چرا نمی توانم عشقم را از ذهنم خارج کنم؟ نه دلیل مهم!

تا به حال برای تان پیش آمده است که نتوانید فردی که عاشق او هستید را از ذهنتان بیرون کنید؟ اگر سوال دارید که نمی توانم عشقم را از ذهنم خارج کنم؟ اگر نمی دانید در این باره چه کار می خواهید انجام دهید ادامه مقاله را بررسی کنید. گیر افتادن شخصی در ذهن شما بسیار ناراحت کننده است، خصوصا زمان هایی که می خواهید روی مسائل دیگر تمرکز داشته باشید. در واقع اگر نتوانید این مدل فکر کردن را رها کنید، ادامه زندگی و نگه داشتن ذهن بر روی مسائل مهم تر دشوار خواهد بود

دلایلی مبنی بر این که نمی توانم عشقم را از ذهنم خارج کنم

در ادامه این مقاله همان طور که اشاره کردیم، به بررسی مواردی می پردازیم که بر مبنای ان نمی توانیم ذهن خود را از وجود فرد دیگری آزاد کنیم. این موارد عبارتند از:

شما عاشق هستید.

اولین دلیلی که برای عدم فراموشی پدیدار می شود، عشق است. در واقع اگر شما عاشق فردی باشید، نمی توانید او را فراموش کنید. البته همیشه این طور نیست. اما برای اکثریت مردم وقتی که نمی توانند فکر خود را از شخص مورد نظر گمراه کنند، معنای عاشقی را متصور می شویم. در حقیقت به این معنا است که شما احساسات عاطفی خوبی نسبت به او دارید.  اما چرا عشق این کار را با ما می کند؟! بگذارید ساده ان را بیان کنم. وقتی که برای اولین بار عاشق می شوید، شیمی مغز و هورمون های شما دیوانه وار عمل می کنند‌.

هر زمانی که شما عشق خود را دیدید، او را لمس کردید یا حتی درباره او فکر کردید، دوپامین ( هورمون شادی ) ترشح می شود. دوپامین اساسا مسئول بزرگی از عشق و عاشقی است‌ به واقع می توان گفت که دوپامین با احساس سرخوشی، سعادت، انگیزه و تمرکز ارتباط دارد. این ماده شیمیایی هنگامی که در مراحل اولیه عاشقی هستید آزاد می شود و به صورت یک محرک عمل می کند. در این حالت است که قلب شما شروع به تپیدن کرده و کف دستانتان عرق می کند‌.

چرا نمی توانم عشقم را از ذهنم خارج کنم؟ – شما شیفته شده اید.

اجازه دهید در همین ابتدا بگویم شیفتگی و عاشقی متفاوت از هم هستند. شیفتگی را نمی توان به معنای عشق واقعی ترجمه کرد. این مورد بدان معنی است که شما به فرد مورد نظرتان علاقه مند هستید و بیشتر نسبت به زندگی او و این که او چگونه است کنجکاو می باشید. شاید شما صرفا رویای او را داشته باشید و حتی به رابطه ای فکر کنید که هرگز اتفاق نمی افتد. در واقع شیفتگی به این صورت است که فرد در مرکز ذهن شما قرار دارد اما در اعماق وجودتان شما می دانید که این احساس از بین خواهد رفت و رابطه بین شما هرگز کار نخواهد کرد.

شما به رویاپردازی های بسیار علاقه دارید.

ببینید هیچ کس در اطراف ما نیست پس اجازه دهید روراست باشیم. زندگی عاشقانه روشی است خارق العادا برای خیالپردازی و حواس پرتی ذهن شما. شما در این روش می توانید از واقعیت فرار کنید و کار هایی را انجام دهیدکه نیازی به آن ها نیست. شاید شما بدانید که در رابطه با این فرد به نتیجه نمی رسید اما انجام فعالیت هایی را در ذهن خودتان با وی متصور می شوید و از این روش ساعت ها سرگرم می شوید.

در حقیقت این روند ممکن است بخ خود فرد مرتبط نباشد. شما واقعا از آن به عنوان راهی برای فرار از واقعیت استفاده می کنید. ممکن است در زندگی شخصی یا شغلی خود با مشکلی مواجه شده اید و با این روش سعی می کنید از رو در رو شدن با آن ها جلوگیری کنید‌. شاید هم در حال حاضر کمی خسته اید و زندگی شما بسیار عادی شده باشد.

ذهن شما باعث می شود او بهتر از آن چه که هست به نظر برسد.

ممکن است شما به هر دلیلی درباره شخصی فکر کنید که حتی وجود ندارد. اجازه دهید توضیح بیشتری بدهم. شما ممکن است شخصی را به خوبی نشناسید و تنها در ذهن خود از او یک فرد کامل ساخته باشید. از آن جا که او کاملا عالی است، ذهن شما نمی تواتد در مورد او فکر کند و حتی سناریو اای کامل تری را نیز بسازد‌. شما باید با این نکته فکر کنید که هیچ کس کامل نیست و ساختن یک فرد کاملا عالی در ذهن تان کاری بسیار ساده لوحانه و اشتباه است‌. شما در واقع خود را برای نا امیدی آماده کرده اید که در نهایت ممکن است پس از آشنایی با وی رخ دهد.‌

بنابر این شما با چیزی که در ذهن خود ایجاد کرده اید، دچار نوعی وسواس درباره فرد مورد نظر می شوید. در حقیقت شما حدس هایی می زنید اما نمی دانید که این حدس ها چقدر دقیق هستند. نمی توانم عشقم را از ذهنم خارج کنم این مورد را در بر دارد.

شما نمی توانید درباره آینده فرضی تان با این فرد فکر کنید.

این گزینه ارتباط متقابلی با گزینه قبلی دارد. همه ما از تفکر درباره آینده ای فرضی لذت می بریم که در آن دنیا بهتر از آنچه اکنون است، می باشد‌. انسان ها این کار را همیشه انجام می دهند، به ویژه به عنوان راهی برای ارامش و خوابیدن. شاید شما به فکر کردن درباره این فرد و این که چه شرایطی ممکن است داشته باشد، معتاد شده اید‌. شما در حال حاضر درگیر لحظه فعلی نیستید و فکر نمی کنید که آیا اکنون می تواند همه چیز بین شما حل شود یا نه‌‌.

او شما را گیج کرده است!

در این مرحله ممکن است شما به سادگی با سیگنال هایی که او می دهد گیج شده باشید. شما نمی دانید که او دوستتان دارد یا این که شما را به هیچ عنوان جذب نمی کند. چون در جستجوی جواب هستید، نمی توانید به او و احساساتی که درباره شما دارد فکر نکنید. به واقع می توان گفت که این شخص گرم و سرد است. از این رو شما همواره در حال تجزیه و تحلیل هر کار کوچکی هستید که او انجام می دهد. زیرا به یک پاسخ نیاز دارید.

شما با وی در ارتباط هستید و نمی دانید که هدف از این ارتباط چیست.

 این گزینه مسئله مشترک بسیاری از افراد در کشور های مختلف است. هنگامی که به طور عادی با فردی روبرو می شوید یا حتی با کسی ارتباط برقرار می کنید، گاهی اوقات چیزی را تجربه می کنید که به عنوان اضطراب رابطه نامیده می شود. این بدان معنی است که شما رابطه را حدس می زنید و این که آیا آن ها واقعا احساسات واقعی نسبت به شما دارند یا نه‌ شاید بدانید که قطعا او را دوست دارید اما مطمئن نیستید که او نیز چنین احساسی دارد.

در واقع احساسات وی ممکن است درباره شما و احساسات شما اصلا مرتبط نباشد. در حقیقت ممکن است شما صرفا نگران این مسئله باشید که رابطه ای بین شما برقرار نشود. هر چه که باشد احساس اضطراب در روابط طبیعی است اما اگر به تقطه ای برسد که زندگی روزمره شما را مختل کند، ممکن است ایده درست این باشد که با فرد مورد نظر خود صحبت کردا و احساسات خود را برطرف کنید‌. در این صورت است که می توانید رابطه خود را به جایی برسانید. می خواهیم بدانیم چرا نمی توانم عشقم را از ذهنم خارج کنم؟

شما نمی دانید که این فرد ارزش یک رابطه را دارد یا نه.

انسان ها عموما موجودات کنجکاوی هستند و علی رغم این که ساده به نظر می رسند، کشف آن ها می تواند بسیار پیچیده باشد. در یک رابطه یا قبل از آن باید بدانید که هدف و نیت فرد مورد نظر چیست؟! آیا او فرد خوبی است؟! یا فقط بازیگری است که چگونه می تواند یک بازی را به خوبی انجام دهد؟! در این حالت شما بلاتکلیف هستید و حتی نمی دانید که در مورد او چه احساسی دارید و این که رابطه ای اینچنینی آیا واقعا موثر است یا نه!؟ در نتیجه شما نمی توانید در مورد او فکر نکنید. زیرا شما تصمیم بزرگی گرفته اید‌. در واقع باید ببنید که به او فرصتی بدهید یا این که او را از دهن خود خارج کنید.

او شما را جذب نمی کند.

انسان ها نسبت به چیز هایی که نمی توانند به دست بیاورند احساس وسواس گونه ای دارند. فکر می کنید که مردم چرا برای بدست اوردن پیروزی سخت بازی می کنند؟! چون این روش است که کار می کند. در واقع او ممکن است این موضوع را واضحا برای شما بیان کردا باشد اما این مسئله صرفا باعث شده است که شما او را بیش از گذشته بخواهد.

سخن آخر

ذهن ما به روش های مختلف و پیچیده ای روزانه درگیر مسائل بسیاری می شود. در بین تمام این درگیری ها ممکن است تفکر و ذهنیت شما به سمت شخصی برود که در ذهن خود با او رویایی را ساخته اید.  این مقاله ما به بررسی مسئله ای مهم در این زمنیه پرداختیم. در واقع ما به این سوال پاسخ دادیم که چرا نمی توانم عشقم را از ذهنم خارج کنم؟ شما پس از خواندن این مطلب می توانید برای بهبودی کامل و آزاد سازی ذهن خود از شرایط سخت به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده با حضور متخصصان زبده و کارآزموده ارائه دهنده روش های مختلف مشاوره فردی و زوج درمانی می باشد.

 

 

منابع
hackspirit.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا