در نظر گرفته می شود. در ادامه می خواهیم ببینیم که آیا آزمون سازگاری قابل اعتماد است؟ در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است.

استرس در افراد مختلف و مشکلات اعتماد

این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چرا ممکن است مشکلات اعتماد داشته باشید و چگونه بر آن ها غلبه کنید، صحبت کنیم.

آزمون سازگاری ازدواج و مشکلات اعتماد

آزمون سازگاری ازدواج راهی برای افراد است تا میزان سازگاری آن ها را تعیین کنند. به طور کلی، یک سری سوال از شما پرسیده می شود.

نکته

شما اغلب آزمایش هایی مانند این را در مجلات رابطه ای یا انواع دیگر مجلات که برای زنان عرضه می شود پیدا خواهید کرد. بسیاری از مردم آن ها را امتحانات سرگرم کننده و به طور بالقوه قابل تامل می دانند. جدی گرفتن آن ها ممکن است مناسب نباشد، اما می توانید از اطلاعات آن استفاده کنید. این آزمون به شما کمک کند ببینید موضوعات خاص را چگونه حل کنید. در دوران مدرن، ممکن است آزمون سازگاری ازدواج را بصورت آنلاین پیدا کنید. شما می توانید به صورت رایگان از آن ها استفاده کنید.

چگونه بر مشکلات اعتماد غلبه کنیم

اعتماد بخش مهمی از هر رابطه است. بدون اعتماد – به ویژه اعتماد بین دو شریک عاشقانه – داشتن یک رابطه سالم و طولانی مدت دشوار است. افرادی که نوعی خیانت را تجربه کرده‌اند، مانند خیانت در یک رابطه، ممکن است مشکلات اعتمادی ایجاد کنند که می‌تواند در روابط آینده تداخل ایجاد کند. مسائل مربوط به مشکلات اعتماد می تواند به طرق مختلف ظاهر شود. برای مثال، فردی که اعتماد به او برایش مشکل است، ممکن است حرف دیگران را باور نکند. آن ها ممکن است نسبت به آن‌چه دیگران از آن ها می خواهند مشکوک باشند و ممکن است نیات و انگیزه های دیگران را زیر سوال ببرند. ایجاد ارتباط صمیمانه و نزدیک با شخص دیگری بسیار دشوار است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این مقاله مسائل مربوط به اعتماد را مورد بحث قرار می‌دهد. از جمله نشانه‌هایی که نشان می‌دهد ممکن است با اعتماد مشکل داشته باشید و چه چیزی باعث عدم ایمان در افراد دیگر می‌شود. همچنین برخی از مراحلی را که می توانید برای غلبه بر مشکلات با اعتماد بردارید، پوشش می دهد.

چرا مشکلات اعتماد مضر هستند؟

اعتماد تعدادی فواید دارد که برای سلامت روابط شما و همچنین رفاه عاطفی شما مهم است. اعتماد به شما اجازه می دهد:

  • آسیب پذیر باشید
  • خودت باش
  • احساس امنیت و آرامش کنید
  • روی مثبت بودن تمرکز کنید
  • صمیمیت را افزایش دهید
  • به حداقل رساندن تعارض

اعتماد در روابط مهم است زیرا به شما این فرصت را می دهد که آرامش داشته باشید. خودتان باشید و به شخص دیگری وابسته نباشید. این امنیت و امنیت لازم را برای شما فراهم می کند تا برای راحتی، اطمینان، کمک و محبت به شخص دیگری مراجعه کنید.

اعتماد چیست؟

اعتماد، این باور است که شخص دیگری صادق و قابل اعتماد است. این احساسی است که شما می توانید به آن شخص وابسته باشید. زیرا آن ها امنیت و امنیت را ارائه می دهند. اعتماد به عنوان یک اعتقاد راسخ به توانایی، قدرت، قابلیت اطمینان و حقیقت کسی یا چیزی توصیف شده است.گ رفتارهای مختلفی وجود دارد که ممکن است نشان دهنده این باشد که شما یا همسرتان با اعتماد به دیگران مشکل دارید. برخی از این موارد عبارتند از:

همیشه بدترین ها را فرض کنید

مسائل مربوط به اعتماد شما همچنین می تواند باعث شود که بدترین چیزها را در مورد اطرافیان خود تصور کنید، حتی زمانی که آن ها در گذشته ثابت کرده اند که قابل اعتماد هستند. به عنوان مثال، وقتی کسی به شما پیشنهاد کمک می‌دهد، فکر می‌کنید که آیا بعداً چیزی از شما انتظار دارد یا خیر.

احساسات شک بر انگیز و  مشکلات اعتماد

مسائل مربوط به اعتماد می تواند باعث شود که شما نسبت به مقاصد دیگران مشکوک شوید، حتی اگر چیز کمی وجود داشته باشد که نشان دهد اقدامات آن ها مشکوک است. ممکن است احساس کنید دیگران سعی دارند به شما آسیب برسانند یا شما را فریب دهند.

خرابکاری

مسائل مربوط به اعتماد اغلب منجر به خرابکاری می شود. به عنوان مثال، ممکن است رفتارهایی انجام دهید که در روابط شما اختلال ایجاد می کند. زیرا فکر می کنید بهتر است به جای اینکه بعداً ناامید شوید، همین الان به همه چیز پایان دهید.

روابط ناسالم

افرادی که مشکلات اعتماد دارند تقریباً همیشه برای ایجاد روابط سالم و طولانی مدت تلاش می کنند. این طبیعی است که اعتماد مدتی طول بکشد تا در روابط عاشقانه ایجاد شود. اما افراد بدون اعتماد ممکن است هرگز این نوع ارتباط را تجربه نکنند.

عدم بخشش

هنگامی که اعتماد یک مسئله است. ادامه کار پس از وقوع خیانت در اعتماد، اگر غیرممکن نباشد، دشوار است. این ناتوانی در بخشش و فراموش کردن می تواند کل زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد. نه فقط تعامل شما با دیگران می تواند منجر به احساس گناه، شرم، تلخی و پشیمانی شود.

فاصله گیری

در بسیاری از موارد، عدم اعتماد ممکن است افراد را به ایجاد دیواری بین خود و افراد دیگر سوق دهد. به دلیل ترس از خیانت یا ناامیدی از روابط به طور کلی اجتناب می کنید.

تمرکز بر موارد منفی

مهم نیست که در چه موقعیتی هستید، همیشه بر روی آنچه که انتظار دارید اشتباه می شود تمرکز می کنید. شما تمایل دارید به جای تمرکز بر ویژگی های مثبت دیگران، متوجه عیوب، ضعف ها یا اشتباهات دیگران شوید.

وقتی مشکلات اعتماد در توانایی شما برای ایجاد روابط سالم و باثبات اختلال ایجاد می کند. همچنین می تواند احساس انزوا، تنهایی و سوء تفاهم را در شما ایجاد کند.

انواع مسائل اعتماد

مشکلات اعتماد فقط بر روابط عاشقانه شما تأثیر نمی گذارد. آن ها می توانند در هر نوع رابطه، چه با دوستان، همکاران یا سایر اعضای خانواده، درگیری و ارتباط ضعیف ایجاد کنند. برخی از انواع رایج روابط که می تواند تحت تأثیر مسائل اعتماد قرار گیرد عبارتند از:

روابط عاشقانه

افرادی که مشکلات اعتماد دارند اغلب برای تکیه کردن یا باور به شرکای عاشقانه خود تلاش می کنند. این می تواند منجر به طیفی از مشکلات در روابط شود، از جمله خیانت مرتبط با اعتماد، عدم تمایل به ارتکاب، و مشکل عذرخواهی در صورت شکسته شدن اعتماد.

دوستی

همانطور که افراد در روابط عاشقانه مشکلات اعتماد دارند، ممکن است با اعتماد به دوستان خود نیز مشکل داشته باشند. مشکل در اعتماد به همسالان دوستی ممکن است ناشی از ترس از ناامیدی باشد.

روابط محل کار

دلایل زیادی وجود دارد که چرا ممکن است کسی به همکاران اعتماد نداشته باشد. آن ها ممکن است نگران باشند که همکارانشان علیه آن‌ها توطئه می کنند یا فقط تصور می کنند که اعتماد به همکاران چندان مهم نیست.

اعتماد تعمیم یافته به این باور اشاره دارد که آیا می توان به اکثر افراد دیگر اعتماد کرد یا نه. تحقیقات نشان می دهد که این اعتماد تعمیم یافته تحت تأثیر نیروهای مختلفی از جمله فرهنگ، تجارب تعامل اجتماعی در طول زندگی، و تأثیرات رسانه ای است.

خلاصه ای از مشکلات اعتماد

مشکلات مربوط به اعتماد می تواند در بسیاری از زمینه های مختلف زندگی شما تأثیر بگذارد. این می تواند روابط عاشقانه شما را پرآشوب تر کند، در توانایی شما برای حفظ دوستی ها اختلال ایجاد کند و به درگیری در محل کار کمک کند.

چه چیزی باعث مشکلات اعتماد می شود؟

یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که تمایل به اعتماد تحت تأثیر عوامل ژنتیکی است. از سوی دیگر، بی اعتمادی به ژنتیک مرتبط نیست و در درجه اول با عوامل اجتماعی شدن، از جمله پویایی و تأثیرات خانواده مرتبط است. مردم معمولاً مشکلات اعتماد دارند زیرا در گذشته به آن ها خیانت شده است. تجارب اولیه دوران کودکی، به ویژه، اغلب نقش مهمی در شکل دادن به توانایی شما برای اعتماد به افراد اطرافتان دارند.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا