تقویت روابط خانوادگی وقتی خانه هستید چگونه اتفاق می افتد؟

در حال حاضر زمان مناسبی است تا بتوانید با نزدیکترین اعضای خانواده خود خاطره ای بسازید. وقتی موقعیت ها خواستار فاصله گذاری اجتماعی در خارج از خانه ما هستند، ما باید برعکس آن را در داخل خانه انجام دهیم. اکنون، بیش از هر زمان دیگری، ما نیاز داریم با کسانی که در خانه ما زندگی می کنند تعامل داشته باشیم. ما ممکن است مدتی با هم باشیم، اما به این ترتیب نگاه کنید، این یک فرصت فوق العاده برای ایجاد برخی از خاطرات خوب خانوادگی و تعاملات مثبت با هم است. از این رو در این مقاله از وب سایت همکده به این سوال پاسخ می دهیم که تقویت روابط خانوادگی وقتی خانه هستید چگونه اتفاق می افتد؟

اگر تمایل به کسب اطلاعات دقیق در ارتباط با شرایط روان شناسی دارید می توانید با متخصصان ما در همکده در ارتباط باشید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

تقویت روابط خانوادگی وقتی خانه هستید چگونه اتفاق می افتد؟

تقویت روابط خانوادگی وقتی خانه هستید چگونه اتفاق می افتد؟

ماندن در خانه می تواند منجر به منزوی شدن افراد شود. به ویژه هنگامی که خودمان را در اتاق های مختلف نسبت به سایر اعضای خانواده خود قرار می دهیم. سعی کنید زمان با کیفیتی را در کنار هم بگذرانید. نشستن در یک اتاق همراه با وسایل االکترونیکی مختلف زمان مناسب برای کنار خانواده بودن نیست. از این رو در یک مکان به هم بپیوندید و با هم فعالیت کنید. وقتی زمان خود را صرف انجام فعالیت های مشترک می کنید، پیوند خانوادگی شما قوی تر می شود. در ادامه چند ایده جذاب را برای تقویت روابط خانوادگی برای شما بیان می کنیم. این موارد عبارتند از:

ایجاد آلبوم عکس

تقویت روابط خانوادگی وقتی خانه هستید تکنیک های مختلفی را می توانید برای شما به همراه داشته باشد. اگر شما مانند بیشتر مردم هستید، احتمالاً تعداد زیادی عکس و آلبوم فیزیکی بسیار ندارید. نسل پدر و مادرهای ما همیشه آلبوم عکس داشتند. می توانیم به خانه مادر و پدر خود یا خانه مادربزرگ برویم و تعداد زیادی از این آلبوم ها را مشاهده کنیم. آلبوم هایی که می توانیم آن ها را ورق بزنیم و همه چیز را به خاطر آوریم. آلبوم های عکس فیزیکی و ملموس همیشه گرامی داشته می شوند. نگاهی به پنج سال گذشته زندگی خود بیندازید. آیا سفرهای معناداری داشتید که به عنوان یک خانواده یا رویدادهای مهم زندگی مانند ازدواج عزیزان یا تولد کودک داشته اید؟

آیا عکس هایی از رویداد را دارید که در جایی دیجیتالی مانند رسانه های اجتماعی، تلفن یا رایانه ذخیره شده است؟ اگر می خواهید از آن خاطرات در سالهای آینده لذت ببرید، ممکن است بخواهید به فکر ایجاد آلبوم عکس باشید. این یک فعالیت عالی برای خانواده در هر سنی است. شما می توانید از طرق مختلف به پروژه نزدیک شوید. می توانید عکس ها را چاپ کرده و آنها را در آلبوم عکس فیزیکی خود (همان گونه که والدین ما استفاده می کردند و هنوز می توانید خریداری کنید) قرار دهید، می توانید دفترچه یادداشت را تبدیل به آلبوم دست ساز کنید یا می توانید یک آلبوم عکس آنلاین ایجاد کنید.

هر انتخابی را که انجام دهید، خانواده می تواند در این روند دخیل باشد. از هر روشی که تصمیم بگیرید انجام دهید، می توانید کل خانواده را در روند ایجاد مشارکت دهید. برای انجام پروژه آلبوم عکس، من به سادگی عکس هایی را که می خواهم برای آلبوم استفاده کنم چاپ می کنم.

ساخت قلعه های ساده یکی از راه های تقویت روابط خانوادگی وقتی خانه هستید

حتما در کودکی خود ساخت خانه های مختلف را دیده اید. شاید نیز تمام این موارد را تجربه کرده باشید. اگر فرزندان شما هیچ خاطره ای از این شرایط ندارند، اکنون زمان درستی است. تنها چیزی که نیاز دارید چند تکه کارتن یا چند ملحفه است. هر چه بزرگ تر باشد بهتر است. شما می توانید در کنار آن ها از میز ها، صندلی ها و گاهی کوسن های مبل هم استفاده کنید. شما در واقع در حال ساختن چادر های داخلی هستید. می توانید حتی با استفاده از مبلمان فضایی ایجاد کنید و سپس مبلمان را با ملحفه بپوشانید. این تکنیک باعث نزدیکی شما به تمامی اعضای خانواده می شود. معمولا بچه ها دوست دارند ساعت ها بعد از ایجاد کردن قلعه در آن بازی کنند.

با هم غذا درست کنید.

تقویت روابط خانوادگی وقتی خانه هستید چگونه اتفاق می افتد؟

یکی از راه های تقویت روابط خانوادگی وقتی در خانه هستید، پختن غذا است.  در واقع ماندن در خانه فرصتی عالی برای آشپزی یا پخت با هم به عنوان یک خانواده است. اگر دستور العمل های خاصی دارید که دوست دارید به فرزندان خود بیاموزید، اکنون زمان مناسبی برای انجام این کار است. اگر دستور غذا یا شیرینی خاصی را دارید که در خانواده تان نسل به نسل منتقل شده الان زمان مناسبی است که آن را با فرزندان خود در میان بگذارید. می توانید از این زمان برای تعریف گذشته و یا خاطرات خود با مادربزرگ و پدربزرگتان تعریف کنید.

بعد از اینکه با کودکان خود دسر یا غذای خاصی درست کردید، برای آنها نیز معنای خاصی خواهد داشت. آنها قادر خواهند بود زمانی را که آن معجون ویژه را با شما ساخته اند و خاطرات شما از آن روز را به یاد آورند.

بازی های رومیزی برای تقویت روابط خانوادگی وقتی در خانه هستید

بازی های مختلفی وجود دارند که می توانید به راحتی با استفاده از آن ها با خانواده خود سرگرم شوید. حتی در ساده ترین حالت می توانید بازی های منچ و مارپله را بازی کنید. این در حالی است که بازی های تخته ای مختلفی برای بازی با خانواده وجود دارد. حتی می توان این بازی ها را بر اساس سن افراد طبقه بندی کرد. به طور مثال برای کودکان در سنین مختلف می توانید بازی های رومیزی ساده تری را در نظر بگیرید. این زمان ها برای آموزش بازی و دور هم بودن دارای لذت بسیار زیادی است. سرگرمی، خنده و شادی، خاطرات کنار هم بودن بسیاری را می سازد. این روش یکی از اساسی ترین تکنیک های مربوط به تقویت روابط است.

نمایش های مختلف ایجاد کنید

تقویت روابط خانوادگی وقتی خانه هستید چگونه اتفاق می افتد؟

تقویت روابط خانوادگی وقتی در خانه هستید، نیاز به کار های بسیار زیادی دارد. البته شما باید روحیه خوب و فعالی هم در این زمینه داشته باشید. ثابت قدم باشید و به رابطه و بهبود ازدواج خود فکر کنید. نمایش استعداد های خانگی، اجرای نمایش و یا موسیقی نیاز به تماشاگر های خاصی ندارد. خانواده شما می توانند این کار ها را حتی ضبط کنند. بچه های می توانند با استفاده از وسایل مختلف هنری شروع به ساختن قطعات مربوط به نمایش کنند. به طور مثال می توانند با هم شروع به ساختن کلاه کنند. انگیزه آن ها در خلق آثار هنری ویژگی های بسیاری را در ادامه پیدا می کند. شما می توانید نمایشنامه ها و فیلمنامه های رایگان را پیدا کنید و از آن ها استفاده نمایید.

می توانید جتی نمایش های انگشتی هم استفاده کنید. به طور مثال می توانید با جوراب های قدیمی هم برای ساخت عروسک های مورد نظر خود اقدام کنید. فیلمبرداری آن را فراموش نکنید، زیرا می توانم تضمین کنم که فرزندان شما علاقه مند به دیدن عملکرد خود خواهند بود. پس این تکنیک را به عنوان یکی از مهم ترین تکنیک های روابط و عشق در خانواده در نظر داشته باشید.

کتاب خواندن برای تقویت روابط خانوادگی وقتی در خانه هستید

Strengthening family relationships How does it happen when you are at home?

خواندن کتاب با صدای بلند راهی عالی برای ایجاد زمان و خاطرات پیوندی است. این یک جایگزین بسیار بهتر از هر کسی است که خود را در حال انجام کار خود منزوی می کند. یادم می آید وقتی بچه بودم در مسافرت با ماشین مادرم، برای او، کتاب پیرمرد و دریا خواندم. من به یاد می آورم که در مورد فرضیه کتاب و نظراتمان در مورد آن صحبت کردم. این بدیهی است که روی من تأثیر گذاشت، زیرا این را بیش از 25 سال بعد به یاد می آورم. می توانید برای بچه ها کتابی را بخوانید. مطمئن باشید که آن ها این کتاب را به خاطر می آورند. حتی اگر جای دیگری هم این کتاب را ببینند، شرایط قبلی برای آن ها نشان داده می شود. مثلا می گویند:

“یادت می آید وقتی کتاب را با هم می خواندیم و فیلم می دیدیم؟” آنها آن را با چنین شیرینی و لذت معصومانه ای می گویند، این یک یادآوری خوب است که چیزهای ساده زندگی گاهی بهترین هستند. البته شما می توانید از کتاب های دیگر مانند مدل های صوتی و غیره نیز استفاده نمایید.

باغبانی کنید

یکی از راه های اساسی برای تقویت روابط خانوادگی وقتی در خانه هستید، باغبانی کردن است. این نکته تنها در صورتی که حیاط داشته باشید کاربرد دارد، با این حال گزینه هایی برای ایجاد باغهای تراسی و باغهای سرپوشیده نیز وجود دارد. کاشتن باغ و آموزش نحوه مراقبت از سبزیجات به کودک یک فرصت عالی برای پیوند است. شما به آنها مهارت های زندگی واقعی را آموزش می دهید، غذای واقعی برای خوردن از باغ خود خواهید داشت و خاطراتی را خلق می کنید که یک عمر باقی خواهند ماند. اگر از شخصی بپرسید که آیا در کودکی باغ داشته است، همه پاسخ را می دانند. این چیزی نیست که شما باید به آن سخت فکر کنید. چرا؟ چون باغبانی یک تجربه است. چرا آن را با خانواده خود تجربه نکنید؟ اگر اطلاعات زیادی در مورد باغبانی ندارید، می توانید با فرزند خود در حین انجام این کار یاد بگیرید.

منابع:

https://www.lifehack.org/871697/family-bonding

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا