7 راه از راه های ترک خودارضایی را بشناسید.

خیلی از افراد به دنبال راه های ترک خودارضایی هستند ولی نمی دانند که چگونه خودارضایی را ترک کنند. این در حالی است که هم می توان به تنهایی خود ارضایی را ترک کرد. هم می توان از مشاوره برای ترک خودارضایی کمک گرفت. ترک خودارضایی از آنجایی اهمیت زیادی دارد که اعتیاد به فیلم های مستهجن و خودارضایی دست به دست هم داده و به موضوعی جدی تبدیل شده اند که میلیون ها نفر در سراسر جهان در تمام سنین و هر دو جنس از آن رنج می برند.

بسیاری از مردم به خودارضایی معتاد شده اند و دائماً در این فکر هستند که چگونه خودارضایی را متوقف کنند، زیرا بسیاری از افراد بعد از خودارضایی، از خودشان متنفر می شوند و عوارض آن را تجربه می کنند. زمانی که خودارضایی به یک اختلال تبدیل می شود حتما باید به دنبال راه های ترک و مشاوره برای خودارضایی باشید. اگر شما به دنبال این موضوع هستید که چگونه خودارضایی را ترک کنیم ولی از کمک و مشاوره خواستن در این زمینه خجالت می کشید بهتر است این مقاله از همکده را تا انتها بخوانید تا برخی از راه های ترک خودارضایی در خانه را یاد بگیرید. همچنین بهتر است تاثیر فیلم پورن و مبتذل روی مغز را بشناسید.

چگونه به تنهایی خود ارضایی را ترک کنیم؟

خودارضایی، اعتیاد به پورن و رفتارهای جنسی اجباری می تواند در زندگی روزمره افراد دخالت کند که ممکن است بر کار و روابط حرفه ای آنها تأثیر بگذارد. پس اگر فکر می کنید به خودارضایی اعتیاد پیدا کرده اید بهتر است که خودارضایی را متوقف کنید یا این عادت را کاهش دهید تا به حالت عادی در زندگی خود بازگردید.

شاید شایع ترین عوارض اعتیاد به خودارضایی، به ویژه در زوج های متاهل، است که خودارضایی ممکن است بر رابطه فرد با شریک زندگی آنها تأثیر منفی داشته باشد و حتی رابطه بین زوجین را با مشکلات زیادی روبرو کند. آنها به زودی احساس نادیده گرفته شدن، بی کفایتی و ناامیدی می کنند. راه های زیادی برای مقابله با مشکل خودارضایی وجود دارد که عبارتند از:

دست از تنبیه و سرزنش کردن خود بردارید.

 همه افراد به طور طبیعی میل به برقراری رابطه جنسی دارند. پس اگر شما از آن دسته افرادی هستید که فکر می کنید به خودارضایی اعتیاد پیدا کرده اید، خودتان را سرزنش نکنید. بلکه به دنبال این باشید که چگونه خودارضایی را ترک کنیم؟ حتی در موارد شدید تر هم می توانید از مشاوره برای ترک خودارضایی بهره بگیرید. یک روانشناس ماهر و یک روانپزشک با تجربه به شما کمک می کند تا بتوانید با مشکل خود مقابله کرده و برای همیشه آن را ترک کنید.

محرک های وسوسه انگیز خودارضایی را شناسایی و حذف کنید.

یکی دیگر از راه های ترک خودارضایی، شناسایی محرک های وسوسه انگیز برای انجام خودارضایی هستند. یکی از آنها تماشای فیلم پورن است، بنابراین برای ترک خود ارضایی، باید خود و محیط اطراف خود را از هرگونه محتوای مستهجن پاکسازی کنید. همچنین باید دسترسی به این محتوا را کنترل کنید. برخی از افراد ورزش کردن را توصیه می‌کنند، زیرا این خود باعث رهایی می‌شود و فرد را با انجام کارهای دیگر خسته می‌کند.

زمان تنهایی را کاهش دهید.

راه های ترک خودارضایی || مرکز مشاوره همکده

اگر تنهایی باعث می شود به سمت خودارضایی بروید، بهتر است راه هایی برای محدود کردن تنهایی پیدا کنید. کارهایی را انجام دهید که معمولا به تنهایی در جمع دیگران و مکان های عمومی انجام می شود. تمام روز خود را در داخل خانه حبس نکنید.

پیگیر و صبور باشید.

ترک خودارضایی کاری نیست که بتوانید در کوتاه مدت به نتیجه برسید. این فرآیندی است که مستلزم تعهد است و ممکن است فرد دچار وسوسه شود و گاه به گاه عود کند. برای اینکه بدانید چگونه خودارضایی را ترک کنیم بهتر است یک سیستم پاداشی را برای پاداش دادن به خود برای رفتار و دستاوردهای خوب بر حسب مدت زمان بدون خودارضایی تنظیم کنید. انجام این کار باعث ایجاد انگیزه جدیدی می شود که می تواند به شما در ترک خودارضایی کمک کند. در روند کار عجله نکنید. فرد باید صبور باشد و در صورت نیاز از مشاوره برای ترک خودارضایی کمک بگیرید.

یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالم را در پیش بگیرید. برای غلبه بر هر نوع اعتیاد، رژیم غذایی و سبک زندگی سالم بسیار مهم است، زیرا باعث کاهش میل فرد می شود و همچنین انگیزه مقاومت را فراهم می کند.

در شب لباس زیادی بپوشید.

پوشیدن لباس های بیشتر در شب ممکن است به ایجاد یک مانع فیزیکی کمک کند و مانع از دست زدن فرد به اندام تناسلی شود. این شرایط می تواند احتمال انجام خودارضایی در فرد را کاهش دهد و به مهار میل به خودارضایی کمک کند و یکی از راه های ترک خودارضایی باشد.

مشاوره تلفنی بگیرید.

اگر تمام راه های ترک خودارضایی را دنبال کردید اما باز هم موفق به ترک آن نشده اید به عنوان آخرین راهکار بهتر است از مشاوره تلفنی یا حضوری، برای ترک خودارضایی بهره بگیرید.

صحبت با یک روانشناس و روانپزشک به شما کمک می کند تا راهکارهای بیشتری را در زمینه ترک خودارضایی یادبگیرید. از طرفی هم در برخی شرایط ممکن است نیاز به مصرف دارو برای ترک خودارضایی داشته باشید. اگر به دنبال یک محیطی کاملا امن برای مشورت با یک روانشناس و یا روانپزشک برای ترک خود ارضایی و یا تجویز مصرف دارو برای ترک خودارضایی هستید می توانید از خدمات مشاوره آنلاین همکده کمک بگیرید.

انواع مختلفی از برنامه های مشاوره حرفه ای وجود دارد که اعتیاد به خودارضایی را برطرف می کند. معمولاً این رویکردها شامل رویکردهای کل نگر، عاطفی و ذهنی است که از طریق آن بیماران از نظر فیزیکی، معنوی و عاطفی درمان می شوند. از طرفی به افراد کمک می کنند که با بازگشت مجدد وسوسه های خودارضایی خود مقابله کنند.

دارو برای ترک خودارضایی

راه های ترک خودارضایی || مرکز مشاوره همکده

اگرچه هیچ داروی خاصی برای درمان رفتارهای جنسی اجباری مانند ترک خودارضایی توسط FDA تایید نشده است، اما آزمایش‌های متعددی در حال انجام است که مصرف داروهایی مانند داروهای ضد افسردگی، تثبیت‌کننده‌های خلقی، داروهای ضد روان پریشی و آنتی آندروژن‌ها ممکن است در ترک خودارضایی موثر و مفید باشند. به طور کلی بررسی ها موارد زیر را در مورد دارو برای ترک خودارضایی نشان داده است:

  • SSRI ها برای درمان خودارضایی و رفتارهای جنسی اجباری استفاده می شوند و داروهای ضد افسردگی به ویژه در بیماران مبتلا به اختلالات روانپزشکی موفقیت آمیز است.
  • یک آنتاگونیست مواد افیونی، نالترکسون، نیز نتایج امیدوارکننده‌ای را در درمان چنین اعتیادهایی با کاهش هوس‌ها نشان داده است.
  • تثبیت کننده های خلق و خو مانند لیتیوم و اسید والپروئیک برای بیمارانی که دارای اختلال دوقطبی همراه با رفتارهای جنسی اجباری هستند مفید است. توپیرامات و نفازودون نیز آزمایش شده اند.
  • آنتی آندروژن ها مانند مدروکسی پروژسترون استات یا سیپروترون استات نیز با کاهش سطح تستوسترون و کاهش میل جنسی نتایج بهتری را نشان می دهند.

سوالات متداول

آیا ترک خودارضایی سخت است؟ بله، ترک اعتیاد به خودارضایی می تواند سخت باشد. ترک خودارضایی فرآیندی است که نیازمند تعهد و صبر زیاد دارد. از طرفی هم احتمال بازگشت و عود آن وجود دارد. اما ثبت روند پیشرفت در هنگام ترک خودارضایی . پاداش دادن به خود برای رفتار خوب نیز می تواند انگیزه ای برای غلبه بر اعتیاد به خودارضایی باشد. با توجه به این مطالعه در مورد پرهیز از خودارضایی، پیشنهاد می شود که پرهیز از تماشای فیلم پورن می تواند به غلبه بر اعتیاد به خودارضایی کمک کند.

چگونه از اعتیاد به خودارضایی خلاص شویم؟ اولین قدم برای اینکه چگونه خودارضایی را ترک کنید این است که عادت به خودارضایی و دفعات انزال را کاهش دهید و سعی کنید بر این عادت بد غلبه کنید. بیشتر محصولات سویا بخورید و کافئین بیش از حد را از رژیم غذایی خود حذف کنید. سعی کنید بر روی غذاهای آجیلی مانند تخمه آفتابگردان، بادام زمینی تمرکز کنید و بیشتر غذاهای دریایی، سبزیجات سبز رنگ مصرف کنید و سعی کنید مصرف گوشت قرمز و لبنیات را به حداقل برسانید. به جای مصرف نوشابه، سعی کنید آب پرتقال خالص یا آب زغال اخته بنوشید و البته آب فراوان بنوشید.

منابع
https://addictionresource.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا