چرا گاهی یافتن مرد خوب برای ازدواج سخت است؟

احتمالا در طول زندگی خود با گزاره هایی شبیه به این مسئله که مرد خوب نیست یا تمام مرد ها شبیه به هم هستند مواجه شده اید. اما واقعیت این نیست. شاید هر فردی که اخیرا با او آشنا شده باشید کمی شرایط متفاوتی داشته باشد. برخی از آشنایی ها یقینا خوشایند هستند و برهی دیگر شرایط سختی را خواهند داشت. ممکن است افرادی که با آن ها آشنا شده اید به شدت راحت بوده اند یا به گونه ای رفتار کرده اند که شما بترسید. در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چرا گاهی یافتن مرد خوب برای ازدواج سخت است؟

برای بهبود روابط خود می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد. این مرکز اولین و بزرگ ترین مرکز در ایران می باشد.

یافتن مرد خوب برای ازدواج سخت است

ممکن است در پس ذهن خود به این مسئله فکر کرده باشید که لیاقت شما بهتر از شخصی است که به دست آورده اید. در ادامه ما دلایلی را ارائه می دهیم که چرا گاهی یافتن مرد خوب دشوار است. ممکن است برخی از این گزینه ها شما را بسیار متعجب کنند. پس با ما در ادامه همراه شوید تا با این دلایل آشنا گردید.

اثر روند های آشنایی مدرن

به لطف ایجاد شرایط جدید در جوامع مختلف، قرار ملاقات ها و آشنایی ها با استاندارد جدیدی همراه شده است. زمان هایی که برای یافتن فردی مناسب باید گاها تا مدت ها انتظار شرایطی را می کشیدید گذشته است. روند زندگی مدرن شرایط را با دیدگاه جدیدی مواحه کرده است و اصولا به مرد ها این را نشان می دهد که با خوردن دسر هم می توان سیر شد!

پس چرا باید سنگینی یک شام را تحمل کرد. شباهت های صمیمیت و ارتباط عمیق تقریباً با هر کسی که ملاقات می کنید آسان تر است  به طوری که ارتباط واقعی متولد شده از پیوند طولانی مدت و ایجاد رابطه به عنوان یک کار سخت روزمره شناخته شده است. شاید به دلیل همین آسانی در روابط باعث این شده باشد که مردان مجبور نیستند برای دست یابی تلاش سختی داشته باشند. سوال این که یافتن مرد خوب برای ازدواج سخت است یا نه؟

برخی مردان از رابطه با زن ها ترسیده شده اند.

اگر شما خانومی مستقل و مطمئن و قوی هستید به احتمال زیاد زمانی که با افراد بالا تر از خود قرار می گذارید شرایط دشوار تری را تحمل خواهید کرد. اما این مسئله برای تمام افراد صدق نمی کند. با وجود توانمند سازی جوانان در حامعه، برخی مردان در مجموعه هایی قهرمانانه رشد کده اند و در ایده آل سازی مردانه گیر کده اند. این مسئله عملا می تواند ارتباط مستقیمی به شما هم نداشته باشد. زمانی که مردان احساس نیاز می کنند، مجموعه قهرمان پرور ذهن آن ها شروع به فعالیت می کند. این احساس نیاز، قدرتمند بودن و برتری چیزی است که بیشتر مردان در یک رابطه جستجو می کنند.

اگر او احساس کند که همه چیز را با هم دارید، ممکن است احساس کند در رابطه کمی گم شده است. با نقش های سنتی برخی از مردان نمی توانند با زن ها ارتباط برقرار کنند. آن ها ممکن است در تعریف خود دچار مشکل شده باشند و ترجیح می دهند که برای پیدا کردن فردی با شرایط مناسب آن ها و سنت های ذهنی شان تلاش کنند.

یافتن مرد خوب برای ازدواج و پدیده انسان و کودک

آیا تا به حال با یک مرد بالغ بالغ آشنا شده اید که بیشتر از یک مرد احساس کودک بودن کند؟ شخصی که حلقه دوستانش هنوز به سیگار کشیدن و اتلاف وقت می گذرد، به نظر می رسد سرگرمی هایی به جز کار های بیهوده در زندگی خود نخواهد داشت. متأسفانه، مردان بیشتری از بزرگ شدن امتناع می کنند و ناآگاهانه به فرزندان انسان تبدیل می شوند. طبق تعریف، یک مرد کودک، کسی است که کاملا از پذیرفتن هر گونه مسئولیت یا بلوغ عاطفی امتناع می ورزد. او از بسیاری جهات احساس نوجوانی می کند – از نحوه گفتگو گرفته تا نحوه رفتار در جمع.

اگر دائماً تصمیمات نادرست او را توجیه می کنید (مانند دیر رسیدن به قرار ملاقات) ، در مورد تعهد روی پوسته تخم مرغ قدم می گذارید. پدیده انسان و کودک بسیار پیچیده است و می تواند زندگی های بسیاری را از هم بپاشد یا اصلا منجر به رابطه ای نشود.

تعهد داشتن و متعهد بودن

چرا وقتی می توانید همه شرایط را بدون هیچ گونه سختی داشته باشید، رابطه ای برقرار می کنید؟! علاوه بر این که دستیابی به این مزایای رابطه آسان است ، فرهنگ ازدواج گاه به گاه ارتباطات سریالی را عادی کرده است. روابط طولانی مدت مانند خاطره ای دور به نظر می رسد که فقط شجاعان یا افراد عاشق واقعی آن را به دست می آورند. امروزه ترس از تعهد امری کاملا طبیعی است و ظهور روابط بسیار پیچیده مانند چند همسری و نقش روابط غیر سنتی، نگرش جامعه مدرن به روابط و تعهدات را تغییر داده است. علاوه بر این، ضرب المثل هایی مانند تو لیاقت بهترین ها را داری و با خود بهتر رفتار کن، چنان در روح و روان مدرن ریشه دوانده است که ما برنامه ریزی شده ایم ، صرف نظر از غیر منطقی بودن ، به چیزی جز کمال متعهد نشویم.

برای یافتن مرد خوب برای ازدواج، آنچه از رابطه با مردان می خواهید را درک کنید.

اگر می خواهید مرد خوبی پیدا کنید ، باید آنچه مردان از رابطه با شما می خواهند را درک کنید. تحقیقات جدید نشان می دهد که مردان بیش از آنچه قبلاً درک شده بود ، در روابط خود تحت تأثیر غرایز بیولوژیکی قرار می گیرند. به ویژه، مردان می خواهند شما را تأمین و محافظت کنند. این انگیزه عمیقاً در زیست شناسی آن ها ریشه دارد. از زمان تکامل انسان ها، مردان می خواستند برای حمایت از زن زندگی خود بایستند. حتی در این عصر و روزگار نیز مردان تمایل به انجام این کار دارند.

البته ممکن است شما هم به او نیازی نداشته باشید، اما این بدان معنی نیست که مردان نمی خواهند برای شما باشند. انجام این کار در DNA آن ها رمزگذاری شده است. من فکر می کنم این توضیح بیولوژیکی از آنچه مردان واقعاً می خواهند تصور جذابی است که مردان را عاشقانه سوق می دهد.

دست یابی شما بسیار آسان است.

همه مردان کمی تعقیب و گریز را دوست دارند. اما به دلیل حساسیت های همسریابی گاه به گاه، ما این تناقض را ایجاد کرده ایم که در آن مردان فقط می خواهند انواع خاصی از زنان را تعقیب کنند. شما می توانید سخت گیر و مستقل باشید اما تا حدی نباشید که احساس ناخواسته بودن و ناچیز بودن را به دیگران بدهید. متناوبا اگر راحت و دست یافتنی باشید، به او فرصتی نمی دهید که خودش را ثابت کند و احساس کند “شما  را” به دست آورده است. توهم سختی برای دستیابی به شما هم حتی می تواند برای او مناسب باشد.

یافتن مرد خوب برای ازدواج – افراد تمایل دارند بهترین ها را داشته باشند.

فرهنگ رسانه های اجتماعی می تواند اینگونه به نظر برسد که بهترین دختر بعدی تنها با یک کلیک فاصله دارد. آنچه در نهایت اتفاق می افتد این است که افراد قبل از اینکه به آن ها فرصت آشنایی شخصی با یکدیگر را بدهند، بر اساس آنچه در پروفایل های شبکه های اجتماعی آن ها قرار دارد، قضاوت می کنند. شخصیت شما در شبکه های اجتماعی اکنون به اندازه کافی نمایانگر این است که شما کی هستید و آنچه می توانید به عنوان یک شریک ارائه دهید چیست؟

برخی مردان با شرایط خاص وارد رابطه شده اند.

عموما ما مرد های زیادی را در اطراف خود می بینیم. اما برخی از این افراد با این که شرایط مناسبی هم دارند، اما در روابطی از قبل متعهد شده اند. با ظهور شرایط سخت و همچنین مردانی که کودک هستند، یافتن یک مرد خوب مانند یافتن یک سوزن در انبار کاه است. آن ها کمبود دارند و احتمالاً فقط برای خانم هایی مناسب است که به کمال نزدیک ترند. اگر چیزی کمتر از آنچه آنها می خواهند هستند (آنها بالاخره ارزش خود را می دانند) ، حتی ممکن است این فرصت را نداشته باشید که سلام کنید. این مانند قانون عرضه و تقاضا در محل کار است. ممکن است احساس شود مردان خوب دیگر به سادگی وجود ندارند ، اما آنچه شما احساس می کنید و واقعیت پیرامون شما ممکن است یک چیز نباشد.

مرد خوب وجود دارد اما ممکن است تعریف شما از عشق متفاوت باشد.

عشق انواع مختلفی دارد و همه ما این نوع عشق ها را متفاوت می بینیم و به آن ها نزدیک می شویم. بعضی از افراد به خاطر شهوت درگیر آن هستند ، دیگران به دلیل علاقه به جذب و ما اغلب می بینیم که با کسانی که می خواهند نوع دیگری از عشق را تجربه کنند، درگیر می شویم. حتی اگر مردی را پیدا کنید که تمامی شرایط را داشته باشد، اگر به دنبال عشقی متفاوت از آنچه شما می خواهید باشد، واقعاً با شما سازگار نخواهد بود. یافتن مرد خوب برای ازدواج سخت است.

شریک زندگی ما باید همان نوع عشق را در چشم خود داشته باشد. بدون آن ، ما هرگز با آنها واقعاً احساس آرامش نخواهیم کرد و همیشه آرزوی زندگی متفاوتی را خواهیم داشت.

یافتن مرد خوب برای ازدواج – شما نمی دانید چگونه عشق را رهبری کنید.

برای بسیاری از زنان ، این احساس وجود دارد که یک مرد مناسب فقط روزی در دامان شما می افتد یا کنار شما می رود و همه چیز عالی خواهد شد. اما واقعیت این است که اکثر مردان پرنسس سوار بر اسب سفید نیستند. بنابراین این به شما بستگی دارد که گاهی عشق را رهبری کنید. بیاموزید که چگونه مسئولیت داشته باشید ، چگونه یک رابطه بالقوه را بدست آورید و آن را به یک رابطه عالی تبدیل کنید.

 

 

منابع
hackspirit.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا