راه هایی برای ایجاد جذابیت

جذابیت برای افراد امر مهمی است. همه دوست دارند توسط دیگران دوست داشته شوند.جذابیت از طرف هر کسی یک معنای متفاوتی دارد. این تعاریف می تواند برای پیگیری از گزینه های مختلف درمانی یا پیشگیری باشد. در مقاله امروز ما می خواهیم در ارتباط با جذابیت و جرقه عاشقانه صحبت کنیم. روابط در همه افراد نقش های مختلفی دارند. برخی افراد ازدواج و روابط را ساده می پندارند و برخی هم روابط خود را سخت می گیرند. این که هر فردی در روابط خودش چه نوع طرز فکری دارد می تواند در زندگی او هم تاثیر داشته باشد. روابط بین افراد دارای نکات و قوانین مختلفی است.

هر فرد که بتواند این قوانین را به درستی انجام دهد می تواند در آینده روابط خود پیشرفت داشته باشد. جذابیت عاشقانه در افراد مختلف به صورت های مختلفی اتفاق می افتد. در ادامه می خواهیم ببینیم که این جذابیت عاشقانه برای هر فردی چه تعریفی دارد و چه تاثیراتی می تواند بگذارد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راه هایی برای ایجاد جذابیت، صحبت کنیم.

جذابیت عاشقانه چیست و چگونه می توان آن را شناخت و درک بهتری کرد

جذابیت عاشقانه پیچیده است، فهمیدن این مسئله همیشه آسان نیست، اما بدانید که در این احساسات و سوالات تنها نیستید! یک مکان عالی برای شروع هضم احساسات عاشقانه که ممکن است احساس کنید، درمان است، در این جا یک مشاور می تواند به شما در درک احساسات، رفتارها و عملکردهای تان کمک کند. به غیر از این، یک درمانگر می تواند به شما کمک کند راه هایی پیدا کنید تا بتوانید خود را برای زندگی در مکانی که می خواهید آماده کنید.

جذابیت عاشقانه چیزی است که در جامعه ما بسیار شیوع داشته است

جذابیت عاشقانه چیزی است که در جامعه ما بسیار شیوع داشته است، و بسیاری هنوز آن را درک نمی کنند. رسانه ها آن را با دو زوج دوست داشتنی- به تصویر کشیده اند که روابطشان با هم فرق می کند، در حالی که در زندگی واقعی، کمی پیچیده تر از آن است.

احساسات نسبت به افراد مختلف

خواه یک نوجوان باشید و یا حتی یک بزرگسال، دشوار است که بفهمید احساسات شما نسبت به کسی واقعاً عاشقانه است، یا این که فقط یک شخص را تحت فشار قرار دهید یا این که فقط او را از نظر جنسی جذب کنید. برخلاف تصور عموم، بین جذابیت جنسی و عاشقانه تفاوت وجود دارد و دانستن آن ها به شما کمک می کند افکار و احساسات خود را بهتر هدایت کنید. ما نمی دانیم که آیا آن ها را عاشقانه جذب کرده ایم یا خیر

تجربه جذابیت عاشقانه

اگرچه نمی توانیم در ذهن شما ببینیم که آیا شما مطمئناً جاذبه عاشقانه ای را تجربه می کنید، اما امیدواریم به شما آموزش دهیم تا بتوانید با یادگیری دو نوع جذابیت اصلی که افراد می توانند تجربه کنند، از ابتدا تصمیمات بهتری در مورد روابط خود بگیرید.

جاذبه عاشقانه چیست؟

جاذبه عاشقانه موضوع پیچیده ای است و ما می توانیم یک مقاله کامل در مورد این تعریف به تنهایی انجام دهیم. به طور کلی، جذابیت عاشقانه زمانی است که شما به شخصی علاقه عمیق و عاطفی داشته باشید. انسان ها به داشتن پیوندهای عاطفی با مردم مشهور هستند، اما جذابیت عاشقانه فراتر از این است.

ارتباط با شخص

شما با آن شخص ارتباط برقرار می کنید. شما مایلید که تا آخر عمر در کنار آن ها باشید. اگر در رابطه شما مشکلی وجود داشته باشد، سعی خواهید کرد تا آن جا که می توانید آن را برطرف کنید. این را نباید با جذابیت جنسی اشتباه گرفت. بسیاری فکر می کنند که افراد با فرآیند عاشقانه به شخصی جذب می شوند، در حقیقت، آن ها فقط از نظر جنسی جذب می شوند.

جاذبه جنسی چیست؟

همان طور که احتمالاً از نام آن حدس زده اید، جذابیت جنسی زمانی است که جذب شما نسبت به کسی مبتنی بر خواسته های جنسی باشد، این فرآیند معروف به هوس است. ظاهر شما هر دو جذابیت های ظاهری یکدیگر را دارد و ممکن است با یکدیگر رابطه جنسی خوبی داشته باشید، اما پیوند عاشقانه و عاطفی بین شما دو نفر وجود ندارد.

نکته

این بدان معنا نیست که نمی توانید با احساسات هم کنار بیایید. شما می توانید با افرادی که با آن ها رابطه جنسی دارید دوست خوبی باشید. با این حال، پیوند عاطفی و احساس این که می خواهید تا زمانی که ممکن است با آن ها باشید دیگر وجود ندارد.

بسیاری از افراد جذابیت های عاشقانه و جنسی را با یکدیگر اشتباه می گیرند.

بسیاری از افراد جذابیت های عاشقانه و جنسی را با یکدیگر اشتباه می گیرند. مدارس معمولاً انواع مختلف روابط را به شما نمی آموزند، این افراد را به یادگیری خودشان واگذار می کنند و هنوز تفاوت بین رابطه جنسی و عاشقانه را کاملاً درک نمی کنند.

روابط با رضایت و بدون رضایت

آیا این چیز بدی است؟ البته که نه. تا زمانی که بین شما رضایت وجود داشته باشد و شما یک رابطه جنسی ایمن داشته باشید، داشتن برخوردهای گاه به گاه و روابط جنسی بد نیست و می تواند تجربه شما را در روابط افزایش دهد. این فقط برای افرادی که رضایت همدیگر را ندارند خطرناک است.

راه هایی برای ایجاد جذابیت

همه ما می خواهیم جذابیت داشته باشیم. شما می خواهید فردی باشید که همه بخواهند با او وقت بگذرانند یا با او معاشرت کنند. افراد بزرگ شما را احاطه می کنند، و شما با دانستن اینکه می توانید به راحتی آن‌ها را فقط به خاطر شخصیت خود نگه دارید، احساس امنیت می کنید.  اما گفتن همه اینها بسیار ساده تر از انجام است. جذابیت به طور طبیعی به وجود نمی آید. بله، شما به تنهایی فردی منحصربفرد هستید، و کسانی که به آن‌ها اهمیت می‌دهید احتمالاً قبلاً شما را جذاب می‌دانند. اما اینکه دیگران به‌عنوان جذاب تلقی می‌شوند، به شدت به توانایی شما در جلب نظر دیگران متکی است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

پس چگونه می توانید به یک فرد جذاب تبدیل شوید؟ چه کاری می توانید انجام دهید تا دیگران از شرکت شما بیشتر لذت ببرند؟ پاسخ ها ممکن است شما را شگفت زده کنند، و آن‌ها مراحل بسیار ساده ای هستند که می توانید به تنهایی انجام دهید. در این‌جا راه برای جذابیت وجود دارد

شنونده بهتری شوید

مردم اغلب وقت کافی برای توجه صرف نمی کنند. ممکن است تعجب کنید که چرا باید حرف های دیگران را بشنوید. اما حقیقت این است که برخی از جذابیت افرادی که تا به حال ملاقات کردید این است که تقریباً به اندازه ای که گوش می دهند صحبت نمی کنند.

  • کسانی که خوب گوش می دهند تمایل دارند اطلاعات جالب تری را حفظ کنند
  • آن‌ها با تسلط بر مکالمات، افراد کسل کننده را خاتمه نمی دهند
  • مردم دوست دارند در مورد خودشان صحبت کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

وقتی به آن‌ها اجازه می دهید این کار را انجام دهند، شما را پر از جذابیت می یابند. زیرا می توانند در مورد آنچه دوست دارند صحبت کنند

شنونده خوب یکی از ویژگی های مثبت یک فرد دوست داشتنی است. اما چگونه می توانید مهارت شنیداری خود را تقویت کنید؟ در این‌جا چند ایده وجود دارد:

  • سوال بپرسید و صادقانه به پاسخ ها گوش دهید
  • یاد بگیرید که در زندگی دیگران حس کنجکاوی ایجاد کنید و از آن‌ها در مورد روزها، سرگرمی ها و موضوعات دیگر بپرسید.
  • واقعاً به صحبت های طرف مقابل علاقه نشان دهید
  • این امکان را در نظر بگیرید که می توانید با توجه به افراد مختلف جذابیت بیشتری دارید.

چیزهای جدید یاد بگیرید

گاهی اوقات برای مدت طولانی هیچ چیز در زندگی شما تغییر نمی کند. شمت کارهای همیشگی را انجام می دهید و به آنچه می دانید پایبند هستید. مطمئناً ایمن است، اما همچنین به طرز مضحکی کسل کننده است. یادگیری چیزهای جدید به شما مهارت ها، سرگرمی ها و تجربیات جدیدی برای برقراری ارتباط می دهد. همچنین ایده های جدیدی را به شما می دهد تا با افراد دیگر مشترک باشید. این به شما امکان می دهد جذابیت داشته باشید. در اینجا چند نکته وجود دارد.

به دنبال موضوعاتی باشید که مرتبط با شغل نیستند

جست‌وجوی موضوعات و زمینه هایی که به کار شما مرتبط هستند، آسان است. متأسفانه، این می تواند شما را فقط در یک مجموعه از مهارت ها گیر کند و از پیشرفت و کسب زندگی خارج از کارتان جلوگیری کند.چیزهای مورد علاقه خود را پیدا کنید و ببینید آیا می توانید آن‌ها را به سرگرمی تبدیل کنید. رویدادهای نزدیک را جستجو کنید و چیزی را امتحان کنید، حتی اگر قبلاً آن را انجام ندادید. شما ممکن است سرگرمی مورد علاقه جدید خود را پیدا کنید.

کتاب های جدید بخوانید

خواندن کتاب روشی است که ما افق های خود را گسترش می دهیم. مطالعه منظم کتاب‌های جدید را به یک نکته اختصاص دهید. در مورد موضوعات، مسائل و موضوعات مختلف مطالعه کنید و کتاب هایی در انواع ژانرهای مختلف بخوانید. به آرامی، اطلاعاتی را که در آن غرق شدید جذب می‌کنید و این شما را دارای جذابیت می‌کند.

کنجکاوی خود را ارضا کنید

کنجکاوی یک احساس طبیعی انسانی است و با این حال بسیاری از ما آن را سرکوب می کنیم. دفعه بعد که در مورد چیزی کنجکاو شدید، در مورد آن بپرسید یا آن را جستجو کنید. با کسب چیزی که برای شما کاملاً جدید است، خود را در جهان غرق کنید.

هر ماه یک مهارت جدید بیاموزید

اگر مهارت های شما هرگز تغییر نکند یا تکامل نیابد، بسیار کسل کننده می شوید. اگر فقط کارهای مشابه را بارها و بارها انجام دهید، چه چیز دیگری برای جذابیت وجود دارد؟ هر ماه، یادگیری چیزهای جدید را هدف خود قرار دهید. این می تواند چیزی به سادگی فهمیدن نحوه آشپزی به روشی جدید یا به پیچیدگی آموزش نواختن یک ساز باشد. حتی اگر در نهایت آن را حفظ نکنید، کمی تجربه برای صحبت در مورد آن خواهید داشت.

یاد بگیرید که چگونه یک داستان جذاب بگویید

شما می‌توانید جالب‌ترین تجربه‌های زندگی در جهان را داشته باشید. اما اگر داستان‌های یکنواخت و غیر جالب بگویید، این تجربیات دیگران را به خواب می‌برد. به همین دلیل است که باید یاد بگیرید که داستان های خوب و جذاب بگویید. به این ترتیب، حتی استانداردترین داستان های زندگی روزمره نیز می توانند خنده دار و پر از جذابیت شوند.

نکته

چرا داستان سرایی اینقدر با فرهنگ بشری یکپارچه است؟ خب، روان‌شناسی نشان می‌دهد که انسان‌ها به طور طبیعی بیش از گزاره‌های تحلیلی، داستان‌ها را مشاهده می‌کنند و به آن‌ها توجه می‌کنند. اساساً، افراد اطراف شما به احتمال بیشتری به داستان هایی که می گویید پاسخ مثبت می دهند. پس ترفند این است که یاد بگیرید چگونه آن‌ها را به بهترین شکل ممکن به اشتراک بگذارید. در این‌جا چند نکته برای کمک به شما در انجام این کار وجود دارد:

  • مخاطبان خود را با تنظیم داستان به گونه‌ای که بتوانند ادامه دهند، علاقه مند کنید
  • تضاد مرکزی یک داستان، مخاطب را علاقه مند نگه می دارد
منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا