وقتی بچه ها والدین را عصبانی می کنند باید چه کار کنیم

در روان شناسی عصبانیت تعاریف زیادی دارد. عصبانیت برای همه ما ممکن است به وجود بیاید. در دنیایی که زندگی می کنیم هر لحظه ممکن است به علت شرایط مختلف دچار عصبانیت شویم. عصبانیت انواع مختلفی دارد. بخشی از عصبانیت به علت محل کار شما هم می تواند باشد. گاهی اوقات اما بچه ها والدین را عصبانی می کنند. گاهی اوقات ممکن است دیده باشید که کودکان بیشتر این کار را انجام می دهند. در ادامه می خواهیم ببینیم که بعد از این عصبانیت چه کار باید کرد؟ هر فردی در طول زندگی خود ممکن است انواعی از عصبانیت را تجربه کند. وقتی بچه ها والدین را عصبانی می کنند باید چه کار کنیم؟

عصبانیت ها می تواند به علت های مختلفی باشد. یک فرد ممکن است در هنگام رانندگی عصبانیت زیادی داشته باشد. این عصبانیت از طریق راه های مختلف می تواند حل شود. برای این امر هر روان شناسی از طریق راه های مختلفی این کار را انجام می دهد. برای مثال ممکن است یک روان شناس برای یک فرد راه های مختلفی مثل تمرین با خود یا استفاده از وسایل مخصوص برای کاهش عصبانیت استفاده کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با وقتی بچه ها والدین را عصبانی می کنند باید چه کار کنیم صحبت کنیم.

بچه دار شدن چیزی است که می تواند بزرگترین لذت زندگی شما باشد.

وقتی بچه ها والدین را عصبانی می کنند باید چه کار کنیم | مرکز مشاوره همکده

بچه دار شدن چیزی است که می تواند بزرگترین لذت زندگی شما باشد. همچنین ممکن است بسیار دشوار باشد و گاهی اوقات صبر و تحمل شما را امتحان می کند. وقتی به عنوان پدر و مادر دوران سختی را سپری می کنید، مدیریت احساسات خود دشوار است. این امر به ویژه هنگامی صادق است که فرزندان شما مشغول انجام کارهایی برای عصبانی شدن شما هستند. دانستن این که هنگام خشم والدین فرزندان چه کاری باید انجام دهند لزوما آسان نخواهد بود. اگر فرزندانتان رفتاری ضعیف دارند یا به نوعی عصبانی می شوند، پس باید بتوانید رفتار آن ها را اصلاح کنید بدون اینکه بگذارید عصبانیت شما را بهتر کند. بسته به اینکه شما چقدر گیج هستید، ممکن است این کار به نظر یک کار حرام باشد. صرف نظر از این، شما باید سعی کنید احساسات خود را تحت کنترل داشته باشید تا بتوانید پدر و مادری موثر باشید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

به نکات زیر نگاهی بیندازید تا بهتر بفهمید چه موقع فرزندانتان شما را عصبانی می کنند. این نکات باید به شما کمک کند از تبدیل شدن به یک پدر بیش از حد عصبانی یا مادر عصبانی جلوگیری کنید. تمام تلاش خود را برای پیروی از توصیه ها انجام دهید و باید بتوانید نتایج مثبتی را ببینید. وقتی می خواهید همه چیز را تحت کنترل درآورید، این تکنیک ها می توانند معجزه کنند.

تنظیم محدودیت ها را بیاموزید

باید حد مشخصی داشته باشید که چقدر عصبانی می شوید و به عنوان مجازات چه کاری انجام می دهید. شما می خواهید متعهد شوید که به هر دلیلی هرگز به کودک خود آسیب جسمی ندهید. اگر آنقدر عصبانی هستید که تصمیم می گیرید صدمه به کودک وارد کنید عمل صحیحی است، در این صورت کارها را اشتباه انجام می دهید. شما اجازه می دهید عصبانیت شما را تحت تأثیر قرار دهد و احتمالاً باعث آسیب شدید روحی و روانی به فرزندتان می شوید.

هرگز مجازات ها را از یک نقطه خاص عبور بیشتر نکنید.

هرگز مجازاتها را از یک نقطه خاص عبور بیشتر نکنید. همچنین باید هنگام برخورد با فرزندتان محدودیتی در نحوه برخورد با کودک تعیین کنید. اگر کودک شما را عصبانی می کند، ممکن است لازم باشد او را به اتاق خود بفرستید و بعداً با اوضاع کنار بیایید. اگر فرزند شما ببیند چقدر شما را محاصره می کند، تأیید مراقبت موثر نخواهد بود. از دست دادن خونسردی هرگز مفید نخواهد بود و احتمالاً فقط به ایجاد یک فضای خانوادگی عصبانی منجر خواهد شد. پس باید بدانیم وقتی بچه ها والدین را عصبانی می کنند باید چه کار کنیم؟

از تهدیدهای مختلف به دلیل عصبانیت خودداری کنید

وقتی بچه ها والدین را عصبانی می کنند باید چه کار کنیم | مرکز مشاوره همکده

همچنین در حالی که با عصبانیت با کودک خود در تعامل هستید، باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تهدیدهای مختلف انجام دهید. تمام این کارها افزایش خصومت در خانه است. به جای این که به فرزند خود درس بخوانید یا شرایط را حل کنید، فقط اجازه می دهید عصبانیت حال شما را بهتر کند. اگر تهدیدهایی می کنید که قصد انجام آن ها را ندارید، این امر به اقتدار والدین شما نیز آسیب می زند. سعی کنید وقتی فرزندتان شما را عصبانی می کند به طور منطقی به چیزها فکر کنید. والدین عصبانی به اندازه پدرانی که خونسرد نگه می دارند مثر نخواهند بود. ممکن است در گرماگرم لحظه ای نخواهید مجازات کنید. اغلب بهتر است صبر کنید تا زمانی که وقتتان را می گیرد تا خنک شوید.

پس از آرام شدن فرزند خود را راهنمایی کنید

هنگامی که وقت آرام شدن را داشتید، می توانید فرزند خود را در این زمینه راهنمایی کنید چرا که فکر خوبی است. اگر کودک شما با شلاق زدن و تلاش برای عصبانیت کردن شما ، پس فرستادن او به اتاق خود هوشمندانه است. این به شما فرصتی می دهد تا نفس عمیق بکشید و به طور عینی به مسائل نگاه کنید. این کار شما را از آسیب دیدن جسمی به فرزندتان بازمی دارد و همچنین مانع از بیان چیزهایی می شود که بعداً ممکن است پشیمان شوید. شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که آرام و مسوول شرایط هستید. عصبانیت باعث می شود افراد غیر منطقی عمل کنند و شما باید در این شرایط بزرگسال باشید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

به کودک خود نشان دهید که بالاتر از عصبانیت عمل می کنید و به او بیاموزید که چه اشتباهی کرده است. کودک از این تجربه بیشتر بهره مند می شود و شما در مورد نتیجه احساس بهتری خواهید داشت.

تکنیک های کنترل خشم

اگر در رفع خشم خود به سختی مشکل دارید، استفاده از برخی تکنیک های کنترل خشم بسیار توصیه می شود. به عنوان مثال، نفس عمیق کشیدن و شمردن تا ده نفری می تواند کنار آمدن با خشم درون شما را آسان کند. مدتی را خودتان در یک اتاق بگذرانید و سعی کنید آرام باشید. شما باید بتوانید خونسردی خود را بازیابید تا بتوانید به درستی با شرایط کنار بیایید. در این حالت می توان فهمید وقتی بچه ها والدین را عصبانی می کنند باید چه کار کنیم؟

سعی کنید آرام باشید و از صدای مناسب هنگام عصبانیت استفاده کنید

روشی که با کودک خود صحبت می کنید نیز مهم است. شما قرار است مثالی باشید که فرزندتان از آن پیروی می کند. چه کودک خردسال داشته باشید و چه نوجوان ، نمی خواهید اجازه دهید کودک یا بچه هایتان ببینند که شما عملکرد بدی دارید. برخی از افراد هنگام عصبانیت تمایل به استفاده از کلمات بد دارند و ممکن است در صورت فشار بیش از حد از دسته پرواز کنند. این به بچه های شما نشان می دهد که روش غلطی برای انجام کارها دارند و شما می خواهید به هر قیمتی از این کار جلوگیری کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

وقتی بچه ها والدین را عصبانی می کنند باید چه کار کنیم | مرکز مشاوره همکده

به کلماتی که استفاده می کنید و نحوه بیان این کلمات فکر کنید. تربیت کودک به معنای آموزش درست و غلط به او است. اجازه ندهید که اعمال منفی آنها باعث واکنش منفی شما شود. با آرامش به  فرزندتان بگویید که  چه اشتباهی کرده است.  به آن ها بگویید که از رفتار آن ها ناامید شده اید و انتظار بهتری از آن ها دارید.

این امر تأثیر بهتری در شکل گیری آن ها خواهد داشت.

این امر تأثیر بهتری در شکل گیری آن ها خواهد داشت. بازی با کلاس و وقار در زندگی مهم است. در دنیای واقعی، نمی توانید با فریاد زدن روی دیگران و اظهارات التهابی به سادگی مشکلات را حل کنید. شما باید در مورد مشکلات صحبت کنید ، و باید یاد بگیرید که در مورد اشتباهاتی که در زندگی مرتکب می شوید پاسخگو هستید. این یک لحظه قابل آموزش است و شما باید از زاویه درست به آن نزدیک شوید.

جنبه دیدگاهی کودک خود را در نظر بگیرید

همچنین مهم است که دیدگاه فرزندتان را در نظر بگیرید. گاهی اوقات فرزندان شما به دلایلی غیر از رفتار ناخوشایند شما را عصبانی می کنند. نوجوانان ممکن است به دلیل گذراندن مشکلات عاطفی عادی والدین خود را نادیده بگیرند. کودکان ممکن است بدلیل داشتن یک روز بد در مدرسه بدخلقی کنند. گاهی لازم است به جای اینکه فقط از بچه ها عصبانی شوید، به آن ها عشق نشان دهید. سعی کنید به احساس آن ها فکر کنید. همچنین اگر اخیراً کار اشتباهی انجام داده اید یا به اندازه کافی حمایت نکرده اید ، باید در نظر بگیرید. به همان اندازه مهم است که فرزندان خود را مسئول بدانید. برقراری ارتباط مهم است و شما باید مایل باشید به حرفهای کودکان گوش دهید، حتی اگر آن ها کاری کرده اند که شما را عصبانی کنند یا احساسات شما را آزار دهند.

نکته در این زمینه که وقتی بچه ها والدین را عصبانی می کنند باید چه کار کنیم؟

وقتی بچه ها والدین را عصبانی می کنند باید چه کار کنیم | مرکز مشاوره همکده

اگر فرزندان عصبانی دارید، احتمالاً دلیل این امر وجود دارد. بچه ها در زندگی مبارزات زیادی را پشت سر می گذارند و همه چیز همیشه آسان نیست. فقط کافی است این ایده را داشته باشید که ممکن است لازم باشد گاهی به آن ها گوش دهید.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا