چرا افراد با اعتماد به نفس خوشبخت تر هستند؟

چرا افراد با اعتماد به نفس خوشبخت تر هستند؟ همه مردم دوست دارند در زندگی خودشان بهترین باشند و همیشه به دنبال امتحان کردن راه های مختلف برای رسیدن به خوشبختی هستند. برای هر شخصی رسیدن به خوشبختی معنای متفاوتی دارد، برای مثال بعضی انسان ها خوشبختی را در مادیات بعضی هم در داشتن یک رابطه خوب با همسر خود می دانند. در آخر نکته اصلی اینجاست که همگی برای رسیدن به خوشبختی که در نظر داریم باید از یک سری راه و روش ها استفاده کنیم. یکی از این روش ها داشتن اعتماد به نفس است. در ادامه خواهیم فهمید که چرا افراد با اعتماد به نفس خوشبخت تر هستند.

اعتماد به نفس

افزایش اعتماد به نفس شما از نظر حرفه ای به نفع شما خواهد بود اگر یک رهبر ، مدیر ، نماینده فروش ، یک شرکت منفرد باشید. این با کمک به شما در هدایت خانواده خود شخصاً به نفع شما خواهد بود و حتی به شما بیشتر کمک می کند تا دیگران. با این توصیفات برای افزایش اعتماد به نفس خود می توانید به مرکز مشاوره همکده، اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره مراجعه نمایید. شما می توانید از خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی استفاده ببرید.

احساس جذاب بودن با داشتن اعتماد به نفس

دانشمندان از بسیاری از افراد می پرسند که آیا می توانند در زندگی خودشان روزی را بیاد آورند که در آن اعتماد به نفس بیشتری دارند. افراد به طور طولانی درباره دوران کودکی شگفت انگیز و موفقیت برجسته علمی خود صحبت می کنند. آن ها همیشه احساس صلاحیت و توانایی مقابله با هر موقعیتی در کار را داشته اند. اما بعد یک اتفاق خاص رخ داد که آن ها  را تحریک کرده است.

هنگامی که یک باور محدود کننده فعال شد ، چشم انداز شما تغییر می کند. همه چیز را از طریق فیلتر جدید می بینید. شما روزانه به دنبال اعتبار سنجی می گردید که به اندازه کافی هوشمند نیستید. و مطمئناً شما همیشه چیزی را در ذهن خود قبول می کنید که این عقیده را تأیید کند. به عنوان مثال ، شخصی در جلسه ای نظر دیگری نسبت به نظر شما ارائه می دهد. به جای تأیید اظهار نظر یا گفتگو در مورد آن ، سکوت می کنید ، یا بلافاصله دفاع می کنید و شروع به ضرب و شتم می کنید. ‘چرا به آن فکر نکردم؟ واضح است که من به اندازه کافی هوشمند نیستم! ‘چرا افراد با اعتماد به نفس خوشبخت تر هستند؟

نکته قابل توجه

خبر خوب این است که ما می توانیم مغز خود را با تمرکز و قصد خوب، بهبود بخشیم. و اگرچه ترس و اعتقادات محدود کننده ما کاملاً از بین نخواهد رفت ، اما با گذشت زمان قدرت خود را بر افکار و اعمال روزمره ما از دست می دهند. تمرین ذهن آگاهی و مراقبه از ایجاد مسیر های عصبی جدید پشتیبانی می کند و به طور مداوم خواندن مانتراهای مثبت از مثبت اندیشی و گفتگو با خود پشتیبانی می کند.

مزیت های اعتماد به نفس بالا در افراد

استرس مثبت

ورزشکاران ، نوازندگان و بازیگران اهمیت اعتماد به نفس بالا را تایید می کنند. وقتی اعتماد به نفس دارید ، بالقوه بالقوه عمل می کنید و می خواهید بهترین عملکرد را داشته باشید. به همین دلیل است که می توان با داشتن استرس مثبت در مسیر موفقیت پیش روی کرد.

تاثیر گذاری بر دیگران

افراد با اعتماد به نفس اغلب با آسودگی بیشتری بر دیگران تأثیر می گذارند. این به هنگام فروش ایده یا محصول یا مذاکره در محل کار یا خانه کمک می کند.

چرا افراد با اعتماد به نفس خوشبخت تر هستند؟- داشتن رهبری و حضور اجرایی

اعتماد به نفس سهم بزرگی در رهبری و حضور اجرایی دارد. شما با نحوه تفکر ، عمل (از جمله نحوه زبان بدن و مدیریت آن) و استفاده از صدای گیرای خود چنین حضوری را ایجاد می کنید.

نگرش مثبت

وقتی نسبت به خود احساس اطمینان می کنید ، اعتقاد دارید که در دنیا جایگاه مهم و معناداری دارید و به شما نگرش مثبتی می بخشد. احساس ارزشمند بودن دارید. وقتی اعتماد به نفس دارید ، می دانید که در چه چیزی عالی هستید و ارزش دارید. می خواهید در زندگی خود همیشه رو به اوج باشید و دنبال ارتقا هستید؟ هرچه اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید ، احتمال ارتقا بیشتری در زندگی نیز وجود دارد.

چرا افراد با اعتماد به نفس خوشبخت تر هستند؟ – کاهش افکار منفی

اعتماد به نفس بیشتر به شما امکان می دهد تا از شرایط سخت روانی و افکار منفی در مورد خود رهایی یابید.

چرا افراد با اعتماد به نفس خوشبخت تر هستند؟ – عدم ترس و اضطراب

عدم ترس و اضطراب بیشتری را تجربه می کنید. اعتماد به نفس بیشتر شما را ترغیب می کند که ریسک های هوشمندانه را بپذیرید و توانایی حرکت در خارج از منطقه راحتی خود را داشته باشید.

داشتن آزادی بیشتر از اضطراب اجتماعی

احساس راحتی در خودمان باعث می شود نگرانی دیگران در مورد ما بسیار کاهش پیدا کند. این مورد تاثیر بسیار خوبی برای موفقیت ما در رسیدن به اهداف زندگی دارد.

چرا افراد با اعتماد به نفس خوشبخت تر هستند؟ – کسب انرژی و انگیزه برای اقدام

اعتماد به نفس به شما انرژی مثبت می دهد تا بتوانید برای رسیدن به اهداف و رویا های شخصی و شغلی خود اقدام کنید. هرچه انگیزه و انرژی بالاتری داشته باشید ، احتمال اقدام فوری در شما بیشتر است.

چرا افراد با اعتماد به نفس خوشبخت تر هستند؟- شادتر بودن

افراد با اعتماد به نفس بیشتر از افرادی که فاقد اعتماد به نفس هستند شاد و راضی تر از زندگی خود هستند. نکته اصلی: افراد با اعتماد به نفس به طور کلی موفقیت بیشتری دارند.

هر یک از مزیت های گفته شده در بالا به شما کمک می کند تا سریعتر و راحت تر به اهداف خود برسید ، این بدان معنی است که در زندگی از موفقیت بیشتری برخوردار هستید. برعکس ، عدم اعتماد به نفس به معنای ترس ، اضطراب و استرس بیشتر است ، که معمولاً در نتیجه موفقیت کمتری ایجاد می شود.

اعتماد به نفس و خوشبختی

وقتی از افراد در مورد مهم ترین نتایج داشتن اعتماد به نفس سوال پرسیده می شود،احتمالاً بسیاری از آن ها “موفقیت” ، “احترام دیگران” و “قدردانی” را بیان می کنند. از طرف دیگر ، خوشبختی احساسی است که تمایل داریم آن را با رضایت از زندگی و رفاه ، احساس سلامتی و داشتن دوستان خوب ، روابط و مشاغل مناسب همراه کنیم. ما بندرت اعتماد به نفس و خوشبختی را به هم پیوند می دهیم. در حقیقت ، به نظر نمی رسد تبلیغات زیادی در مورد اتحاد نزدیک آن ها باشد. هیچ توصیه ای برای کمک به خود در راستای “برای همیشه شاد بودن ، اعتماد به نفس بیشتر” وجود ندارد.

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ روی ۲۰۰ دانشجو انجام شده است، رابطه مثبتی بین عزت نفس و خوشبختی پیدا کرده است – یعنی افزایش اولی منجر به افزایش خوشبختی دانش آموز می شود. یکی دیگر از تحقیقات اخیر در مقیاس کوچک از ایرلند همچنین نشان می دهد که ارزیابی شخصی مطلوب برای خوشبختی و رضایت از زندگی مثبت است.

افراد با عزت نفس پایین

اعتقاد بر این است که افراد با عزت کم نسبت به انتقاد حساس ترند ، از نظر عاطفی ناپایدارتر هستند ، در برابر شکست واکنش منفی نشان می دهند و از دوز های بالای اضطراب اجتماعی و خودآگاهی جلوگیری می کنند . یعنی اعتماد به نفس پایین با ناراحتی بیشتر ارتباط دارد. عزت نفس بالا (در مقابل پایین بودن) به ما کمک می کند تا برخی از “پریشانی عاطفی” را که ناشی از تجربه رویدادهای منفی ، پریشانی و طرد شدن است ، تحمل کنیم.

شرایط افراد با اعتماد به نفس بالا و پایین

دانشمندی به نام جاناتان براون که یک روانشناس مشهور اجتماعی است در تحقیقات خود‌ گفته است: افراد با اعتماد به نفس شکست ها را به عنوان عقب نشینی های موقتی و فرصت ها می دانند. آن ها همچنین خود را به عنوان ناامیدی قضاوت نمی کنند  یعنی سطح ارزش شخصی آن ها پس از فروپاشی بدون تغییر است.

 افراد با اعتماد به نفس به دنبال روابط هستند. عزت کم اغلب با انزجار اجتماعی ، کمرویی ، تمایل به “تنها ماندن” و عدم تمایل به ملاقات با افراد جدید همراه است. در مقابل ، افراد با اعتماد به نفس بیشتر معاشرت می کنند و به دنبال گسترش شبکه دوستان و آشنایان خود هستند. آن ها همانطور که به خود و ارزشی که برای جهانیان دارند اعتقاد دارند ، اهمیت شبکه سازی و ایجاد شرایط دوستی را نیز به عنوان راهی برای قدردانی ، پشتیبانی و شناخت به رسمیت می شناسند.

روابط نزدیک ما پیش بینی کننده اصلی خوشبختی در زندگی است. بنابراین ، یک بار دیگر ، مطالعات نشان می دهند که افراد مطمئن به نفس خوشحال تر هستند ، زیرا آنها به دنبال ایجاد روابط پایدار و مراقبتی هستند.

 افراد با اعتماد به نفس به دنبال اعتبار سنجی های خارجی نیستند افراد با اعتماد به نفس معمولاً در مقایسه با عزت نفس پایین به دنبال تأیید اعتبار خارجی نیستند. آنها مجبور نیستند زیرا دقیقاً می دانند که ارزش آنها چقدر است.

مقایسه اجتماعی

همانطور که همه ما تشخیص می دهیم ، مقایسه با دیگران غالباً دلیل اصلی ناراحتی ، اضطراب و نارضایتی از زندگی است. نگاه “من بیشتر از دیگران می خواهم” یک چارچوب ذهنی بسیار خطرناک است ، که ما را در یک اندازه گیری دائمی علیه دیگران قرار می دهد. هیچ چیز به اندازه کافی خوب نیست و ما اغلب احساس می کنیم به اندازه کافی خوب نیستیم.

با این حال ، نظریه مقایسه اجتماعی به ما می گوید که افراد با اعتماد به نفس ممکن است در مقایسه با افراد بهتر نیز در گزینه های مختلف شرکت کنند. اما به جای اینکه بخواهیم به خود و دیگران اثبات کنیم که ارزش آن را داریم ، انگیزه ای برای پیشرفت دارد.

در اخر همیشه بدانید که افراد با اعتماد به نفس از نظر عاطفی ثبات بیشتری دارند ، دیدگاه سازنده تری دارند و از خود پذیرش و احترام بیشتری نشان می دهند.

منابع
lifehack.orgtcnorth.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا