آیا کسی هرگز مرا دوست خواهد داشت؟

تنهایی یک اتفاق بد برای هر کسی است. البته این بدان معنا نیست که به هر شخصی که به ما نزدیک می شود اجازه دهیم همیشه همراه ما باشد. همه ما احتیاج داریم که یک شخص کنارمان باشد و این برای هر کس یک دلیل خاص دارد. برخی دوست دارند کسی را داشته باشند که با او درد و دل کنند برخی هم دوست دارند فقط شخصی در زندگی شان باشد چون حس می کنند بدون او نمی توانند زندگی کنند. در بعضی از روابط امروزی متاسفانه عاملی به نام وابستگی بسیار به زوجین آسیب خواهد زد. در برخی مواقع همین وابستگی باعث شده که دو نفر از هم جدا شوند. آیا کسی هرگز مرا دوست خواهد داشت؟ این یک سوال سخت است و سوالی که بسیاری از ما از خود پرسیده ایم.

آیا کسی هرگز مرا دوست خواهد داشت؟

 یافتن عشق، حفظ یک رابطه سالم و غلبه بر اضطراب در رابطه همه چالش هایی است که می تواند ما را به شک در ارزشمندی خود سوق دهد. نکته اصلی این است: شما ارزشمند هستید و همه ما ارزش داریم، حتی وقتی به خود شک کنیم. اما غلبه بر این اعتماد به نفس دشوار است، به ویژه هنگامی که صحبت از عشق و روابط عاشقانه می شود. با توجه به این نکته، در این جا چند نکته برای به خاطر سپردن ارزش خود، مبارزه با اضطراب رابطه و غلبه بر اعتماد به نفس در روابط وجود دارد.

اضطراب رابطه چیست؟

آیا کسی هرگز مرا دوست خواهد داشت؟

اضطراب چهره های زیادی دارد. این می تواند از هر تعداد عامل استرس زا یا منبع ناراحتی در شما ناشی شود، و می تواند زندگی ما را تحت تأثیر جدی قرار دهد. اضطراب در روابط کمتر از اضطراب در اشکال دیگر جدی و چالش برانگیز نیست. همچنین این اختلال بسیار معمول است. در حقیقت، در یک نظرسنجی اخیر APA، حدود 48٪ از افراد گفتند که از روابط بین فردی احساس اضطراب می کنند. این خیلی زیاد است و بسیاری از آمریکایی ها برای یافتن و حفظ رابطه با خود با تردید و استرس رو به رو هستند.

اضطراب از رابطه به عنوان سطح بالایی از اضطراب

اضطراب از رابطه به سطح بالایی از اضطراب اشاره دارد که به طور خاص مربوط به روابط عاشقانه است. این می تواند ملاقات با مردم یا یافتن عشق را به چالش بکشد و باعث شود شما ارزش شخصی خود را زیر سوال ببرید. همچنین می تواند روابط موجود را تحت فشار قرار دهد و باعث شود در وفاداری یا عشق شریک زندگی خود نسبت به خود شک کنید. اگر به نظر می رسد چیزی که شما تجربه کرده اید، شما تنها نیستید. اضطراب در رابطه باید جدی گرفته شود و مانند هر نوع اضطراب دیگری درمان شود – درمان حرفه ای می تواند کمک بزرگی باشد.

مشکل داستان های عاشقانه

چرا بسیاری از مردم شک دارند که هرگز عشق واقعی را پیدا خواهند کرد؟ پاسخ ممکن است تا حدی مربوط به داستان های عامیانه ای باشد که ما آن ها را دوست داریم. یکی از روانشناسان بالینی، علم دوست داشتن را در نتیجه ایده های عاشقانه بیش از حد عشق و روابطی که توسط فیلم ها و تلویزیون های ما اعمال می شود، توصیف کرده است.

تاثیرات داستان ها و خیالات عاشقانه در فرد

تمام داستان های مورد علاقه خود را در نظر بگیرید. بسیاری از آن ها – حتی اگر از نظر فنی “عاشقانه” نباشند – احتمالاً شامل یک قهرمان داستان می شود که عاشق بی قید و شرط با کسی می شود. حتی با این که می دانیم آن داستان ها خیالی هستند اما باعث می شوند احساس خوبی داشته باشیم. آن ها به ما این ایده را می دهند که یک فرد کامل برای همه وجود دارد و عاشق شدن اجتناب ناپذیر است.

بنابراین، مشکل لذت بردن از داستان های عاشقانه چیست؟

خوب  متأسفانه، زندگی واقعی مانند داستان نیست. داستان های عاشقانه انتظارات غیر واقعی از عشق و عاشقانه را تعیین می کنند – و بدتر از آن، وقتی ما نمی توانیم این انتظارات را برآورده کنیم، احساس بدی به ما می دهد لذت بردن از داستان هایی که باعث می شوند احساس خوبی داشته باشید بسیار خوب است، اما پذیرفتن واقعی نبودن آن ها نیز مهم است و هیچ کس نباید انتظار داشته باشد که زندگی آن ها مانند آن چه در کتاب می بینند یا در رمان ها می خوانند، پیش رود.

چگونه می توان بر اعتماد به نفس و اضطراب رابطه غلبه کرد؟

مهم است که درک کنیم شک در ارزشمندی خود و احساس اضطراب از روابط احساسات عادی هستند – و تقصیر شما نیز نیستند. اما آن ها می توانند باعث ایجاد شرایط سخت باشند. با توجه به این نکته، در این جا چند نکته برای کمک به شما در کنار گذاشتن احساس تردید آورده شده است. هدف ما بررسی این سوال است که آیا کسی هرگز مرا دوست خواهد داشت؟

ایده عشق “شایسته” را تکان دهید

به لطف فیلم های هالیوود، بسیاری از ما تمایل داریم این ایده را داشته باشیم که عشق چیزی است که “لیاقت آن را داریم” یا مجبور به “کسب آن” هستیم. هنگام ابراز تردید در خود، ممکن است توصیه هایی مانند “شما لیاقت عشق را دارید” یا “همه لیاقت عشق را دارند” بشنوید. مطمئناً، هرکسی که بگوید لیاقت یافتن عشق را دارید، قلباً بهترین علاقه شما را نزد خود دارد. با این حال، بهترین راه برای عبور از خودباوری شما تکان دادن این ایده است که هرکسی می تواند شایسته یا شایسته عشق باشد.

عشق و همراهی مانند غذا و آب است یعنی چه؟

عشق و همراهی مانند غذا و آب است یعنی بخشی طبیعی از تجربه انسان هست. درست مثل غذا و آب، عشق چیزی است که باید خودمان پیدا کنیم و رشد کنیم. ایده استحقاق یا عدم استحقاق عشق می تواند ما را به شک در ارزشمندی خود سوق دهد یا سوالاتی مانند “اگر من لیاقت آن را دارم، چرا کسی مرا دوست ندارد؟” واقعیت این است که روابط به پرورش و مراقبت نیاز دارد و عشق فقط در مورد افرادی که شایسته آن هستند نیست. از بین بردن آن کلیشه قدیمی می تواند به شما کمک کند تا اعتماد به نفس خود را بازیابید و بر اضطراب خود غلبه کنید، بنابراین می توانید از آن جا خارج شوید و عشق به خود را تجربه کنید.

به یاد داشته باشید هیچ جدول زمانی وجود ندارد

چیزی به عنوان “دیر رسیدن به عشق” وجود ندارد. اگر برای ملاقات با مردم یا یافتن شخصی “قبل از این که خیلی دیر شود” تحت فشار هستید، سعی کنید به یاد داشته باشید که هیچ جدول زمانی وجود ندارد که شما به آن پایبند باشید. در واقع، فشار برای شروع یک رابطه در یک جدول زمانی خاص می تواند مضر باشد – این می تواند افراد را به انجام روابطی که آماده نیستند متعهد کند و یا در رابطه ای که از آن راضی نیستند بماند.

عشق در طول دوره های مختلف زندگی

اگر به این فکر می کنید که آیا کسی هرگز مرا دوست خواهد داشت، حتما به بررسی عشق بپردازید. مردم عشق را در تمام دوره های مختلف زندگی خود پیدا می کنند. به یاد داشته باشید، عشق درست مثل غذا و آب است. همه ما به آن احتیاج داریم و هر جا که فضای رشد داشته باشد اتفاق می افتد.  برای عشق سخت است که تحت فشار رشد کند. بنابراین سعی کنید عجله نکنید چیزی به عنوان زمان خیلی دیر وجود ندارد.

نگران جرقه نباشید

آیا دوست ندارید وقتی با افرادی رو به رو می شوید که احساس می کنید می توانید بلافاصله با آن ها جفت شوید؟ این یک احساس عالی است – اما لزوما نشانه این نیست که شما باید با آن شخص رابطه داشته باشید. بسیاری از افرادی که برای ملاقات با افراد جدید تلاش می کنند، احساس می کنند که منتظر “جرقه ای” یا ارتباط ویژه با یک شریک بالقوه هستند.

تاثیر داستان های عاشقانه بر دیدیگاه ما نسبت به عشق

متأسفانه، عشق همیشه به همین ترتیب کار نمی کند. به یاد داشته باشید که داستان های عاشقانه و رومانتیک می تواند به شدت بر نوع نگاه ما به عشق و روابط تأثیر بگذارد. عشق در نگاه اول یک تصور غلط رایج است؛ یک رابطه معنادار مربوط به اولین جلسه نیست، بلکه تجربیات و اعتمادی است که به مرور با آن شخص ایجاد می کنید. بنابراین، بیش از حد در تلاش برای ملاقات با افرادی که با آن ها ارتباط فوری دارید نگران نباشید. تا زمانی که این حس را پیدا نکنید، لازم نیست در ذهن خود نگرانی را ایجاد کنید.  فقط به این دلیل که در یافتن “جرقه” مشکل دارید، به این معنی نیست که نمی توانید عشق پیدا کنید.

از چیزهای کوچک لذت ببرید

شاید شنیده باشید که عشق با گذشت زمان می میرد یا کسل می شود یا روابط طولانی مدت هیجان انگیزتر نمی شوند. این گفته های قدیمی می توانند اضطراب زیادی در روابط شما ایجاد کنند. ممکن است تعجب کنید: آیا شما به ناچار عاشق شریک زندگی خود خواهید شد؟ حقیقت این است که، هیچ رابطه ای 100٪ کامل و  100٪ از قبل قابل پیش بینی نیست. احساسات شما نسبت به شریک زندگی خود به مرور تغییر خواهد کرد، درست مثل یک دوستی طولانی مدت. اما این لزوما چیز بدی نیست و به این معنا نیست که شما سرانجام به اجبار عاشق خواهید شد. ما می خواهیم بدانیم آیا کسی هرگز مرا دوست خواهد داشت؟

 

 

منابع
regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا