مشاوره خیانت و زوج درمانی همکده در کنار شما با بهترین متخصصان

گاهی خیانت می تواند رابطه ای را به پایان برساند. در موارد دیگر زوج ها می توانند رابطه را دوباره ترمیم کنند. یک مشاور اغلب می تواند رابطه ی شما را قوی تر کند. مشاوره خیانت همسر به صورت تلفنی کمک زیادی به زوجین می کند.

چه چیزی در یک رابطه خیانت شمرده می شود؟

چیزی که یک نفر در ذهن خود خیانت می داند شاید برای فرد دیگری این معنا را نداشته باشد. شاید یک نفر نگاه کردن همسر خود به فیلم های پورن را خیانت نداند. َفرد دیگری این رفتار را در ذهن خود یک خیانت به حساب می آورد.

برخی خیانت را به معنای رابطه ی جنسی خارج از رابطه ی کنونی می دانند. آن ها شاید خیانت های عاطفی را واقعا یک خیانت ندانند. اما خیانت های عاطفی نیز می توانند به رابطه ی شما آسیب بزنند. حتی خیانت های عاطفی می توانند آسیب بیشتری از خیانت فیزیکی ایجاد کنند. خیانت عاطفی می تواند به این معنا باشد که طرف خیانتکار دیگر خود را درگیر رابطه ی فعلی نمی کند.

اگر زوجین درگیر در رابطه بتوانند همان ابتدا در مورد توقعات خود صحبت کنند به آن ها کمک خواهد کرد. آن ها می توانند نظرات و دیگدگاه خود در مورد تک همسری را بیان نمایند ( تک همسری به این معناست که هیچ یک از طرفین نباید شریک عاطفی دیگری خارج از رابطه ی فعلی داشته باشند ) آن ها باید در مورد احساس خود درباره ی چند همسری با هم صحبت کنند. این کار مانع از بروز فشار روی رابطه در آینده خواهد شد. در مشاوره خیانت همسر به صورت تلفنی موارد زیادی بررسی می شود.

چه چیزی باعث بروز خیانت ها می شود؟

 خیانت می تواند بنا به دلایل مختلف اتفاق بیفتد. یکی از دلایل اصلی می تواند عدم رضایت کافی از رابطه ی کنونی باشد. یک رابطه ی موفق اغلب یعنی هردو افراد در آن احساس ثبات و امنیت دارند.

رابطه نیاز به صمیمیت فیزیکی و عاطفی خواهد داشت. کمبود در این زمینه ها می تواند میزان رضایت در رابطه را کاهش دهد. کمبود رضایت از رابطه احتمال بروز خیانت را بیشتر خواهد کرد. البته خیانت همیشه به دنبال نداشتن رضایت اتفاق نخواهد افتاد. یکی از طرفین رابطه ممکن است به خاطر ناراحتی های شخصی خود دست به این کار بزند. او ممکن است این کار را برای بهبود اعتماد به نفس و رضایت از خود انجام دهد. برخی دیگر برای به دست آوردن صمیمیت عاطفی دست به خیانت می زنند. برخی از دلایل دیگری که ممکن است باعث شود فرد وارد خیانت گردد عبارتند از:

  • افسردگی
  • اعتماد به نفس پایین
  • اعتیاد به رابطه ی جنسی
  • نداشتن صمیمت عاطفی کافی
  • تمایل برای به پایان رساندن رابطه ی اصلی
  • اجتناب از برخورد با مشکلات شخصی یا مشکلات موجود در رابطه

انواع متفاوت از خیانت و مشاوره خیانت همسر به صورت تلفنی

مشاوره خیانت همسر به صورت تلفنی

خیانت می تواند به شکل های مختلفی در رابطه ی شما اتفاق بیفتد.

  • خیانت شی: این خیانت یعنی بی توجهی به رابطه برای دنبال کردن علاقه ای بیرونی. این دبال کردن می تواند تا حدی پیشروی کند که تبدیل به یک وسواس شود.
  • خیانت جنسی: یکی از طرفین رابطه ی جنسی خارج از رابطه ی کنونی داشته است. اغلب این فرد هیچ وابسگی عاطفی به فردی که با او رابطه برقرار کرده است ندارد. تحقیقات نشان داده اند مردان به نسبت زنان سخت تر می توانند این خیانت را ببخشند. زنان زمانی که ارتباط عاطفی ای وجود نداشته باشد راحت تر خواهند توانست خیانت همسر خود را ببخشند.
  • خیانت سایبری: این اتفاق زمانی می افتد که خیانت همراه با چت و پیام های جنسی باشد. شاید این رابطه تنها در همان سطح آنلاین مانده و هیچوقت به نقطه ی صمیمیت جنسی نرسد. این نوع خیانت می تواند شامل دیدن پورنوگرافی ها نیز شود. برخی افراد این کار را نیز نوعی خیانت کردن می دانند.
  • خیانت عاطفی. این اتفاق زمانی می افتد که یکی از زوج ها از نظر عاطفی درگیر فرد دیگری خارج از رابطه ی فعلی می شود. او ممکن است ساعت ها از وقت خود را صرف صحبت کردن با تلفن یا چت های آنلاین با فرد سوم نماید. خیانت عاطفی می تواند تاثیری منفی روی رابطه ی شما داشته باشد. فردی که در رابطه ی عاطفی قرار می گیرد ممکن است در مورد مشکلات رابطه ی خود با فرد خارج از رابطه صحبت داشته باشد. اما او از انجام این کار با همسر خود اجتناب می کند. رابطه ی جنسی همیشه بخشی از خیانت عاطفی نخواهد بود.

خیانت همچنین می تواند تریبی از صمیمیت جنسی و عاطفی باشد. اغلب این را رابطه ی دوم در نظر می گیرند. بیشتر افراد این رابطه ی دوم را خیانت می دانند.

اثرات خیانت روی زوجی که درگیر ان نشده است.

مشاوره خیانت همسر به صورت تلفنی موراد زیادی را دارد. خیانت می تواند تاثیر زیادی روی هردو زوج درگیر در رابطه داشته باشد. این اثرات ممکن است به دیگران نیز کشانده شوند، مانند کودکان.

خیانت یکی از طرفین می تواند اثرات شدیدی به همرا داشته باشد. تحقیقات می گویند خیانت تاثیر بزرگی روی سلامت روانی و فیزیکی شما می گذارد. فردی که همسرش به او خیانت کرده است شاید هریک از این ها را تجربه کند:

  • اضطراب
  • افسردگی
  • خشم و غضب
  • افزایش استرس
  • کارایی ضعیف در محیط کار
  • اختلال استرس پس از سانحه
  • کمبود اعتماد به نفس و عزت نفس
  • مقصر دانستن خود یا احساس شرمندگی

افرادی که به ان ها خیانت شده ممکن است خود را درگیر رفتارهای پرخطر کنند. این رفتارها می توانند شامل رابطه ی جنسی محافظت نشده یا رابطه ی جنسی تحت تاثیر داروها باشد. افزایش میزان مصرف مواد مخدر یا الکل نیز یکی دیگر از این رفتارهاست. پرخوری، کم خوری و ورزش کردن بیش از حد نیز می تواند به احتمال زیاد در این دوران دیده شود.

اگر همسرتان به شما خیانت کرده است مشاوره ی زوج ها می تواند به شما کمک کند. زوج هایی که می خواهند بعد از خیانت دوباره رابطه ی خود را بسازند از درمان و مشاوره استفاده می کنند تا به ایجاد اعتماد دوباره کمک کند.

تکرار خیانت و مشاوره خیانت همسر به صورت تلفنی

گاه اتفاق می افتد که زوج ها مکررا دست به خیانت می زنند. برخی سوالاتی که در اینجا ایجاد می شوند عبارتند از:

  • با خیانت اول فرد چه برخوردی شده است؟
مشاوره خیانت همسر به صورت تلفنی | مرکز مشاوره همکده

هریک از موضوعات حل نشده می توانند منجر به خیانت شوند. خیانت های مکرر اغلب در نتیجه ی اعتیاد به رابطه ی جنسی اتفاق می افتند. این رفتار در واقع برای فرد نوعی اجبار است و نه برای احساس او نسبت به رابطه ی فعلی.

زوج هایی که با چدین خیانت مواجه می شوند باید فاکتورهای قبل و بعد از خیانت را در نظر بگیرند. آن ها باید رفتارها، مکالمات و احساسات نشان داده شده را بشناسند. همچنین باید نگاهی به نقش هریک از والدین در رابطه قبل و بعد از این اتفاق بیندازند. والدین باید صادق بوده و احساس آسیب دیدن، حس گناه و خجالت را بشناسند. پایه های رابطه بعد از خیانت باید قوی شوند. این می تواند کمک کند رابطه از خیانت در آینده مصون بماند. از بین بردن شک و تردید و احساس عدم امنیت در رابطه اهمیت زیادی دارد.

چرا خیانت امری اجتناب ناپذیر است؟

برخی تحقیقات به این امر اشاره کرده اند که تک همسری در طبیعت زیاد رایج نیست. آن ها می گویند این بخشی از ساختار انسان است. تک همسری با تمایل بیولوژیکی برای چندین همسر در تضاد است. با این وجود افراد به این ایده آل ها علاقه دارند. بسیاری از فرهنگ ها به شدت فردی که خیانت کرده است را تنبیه می کنند.

اگر حس می کنید شما از آن افرادی نیستید که بتوانید با تک همسری کنار بیایید باید از قبل درباره ی این موضوع با شریک عاطفی خود صحبت کنید. در یک رابطه ی ازاد، شما و شریکتان در یک سمت خواهید بود. اما اینکه بخواهید تمایل خود به چند همسری را بهانه ای برای مخفی نگه داشتن خیانت های خود بدانید درست نیست.

مشاوره خیانت همسر به صورت تلفنی و حضوری

خیانت می تواند ریشه های عمیقی در آسیب ها، عدم اطمینان و از بین رفتن اعتماد به نفس زوج ها داشته باشد و در کلی مشکلی در رابطه. اگر این خیانت به درستی بررسی نشود می تواند آسیب جبران ناپذیری را به رابطه ی شما وارد نماید، و احتمالا منجر به جدایی، طلاق و شکست عاطفی خواهد شد.

درمان خیانت چیست؟

خیانت زمانی اتفاق می افتد که یکی از طرفین رابطه یا هردو آن صادق و وفادار نیست. وقتی که این اتفاق می افتد یکی از طرفین اغلب احساس تنهایی، طرد شدن، حسادت، گیجی، عصبانیت، ناامیدی، بیچارگی، ترس و ویرانی نسبت به شریک عاطفی خود و این موقعیت خواهد داشت.

حقیقت این است که برای سالم و موفق بودن یک رابطه هردو زوج ها باید خود را درگیر کنند. از همه مهم تر اینکه هردو باید احساس امنیت، راحتی و ایمنی در رابطه داشته باشند. همچنین باید سطح بالایی از اعتماد، احترام، عشق، باور، راحتی در روابط جنسی، صمیمیت عاطفی و همراهی در رابطه وجود داشته باشد.

آیا می توان بعد از بروز خیانت رابطه ای را نجات داد؟

مشاوره خیانت همسر به صورت تلفنی

بله ممکن است. اما برای نجات دادن رابطه ی خود نیاز به درمان دارید. همچنین برای خوب پیش رفتن رابطه باید هردو طرف در روند درمان شرکت داشته باشند. بعلاوه فرد خائن باید کاری که انجام داده است را پذیرفته و تقاضای بخشش داشته باشد. کسانی که می توانند رابطه ی خود را نجات دهند دارای اخلاقیات قوی، همدلی، باورهای مذهبی، سیستم حمایتی قوی و البته استفاده از درمان می باشند، این دلیلی برای موفقیت آن هاست.

درمان و مشاوره برای خیانت چقدر مفید خواهد بود.

 از همه مهم تر حضور فرد مشاور می باشد. مشاوره خیانت همسر به صورت تلفنی هم می تواند مفید باشد.

منابع
therapytribe.comgoodtherapy.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا