راه هایی برای مدیریت حملات پانیک

مدیریت حمله پانیک از طریق روش های مختلفی قابل اجرا است. حملات پانیک در ادامه اضطراب و استرس بیش از حد است. برای مثال وقتی فردی اتفاق بدی را پشت سر می گذارد ممکن است نتواند لحظه های سخت آن اتفاق را فراموش کند. برخی از افراد هم هستند که به علت وجود مشکلات در زندگی دچار اختلالات روانی می شوند. یکی از اختلالات روانی شایع در دنیای امروز اضطراب است. در مقاله های قبل در ارتباط با تعریف اضطراب صحبت کردیم. اضطراب انواع مختلفی دارد. این اختلال اگر درمان نشود می تواند به افراد آسیب‌ بزند. در ادامه می خواهیم ببینیم که راه هایی برای مدیریت حملات پانیک چگونه است. درمان ها نیز انواع مختلفی دارد. اضطراب و استرس یکی از اختلالات رایج در دنیای ما هستند. همه ما می دانیم که در زندگی ممکن است روزی دچار استرس یا اضطراب شویم.

استرس و اضطراب و مدیریت حملات پانیک

تا حدودی بخشی از این استرس و اضطراب طبیعی است. اما اگر ادامه پیدا کند می تواند زندگی ما را مختل کند. اضطراب و استرس اگر کنترل و درمان نشود می تواند جلوی موفقیت شما را در بخش های مختلف زندگی بگیرد. انواع مختلفی از اضطراب ها وجود دارد که برخی از آن ها را برای شما گفتیم. انواع درمان حمله اضطراب موضوع امروز ما است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راه هایی برای مدیریت حملات پانیک، صحبت کنیم.

مدیریت حملات پانیک  در افراد

اگر اضطراب شما را شب ها بیدار نگه می دارد، تنها نیستید. اضطراب شبانه برای بسیاری از افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی مشکل ساز است، زیرا متوجه می شوند عصرهایشان پر از احساس ناراحتی، نگرانی و دلهره است. اضطراب شبانه می تواند شما را از خواب باز دارد، در حالی که کم خوابی می تواند اضطراب شما را افزایش دهد.

مدیریت حملات پانیک چگونه است؟

هیچ دلیل ساده ای وجود ندارد که چرا اضطراب در برخی افراد در شب افزایش می یابد. در عوض، می تواند نتیجه عوامل مختلفی باشد. یک توضیح این است که وقتی چراغ ها خاموش می شوند و همه چیز آرام است، حواس پرتی کمتری وجود دارد. در واقع فرصت بیشتری برای نگرانی و نشخوار ذهنی در مورد شغل، امور مالی یا روابط شما وجود دارد. مشکل در به خواب رفتن نیز ممکن است نگرانی های خاص خود را  داشته باشد. یا این که  در مورد  چگونگی قادر بودن شما در این که روز بعد عملکرد خوبی داشته باشید، برانگیزد.

درمان حملات پانیک و مدیریت حملات پانیک

اختلال پانیک و آگورافوبیا شرایط بسیار قابل درمان هستند. افرادی که مبتلا به اختلال پانیک تشخیص داده شده اند می توانند به طور موثر از طریق دارو درمانی، روان درمانی یا ترکیبی از این دو رویکرد درمان شوند. این مقاله گزینه‌های درمانی مؤثر برای اختلال هراس و همچنین تغییرات سبک زندگی را که می‌توانید برای مدیریت علائم خود اعمال کنید، مورد بحث قرار می‌دهد.

تشخیص درمان حملات پانیک

یک متخصص مراقبت های روانی می تواند شما را از نظر اختلال هراس ارزیابی کند. قبل از تصمیم گیری، آن ها بررسی خواهند کرد که آیا معیارهای تشخیصی این بیماری را دارید یا خیر. درمان اختلال پانیک با جلوگیری از حملات پانیک مکرر و غیرمنتظره مشخص می شود. این اغلب با نگرانی مداوم در مورد حملات آینده یا تغییر رفتاری بالقوه مضر و قابل توجهی که به دلیل این بیماری ایجاد می شود، به دنبال دارد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

پزشک شما همچنین بررسی خواهد کرد که آیا مدیریت حملات پانیک شما را می‌توان با وضعیت سلامت روان دیگری توضیح داد یا می‌تواند از عوارض جانبی یک دارو باشد.

راه هایی برای مدیریت حملات پانیک

آیا به دنبال راه های جدیدی برای مدیریت حملات پانیک هستید؟ خب معلوم است که شما تنها نیستید. کلینیک کلیولند تخمین می زند که یازده درصد از جمعیت کشور های مختلف دچار حمله پانیک شده اند. همه حملات پانیک با یک حس ترسناک و علائم فیزیکی مشخص می شوند که بسته به فرد متفاوت است. اگر از حملات پانیک رنج می برید، قلب خود را حفظ کنید. طبق علم، روش های مختلفی برای مدیریت حملات پانیک وجود دارد. در اینجا ده راه وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند.

درک بهتر می تواند به شما در مدیریت حملات پانیک کمک کند.

حملات پانیک باعث ایجاد احساس ناگهانی ترس، ترس یا اضطراب می شود. آن ها به سرعت رخ می دهند و ممکن است شامل برخی از واکنش های فیزیکی باشند. ممکن است احساس کنید دچار حمله قلبی شده اید، در تنفس مشکل دارید و زیاد عرق می کنید. حمله پانیک یک واکنش اولیه به خطر است زمانی که یک فرد ناخودآگاه تهدیدی را دریافت می کند. محرک های حمله پانیک می تواند تصادفی باشد یا چیزهای خاصی باشد که به گذشته شما مرتبط است. اگر نگران حمله پانیک هستید، می تواند باعث حمله پانیک دیگری شود.

علائم

علائم حمله پانیک ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • گرگرفتگی
  • تعریق
  • لرز
  • سفتی در ناحیه قفسه سینه ما
  • درد قفسه سینه
  • احساس سرگیجه داشتن
  • سبکی سر
  • احساس ضعف
  • احساس خفگی
  • ضربان قلب
  • قلب تپنده
  • سوزن سوزن شدن یا بی حسی در دستان شما
  • حالت تهوع
  • لرزیدن
  • احساس می کنید در زمان حال نیستید یا ارتباطتان قطع شده است
  • احساس ترس و وحشت
  • مثل این که کنترل ذهن خود را از دست می دهید
  • نفس کشیدن سخت
  • اصرار به فرار

چه کسانی بیشتر در معرض حمله پانیک هستند؟

به نظر می رسد چند چیز در کسانی که حملات پانیک را تجربه می کنند، نقش دارند.

جنسیت: زنان بیشتر از مردان در معرض ابتلا به اختلال پانیک هستند.

سن: افراد در هر سنی دچار حملات پانیک می شوند. اکثر مردم اولین حمله پانیک خود را در نوجوانی یا بزرگسالی تجربه می کنند.

اهمیت تشخیص بنابراین شما می توانید شروع به مدیریت حملات پانیک کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

برخی از شرایط سلامتی شبیه حملات پانیک هستند. اگر از حملات پانیک رنج می برید، حتما به پزشک خود مراجعه کنید. آن ها آزمایشاتی را برای رد شرایط سلامتی مانند مشکلات تنفسی، بیماری تیروئید یا بیماری قلبی که علائمی شبیه حمله پانیک ایجاد می کنند، انجام می دهند. هنگامی که پزشک شما مشکلات فیزیکی را برطرف کرد، تشخیص دقیقی به شما خواهد داد. پس از تشخیص، می توانید یاد بگیرید که چگونه حملات پانیک را مدیریت کنید.

تفاوت بین حمله پانیک و اختلال پانیک چیست؟

یک برگه اطلاعات NIH تخمین می زند که حدود 2.7٪ از بزرگسالان، هجده ساله و بالاتر، هر ساله تشخیص اختلال هراس دریافت می کنند. در واقع، تقریباً 4.7٪ از بزرگسالان در برخی از مراحل زندگی خود اختلال هراس را تجربه می کنند. ممکن است یک یا دو حمله پانیک در زندگی خود داشته باشید، و سپس زمانی که استرسی که باعث آن شده بود برطرف شود. اما اگر به حملات پانیک ادامه دهید و با ترس از حمله دیگری دست و پنجه نرم کنید، به احتمال زیاد دچار اختلال پانیک شده اید.

چند راه برای مدیریت حملات پانیک

یادگیری نحوه مدیریت حملات پانیک ضروری است تا به یک اختلال پانیک تبدیل نشوند.

تکنیک های تنفسی می توانند به مدیریت حملات پانیک کمک کنند

یکی از راه‌های مدیریت حملات پانیک، امتحان برخی تکنیک‌های تنفسی است. چشمان خود را ببندید و روی تنفس از این طریق تمرکز کنید. از طریق بینی به آرامی و عمیق نفس بکشید. برای هر نفس تا پنج بشمارید. سپس به آرامی نفس خود را بیرون دهید و برای هر نفسی که بیرون می دهید بشمارید. این تکنیک‌های تنفسی ممکن است به شما کمک کند حتی اگر هنوز علائم حمله پانیک را تجربه می‌کنید آرام شوید و احساس آرامش کنید. همانطور که روی تنفس خود تمرکز می کنید، به ذهن شما کمک می کند تا دوباره روی ذهنیت مثبت تری تمرکز کند.

با خانواده و دوستان تماس بگیرید

هنگامی که احساس می کنید در معرض حمله پانیک قرار خواهید گرفت، می توانید با تماس گرفتن با یک دوست قابل اعتماد یا یکی از اعضای خانواده برای حمایت، احساسات ترسناک را کاهش دهید. قبل از آن، به آن‌ها بگویید که با حملات پانیک دست و پنجه نرم می کنید. به آن‌ها بگویید وقتی در میانه حمله پانیک هستید به شما چه بگویند. آنها می توانند چیزهایی مانند:

  • روی تنفس خود تمرکز کنید
  • همین الان به من بگو چه نیازی داری
  • به یاد داشته باشید، این احساس ترسناک است، اما خطرناک نیست.
  • خوب، شما می توانید از این طریق عبور کنید.
  • من به شما افتخار می کنم و شما می توانید این کار را انجام دهید.

حملات پانیک را با مدیتیشن مدیریت کنید

ممکن است متوجه شوید که مدیتیشن به آن‌ها در مدیریت حملات پانیک کمک می کند. تمرین مدیتیشن و تکنیک‌های آرام‌سازی روزانه می‌تواند به شما احساس آرامش بدهد و سلامت روانی شما را بهبود بخشد. مدیتیشن به کاهش حملات پانیک کمک می کند و به شما این توانایی را می دهد که زمانی که احساس می کنید حمله ای در راه است، آرام شوید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا