اشتباهات رابطه که به اندازه خیانت بد هستند

اشتباهات رابطه گاهی اوقات به زوجین آسیبی می رساند که از خیانت بدتر است. ما امروز می خواهیم این اشتباهات را مورد بررسی قرار دهیم. هیچ کس دوست ندارد شخصی را برای زندگی مشترک خود انتخاب کند که به او آسیب بزند. ارتباط با شریک زندگی باید به گونه ای باشد که آسیب به هیچ کدام از افراد وارد نشود. بعضی اوقات ارتباطات بین افراد می تواند ضربات سختی به زندگی آن ها وارد کند خصوصا اگر نتوانند حرفای مهم را به یکدیگر بزنند. نکته ای که باید بدانید این است که مدیریت رفتار داشته باشید. گاهی اوقات تغییر همسر می تواند یا شرک زندگی شما می تواند خوب یا بد باشد.  اگر رابطه مثبت باشد می تواند باعث پیشرفت افراد شود. اما همین رابطه اگر منفی باشد می تواند آسیب های مختلفی را وارد کند. آسیب های یک رابطه می تواند شامل اختلالات روانی باشد.

اختلالات روانی انواع مختلفی دارند. در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارد. برخی از این اختلالات را ممکن است بشانسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. قطع یک رابطه نیازمند رعایت اصول مختلفی است. خصوصا اگر شما دارای فرزند باشید نمی توانید هر وقت که خواستید رابطه خود را قطع کنید. مسئولیت پذیری در روابط بسیار مهم است. در ادامه می خواهیم ببینیم که اشتباهات رابطه که به اندازه خیانت بد هستند‌، چگونه است. در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است.

استرس در خانواده و گفتگوهای سخت برای اشتباهات رابطه

این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با اشتباهات رابطه که به اندازه خیانت بد هستند‌، صحبت کنیم.

زمان مناسب را بشناسید

اگر می خواهید گفتگوی چالش برانگیز با شخص خود داشته باشید، زمان بندی بسیار مهم است. شما آنقدر با آن ها بوده اید که بدانید چه زمانی در حال چت هستند. دانستن این خلق و خوی می تواند در حل و فصل یک موضوع یا ایجاد بن بست تفاوت ایجاد کند. زمانی که شما یا شریک زندگیتان خسته هستید یا احساس بدخلقی می کنید از مطرح  موضوعات بحث برانگیز خودداری کنید.

اشتباهات رابطه برای انتخاب شریک مناسب که باید از آن‌ها اجتناب کنید

حدود نیمی از جمعیت کشورهای مختلف مجرد هستند و تنها نیمی از مجردها به دنبال انتخاب شریک مناسب زندگی هستند. این بدان معناست که شما فقط 25 درصد از جمعیت را برای انتخاب دارید. این اعداد ممکن است پایین به نظر برسند، اما در نظر بگیرید که تنها 22 درصد از جمعیت در سال 1950 مجرد بودند. از آنجایی که به نظر می رسد شرایط روابط سخت است، احتمالاً باید در حین قرار ملاقات، شروع روابط را به حساب بیاورید.

معرفی نادرست از خود در انتخاب شریک مناسب تعداد غیرقابل باوری از مردم هنگام قرار ملاقات وانمود می کنند که کسی یا چیزی هستند که نیستند. دوستیابی آنلاین حتی بدتر است – شما خوش شانس هستید اگر مردم حتی از تصویر واقعی خود استفاده کنند. در ابتدا، معرفی نادرست از خود راهی عالی برای جذب بسیاری از افراد به نظر می رسد. این روش کار می کند، اما دوام نمی آورد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در مورد تصاویر و پروفایل های آنلاین گمراه کننده، ممکن است حتی نخواهید تلاشی هم بکنید. مگر اینکه فقط به دنبال یک رابطه ایمیلی باشید، آن شخص شما را می بیند و می داند که شما آن شخص در تصویر نیستید. استفاده از تصاویر جعلی منطقی نیست.

یکی از عادت های آزاردهنده ای که برخی افراد هنگام ارسال عکس های پروفایل دارند، ارسال عکس با افراد دیگر است. نباید مردم حدس بزنند شما کدام شخص هستید. مطمئن شوید که شما تنها فردی در عکس هستید.

اتفاقات در اشتباهات رابطه

تصادفات، وقتی اتفاق می‌افتند، ترسناک نیستند. وحشتناک این است که به نظر می رسد شما همه چیز را به عنوان یک شریک بالقوه دوست دارید. رنگ مورد علاقه آن‌ها آبی است؟ مال شما هم همینطور! غذای مورد علاقه آن‌ها مرغ است؟ به زور ناگهانی شما هم همین نظر را دارید. در ابتدا، تظاهر به دوست داشتن هر چیزی که برای انتخاب شریک مناسب مهم است ممکن است زیبا به نظر برسد، اما به سرعت ناپدید می شود.

حساسیت بیش از حد و اشتباهات رابطه

آیا تا به حال با کسی ملاقات کردید که یک چک لیست طولانی از ویژگی هایی داشته باشد که مطابقت کامل او باید داشته باشد؟ می توانید با چک حقوق خود شرط بندی کنید که آن‌ها تا چند سال دیگر همچنان مجرد خواهند بود. حساسیت بیش از حد یک راه عالی برای عدم انتخاب شریک مناسب است. باید بدانید که هیچ کس کامل نیست. یک رابطه می تواند برای شما عالی باشد، اما همه چیز کامل نیست.

تفاوت ویژگی های رفتاری برای اشتباهات رابطه

پس چگونه می توانید تفاوت را تشخیص دهید؟ به عنوان مثال در یک مسابقه تلویزیونی شخص مناسب باید خوب رانندگی کند و مسئولیت پذیر باشید. در واقع همسران در این برنامه به کسب یک زندگی مناسب نیاز دارد که بتواند از خانواده حمایت کند. با نگاه اول به نظر می رسد این خانم ها به دنبال همین موضوع هستند. در واقع چیزی که درباره عدم آسیب های روانی ذکر کردند اشکالی ندارد. با این حال، اگر آن‌ها حاضر به صحبت و مدیریت رفتار نباشند، همه چیز به رابطه سختگیرانه تبدیل می شود.

اشتباهات رابطه که به اندازه خیانت بد هستند

هنگامی که صحبت از اشتباهات رابطه می شود، برای بسیاری از زوج ها، خیانت اولین موضوع است. این یک نوع خیانت است که برخی افراد هرگز در رابطه خود آن را تحمل نمی کنند. اما در حالی که یک رابطه می تواند ویرانگر باشد، اشتباهات دیگری نیز در رابطه وجود دارد که می تواند شادی شما را از بین ببرد. در واقع، برخی از اشتباهات رابطه را می توان به بدی خیانت در نظر گرفت. “این که چگونه اشتباه می کنیم مهم نیست، بلکه نحوه تصحیح آنهاست که ما را تعریف می کند.” – راشل ولچین. در این‌جا چند اشتباه در رابطه وجود دارد که به اندازه خیانت بد هستند

همدیگر را بدیهی گرفتن

در روابط بالغ، شرکا نیاز یکدیگر را به جستجوی علایق خود و گذراندن مدتی جدا از هم می دانند. و در حالی که طبیعی است فردی باقی بماند که فضای خود را در اختیار داشته باشد، ارتباط با هم در یک رابطه همچنان باید در اولویت باشد. شرکایی که به دلیل داشتن چنین زندگی پرمشغله ای نمی توانند زمان با کیفیتی را با هم بگذرانند، به راحتی می توانند از هم جدا شوند.

نکته

اما وقتی یکدیگر را بی اهمیت جلوه می دهید، این ارتباط و پیوند را از دست می‌دهید، که می‌تواند باعث ایجاد نگرش‌هایی شود که منجر به خیانت می‌شود. به گفته ویجایتا سین، کارشناس روابط، جدایی از شریک زندگی شما می تواند باعث ایجاد مشکلات شود.

بنابراین، دفعه بعد که در تعطیلات آخر هفته هیچ کاری برای انجام دادن ندارید، با دوستان خود دور هم جمع نشوید. در عوض، وقت خود را با شریک زندگی خود بگذرانید. یا بهتر از آن، یک سفر آخر هفته را برنامه ریزی کنید تا بتوانید دوباره ارتباط برقرار کنید و دوران زیبایی را بازگردانید.

عدم ارتباط و اشتباهات رابطه

عدم ارتباط یکی از رایج ترین اشتباهات رابطه است. طبق یک نظرسنجی، این اولین دلیل جدایی یا طلاق زوج ها است. این فقط در مورد صحبت با یکدیگر یا ارسال پیامک در روز نیست. این بیشتر در مورد ارتباط باز و راحت با شریک زندگی خود است. به خصوص زمانی که فکر می کنید مسائل جدی وجود دارد که باید در رابطه خود بحث کنید و حل و فصل کنید. ارتباط همچنین در مورد گوش دادن به آنچه که شریک زندگی شما می خواهد در هنگام اختلاف نظر به شما منتقل کند.

زوج‌هایی که با یکدیگر ارتباط برقرار نمی‌کنند ممکن است در نهایت ناامیدی و رنجش خود را روی هم جمع کنند. وقتی این‌ها بیان نمی شوند، می تواند به رابطه بسیار بیشتر از خیانت آسیب برساند.

عدم اعتماد و اشتباهات رابطه

چه مسائلی را از شریک زندگی‌تان پنهان می‌کنید زیرا از اعتراف به اشتباهات رابطه‌تان خجالت می‌کشید یا می‌خواهید از مشاجره اجتناب کنید؟ به عنوان مثال، آیا مشکلات مالی یا بدهی های خود را از شریک زندگی خود پنهان می کنید؟ هیچ چیز بیشتر از فقدان اعتماد هیچ نوع مشارکتی را خراب نمی کند. گشاده رویی و شفافیت در یک رابطه متعهدانه الزامی است. روانشناس دکتر استفان شاینبارت می گوید، در حالی که می توان انتظار تنش را داشت، حل این مسئله بسیار بهتر از پنهان نگه داشتن اسرار از یکدیگر است.

نکته

بر اساس یک نظرسنجی دیگر، از هر 5 زوج، حداقل 1 زوج ظاهراً از یکدیگر راز دارند. و درست مانند خیانت، عدم اعتماد نیز می تواند نوعی خیانت در نظر گرفته شود. هر چه مدت بیشتری این فریبکاری را حفظ کنید، سخت‌تر می‌توانید چیزی را که شکسته است، درست کنید.

قدردانی نکردن از شریک زندگی یکی از اشتباهات رابطه

آخرین باری که از داشتن آن شخص خاص در زندگی تان احساس قدردانی کردید کی بود؟ آیا بیشتر از چیزهای کوچکی که شما را در مورد او آزار می دهد شکایت می کنید؟ آیا تا به حال در این مورد با او صحبت می کنید؟ زمانی که روی چیزهای مثبت شریک زندگی خود تمرکز نکنید، احتمالاً خوشبختی و رابطه خود را به خطر می اندازید. اگر چیزی که شما را آزار می دهد به او نگویید و در عوض در مورد مسائل خود با دیگران صحبت کنید، در این صورت رابطه خود را طوری تنظیم می کنید که شکست بخورد.

نکته

قدردانی از شریک زندگی خود، علیرغم کمبودهای او، نگرش سازنده تری است. تفکر مثبت و احساسات مثبت عشق و احترام را نسبت به کسی که قبول کردید به او متعهد باشید، پرورش می دهد.

پرهیز و ترک محبت و صمیمیت یکی از اشتباهات رابطه

کسی که از نظر فیزیکی و احساسی در یک رابطه در دسترس نیست، بدتر از یک شریک خیانتکار است. این خودخواهانه ترین عملی است که یک فرد می تواند انجام دهد. می تواند باعث ذهنیت منفی  بسیاری شود. بدون ارتباط فیزیکی و عاطفی، زوج ها به آرامی تمام جنبه های مهم یک رابطه مانند عشق، اعتماد و احترام را از دست می دهند.

قطع رابطه

روابط پیچیده هستند اما در عین حال می توانند زیبا و جادویی باشند، اگر زمان و تلاش خود را صرف کنید. تسلیم شدگی در واقع ساده ترین راه رهایی از اشتباهات رابطه شماست. با این حال، اگر واقعاً عاشق کسی هستید، باید به یکدیگر فرصت تلاش بدهید.

بدانید که عشق تلاش زیادی می خواهد. همچنین مستلزم سازش، پذیرش و ارتباط کنار هم در زمان سعادت و سختی است. به این امید زندگی کنید که اکثر مشکلات در یک رابطه می توانند حل شوند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا