افراد بسیار حساس برای شادی واقعی به این 3 چیز نیاز دارند

افراد بسیار حساس باید سعی کنند احساسات خود را کنترل کنند. برای این که به سلامتی برسیم باید  نکات مختلفی را رعایت کنیم. برای مثال افراد باید در طول روز مقداری پیاده روی انجام دهند تا به یک سلامتی ایده آل برسند. برخی از افراد هم باید ارتباط شادی شخصی و ذهنی قوی داشته باشند. ارتباط شادی شخصی و ذهنی به صورت های مختلفی ایجاد می شود.

در کل شادی باعث می شود افراد روحیه قوی ای داشته باشند. این روحیه قوی می تواند قدرت ذهنیت افراد را بهبود بخشد. نکته ای که باید بدانید این است که شخصیت افراد می تواند همواره تغییر کند. اما بهتر است که تغییر شخصیت افراد رو به پیشرفت و بهبود باشد. نکته ای همه ما باید به آن اشاره داشته باشیم این است که شادی باید از طریق راه های مختلف در ما وجود داشته باشد.

توصیه ای که گفته می شود این است که زیاد موضوعات مختلف را جدی نگیرید و پیگیر نباشید و امید به آینده داشته باشید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با افراد بسیار حساس برای شادی واقعی به این 3 چیز نیاز دارند، صحبت کنیم.

همه می توانند قبول کنند که خوشبختی یک احساس است.

همه می توانند قبول کنند که خوشبختی یک احساس است. با این حال، اگر با افراد مختلف صحبت کنید، آیا آن ها قرار است تعریف یکسانی از خوشبختی به شما بدهند؟ آن چه که یک شخص به عنوان رضایت یا خوشبختی تصور می کند، معنای آن چیزی نیست که برای شخص دیگری ایجاد می کند. برای پیروی از این اندیشه، منطقی است که آن چه که فرد درباره خوشبختی می اندیشد، می تواند گویای بسیاری از وضعیت روانی وی باشد.

نکته

در این مقاله، ما در مورد برخی از تعاریف مختلف از معنای خوشبخت بودن و آن چه در مورد افراد بسیار حساس که به آن ها رسیده است صحبت خواهیم کرد.

پیگیری خوشبختی در افراد بسیار حساس

اعلامیه استقلال ایالات متحده از بریتانیای کبیر به گونه ای خاطره انگیز درباره “زندگی، آزادی و جستجوی خوشبختی” صحبت می کند. اما جست و جوی خوشبختی دقیقاً به چه معنا است؟ به نظر می رسد بیشتر افراد خوشبختی را این گونه تعریف می كنند كه هر فعالیتی منجر به رضایت و وضعیت عمومی آن ها شود. جالب این جا است که بعضی از افراد وقتی صحبت از تعریف شخصی شان از خوشبختی می شود، اصلاً به خود فکر نمی کنند.

خوشبختی از طریق کمک به افراد بسیار حساس

بسیاری از افراد از کمک به دیگران احساس شادی یا رضایت می کنند. این افراد با داوطلب شدن در آشپزخانه سوپ یا کلیسا خوشبختی می یابند. آن ها محله های فقیرنشین را پاکسازی می کنند، یا داوطلبانه در پناهگاه های حیوانات زندگی می کنند.

این طبیعت نوع دوستانه متضمن روشی متفکرانه و قابل توجه از نگاه به جهان است.

به نظر می رسد این طبیعت نوع دوستانه متضمن روشی متفکرانه و قابل توجه از نگاه به جهان است. این افراد هستند که با انتخاب هایی که انجام می دهند دنیا را به مکان بهتری تبدیل می کنند و این دالایی لاما بود که اظهار داشت: “خوشبختی چیزی آماده نیست. از عملکردهای خودت ناشی می شود.”

یکی از کاربردی ترین راه های کنترل خوشبختی افراد بسیار حساس چیست

یکی از کاربردی ترین راه های کنترل خوشبختی شما این است که مدتی را به دیگران کمک کنید و از خود مراقبت کنید. اگر در حال دادن پول به فقیر هستید اما هنوز نمی توانید اجاره خانه یا آپارتمان خود را پرداخت کنید، به مرحله ای رسیده اید که تعادل ندارید و باید در اولویت های خود تجدید نظر کنید. هنوز هم، اکثر روانشناسان موافق هستند که اگر در زندگی خود احساس رضایت نمی کنید، کارهای خیرخواهانه یکی از مطمئن ترین راه ها برای خوشبختی خود است.

خوشبختی از طریق کمک به خانواده و افراد بسیار حساس

خوشحال بودن وقتی اوقات خود را با خانواده می گذرانید و برای آن ها کارهایی انجام می دهید کاری است که احتمالاً برای هر مادر فوتبالی یا پدری که مربی لیتل لیگ است آشنا است. این نوع خوشبختی شبیه همان چیزی است که از کمک به غریبه ها حاصل می شود و با این وجود یک تمایز حیاتی وجود دارد زیرا شما از کمک به کسانی که می دانید نزدیک ترین افراد به شما هستند احساسات خوبی پیدا می کنید.

شما دیگران را مقدم بر خود می دانید، اما این کار را به روشی سالم انجام می دهید.

وقتی که دیگران را مقدم بر خود می دانید، اما این کار را به روشی سالم انجام می دهید. شما می خواهید افرادی که بیشتر از همه به آن ها اهمیت می دهید را ببینند که موفق می شوند. شاید این به معنای کمک به فرزندان در انجام تکالیف، حمایت از همسرتان باشد وقتی در کار با مشکلی رو به رو هستند یا زمانی که در هنگام بحران شخصی با شما تماس تلفنی دارند، به یکی از اقوام خود فرصت دهید.

کمک به افراد بسیار حساس شما نیز می تواند لذت بزرگی برای شما به همراه آورد

همان طور که در مورد شخصی که وقتی به افراد غریبه کمک می کند خوشحال است، کمک به خانواده شما نیز می تواند لذت بزرگی برای شما به همراه آورد تا زمانی که مرزهای محکم را تعیین کرده و نیازهای خود را برآورده کنید. برای کسی که خوشبختی خود را از طریق دیگران تعریف می کند، آسان است که در صورت نیاز به مراقبت از خود، احساس کمبود یا عدم اطمینان از خود کند.

افراد بسیار حساس برای شادی واقعی به این 3 چیز نیاز دارند

شما احتمالاً فردی را دارید که از او به عنوان افراد بسیار حساس در زندگی خود یاد می کنید. در حالی که حساسیت بیش از حد اغلب به عنوان توهین به کار می رود، اینطور نیست. وقتی فردی در اطراف شما بیش از حد حساس به نظر می رسد، احتمالاً افرادی بسیار حساس هستند که سیستم های داخلی آن‌ها متفاوت عمل می کند. مطلقاً هیچ مشکلی ذاتاً وجود ندارد که فردی بسیار حساس باشید، و نباید اجازه دهید کسی به شما چیز دیگری بگوید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

حتی اگر افرادی که احتمالاً بیش از حد فکر می کنند، به عنوان افراد بسیار حساس یا آزاردهنده دیده می شوند، آن‌ها بسیار همدل هستند. جامعه به افراد بسیار حساس نیاز دارد زیرا این افراد با افراد سرد تعادل برقرار می کنند. آن‌ها همچنین بهترین دوستان و مشاورانی را که می‌توان از آن‌ها درخواست کرد پیدا می‌کنند. تنها مشکل این است که افراد بسیار حساس اغلب زندگی بسیار ناراضی دارند.

نارضایتی در بین افراد بسیار حساس

آن‌ها اغلب ناراضی هستند زیرا تمام روز خود را صرف کمک به دیگران می کنند تا جایی که فراموش می کنند مراقب خود باشند. این گونه افراد هر کاری انجام می دهند، هر چیزی را برای رفاه دیگران فدا می کنند، که مانع از رشد آن‌ها می شود. آن‌ها اغلب شادی دیگران را بالاتر از شادی خودشان قرار می دهند. به همین دلایل، افراد بسیار حساس نیازهای ویژه ای برای یافتن شادی واقعی دارند.

اغلب، افراد بسیار حساس نمی توانند آن نیازها را برآورده کنند و مرزهای مناسب را بدون کمک افراد اطراف خود اعمال کنند. بنابراین، اگر فرد بسیار حساسی هستید، در این‌جا چند ​​کاری وجود دارد که می توانید برای رسیدن به خوشبختی انجام دهید. و اگر فردی بسیار حساس را می شناسید، در این‌جا کاری است که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که او از خودش مراقبت می کند.

ویژگی های افراد بسیار حساس

اول از همه، در حالی که یک فرد بسیار حساس ممکن است مانند یک اختلال قابل تشخیص به نظر برسد، مطمئناً اینطور نیست. فردی بسیار حساس بودن یک ویژگی شخصیتی است نه یک بیماری یا بیماری. در واقع، افراد بسیار حساس می توانند ویژگی های شخصیتی مشترک را نشان دهند. اما همه این ویژگی‌ها حول واکنش‌های شدید به تأثیرات منفی و مثبت می‌چرخند.

به آن شخصی فکر کنید که به دلیل مرگ کسی در یک فیلم گریه می کند. یا به شخصی فکر کنید که به دلیل دیدن غروب زیبا شروع به لبخند زدن می کند. لطفاً به کسی فکر کنید که همیشه در ذهنش است، همیشه خیال پردازی می کند و همیشه با احساساتش هماهنگ است. در واقع، این به نظر کلیشه ای می رسد.

ویژگی های شخصیتی افراد مختلف

اما بسیاری از مردم، حتی افرادی که می شناسید، شاید حتی خودتان، حداقل یکی از این ویژگی های شخصیتی را دارند.  در واقع، HSP ها حدود 20 درصد از جامعه را تشکیل می دهند. اما HSP بودن تنها به این نیست که احساساتی شوید یا لبخند بزنید. افزایش حساسیت با تفکر بیش از حد و استرس همراه است.

بسیاری از مردم افراد بسیار حساس را با درونگرایی یا حساسیت پردازش حسی اشتباه می گیرند. در حالی که همه این چیزها مشترکاتی دارند، اما یکسان نیستند. همه افراد درونگرا برای ایجاد انرژی نیازی به زمان تنهایی ندارند. اگرچه افراد بسیار حساس ممکن است به دلیل پاسخگویی به محرک های بیرونی نیاز داشته باشند خود را منزوی کنند. اما این فقط به این دلیل است که آن‌ها به زمان نیاز دارند تا احساسات خود را مدیریت کنند و همه چیزهایی که در اطرافشان می گذرد مدیریت کنند.

اتفاقاتی که افراد بسیار حساس را تحریک می کند

افراد بسیار حساس نیز کسانی هستند که اغلب از موقعیت های پرتنش و طاقت فرسا دوری می کنند. آن‌ها را نخواهید دید که دعوا می کنند یا اینکه در اطراف خشونت قرار می گیرند. آن‌ها تقریباً هر کاری را برای جلوگیری از درگیری انجام می دهند. اما مبارزه اصلی که افراد بسیار حساس باید با آن روبرو شوند این است که در موقعیت‌های بسیار بیشتری نسبت به دیگران تحت فشار قرار می‌گیرند. HSP ها فقط هنگام برخورد با درگیری یا خشونت غرق نمی شوند.

تحقیقات درباره این زمینه

افراد بسیار حساس همچنین زمانی که کارهای زیادی برای انجام دادن دارند، شروع به تفکر بیش از حد می کنند، یا حتی زمانی که شخصی به نظر می رسد کمی از آن‌ها عصبانی است، غرق می شوند. نه تنها این، بلکه افراد بسیار حساس فشار زیادی را در مورد نیازها و احساسات دیگران احساس می کنند. آن‌ها احساس می کنند که باید دیگران را خوشحال کنند و وقتی دیگران را ناامید می کنند احساس وحشتناکی می کنند. تفکر بیش از حد درباره ناراحتی شخص دیگری به آن‌ها استرس های دیوانه کننده ای می دهد. و مهم است که به یاد داشته باشید که افراد بسیار حساس بدترین منتقدان خود هستند.

هماهنگی احساسات در افراد بسیار حساس

آن‌ها آنقدر با احساسات هماهنگ هستند که گاهی اوقات به ضرر آن‌ها می شود. آن‌ها خود را به خاطر اینکه نمی توانند به دیگری کمک کنند، به خاطر عدم خوشحالی یا رضایت کافی، مورد ضرب و شتم قرار می دهند. گاهی اوقات افراد بسیار حساس در  خوددرگیری می کنند و به بدترین چیز فکر می کنند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا