چرا زنان شروع کننده رابطه نیستند؟

چرا زنان شروع کننده رابطه نیستند هم در رابطه جنسی و هم برای date یا قرار ملاقات برای شروع یک رابطه دوستانه یا عشق و ازدواج. رابطه جنسی و شروع آن برای خیلی از افراد موضوع مهمی است. افرادی که رابطه جنسی و سکس را دوست دارند این موضوع میتواند بسیار چالش برانگیزباشد که شروع کننده رابطه مرد باشد یا زن؟؟ خیلی از مردان تمایل دارند زنان شروع کننده رابطه باشند و  پیشنهاد از سمت زنان باشد، چرا که برایشان موضوعی لذت بخش است و باعث تحریک بیشتر آنها در رابطه میشود.

به عبارتی دیگر، زمانی که تمایل و شوق زنان در رابطه را ببینند حس بهتری پیدا می کنند .

طبق آمار افرادی که برای مشکلات زناشویی به مراکز مشاوره و روانشناسی مراجعه کرده اند، بیشترین اعتراضها و نارضایتی ها از سمت مردان بوده ، اعتراض به اینکه :

چرا همسرم شروع کننده رابطه نیست؟

چرا فقط من باید همیشه و در بیشتر مواقع برای رابطه پیش قدم شوم؟

چرا همسرم طالب رابطه با من نیست؟

چرا به بهانه های مختلف از برقراری رابطه صرف نظر می کند و بسیاری سوالات این چنینی..

برای پاسخ به این سوالات در این مقاله همراه ما باشید.

قبل از پاسخ به این سوالات و پرداختن به اینکه چرا زنان شروع کننده رابطه نیستند؟ خوب است که نگاهی به تفاوت زن و مردان در این زمینه بیاندازیم.

تفاوت زن و مرد در رابطه جنسی:

اگر زنان در طول روز مشکلی یا ناراحتی در محل کار یا در خانه با فرزندانشان داشته باشند بعید است بتوانند رابطه جنسی خوبی برقرار کنند اما این موضوع ممکن است برای مردان برعکس باشد، آنها می توانند از رابطه به عنوان راهی برای آرامش استفاده کنند، بعضی از مردان تنش روزانه خودشان را در رابطه جنسی تخلیه می کنند.

حتی در مواردی بعد از یک جر و بحث اساسی با همسر به عنوان عذرخواهی تمایل دارند رابطه برقرار کنند که اعلام کنند مشکل حل شده است. باید حواستان به این تفاوتها باشد و توجه کنید آگاهی از این تفاوتها برای بهبود رابطه بسیار تاثیر گذار خواهد بود. زنان اگر در طی روز از لحاظ جسمی و فیزیکی خسته باشند نمی توانند رابطه با کیفتی داشته باشند.

چرا زنان شروع کننده رابطه جنسی نیستند و برای سکس پیش قدم نمی شوند؟

زنان به خاطر شرم و خجالت شروع کننده رابطه جنسی نیستند

دلیل اول : احساس شرم و خجالت

معمولا در زمینه رابطه جنسی مردان راحتتر عمل می کنند ولی درصد بالایی از زنان به دلیل شرم و خجالت خواسته های جنسی خود را مطرح نمی کنند و خود را مشتاق نشان نمی دهند، ممکن است حتی گاهی احساس نیاز هم کنند ولی به دلیل شرم و خجالت ، نیاز جنسی خود را سرکوب می کنند، چون این باور غلط را دارند که حتما رابطه باید از طرف مرد باشد و لذت بردن زن ، آنچنان مهم نیست

زنان باید بدانند بی توجهی به نیاز جنسی که دارند و نادیده گرفتن آن پشت شرم و خجالت، می تواند باعث بروز مشکلات روحی و روانی زیادی برای آنها شود.

حتی کیفیت رابطه زوجین را هم تحت تاثیر قرار می دهد، پس تاکید می شود در رابطه جنسی خود را رها کنند و نیازهایشان را مطرح کنند، به این شکل برای همسرشان جذابتر هم خواهند شد.

دلیل دوم: عدم پیش نوازی و معاشقه

همانطور که اشاره شد، زنان به رابطه جنسی از بعد عاطفی آن نگاه می کنند و زمانی که از این نظر اغنا نشده باشند و احساس کمبود کنند، نمی توانند رابطه برقرار کنند

به همین جهت به مردان توصیه می شود ، قبل از رابطه جنسی و دخول پیشنوازی کاملی داشته باشید. منظور از پیشنوازی، نوازش، آعوش و لمس است برای آماده سازی و تحریک یکدیگر است.

موضوع مهمی که باید بدانید این است که زمان تحریک شدن و برانگیختگی زنان با مردان متفاوت است،مردان ، زودتر و حتی گاهی بدون لمس و فقط با نکاه ممکن است تحریک شوند،در صورتی که زنان برای تحریک شدن نیاز به زمان بیشتری دارند، زمانی که در رابطه به خوبی تحریک نشوند و سریع دخول صورت پذیرد، باعث نارضایتی جنسی در آنها می شود و زمانی که مشاهده کنند ، همسرشان در این زمینه همکاری نمیکند، تمایل به اینکه خودشان شروع کننده رابطه باشند، ندارند.

زنان به خاطر مشکلات احسایی شروع کننده رابطه جنسی نیستند

دلیل سوم: مشکلات عاطفی،احساسی

یکی دیگر از دلایل اینکه چرا زنان شروع کننده رابطه نیستند برمیگردد به مشکلات عاطفی و احساسی در رابطه می تواند مرتبط باشد. زمانی که زنان از لحاظ احساسی از همسرشان دور باشند و نتوانند ارتباط خوبی برقرار کنند،تمایل به نزدیکی ندارند و برای آن پیشقدم نمی شوند.

موضوع مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که نیازهای جنسی در زنان ارتباط مستقیمی با شرایط روحی و روانیآنها دارد، و به همین علت، دلخوری ها و مشکلات عاطفی موجود در رابطه می تواند باعث شود وه زنان تمایل به برقراری رابطه و حتی شروع آن نداشته باشند.

 دلیل چهارم: نگرانی از رد شدن درخواستشان

بعضی مواقع هم زنان ، نگران این هستند که مبادا درخواستشان از سمت همسر یا پارتنرشان رد شود و احساس سرافکندگی کنند، به همین دلیل سعی می کنند درخواست و تمایل خود را مطرح نکنند و برای شروع رابطه پیش قدم نشوند.

دلیل پنجم: افکار غلط زن در مورد پیش قدم شدن در رابطه

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود زنان شروع کننده رابطه نباشند، تصورات و افکار غلط در صورت پیش قدم شدن است

بعضی از زنان فکر می کنند اگر شروع کننده رابطه باشند، در نظر همسرشان خوشایند نیست و ممکن است همسرشان در مورد آنها فکرهای ناشایست بکند، به همین دلیل این کار را انجام نمی دهند

که ما پیشنهاد می کنیم مردان در این مورد با همسرشان صحبت کنند و این اطمینان را بدهندکه دوست دارند زمانهایی هم خانم پیش قدم شود چون باعث رضایت و لذت آنها می شود، حتی می توانید در مورد اینکه چه کارهایی در رابطه برای شما لذت بخش است و باعث تحریکتان می شود هم صحبت کنید، به این ترتیب او افکار غلط خود را کنار می گذارد

دلیل ششم: پایین بودن اعتماد به نفس

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود زنان شروع کننده رابطه نباشند، کمبود اعتماد به نفس در آنها است

بعضی از زنان به دلیل اعتماد به نفس پایین ، هیچوقت برای رابطه پیش قدم نمی شوند

آنها همیشه ترس از طرد شدن و پس زده شدن دارند و ترس از واکنش همسر و اینکه کاری کنند که مورد رضایت واقع نشود، با این ترسها ، شروع کننده رابطه نیستند.

این را بدانید که این مسئله به راحتی قابل حل است.

کافی است زمانی که زنان پیش قدم می شوند و قصد تحریکتان را دارند، نسبت به رفتارشان واکنش نشان دهید، عکس العمل مناسب را نشان دهید، اگر از حرکتی لذت می برید بگذارید متوجهه شود یا اگر سعی کرد با لمس بدنتان ، شما را تحریک کند ، او را راهنمایی کنید به سمت نقاط تحریک پذیر بدنتان، زمانی که زن ببیند در این زمینه موفق بوده و توانسته مرد را تحریک کند و به اوج لذت جنسی برساند اعتماد به نفسش بیشتر می شود و این کار را تکرار میکند.

زنان به خاطر رفتار نامناسب مردان شروع کننده رابطه نیستند

سخنی با مردان در مورد رابطه جنسی با همسر:

مردان دقت کنید که عکس العمل نامناسب شما ، نسبت به رفتار جنسی زنان می تواند تاثیر منفی و جبران ناپذیری را در ذهن و روان آنان  بر جای گذارد و کشش و تمایلشان را نسبت به رابطه کم کند.

دلیل هفتم: زن نیازی به رابطه نمیبیند

دلیل بعدی که چرا زنان شروع کننده رابطه نیستند، به رفتار مردان وابسته است:

بعضی از مردان ممکن است در طول هفته، چندین بار تقاضای سکس داشته باشند و برای رابطه پیش قدم شوند، باید توجه داشته باشید که همین عامل باعث می شود که زنان دیگر نیازی به اینکه برای رابطه جنسی پیش قدم شوند نداشته باشند. چون شما در هر صورت نیاز جنسی آنها را رفع کرده اید، پس دیگر لزومی برای شروع رابطه از سمت خود نمی بینند.

در این مورد پیشنهاد می کنیم، در طول هفته همسرتان را با بوسه و ماساژ تحریک کنید و زمانی که احساس کردید تحریک شما تاثیرگذار بوده، عقب نشینی کنید . در این صورت برای رابطه پیش قدم می شود. لازم به ذکر است که در این مورد ، حد را رعایت کنید و همیشه این کار را انجام ندهید.

رابطه جنسی یک رابطه دو طرفه است، به این معنی که زن و مرد هر دو به یک اندازه باید برای آن وقت و انرژی بگذارند، در مورد خواسته ها و علائقشان صحبت کنند که یک رابطه خوب و با کیفیت را تجربه کنند.

بی میلی جنسی در زنان مانع شروع رابطه می شود

دلیل هشتم: بی میلی زن نسبت به رابطه

گاهی دلیل اینکه زنان شروع کننده رابطه نیستند این است که نسبت به رابطه جنسی میل کمی دارند.

کاهش میل جنسی زنان و یا عدم جذابیت مردان برای آنها ، می تواند باعث شود تا زنان به بهانه های مختلف از رابطه خودداری کنند. برای حل این مسئله حتما علت بی میلی جنسی را مشخص کنید.

دلایل زیادی باعث کاهش و بی میلی جنسی در زنان میشود به عنوان مثال:

عمل جنسی و پوزیشن تکراری یکی از علتهای بی میلی جنسی زنان است،ناراحتی و عدم درک نشدن توسط همسر یکی دیگر از عوامل بی میلی است، پس سعی کنید در مورد این موضوعات با هم صحبت کنید.

دلیل نهم: سرد مزاجی

سرد مزاجی دلیل مهم دیگری بر شروع نکردن رابطه از سمت زنان است

زنان به دلیل سردمزاجی ، احساس نیاز نمی کنند و کششی نسبت به رابطه ندارند

سرد مزاجی هم دلایل جداگانه دارد و همچنین نشانه های مشخص دارد. صرف اینکه زنی نسبت به رابطه تمایل ندارد، دلیل بر سردمزاجی و بی میلی به رابطه نیست.

از مهمترین دلایل سرد مزاجی، مشکلات هورمونی ، درد در حین رابطه ، مشکل عاطفی و احساسی با همسر است.

منشا سرد مزاجی هر چه که باشد می تواند مشکلات زیادی در روابط زوجین ایجاد کند و زندگی مشترک را به خطر بیاندازد.

دلیل دهم: نارضایتی جنسی

جواب بعدی به این سوال که چرا زنان شروع کننده رابطه نیستند این است که در رابطه احساس رضایت نمی کنند. توجه داشته باشید که اگر رابطه به حد کافی رضایت بخش نباشد ، طبیعی است که تمایل و درخواست برای رابطه مطرح نشود

در ادامه به مواردی که باعث نارضایتی جنسی در زنان می شود می پردازیم.

از مهمترین دلایل می توان به، عدم تحریک مناسب در رابطه، و وقت نگذاشتن برای پیشنوازی و معاشقه، رعایت نکردن بهداشت فردی مردان و همچنین نرسیدن به ارگاسم (اوج لذت جنسی) اشاره کرد. در این مواقع زنان باید در مورد خواسته های جنسی خود با همسرشان صحبت کنند.

دلیل یازدهم: خودپنداره منفی

منظور از خودپنداره منفی،تصویر منفی که زنان از خود دارند، از صورت و چهره گرفته تا اندام و استایل زیبایی چهره و تناسب اندام برای خیلی از افراد خضوضا زنان از اهمیت زیادی برخوردار است.  زنانی که به دلایل مختلف احساس ناکافی بودن، زیبا نبودن، جذاب نبودن ، نامتعادلی اندام یا حتی تیرکی قسمتی از بدن خود داشته باشند، در زمان رابطه دچار نگرانی و استرس می شوند.

در بیشتر مواقع طالب رابطه در تاریکی هستند،اینکه به هر دلیلی احساس خجالت و خودکم پندارند و چون تصویر بدنی خوبی از خود ندارند نمی توانند حتی خواسته های خود را در رابطه مطرح کنند، که برای حل این مشکل پیشنهاد می شود زنان مهارتهای ارتباطی را یاد بگیرند و تلاش کنند اعتماد به نفس خود را افزایش دهند.

دلیل دوازدهم: سزارین 

بعضی از زنان بعد از سزارین دچار اختلال در عملکرد جنسی می شوند. به دلیل تغییر سطح هورمونها ممکنه است میل جنسی آنها کم شود و یا به ارگاسم نرسند. بعضی از زنان ترس از حاملگی مجدد دارند و به همیت دلیل تمایل به رابطه را از دست می دهند.

مواردی مثل خستگی،کم خوابی،کارهای کودک، همه و همه روی عملکرد جنسی زنان تاثیر گذار خواهد بود.

و کلام آخر…

دوستان و همراهان عزیز ، باز هم به این مورد اشاره می کنیم که، رابطه جنسی یک ارتباط دو طرفه است، یعنی زن و مرد هر دو باید برای آن تمایل داشته باشند. اگر قرارباشد حتی زنان، همیشه پیش قدم و شروع کننده رابطه باشند،دیر یا زود متوجه خواهند شد که همسرشان بی میلی نشان می دهدیل در بیشتر مواقع ممکن است پیشنهاد آنها را برای رابطه رد کنند پس درست این است که، شروع کننده رابطه به طور متعادل هر دو طرف باشند.

چرا زنان برای قرار ملاقات اولین قدم را برنمی دارند؟

بعضی از زنان تمایل دارند برای اولین دیدار و قرار ملاقات برای ایجاد رابطه دوستی ، پیش قدم شوند ولی راه درست آن را نمی دانند.

معمولا” دو روش برای پیش قدم شدن و آغاز یک رابطه دوستی وجود دارد :

 بصورت کلامی و مستقیم

یک راه بصورت کلامی و غیر مستقیم است.  راه دیگر ، نشانه های غیرکلامی است که می تواند علاقه و تمایل شما را نشان دهد. پیشنهاد دیدار و قرار ملاقات (date) از سمت زنان وقتی به صورت مستقیم مطرح شود ، یعنی صریح و بدون حاشیه است. این ممکن است برای درخواست کننده ریسک زیادی به همراه داشته باشد زیرا جواب چنین پیشنهادی هم ، واضح و صریح خواهد بود.

ضمن اینکه حتی در صورت اینکه جواب مرد برای آشنایی و دیدار ، مثبت باشد ، زن جایگاه مناسبی در رابطه پیدا نمی کند و کنترل رابطه در دست مرد قرار خواهد گرفت. بطور کلی ابراز علاقه و پیشنهاد قرار ملاقات در رابطه از سمت زنان آن هم به صورت مستقیم توصیه نمی شود، زیرا تجربه ثابت کرده ، در این روش معمولا جذابیت زن برای مرد از دست می رود.

قرار ملاقات و دیدار از سمت زن به صورت غیرمستقیم:

تمایل به دیدار و قرار از سمت زنان به روش غیرمستقیم ، خطر جواب رد شنیدن مستقیم را برای زن کاهش می دهد. چون نشانه های غیر کلامی و غیر مستقیم را می توان پیشنهاد شروع یک رابطه دوستی و عاشقانه تلقی کرد یا صرفا” رفتاری دوستانه در نظر گرفت.

رفتارهای غیر مستقیم برای نشان دادن تمایل به دیدار از سمت زنان ، تنوع زیادی دارد :

لبخند زدن

نگاههای دزدانه

بازی کردن با موها و بالا بردن ابروها  و ….

توجه داشته باشید که رفتارهای جذب غیر مستقیم معمولا” جنس مخالف را بیشتر جذب می کند.

نکته مهم:

پیشنهاد می کنیم اگر در زمینه روابط جنسی با همسر یا پارتنر خود دچار مشکل هستید حتما و در اسرع وقت با روانشناس متخصص در این زمینه صحبت کنید، تا از این طریق کیفیت رابطه خود را بالا ببرید و آرامش و رضایت بیشتری را تجربه کنید.

سمیه نادیان

2023-01-16

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا