دلایلی که افراد جذاب نمی توانند شریک زندگی پیدا کنند

افراد جذاب از نظر بسیاری از مردم می توانند تاثیر زیادی روی دیگر افراد بگذارند. اما همیشه این نظریه درست نخواهد بود. جستجوی عشق واقعی کمی پیچیده و دشوار است. همه دوست دارند توسط دیگران دوست داشته شوند. جذابیت از طرف هر کسی یک معنای متفاوتی دارد. این تعاریف می تواند برای پیگیری از گزینه های مختلف درمانی یا پیشگیری باشد. در مقاله امروز ما می خواهیم در ارتباط با دلایلی که افراد جذاب نمی توانند شریک زندگی پیدا کنند، صحبت کنیم. روابط در همه افراد نقش های مختلفی دارند. برخی افراد ازدواج و روابط را ساده می پندارند و برخی هم روابط خود را سخت می گیرند. این که هر فردی در روابط خودش چه نوع طرز فکری دارد می تواند در زندگی او هم تاثیر داشته باشد. روابط بین افراد دارای نکات و قوانین مختلفی است.

قوانین در روابط با افراد جذاب و جستجوی عشق واقعی

هر فرد که بتواند این قوانین را به درستی انجام دهد می تواند در آینده روابط خود پیشرفت داشته باشد. جذابیت عاشقانه در افراد مختلف به صورت های مختلفی اتفاق می افتد. در ادامه می خواهیم ببینیم که این قانون جذب برای هر فردی چه تعریفی دارد و چه تاثیراتی می تواند بگذارد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با دلایلی که افراد جذاب نمی توانند شریک زندگی پیدا کنند، صحبت کنیم.

آیا برای خودم ارزش کافی جهت ارتباط در کنار افراد جذاب دارم؟

اگر آنقدر برای خود ارزش قائل نباشید که با یک فرد سالم باشید، عشق واقعی نخواهید داشت. بودن با کسی که ناسالم است به یک رابطه یک طرفه ختم می شود که در آن همه چیز می دهید و او همه چیز را می گیرد. این رابطه ارزشش را ندارد چون همه چیز خود را می‌فروشید و درد بزرگی را تجربه می‌کنید. هیچ لطفی به شریک زندگی خود نمی‌کنید و او را درگیر دروغ می‌کنید. اگر واقعاً کسی را دوست دارید، به او اجازه می دهید با عواقب خودش روبرو شود تا بهتر شود.

آیا من برای ارتباط با شریک زندگی خود آماده هستم؟

زمان مشخصی وجود دارد که باید به ارتباط با شریک زندگی خود اختصاص دهید تا پیشرفت کنید. اما باید فردیت خود را نیز حفظ کنید.

چند نشانه ای که شما عشق واقعی را پیدا کردید، نه فقط افراد جذاب را

جذابیت و عشق دو چیز کاملا متفاوت هستند. باور کنید یا نه، همیشه وقتی کسی شخصی را دوست دارد، برایش آشکار نیست. آیا این عشق است یا چیز دیگری؟ نشانه ها جست‌وجوی عشق واقعی چیست؟

پاسخ معمولی به تمام سوالات بالا: “شما می دانید زمانی که تمام این پاسخ ها را پیدا خواهید کرد.” مشکل این است که این پاسخ، اگرچه عجیب است، اما برای برخی از ما کاملاً نادرست است. دلیل اصلی   یک نکته مهم است – که “افراد در میزان شناخت و تمایز بین احساسات خود متفاوت هستند.” سپس این سؤال پیش می‌آید: «از کجا بفهمم که احساسم عشق است یا چیز دیگری؟»

نکته ای در ارتباط با افراد جذاب

تحقیقات فراوان در مورد عشق و روابط به ارائه یک نگاه اجمالی “علمی” به آن‌چه که عشق و “احساسات دیگر” – مانند جاذبه – را برای برخی از ما متمایز می کند، کمک می کند. بنابراین، علم در مورد آنچه که عشق واقعی را از “چیزهای دیگر” جدا می کند، چه می گوید؟ در این‌جا چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد شما آن عشق واقعی را پیدا کردید:

“جایی که عشق هست زندگی هست.” ~ گاندی

شما همیشه به صورت یا در چشمان آن‌ها نگاه می کنید

نگاه چشمی نشانه ای قوی از احساسات عاشقانه است و تمایز اصلی بین شهوت و عشق است. هنگامی که عاشق هستید، مطالعات تجربی نشان می‌دهد که توجه بصری فرد بیشتر به ویژگی‌های صورت شخص دیگر از جمله چشم‌ها متمرکز می‌شود.

در همین حال، شخصی که در حالت شهوت است، نگاه خود را به سمت بدن معطوف می‌کند. با توجه به اینکه «نگاه به بدن» بر توجه بصری هم قبل و هم در حین آمیزش جنسی، است.

شما با کمال میل فداکاری می کنید

وقتی دارای عشق واقعی هستیم، ما خیلی مایل هستیم که در “اکثر کارها” کمک کنیم. فداکاری و عشق شخصی اغلب اجزای جدایی ناپذیر زوجی هستند که با خوشحالی عاشق هستند. روانشناسان این فداکاری ها را “علائم تعهد پرهزینه” می نامند که به عنوان “رفتارهایی که نیاز به فداکاری قابل توجهی دارد، شاید در زمان، احساسات یا منابع مالی – به عنوان مثال، راندن شریک زندگی به یک قرار ملاقات یا هدیه دادن” تعریف می شود.

نکته

در مقابل، فقدان یا عدم وجود “علامت های تعهد” در یک رابطه نشانه یا (الف) شهوت، یا (ب) بی تفاوتی است. در هر صورت، عشق تقریباً وجود ندارد.

آیا در رابطه با افراد جذاب «من» را با «ما» جایگزین می توان کرد؟

کلماتی که فرد هنگام توصیف یک موقعیت متقابل عاطفی استفاده می کند، معمولاً معیار دقیقی از احساس آن‌ها نسبت به آن شخص است. بنابراین، اگر در مورد احساس کسی نسبت به شما مطمئن نیستید، به کلمات او توجه کنید – به ویژه کلمات و عباراتی که تمایل به تکرار دارند.

استفاده از کلمات جمعی مختص زبان، مانند «ما»، بیشتر در مورد کسی که دوستش داریم استفاده می‌شود. کلمات مفرد مانند “من” معمولا کمتر استفاده می شوند. با این حال، استفاده از این کلمات برای ایجاد عشق واقعی در چنین شرایطی اهمیت دارد. شما متوجه خواهید شد که این کلمات اغلب برای سناریوهایی استفاده می‌شوند که شامل بهبود روابط شما می‌شوند.

نکته

برای ابراز علاقه، در این‌جا یک مثال شخصی بیان می شود: فرض کنید در یک رابطه شخص متوجه شد که با پیشرفت رابطه با همسرش از کلمات “آپارتمان ما” در مقابل “آپارتمان من” استفاده می کند.

با مقداری وابستگی مشکلی ندارید

قبل از اینکه به نشانه چهارم عشق واقعی بپردازیم – در این‌جا یک نکته وجود دارد: شخصیت بسیار مهم است. همه ما با دو تیپ شخصیتی کلی آشنا هستیم: درونگرایی و برونگرایی.

نکته ای در ارتباط با افراد جذاب

جاذبه فیزیکی همچنین چیزی را ترویج می‌کند که روانشناسان آن را پیوند جفتی می‌نامند. یا، همانطور که زیست‌شناسان آن را تعریف می‌کنند: «وابستگی شدیدی که بین یک جفت متشکل از یک زن و مرد، یا در برخی موارد به عنوان یک جفت همجنس ایجاد می‌شود. همچنین این فرایند به طور بالقوه منجر به به دنیا آمدن فرزندان می‌شود.

دلایلی که افراد جذاب نمی توانند شریک زندگی پیدا کنند.

زیبایی ظاهری اغلب در فرهنگ ما آرزوست. مردم فکر می‌کنند که اگر جذاب باشید، طبیعتاً به یک رابطه طولانی مدت شاد خواهید رسید. با کمال تعجب، این درست نیست. افراد جذاب همیشه در مورد زندگی عاشقانه آن‌ها خوش شانس نیستند.

یک مطالعه تحقیقاتی در دانشگاه هاروارد نشان داد که به طور کلی، افراد جذاب از نظر فیزیکی تا زمانی که افراد دیگر در یک رابطه باقی نمی‌مانند. در بخش دیگری از همین مطالعه، محققان دریافتند که جذاب‌ترین افراد از نظر فیزیکی مطلوب‌تر هستند. با این حال، آن‌ها اغلب ازدواج های کوتاه مدت داشتند که به طلاق ختم شد.

نکته

موهبت ها و ضرر های جذابیت از نظر جسمی در روابط آشفته متوقف نمی شود. مطالعات نشان می‌دهد که زیبایی بر توانایی شما برای به دست آوردن شغل تأثیر می‌گذارد. اگرچه ممکن است به نظر برسد افرادی که از نظر فیزیکی جذاب‌تر هستند، زمان آسان‌تری برای یافتن شریک زندگی دارند، این ممکن است همیشه درست نباشد. افراد جذاب به صورت فیزیکی قطعا در انتخاب شریک زندگی نقش دارد. مردم ابتدا با چیزی که می بینند جذب می شوند. افراد جذاب زمان آسان تری برای جذب افراد جدید و شرکای بالقوه دارند. گ

جذابیت باطنی

با این حال، جذابیت بیشتر از باطن انسان است. افراد جذاب می توانند به اندازه افرادی که ظاهر متوسطی دارند، برای یافتن شخصی برای ارتباط با او مشکل داشته باشند. دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد یک فرد زیبا و خوش اندام ممکن است مانند سایرین مشکلات دوستیابی داشته باشد. در بررسی های ما  مضرات شگفت انگیز افراد جذاب بیان خواهد شد:

با توجه به نکات ارائه شده، در افراد جذاب بنابراین، به نظر می رسد که جذابیت  تنها چیزی نیست که باید باشد، به خصوص وقتی صحبت از روابط بلندمدت می شود. در این‌جا چند  دلیل وجود دارد که چرا یک فرد جذاب ممکن است نتواند یک شریک طولانی مدت پیدا کند.

“جذابیت می تواند قدرت بیشتری را بر فضای قابل مشاهده منتقل کند. اما به نوبه خود می تواند باعث شود دیگران احساس کنند نمی توانند به آن شخص نزدیک شوند…” – دکتر تونیا فرورت

چون گزینه های زیادی وجود دارد

در حالی که این ممکن است چندان مشکلی به نظر نرسد، داشتن گزینه‌های زیاد در رابطه با قرار ملاقات می‌تواند به همان اندازه سخت باشد که هیچ گزینه‌ای نداشته باشید. کریستین ما-کلامز، روانشناس اجتماعی توضیح می دهد: “من فکر می کنم جذابیت گزینه های بیشتری از نظر جایگزین های رابطه به شما می دهد که ممکن است محافظت از یک رابطه را در برابر تهدیدهای بیرونی سخت تر کند. از این نظر، داشتن انتخاب های زیاد دیگر احتمالاً برای طول عمر رابطه مفید نیست.»

وجود افراد جذاب یعنی شرکای بالقوه نسبت به شما محتاط هستند

افراد جذاب ممکن است شرکای بالقوه را از انجام یک حرکت بترسانند، زیرا آن‌ها کاملاً آگاه هستند که مجموعه ای از افراد مختلف را برای انتخاب دارند. این می تواند افراد خوش قلب و اصیل را از تلاش برای حرکت خود و شناخت بهتر شخص باز دارد. ممکن است بخشی از رقابت برای جلب محبت یک نفر ناامید کننده باشد و افراد ممکن است نخواهند خطر رد شدگی را تهدید کنند.

‌ویژگی های زنان جذاب در محیط های اجتماعی

زنان جذاب گاهی اوقات به سختی در محیط های اجتماعی احساس راحتی می کنند. آن‌ها ممکن است توجه ناخواسته زیادی را تجربه کنند. بنابراین بیشتر مراقب هستند. یا ممکن است در شروع مکالمه راحت نباشند زیرا عادت دارند دیگران با آن‌ها شروع کنند. با کمال تعجب، افراد جذاب می توانند اعتماد به نفس نداشته باشند. از آنجایی که آن‌ها استفاده از آن‌ها را در گذشته تجربه کردند، برای محافظت از خود افراد را در فاصله ای دور نگه می دارند.

آن‌ها از روی ظاهرشان قضاوت می شوند

به هر حال، این اولین چیزی است که بسیاری از مردم هنگام ملاقات با شخص دیگری می بینند. افراد جذاب را می توان از روی ظاهرشان به راحتی قضاوت کرد، مانند افرادی که به آن جذابیت نیستند. افراد جذاب اغلب بر اساس ظاهرشان قضاوت می‌شوند. این قضاوت سریع، برقراری ارتباط واقعی با کسی را پس از اینکه قبلاً شخصیت شما را بر اساس ظاهر شما تعیین کرد، دشوار می کند.

آیا افراد جذاب با دیگر افراد تفاوت دارد؟

افراد جذاب هیچ تفاوتی با دیگران ندارند. آن‌ها روزهای خوب و روزهای بد، کارهای خانه برای انجام و قبوض برای پرداخت دارند. اما افراد زیبا معمولاً استانداردهای بالاتری نسبت به سایر افراد دارند. ممکن است این انتظار وجود داشته باشد که شناخت آن‌ها دشوار است. این تصورات معمولاً بر اساس شناخت فرد جذاب نیست، بلکه بر اساس ظاهر زیبای او است.

 

 

منابع
powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا