چرا جنگیدن در یک رابطه خوب است؟

تا به حال فکر کرده اید که جنگیدن در یک رابطه چرا خوب است؟ همانطور که به عمیق ترین و تاریک ترین رازهای همسرتان گوش داده اید و حال آن ها را در روز های سخت و حتی در صبح بعد از خواب تحمل کرده اید، این واقعیت همچنان باقی است که شما و فرد مهم دیگر در زندگی تان دو شخص کاملا متفاوت هستید. این بدان معنی است که شما زندگی را متفاوت زندگی می کنید و تجربه می کنید و ممکن است گاهی اوقات شرایط را به گونه ای تفسیر کنید که همیشه با دیگری همخوانی نداشته باشد. در موارد خاص، این اختلافات می تواند به اختلافات در روابط منجر شود. و گرچه گذراندن وقت احتمالی در زمان مشاجره، به سختی امکان پذیر است. اما این درگیری ها گاهی اوقات یکی از عناصر اصلی در تقویت پیوند شما و شریک زندگی تان است.

در این مقاله از وب سایت همکده ما دعواهای درون روابط را بررسی خواهیم کرد. به این مطالب می پردازیم که چگونه آنها را حل کنیم، هنگام بحث و گفتگو از چه چیزهایی اجتناب کنیم و در نهایت به این سوال پاسخ می دهیم که چرا جنگیدن در یک رابطه خوب است؟ اگر تمایل به مشاوره زوجین دارید، می توانید از طریق متخصصان همکده اقدام کنید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

جنگیدن در یک رابطه چگونه رخ می دهد؟

چرا جنگیدن در یک رابطه خوب است؟ | مرکز مشاوره همکده

مبارزه و جنگ و دعوا در برخی نقاط یک رابطه فوران می کنند و خود را به خوبی نشان می دهند. یک رابطه این است که محدود به اتفاق در زمان لحظه زندگی تان نمی شود. بلکه مجموعی از زمان های قابل توجهی است که با فرد دیگری می گذرانید. خبر خوب این است که عصبانی شدن از شریک زندگی تان کاملا امری طبیعی و حتی در یک رابطه سالم است. البته این را باید در نظر داشته باشید که اگر این امر به درستی پیش برود می توان گفت که سالم است.

وقتی احساس کردید که اولین شعله ور شدن مزاج در مخالفت با کاری است که شریک زندگی شما انجام داده یا گفته است، نفس بکشید و یک قدم عقب بروید. درعوض، نکات زیر را امتحان کنید تا با یک شخص مهم دیگر درگیر شوید. یعنی خودتان! این که بتوانید خود را کنتر کنید، اهمیت زیادی دارد و به شما کمک بسیاری می کند. در ادامه به بررسی دقیق این موارد می پردازیم.

کلمات خود را با دقت انتخاب کنید

حتی اگر در هنگام دعوا معمولاً احساسات منفی زیاد باشد، همیشه مهم است که اظهارات سنجیده ای داشته باشید و در هنگام اختلافات به همسرتان پاسخ آرام بدهید. در نهایت، ارتباطات موثر باید در هسته اصلی هر موضوعی باشد. این امر به معنای کنار گذاشتن آن تلافی تند و دردناک است که برنامه ریزی کرده بودید. این روش همچنین به معنای انتخاب کلمات خوب و پرهیز از زبان حرف های سنگین مانند “احمق”، “بی عرضه” یا “نفهم” هنگام مراجعه به شریک زندگی خود در هنگام دعوا است. انتخاب اشتباه کلمات می تواند به راحتی درگیری را بدتر کرده و روابط را با شریک زندگی شما بیشتر تیره کند. با صحبت دقیق در هنگام بحث، به شما این گزینه را می دهد که با انتقال واضح تر پیام خود، تعمق بیشتری داشته باشید. علاوه بر آن، این کار نشان دهنده زشد شما در رابطه می باشد.

از دیدگاه آنها به اتفاق ها نگاه کنید

حتی اگر به دنبال اقداماتی که شریک زندگی شما انجام داده است، با آسیب و عصبانیت خود دست و پنجه نرم کنید، مهم است که شرایط سخت و افکار چالشی خود را پشت سر بگذارید و در هنگام مشاجره دیدگاه دیگری را امتحان کنید. “آیا او نکته ای دارد؟”، “آیا من واقعاً می توانستم بیشتر پاسخگوی نیازهای آنها باشم؟”، “شاید من باید درک کنم وقتی او نمی خواهد بلافاصله پس از یک روز طولانی کار صحبت کند.” با نگاهی به موضوعات از نظر شریک زندگی خود، نه تنها به خودتان فرصت می دهید همه چیز را از همه زاویه بررسی کنید، بلکه نیازهای عاطفی فردی را که دوستش دارید برای پیروزی در مشاجره در نظر بگیرید.

با ذهن باز گوش کنید

چرا جنگیدن در یک رابطه خوب است؟ | مرکز مشاوره همکده

مهم است که با طرز تفکر یک قطعنامه صلح آمیز و دلسوزانه در تعارض قرار بگیرید. اگر هر گزاره ای در جهت صدمه زدن به احساسات همسرتان یا اثبات حق با شما باشد، این می تواند به رابطه آسیب برساند. نه تنها شریک زندگی شما را از گفتگو با مشکلات موجود در روابط منصرف می کند، بلکه ممکن است در نهایت این رفتار یک چاله عمیق بین هر دوی شما ایجاد کند – اگر به آینده ای مشترک امیدوارید یک تحول ناخواسته است. درعوض، به صحبت های همسرتان گوش دهید و اطمینان حاصل کنید که برای اطمینان از کم شدن مشکل، سوالاتی اساسی را مطرح می کنید. دیدگاه باز به شما کمک می کند تا ذهن خود را رشد دهید و به رابطه تان کمک کنید.

به جای شکایت درخواست کنید

در صورت انتخاب درخواست به جای شکایت با شریک زندگی، ممکن است پیام شما با وضوح بیشتری برقرار شود. به جای اینکه بگویید، “چرا هیچوقت اتاق کار خود را تمیز نمی کنی”، چیزی مانند عبارت زیر را بگویید “اتاق کار به نظر به هم ریخته و نامرتب می رسذ- به نظر می رسد بهتر است به مرتب کردن وسیله ها پرداخته شود؟” صحبت مستقیم، و نه با کنایه و سخت رفتار کردن با همسرتان، می تواند به شما کمک کند تا از تنش جلوگیری کرده و احترام را از طریق تعاملات درون روابط حفظ کنید.

به یکدیگر فرصت کافی برای گفتن بدهید

برای اینکه همه نگرانی های خود را برطرف کنید، شما و شریک زندگی خود باید فضایی برای انتقال همه شکایات فراهم کنید. هنگام صحبت، از ایجاد وقفه خودداری کنید، مگر در مواردی که توضیحات لازم باشد – این کار باید مودبانه و با لحنی غیرتهاجمی انجام شود. در بعضی موارد، حل و فصل مشاجره ممکن است در طی یک روز امکان پذیر نباشد، به ویژه هنگامی که مزاج و احساسات به طور مکرر شعله ور می شوند. ممکن است لازم باشد که برای ادامه بحث در چنین شرایطی، یک زمان مشخص و توافق شده را تهیه کنید.

راه های اشتباه برای مبارزه در یک رابطه

در حالی که دعوا با شریک زندگی خود می تواند به نفع روابط شما باشد، اما این کار بیشتر در پارامترهای محترمانه ای انجام می شود که از پایین کشیدن کسی جلوگیری می کند. وقتی شرکا در یک رابطه به اشتباه می جنگند، این می تواند تأثیرات گسترده ای داشته باشد. مطالعات نشان داده است که درگیری های درون ازدواج می تواند منجر به اضطراب، افسردگی و حتی اختلالات خوردن شود. حتی بدتر، در ازدواج با فرزندان، این عمل می تواند بر نحوه عملکرد والدین با فرزندان تأثیر بگذارد و روابط بین خواهر و برادر را بدتر کند. راه های اشتباه برای مبارزه در یک رابطه عبارتند از:

  • تهدید کردن
  • هم را با القاب نادرست صدا کردن
  • مقایسه با زوج های دیگر
  • فرزندان خود را در اختلافات خود درگیر کردن
  • دادن دوره های طولانی سکوت به یکدیگر

به همین ترتیب، وقتی دعوا به خشونت جسمی تبدیل می شود، این نشانه ای از یک رابطه بسیار ناسالم است. همیشه بهتر است برای حفظ سلامت خود و جلوگیری از برخورد بدتر یا وحشیانه تر، یک شریک زندگی سواستفاده کننده را ترک کنید. اگر شما یا شریک زندگی خود به طور مکرر در دعواهایی شرکت کنید که شامل اجزای غیر خشونت آمیز است که قبلا ذکر شد، ممکن است کمک کند که صادقانه در مورد تغییر صحبت کنید. برای نتایج معتبر، ممکن است از مشاور برای هدایت مباحث استفاده شود.

مزایای جنگیدن در یک رابطه

چرا جنگیدن در یک رابطه خوب است؟ | مرکز مشاوره همکده

هنگامی که به درستی انجام شود، مبارزه می تواند یک تجربه یادگیری برای شرکا باشد تا به بهبود رابطه کمک کند. اما چگونه مزایایی دارد؟ در ادامه این مطلب را دنبال کنید.

دعوا نشانه این است که شما هر دو به رابطه خود اهمیت می دهید

مبارزه یک راه آسان برای تعیین اینکه آیا شریک زندگی شما برای مدت طولانی با شما درگیر است یا خیر. شرکایی که مایلند فشار ناراحت کننده اختلافات را پشت سر بگذارند – به ویژه آنهایی که از ارتباط مهربان و روشن استفاده می کنند – هنوز هم برای موفقیت در رابطه خود سرمایه گذاری می کنند.

جنگیدن در یک رابطه، رابطه شما را تقویت می کند

وقتی شرکا در محیطی مبارزه می کنند که بیان واضح و روشن، بدون کلمات بی رحمانه را فراهم می کند – این می تواند به تقویت پیوند آنها کمک کند. با مشارکت فعال هر دو شریک برای حل اختلاف، راحتی در دانستن این نکته وجود دارد که می توان تعارضات را به طور بالغ و گرم کنترل کرد بدون اینکه آینده رابطه را به خطر بیندازد. با این کار، شرکا می توانند آزادانه ناامیدی و ناراحتی را ایجاد کنند بدون اینکه جایی برای وقت و کینه بگذارند. در نهایت، این می تواند به تقویت رابطه و بهبود احتمال دوام آن کمک کند.

درباره شریک خود بیشتر می آموزید

در جایی از روند لیست شکایات خود و ارائه توضیحات شریک زندگی خود در مناطق نامشخص – هر دوی شما چیزهای جدیدی درباره یکدیگر می آموزید. این ممکن است روشهای ارتباطی باشد، مثلاً وقتی صدمه می بینند صدای آنها پایین می آید. دانستن این نکته است که برخی از کارها مانند نوازش قبل از خواب برای خوشبختی آنها قابل بحث نیست. در مواقع دیگر، ممکن است به سادگی در مورد امیدها و ترس آنها برای رابطه یاد گرفته شود.

سخن آخر

چرا جنگیدن در یک رابطه خوب است؟ | مرکز مشاوره همکده

به نظر می رسد دعوا آخرین کاری باشد که می خواهید با شخصی که دوست دارید انجام دهید، اما انتخاب نوع اختلافات با همسرتان می تواند همان چیزی باشد که رابطه شما را در طولانی مدت تقویت می کند. حفظ محیطی که امکان برقراری ارتباط آزاد، رهایی از سو استفاده و گفتمان سالم را فراهم کند، جنگ بدون هیچ گونه ترس از آسیب پایدار به رابطه امکان پذیر است.در این مقاله ما به بررسی این که چرا جنگیدن در یک رابطه خوب است پرداختیم.

منابع
verywellmind.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا