راه های بهبودی پس از فرآیند جدایی بزرگ

فرآیند جدایی بزرگ همانند طلاق های عاطفی یا حتی جدایی می تواند آسیب های زیادی برساند. برای این که ارتباط خوبی برقرار کنید و دوستی خوبی با اطرافیان خود داشته باشید باید قوانین مختلفی را رعایت کنید. رعایت قوانین نیازمند درک کردن آن ها است. ممکن است دوستی با برخی افراد آن قدر ساده باشد که نیاز به قوانین مختلف نداشته باشد.

تنهایی می تواند آسیب های روانی مختلفی ایجاد کند. جدایی در روابط وجود دارد. شما چه بخواهید چه نخواهید جدایی را تجربه خواهید کرد. حال این جدایی می تواند موقت یا تمام وقت باشد. تمام وقت بودن مثل زمانی است که دو زوج از یکدیگر جدا می شوند. اما کوتاه مدت مانند جدایی از خانواده برای رفتن به دانشگاه است. امروز بیشتر در ارتباط با جدایی رو زوج صحبت خواهیم کرد. دوستی بعد از جدایی مهم است. در ادامه می خواهیم ببینیم راه های بهبودی پس از فرآیند جدایی بزرگ، چگونه است. دوستی می تواند باعث پیشرفت شما شود اما گاهی اوقات اگر سمی باشد باعث آسیب‌ شما خواهد شد.

قوانین در روابط و فرآیند جدایی بزرگ

قوانین در روابط دوستی بسیار مهم و تاثیر گذار در زندگی است. شادی بسیار در زندگی افراد مهم است. حال این که بگوییم پیشرفت یعنی چه و این که چگونه می توان آن را از چه مواردی تعریف کرد متفاوت است. پیشرفت کردن در زندگی بسیار مهم است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راه های بهبودی پس از فرآیند جدایی بزرگ، صحبت کنیم.

چرا دوستی بعد از فرآیند جدایی بزرگ مهم است؟

وقتی از شریک خود جدا می شوید، گاهی بهترین دوست خود را از دست می دهید. بسیاری از مردم معتقدند که بهتر است از این شخص جدا شویم، اما همیشه اینطور نیست. شرایطی وجود دارد که در آن شما می خواهید از رابطه خود جدا شوید، مانند سوء استفاده یا سایر اقدامات ناسالم. با این حال، اگر جدایی شما بیشتر دوستانه است و احساس می کنید به شما آسیبی نمی رساند. شما می توانید با شریک سابق خود دوست باشید.

در نهایت تصمیم با شما است. انتخاب دوستی بعد از جدایی می تواند یکی از بهترین تصمیماتی باشد که می توانید بگیرید. در این جا دلایلی وجود دارد که ممکن است پس از جدایی تصمیم به دوست ماندن بگیرید:

شما بچه دارید

وقتی بچه دار شدید و فرزند دارید، همه چیز پیچیده می شود. شما وظیفه دارید با سابق خود والدین داشته باشید. در حالی که ممکن است استدلال شود که می توانید بدون دوست بودن این کار را انجام دهید. مطمئناً این کار را آسان تر می کند.

اولین و مهمترین هدف شما باید این باشد که الگوی خوبی برای فرزندان خود باشید.

اولین و مهمترین هدف شما باید این باشد که الگوی خوبی برای فرزندان خود باشید. شما می خواهید به آن ها نشان دهید که وقتی بزرگسالان تصمیم می گیرند روابط خود را قطع کرده و با هم کار کنند. همچنان می توانند به یکدیگر احترام بگذارند. این امر به ویژه مهم است. چرا که شما از یک رابطه عاشقانه بلکه از یک رابطه والدین الگوبرداری می کنید. مثال‌ هایی که اکنون می زنید به احتمال زیاد نحوه رفتار فرزندان شما در روابط آینده را تعیین می کند. بنابراین مراقب اقدامات خود جهت فرآیند دوستی بعد از جدایی باشید.

نکته ای در ارتباط با فرآیند جدایی بزرگ

بهترین نمونه ای که می توانید ارائه دهید این است که پس از جدایی با یکدیگر دوست باشید. بچه ها رابطه ای قوی با یکدیگر خواهند داشت و از نظر دوستانه بودن والدین احساس امنیت خواهند کرد. وقتی رابطه شما با والدین دیگر آن ها خوب باشد، بسیاری از استرس های ناشی از جدایی از فرزندان برطرف می شود. به عنوان والدین، ​​این هدف شماره یک شما است. به خاطر داشته باشید که، گاهی أوقات دوست ماندن پس از جدایی سخت می شود. اگر این کار را بکنید، بچه ها سود زیادی خواهند برد.

دوستی شما قوی تر از روابط عاشقانه شماست

گاهی اوقات، این درست است که شما و سابق خود بهتر از دوستان هستید. شما سعی کردید بیشتر از دوستان باشید، اما نتیجه ای نداشت. این بدان معنا نیست که شما باید یک بار دیگر غریبه باشید. شما و همسر سابق خود ممکن است بخواهید دوستی را که در طول زمان آشنایی یکدیگر ایجاد کرده اید حفظ کنید. فقط به این دلیل که شما یک رابطه با شکست دارید به این معنا نیست که دوستی که بر اساس آن ساخته شده بود خراب شده است. در برخی موارد، دوستی بعد از فرآیند جدایی بزرگ حتی می تواند با صمیمیتی که در رابطه خود به اشتراک گذاشته اید تقویت شود. اگر اجازه ندهید که جدایی بر دوستی شما تأثیر بگذارد، می توانید به شیوه ای افلاطونی تر حرکت کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

برای تصمیم گیری در مورد این که آیا این برای شما مناسب است، به ارتباطی که احساس می کنید فکر کنید. شاید از گذراندن وقت با این شخص لذت ببرید و می توانید به او تکیه کنید. ممکن است برای صمیمی بودن با آن ها مشکل داشته باشید. اما به هیچ وجه مشکلی برای لذت بردن از حضور در کنار یکدیگر در قرارها ندارید. همه این ها نشانه این است که دوستی شما به اندازه کافی قوی است که می تواند در آزمون جدایی مقاومت کند.

شما و شریک زندگی خود هر دو در یک رابطه دوست دارید پس از فرآیند جدایی دوست باشید

اگر شما و شریک زندگی خود هر دو در یک رابطه دوست دارید پس از جدایی دوست باشید، باید به دنبال آن باشید. روابطی که ما در زندگی خود داریم داستان زندگی ما را تشکیل می دهد. وقتی کسی را پیدا می کنید که باعث خوشحالی شما می شود، نباید او را کنار نگذارید. پیدا کردن دوستان خوب ممکن است سخت باشد. تصمیم با شماست که انتخاب کنید آیا می خواهید با این شخص دوست شوید یا نه.

راه هایی برای تبدیل فرآیند جدایی بزرگ خود به یک شخص پیشرفته

فرآیند جدایی لحظات سختی هستند. با یادآوری تمام اوقات خوشی که با شریک سابق خود داشتید، دل شکسته خواهید شد. روزها، اگر نه هفته ها یا حتی ماه ها، برای خود متاسف خواهید شد. اما، ناگزیر، شما ادامه خواهید داد. مشکل چرخه جدایی  این است که بسیاری از افراد به تکرار روندهای مشابه در زندگی دوستیابی خود ادامه می دهند. اگر به نظر شما شبیه است، احتمالاً کم کم از عشق سرخورده می شوید.

دستیابی به موفقیت از طریق فرآیند جدایی بزرگ

هر چند ممکن است ناخوشایند باشد، مهم است که به خود یادآوری کنید که چرا در این مخمصه قرار دارید. همه چیز به طور تصادفی اتفاق نمی افتد – چیزی شما را به این‌جا رساند و این دلایل معتبر هستند. پس از جدایی باید به آن‌ها احترام گذاشت و آن‌ها را درک داد تا بتوانید به پیشرفتی دست پیدا کنید.

راه های بهبودی پس از فرآیند جدایی بزرگ

ماهیت دادن قلب، ذهن و روح خود به دیگری غیرقابل تکرار است. تنها منطقی است که وقتی – از طریق آشکاری رویدادهای ناگوار – جدایی رخ می دهد، می تواند به طور باورنکردنی به قلب، ذهن و روح آسیب برساند. ویکی استارک، MSW – یک خانواده درمانگر و نویسنده – بیان می کند: “در ابتدا، شما احساس می کنید که هرگز نمی توانید از آن عبور کنید زیرا فقط وارونه شدید. اما هرج و مرج تا ابد ادامه نخواهد داشت.» در حالی که استارک از فرآیند جدایی بزرگ پس از یک ازدواج طولانی مدت صحبت می کرد. اما احساسات مشابهی می تواند برای هر کسی که جدایی را تجربه می کند صدق کند.

نکته

در حالی که این نکات برای تسریع روند بهبودی در نظر گرفته نشدند، اما ممکن است به عنوان راهنمایی کلی در یک زمان بسیار گیج کننده و آسیب زا کافی باشند. در این‌جا چند راه برای بهبودی پس از فرآیند جدایی بزرگ وجود دارد:

زمان سوگواری را در نظر بگیرید

اگر زمان کمی برای روند سوگواری در نظر گرفته شود، هیچ چیز دیگری در این لیست اهمیت زیادی نخواهد داشت. از بسیاری جهات، جدایی شبیه به مرگ یکی از بستگان نزدیک است. تا حدی، مرگ یکی از عزیزان سخت است زیرا درک می کنید که ابراز عشق بی اندازه شما به آن شخص دیگر امکان پذیر نیست. این یک سرکوب اجباری عشق است.

نکته

فرآیند جدایی بزرگ از این نظر مشابه است. احساسات انباشته شده از عشق، تحسین، کنجکاوی – و هزاران احساسات دیگر – را نمی توان به یک شکل بیان کرد.

در دوران نقاهت پس از جدایی به دوستان تکیه کنید

همانطور که بیل ویترز گفت: «وقتی قوی نیستی به من تکیه کن، من دوستت خواهم بود. کمکت میکنم ادامه بدی. زیرا زمان زیادی نمی گذرد تا اینکه به کسی نیاز پیدا کنم که به او تکیه کنم.

نزدیکان و خانواده و تاثیر بر فرآیند جدایی بزرگ

به غیر از خانواده نزدیک، شاید هیچ کس پیچیدگی های شما را بهتر از دوستان نزدیک درک نکند. دوستان علاوه بر اینکه حمایت عاطفی شما هستند، به کاهش برخی از رفتارهای تکانشی که پس از فرآیند جدایی بزرگ ایجاد شدند نیز کمک خواهند کرد.

دایره اجتماعی خود را گسترش دهید

یکی از پیامدهای ناگوار جدایی، محدود شدن دایره اجتماعی فرد است. این اغلب به این دلیل اتفاق می افتد که زوج ها تمایل به معاشرت با زوج های دیگر دارند. به این ترتیب، دوستانی که ازدواج کردند یا خواستگاری می کنند ممکن است زمان یا تمایلی برای ملاقات با دوستان مجرد نداشته باشند.

نکته

بیرون رفتن و ملاقات با افراد جدید را در نظر بگیرید. گروه های زیادی در آن‌جا هستند که بر مشکلات روابط تمرکز می کنند. حتی از گروه هایی که بر جدایی ها تمرکز می کنند حمایت کنید.

پشتیبانی حرفه ای را در نظر بگیرید

این به این دلیل است که هر فردی با غم و اندوه به روشی متفاوت برخورد می کند.

حمایت حرفه‌ای می‌تواند در مواقعی بینش منحصربه‌فردی را در مورد موقعیت ارائه دهد که دوستان و خانواده نمی‌توانند. متخصصان (به عنوان مثال خانواده درمانگران، روانشناسان، مشاوران رابطه) به شما اجازه می دهند برخی از احساسات فروخورده را آشکار کنید. اما در جستجوی راه حل های سازنده برای مشکل شما نیز بسیار فعال تر خواهند بود.

دوباره دوستی را شروع کنید

حتی اگر سعی نمی کنید وارد یک رابطه جدی دیگر شوید، قرار ملاقات می تواند مفید باشد. اول از همه، قرار ملاقات حلقه ارتباط اجتماعی شما را گسترش می دهد. بسیاری از مردم اغلب بدون هیچ قصد دیگری به جز کشف یک دوست جدید ملاقات می کنند. البته، اگر آماده باشید که فرآیند جدایی بزرگ را حل کنید بهتر است. شما به اندازه کافی باهوش هستید که درک کنید که آرامش در این مرحله اغلب بهترین اقدام است.

به دنبال بهبود خود باشید

تمایل طبیعی به غرق شدگی در ترحم پس از فرآیند جدایی بزرگ امری عادی است. یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با این تمایل، تمرکز روی شماست. به طور خاص، تمرکز بر ساختن «نسخه ای بهتر» از خودتان.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا