راه هایی برای تبدیل شدن به فرد برون گرا و اجتماعی تر

داشتن ویژگی برون گرایی و اجتماعی بودن می تواند بسیار مفید باشد. یک فرد برون گرا و اجتماعی تر

طبیعتاً شاخصه های جذابی دارد. تنهایی باعث ایجاد آسیب های روانی مختلف در افراد می شود. بهترین راه برای شناخت فردی که می خواهید با او رابطه داشته باشید استفاده از مشاور است. اما ما می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا قرار ملاقات با نزدیک ترین دوست خود کار درستی است یا خیر؟ خیلی اوقات دو دوست صمیمی به هم علاقه پیدا می کنند اما مسئله اصلی این است که این علاقه دو طرفه باشد. بنابراین روان شناسان می گویند که اولین مورد در ایجاد روابط باید علاقه دو طرقه باشد. در ادامه می خواهیم ببینیم که راه هایی برای تبدیل شدن به یک فرد خوب، چگونه است

استرس های مختلف در افراد و تبدیل شدن به فرد برون گرا و اجتماعی تر

در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است. این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راه هایی برای تبدیل شدن به یک فرد خوب، صحبت کنیم.

دوستی صمیمی با یک فرد برون گرا و اجتماعی تر

وقتی دوستی شما با فردی عمیق تر می شود، به نظر نمی رسد که احساسات عاشقانه شروع به ظهور می کند. شما ممکن است عاشق دوست صمیمی خود شوید. ممکن است فکر کنید که آیا باید بر اساس این احساسات عمل کنید. این می تواند مفید باشد که از خود سوالات درون گرایی بپرسید.  تا بهتر بتوانید نحوه عمل خود را مشخص کنید. اولا، این احساسات چقدر بزرگ هستند؟ آیا فکر می کنید آن ها دوام می آورند؟ رابطه شما با فرد برون گرا و اجتماعی تر در حال حاضر چگونه است؟ فکر می کنید از نظر احساسات عاشقانه با آن ها سازگار هستید؟ ایجاد تعادل بین احساسات و منطق شما در تصمیم گیری پایدار و عادلانه درباره ادامه دوستی کمک می کند. ممکن است تصمیم بزرگی در انتظار باشد.

مزایای قرار ملاقات با فرد برون گرا و اجتماعی تر

شما قبلاً اطلاعات زیادی در مورد شخصی که با آن قرار ملاقات دارید می دانستید. یکی از مزایای قرار ملاقات با بهترین دوست این است که از قبل با هم صمیمی هستید. لازم نیست از ابتدا با شخصیت جدیدی رابطه را  شروع کنید. احتمالاً در حال حاضر حس عمیق اعتماد و راحتی در اطراف آن ها وجود دارد. شما به احتمال زیاد علایق مشترک و تجربیات مشترک زیادی دارید. ممکن است احساس خطر کمتری نسبت به قرار ملاقات با یک غریبه داشته باشید. چرا که از قبل می دانید که در سطح عمیق تری با آن ها ارتباط برقرار می کنید. بنابراین اولین قرار ملاقات با بهترین دوستتان می تواند بسیار جذاب باشد. در واقع این شروع یک رابطه برد-برد هم می تواند باشد.

برخورد های مناسب با دیگران چه تاثیراتی دارد؟

برخورد خوب با دیگران راه مهمی برای گسترش مهربانی و مثبت اندیشی است. تحقیقات نشان می دهد که علاوه بر نفع دیگران، این نوع رفتار اجتماعی می تواند بهزیستی ذهنی شما را نیز افزایش دهد.

چگونه به یک فرد برون گرا و اجتماعی تر تبدیل شویم؟

تبدیل شدن به یک فرد برون گرا و اجتماعی تر آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست. کارهایی وجود دارد که می توانید برای نشان دادن شفقت، همدلی و مهربانی در تعاملات روزمره خود با دیگران انجام دهید.

با مهربانی عمل کنید

فرآیند تبدیل یک فرد برون گرا و اجتماعی تر  به معنای رفتار با مهربانی است و تحقیقات نشان می دهد که مهربانی می تواند تأثیر مثبتی بر مغز شما بگذارد. اعمال محبت آمیز فردی باعث ترشح اکسی توسین و اندورفین می شود و به نظر می رسد که باعث ایجاد ارتباطات عصبی جدید می شود.

مهربانی عادتی است که شخصیت را تقویت می کند. ما مشتاق احساس خوب مهربانی هستیم، بنابراین یک عمل مهربانانه می تواند به راحتی منجر به دیگری شود.

برقراری ارتباط به عنوان فرد برون گرا و اجتماعی تر

اگر شروع مکالمه با فردی که نمی‌شناسید برایتان دشوار است. اگر شرکت در یک بحث با همکارانتان برایتان دردناک است، یا شرکت در مهمانی که فقط چند نفر را می‌شناسید برایتان استرس‌زا است، تنها نیستید. اما این بدان معنا نیست که شما باید در حاشیه مکالمه بمانید. با چند تغییر کوچک در استایل خود، می‌توانید در موقعیت‌های اجتماعی راحت‌تر، خوش‌نشین‌تر و راحت‌تر شوید، و زمانی که در جمع دیگران هستید، بیشتر سرگرم خواهید شد. در این جا چند نکته برای شروع تبدیل به فرد برون گرا و اجتماعی تر وجود دارد.

با قدم های کوچک شروع کنید

با برداشتن گام‌های کوچک برای برقراری ارتباط با افراد اطرافتان، چه غریبه، چه آشنا، چه همکاران یا دوستان، شروع کنید. تماس چشمی و ژست های کوچک و دوستانه می تواند کمک زیادی به شما کند. می گویند لبخند مسری است. بنابراین، اگر زمانی که در حال خرید از خواربارفروشی،  رفتن به محل کار یا نشستن در اتاق استراحت در دفتر هستید، به فرد مقابل خود لبخند بزنید. متوجه خواهید شد که اکثر مردم واکنش مثبتی نشان می دهند و احتمالاً به لبخند شما پاسخ می‌دهند. از لبخند برگشتی به عنوان تقویت کننده فوری اعتماد به نفس استفاده کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

پس از تسلط بر لبخند، فارغ التحصیل شوید تا سلام کنید، از کسی راهنمایی بخواهید، یا تعریف کنید. هر چه بیشتر به برقراری ارتباط با غریبه ها و آشنایان عادت کنید، راحت تر و طبیعی تر می شوید. احتمالاً متوجه خواهید شد که رفتار دوستانه و خوب با اطرافیانتان احساس خوبی دارد. شما اغلب در ازای آن بازخورد مثبت دریافت خواهید کرد. این  به توسعه اعتماد به نفس کمک می کند که تقریباً در هر محیط اجتماعی برای تبدیل به فرد برون گرا و اجتماعی تر مفید است.

از ارتباطات متقابل خود استفاده کنید

همنشینی با افرادی که به شما احساس راحتی و امنیت می‌دهند آسان است، اما هرگز در محیط‌های اجتماعی و حرفه‌ای نمی‌تواند مضر باشد. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای صمیمی‌تر شدن این است که از دوستان، همکاران یا همکلاسی‌های خود بخواهید که شما را به دوستان خود معرفی کنند. به عنوان مثال، اگر وارد اتاقی می‌شوید و دوستتان با شخص دیگری صحبت می‌کند، یک نکته را برای سلام کردن و معرفی خود مطرح کنید. دفعه بعد که آن شخص را دیدید، می توانید سلام کنید و از آنجایی که قبلاً معرفی شده اید، پلی برای ارتباط آینده ایجاد کرده اید.

هنگامی که ارتباط برقرار کردید، از فرد سؤالاتی در مورد خودش بپرسید. یکی از بهترین راه‌ها برای شروع یک مکالمه و ادامه دادن آن، پرسیدن سؤالات باز و فعالانه گوش دادن به آن است. اگر متوجه شدید که  در مورد چه چیزی صحبت کنید یا از صحبت های کوچک ناراحت هستید، این یک ترفند عالی است.

از منطقه راحتی خود خارج شوید

انجام کاری که باعث می شود کمی احساس ناراحتی کنید شاید سخت باشد. ساده ترین راه برای افزایش اعتماد به نفس و کمک به شما برای تبدیل به فرد برون گرا و اجتماعی تر است. با هر پیروزی کوچک، این اعتماد به نفس را به دست می آورید که از منطقه آسایش خود فراتر بروید. تلاش و کوشش هیچ ضرری ندارد. تمام تلاش خود را بکنید تا با صدای درونی که می گوید نمی توانید کاری را انجام دهید مقابله کنید یا خودتان را با کاری که فکر می کنید باید انجام دهید تعریف کنید.

 

اگر قبلا  نرقصیده اید اما می خواهید یک درس سالسا بروید، آن را امتحان کنید. کارها را به این دلیل انجام دهید که آن ها به شما علاقه دارند، نه به این دلیل که آن ها همان کارهایی هستند که همیشه انجام داده اید.

چیزهای کوچک را عرق نکنید

آسان است که چنان در تصویر خود غرق شوید که ساکت شدگی یا فرآیند محتاطی  می تواند امن ترین انتخاب به نظر برسد. اما فرد برون گرا و اجتماعی تر به شما این شانس را می دهد که چیزهای جدید را امتحان کنید و با افراد جدید ملاقات کنید.

در پایان روز، هیچ کس قرار نیست به خاطر بیاورد که در اولین باری که آن ها را ملاقات کردید چقدر عصبی بودید. آن‌ ها شما را به‌عنوان فردی که تلاش می‌کرد تا با او ارتباط برقرار کند می شناسند.

سخن آخر

ما در این مقاله درباره  تبدیل به یک فرد برون گرا و اجتماعی تر صحبت کردیم. همان طور که می دانید برون گرایی در حد ایده آل خود مناسب است. در واقع در هر نوع شخصیتی مدیریت رفتار کمک بسیاری به ما می کند. حال اگر ما بتوانیم برقراری ارتباط موثر با دیگران داشته باشیم طبیعتاً مدیریت شخصیت خودمان برایمان آسان تر خواهد شد. روش های مختلفی برای تبدیل به یک فرد برون گرا و اجتماعی تر وجود دارد که در این مقاله به آن اشاره شده است.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا