راه هایی برای برخورد مثبت با افراد منفی در زندگی

برخورد مثبت با افراد منفی یکی از مواردی است که ما کمتر در روابط های بین فردی می بینیم. مشکلات می تواند از طریق راه های مختلف و به علت های متفاوتی ایجاد شود. نحوه برخورد با مشکلات مهم است. از آن سمت نحوه مدیریت مشکلات هم مهم است. مدیریت مشکلات باید به گونه‌ای باشد که برای ما اثر بخش باشد.

اگر بخواهیم بگوییم در زندگی مشکلی نیست اشتباه کرده ایم. احساس گناه نیز همین گونه است. گناه کردن در افراد مختلف متفاوت است. همه ما مرتکب گناه شده ایم. در ادامه می خواهیم ببینیم راه هایی برای برخورد مثبت با افراد منفی در زندگی چگونه است. در روان شناسی همیشه موضوعات جدیدی برای بررسی وجود دارد. برخی از آن ها ناشناخته هستند اما برخی از آن ها قبلاً مورد بررسی قرار گرفته است. دنیای روان شناسی بسیار بزرگ و پر از مفهوم است.

رفتار های مختلف در روانشناسی و برخورد مثبت با افراد منفی

ما در مقاله های قبل در ارتباط با رفتار در روان شناسی صحبت کردیم و گفتیم که هر فردی چه نوع رفتاری دارد و این رفتار در چه زمان هایی در فرد ایجاد می شود. گاهی اوقات رفتار یک فرد بر اساس شرایط خانوادگی یا محیطی تغییر خواهد کرد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راه هایی برای برخورد مثبت با افراد منفی در زندگی صحبت کنیم.

احساس گناه و برخورد مثبت با افراد منفی

گناه یک احساس جهانی است. هر کس در یک زمان یا دیگری احساس گناه کرده استو، خواه این گناه حاصل شده باشد یا نه. برای برخی، احساس گناه عذاب سریع است که پس از گفتن یک کلمه تند ناسازگار، یا انجام کار کمتر از بهترین آن ها به وجود می آید. برای برخی، احساس گناه احساسی به ظاهر بی پایان است که هرچه حافظه می گذرد به گذشته کشیده می شود و تا آنجا که قابل پیش بینی است. از نظر بسیاری، گناه چیزی است که توسط دوستان، اعضای خانواده یا افراد بالادست علیه آن ها استفاده شده و گناه به عنوان روشی برای کنترل یا دستکاری عمل کرده است. با توجه به منابع فراوان آن، چگونه می توانید گناه را تعریف کنید؟

احساس گناه چیست؟

گناه پاسخی احساسی به اشتباهات یا کارهای نادرست واقعی یا قابل درک است. گناه ممکن است به تنهایی بوجود آید یا به دستور دیگران به وجود آید. به طور معمول، احساس گناه همراه با شرم و احساس انزوا است. معمولاً به عنوان یک چیز خوب در نظر گرفته نمی شود، گرچه با اخلاق و امور وجدان مرتبط است. گناه می تواند بیاید و برود، می تواند یک همراه همیشگی و سنگین باشد، یا فقط در مواقع استرس شدید یا بعد از اینکه مرتکب اشتباه بزرگی شده اید، بوجود می آید.

نکته ای در ارتباط با برخورد مثبت با افراد منفی

احساس گناه می تواند مانند یک وزن بر روی سینه شما احساس شود. در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.  با کمک یک درمانگر مجاز امروز این إحساس گناه را از روی خود بردارید.

گناه اغلب با احساسات بزرگ دیگر مرتبط است.

گناه اغلب با احساسات بزرگ دیگر مرتبط است. غم، عصبانیت و ترس همه می توانند با احساس گناه مرتبط باشند. شما ممکن است از عصبانیت با یکی از عزیزان خود احساس گناه کنید، یا از این که از دوستی ارتقا بزرگی را که انتظار داشتید، ناراحت بود، احساس ناراحتی می کنید. گناه به ندرت در خلأ و عاری از احساسات دیگر تجربه می شود و معمولاً حداقل به یک حالت عاطفی دیگر گره خورده است.

هدف از گناه در افراد مختلف و برخورد مثبت با افراد منفی

گناه اغلب به عنوان وسیله ای برای هدایت خود در مسیر درست عمل می کند. اگر چیزی را به خصوص به شخصه تند یا نامهربان گفته باشید، ممکن است احساس گناه آن قدر طولانی باشد که مجبور شوید بروید و عذرخواهی کنید. اگر اعتبار کار دیگری را به خود اختصاص داده اید، احساس گناه می تواند شما را ترغیب کند که نزد رئیس خود بروید و مطمئن شوید اعتبار به جایی که متعلق است می رود.

سو استفاده در روابط در ارتباط با این زمینه

در روابط دستکاری شده یا سو استفاده، به جای این که به وضعیت سالم تری بروید، می توان از گناه به عنوان ابزاری استفاده کرد که شما را مطیع، ساکت و در کنار همسر خود نگه دارد. لازم نیست یک شریک رمانتیک باشید که برای کنترل شما از گناه استفاده می کند.

گناه و برخورد مثبت با افراد منفی همچنین می تواند در برابر خود شما قرار گیرد

گناه همچنین می تواند در برابر خود شما قرار گیرد. اگر می بینید که مرتباً به خود اجازه می دهید نسبت به هر چیز کوچکی احساس گناه کنید و متوجه می شوید که گناه زندگی شما را تسخیر می کند، انتخاب روابط شما، انتخاب کار و موارد دیگر را دیکته می کند، ممکن است در دام گناهان سمی فرو رفته باشید. این نوع احساس گناه بیش از آنکه انگیزه ایجاد کند، فلج کننده است و می تواند شروع یک چرخه خطرناک باشد، در این حالت برای جلوگیری از احساس گناه، خود را منزوی کرده و پنهان می شوید، اما احساس گناه و شرم بیشتری می کنید زیرا خود را پنهان می کنید. در این موارد، ممکن است مراجعه به یک درمانگر برای حل برخی از گناهان شما و التیام منشأ آن ضروری باشد.

راه هایی برای برخورد مثبت با افراد منفی در زندگی

اگر شما هم مانند دیگران هستید، احتمالاً در زندگی روزمره خود با افراد منفی برخورد کردید. شاید این افراد همکار، دوستان یا حتی خانواده باشند. زمانی که تنها کاری که می خواهید انجام دهید این است که به جلو بروید، ممکن است ناامید کننده باشد که در زندگی خود توسط منفی ها احاطه شوید.

همانطور که Israelmore Ayivor به درستی اشاره کرد، “پوست خود را از حرف های آزار دهنده از دهان افراد سمی نجات دهید. کسی که فقط به شما کمک می کند در مورد دیگری بد بگویید، می تواند بعداً به شخص دیگری کمک کند تا در مورد شما بد صحبت کند.

نکته

جستجوی راه درست برای برخورد مثبت با افراد منفی، بهترین راه برای قرار دادن خود در مسیر درست برای داشتن یک زندگی مثبت تر و محاصره شدن توسط افراد مثبت تر است. بد است که احساس کنید باید افراد را از زندگی خود حذف کنید. زیرا ذهنیت منفی آن‌ها بر زندگی شما تأثیر منفی می گذارد – خوشبختانه این تنها راه مقابله با منفی گرایی و افرادی نیست که گرفتار آن هستند.

در این‌جا چند راه برای برخورد مثبت با افراد منفی وجود دارد

«هر چیز منفی که مردم در مورد شما فکر می کنند و می گویند برای شکست شما کافی است، به شرطی که باور داشته باشید می تواند شما را سخت تحت فشار بگذارد. با پذیرش آن‌چه منتقدان می گویند موافق نباشید. دارای آمادگی باشید تا با انجام کاری که فکر می کنند تو نمی توانی، آن‌ها را ساکت کنی.»

سعی کنید همدردی کنید، حتی زمانی که درک نمی کنید

حتی اگر نمی توانید احساس آن‌ها را درک کنید، خوب است با افرادی که اغلب اوقات احساس منفی دارند، همدلی کنید. برندون بورچارد، مربی انگیزه و بازاریابی می گوید:

اینگونه است که ما از انسانیت و شفقت خود استفاده می کنیم و آن چیزها به سیل انرژی خوب تبدیل می شود که منفی ها را از بین می برد.»

نکته

گاهی اوقات، افراد منفی نگر به جای اصلاح، فقط باید درک شوند. شما هرگز نمی دانید که آن‌ها در حال گذراندن چه تغییرات یا بحران های عمده ای در زندگی هستند. به جای تلاش برای شادی آن‌ها، به سادگی آن ها را درک کنید و با آن‌ها همدلی کنید. فقط وجود کسی برای توجه ممکن است چیزی باشد که آن‌ها برای احساس بهتر و مثبت‌تر به آن نیاز دارند.

برای برخورد مثبت با افراد منفی سعی نکنید نصیحت کنید مگر اینکه نیاز باشد

زمانی که آن‌ها به طور خاص برای مشاوره به شما مراجعه کنند، سعی کنید از بیان اینکه چگونه مشکلات خود را حل کنند خودداری کنید. گاهی اوقات، افرادی که احساسات منفی زیادی دارند، فقط کسی را ندارند که آن را با او به اشتراک بگذارند. اگر آن‌ها نیاز به شکایت دارند، می توانید آن‌ها را وارد گفتگو کنید و با آن‌ها صحبت کنید. اما، مگر اینکه آن‌ها درخواست کنند، سعی کنید توصیه های ناخواسته ارائه نکنید. اما آیا این بدان معنی است که شما آن‌ها را رها می کنید؟

“این به این معنی نیست که شما کسی را رها می کنید. فیل کوک، نویسنده و سخنران می گوید: این به سادگی به این معنی است که شما تماشا می کنید، پیشرفت آن‌ها را دنبال می کنید. سپس حاضر به پاسخگویی مثبت و الهام بخش به سؤالات آن‌ها هستید.

نکته

اگر مطمئن نیستید، حتی می توانید با برخورد مثبت با افراد منفی آزمایش کنید. معمولاً، آن‌ها فقط باید ذهن خود را تخلیه کنند.

افراد منفی همیشه منفی نگر نیستند – حتی اگر این تنها جنبه آن‌ها باشد که شما می بینید. اما آن‌ها چیزهایی دارند که آن‌ها را مثل شما یا هر کس دیگری خوشحال می کند. وقتی متوجه شدید که آن موضوع چیست، می‌توانید آن‌ها را در مورد آن موضوع درگیر کنید یا حتی با چیزی که آن‌ها را خوشحال می‌کند، آن‌ها را غافلگیر کنید.

برخورد مثبت با افراد منفی چگونه است؟

مسئله این نیست که افراد منفی نگر چیزی ندارند که دوست داشته باشند. به سادگی این است که آن‌ها آنقدر غرق چیزهای دیگر هستند که ممکن است در حال حاضر وقت تمرکز روی آن‌ها را نداشته باشند. درگیری آن‌ها در مورد موضوعی که آن‌ها را خوشحال می کند می تواند به آن‌ها یک مهلت عاطفی از منفی گرایی بدهد. همچنین باعث شود هر دو احساس بهتری داشته باشید.

برخورد مثبت با افراد منفی و توجه به صحبت های یکدیگر

این ممکن است مناسب همه افراد نباشد. اما توجه به چیزهایی که یک فرد منفی نگر نمی گوید به همان اندازه که توجه به آنچه می گوید ضروری است. گاهی اوقات، افراد منفی باف از شوخ طبعی به عنوان مکانیزم مقابله استفاده می کنند. اما می تواند در مورد آنچه که در حال گذراندن آن هستند صحبت کند.

احساس افسردگی و برخورد مثبت با افراد منفی

آن‌ها ممکن است بیشتر از آنچه شما تصور می کنید احساس استرس، افسردگی و تنهایی کنند. توانایی توجه به چیزهایی که آشکارا بیان نمی شود به شما کمک می کند تا بهتر بفهمید چگونه به آن‌ها کمک کنید. این کار باعث می شود تا در تعاملات روزانه خود احساس مثبت تری داشته باشند.

گاهی اوقات تنها چیزی که یک فرد منفی باف نیاز دارد این است که کمی احساس شادی ​​کند. زندگی می تواند استرس زا باشد و برخی افراد مجبورند به تنهایی این کار را انجام دهند. به جای حذف یک فرد منفی از زندگی خود، سعی کنید او را درگیر کنید و جنبه ای از او را که قبلاً ندیدید بیرون بیاورید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا