ترک الکل چند روز طول میکشد

سندروم علائم ترک الکل که با نام AWS نیز شناخته می شود. زمانی اتفاق می افتد که فرد بعد از زمانی طولانی از مصرف، الکل را کنار بگذارد. علائم ترک الکل می توانند از علائم خفیف تا مواردی جدی متغیر باشند. از آنجایی که الکل در بسیاری از کشورها قانونی بوده و ماده ای پذیرفته شده در بسیاری از اجتماع هاست. اغلب فرایند ترک زیاد مورد توجه قرار نمی گیرد. در این مقاله ما به برخی سوالات که مکررا در مورد ترک الکل پرسیده می شوند پاسخ داده ایم. ترک الکل چه مدت زمان طول می کشد؟

علائم ترک الکل چه هستند؟

وقتی فرد به سطحی از وابستگی به الکل رسیده باشد یک وضعیت فیزیکی که در آن بدن و مغز برای داشتن حسی خوب و عملکرد عادی به الکل نیاز دارند. حالا زمانی بدن علائم ترک الکل را تجربه خواهد کرد که دیگر الکلی در سیستم بدن وجود ندارد. علائم ترک اغلب در طول سم زدایی بدن اتفاق می افتند، یک فرایند طبیعی در بدن که سموم را از سیستم بدن شما خارج می سازد.

علائم ترک تجربه ای هستند که هم از نظر فیزیکی و هم روانی آرامش شما را برهم خواهند زد.

بسیاری از کسانی که الکل زیاد مصرف دارند به علت عوارض منفی ترک به سمت مصرف دوباره روی می آورند. علت علائم این است که مصرف مکرر و زیاد الکل در نهایت با عملکرد عادی مغز تداخل ایجاد کرده، انتقال دهنده های عصبی که پیام ها را به سیستم عصبی مرکزی می رسانند از بین برده است. انتقال دهنده ی عصبی اصلی که مرتبط با احساس آرامش در بدن می باشد گاما امینوبوتیریک اسید یا GABA نام دارد. GABA همچنین به تولید اندروفین در مغز کمک کی کند، که باعث احساس سلامت خواهد شد. مصرف زیاد الکل باعث عدم تعادل در این ماده می گردد و نتیجه تاثیرات منفی فیزیکی و روانی در زمان ترک است.

اعتیاد به الکل همچنین روی دوپامین اثرگذار است، یک انتقال دهنده ی عصبی که مرتبط با سیستم احساسات شاد در بدن است. این انتقال دهنده به تنظیم انرژی، هیجان و لذت کمک می کند. همچنین دوپامین در حس توجه، قدرت تمرکز، تعادل وضعیت روحی و قدرت ادراک در بدن تاثیرگذار می باشد. الکل وقتی وارد بدن شد باعث آزادسازی دوپامین می شود. وقتی بدن شروع به ساخت آستانه ی تحمل بالاتری با مصرف الکل کرد، مغز برای انتقال دهنده های عصبی که باعث حس خوب می شوند بیشتر به الکل وابسته خواهد شد. وقتی فردی که برای زمانی طولانی به مقدار زیاد الکل مصرف کرده است ناگهان ان را کنار می گذارد تولید دوپامین نیز آسیب خواهد دید و نتیجه علائم فیزیکی و روانی ناشی از ترک خواهد بود.

ترک الکل چند روز طول میکشد و چه علائمی دارد؟

سم زدایی بدن از الکل حدود 7 تا 10 روز زمان می برد، اما علائم ترک برای هر فرد متفاوت خواهند بود. برای برخی این فرایندها تا چند روز ادامه دارد و برای برخی دیگر ممکن است ماه ها ماندگار باشد.

علائم ترک زمانی شروع می شوند که فرد معتاد به الکل نوشیدن آن را کنار گذاشته است. زمانی که کبد اتانول را متابولیز کرده و ان را در بدن فرد می فرستد، علائم حالا شروع می شوند. اغلب برنامه های سم زدایی از الکل چیزی بین چند روز تا یک هفته ادامه دارند، در حالی که علائم ترک چیزی حدود هفت روز بعد از برنامه یا حتی برای زمان بیشتر ماندگار خواهند بود. با این وجود تمایل به مصرف الکل، مشکلات خواب و دیگر عوارض جانبی خفیف اغلب تا مدتی بعد از سم زدایی دیده می شوند.

AWS علائم متغیری را تولید خواهد کرد که اغلب هریک مدت زمان خاصی دارند. این علائم چیزی حدود 6 تا 24 ساعت بعد از آخرین نوشیدنی شروع شده و شدت ان ها می تواند متغیر باشد. شدت علائم رتک اغلب در سه دسته تقسیم بندی می شوند.

  • مرحله یک: علائم خفیف
ترک الکل چه مدت زمان طول می کشد

علائم خفیف چیزی حدود 6 تا 8 ساعت بعد از مصرف الکل دیده می شوندو این علائم اغلب همراه با ناراحتی های فیزیکی خفیف و تغییرات در رفتار و وضعیت خلقی هستند. بسیاری از اوقات اطرافیان ممکن است به این علائم بی توجه باشند زیرا شبیه به علائم مستی هستند. برای فردی که مدتی طولانی الکل زیادی مصرف می کرده است نباید علائم نادیده گرفته شوند. اولین عبائم ترک عبارتند از:

  • لرز
  • سردرد
  • استفراغ
  • خستگی
  • اضطراب
  • افسردگی
  • بی خوابی
  • حالت تهوع
  • تغییرات خلقی
  • از دست دادن اشتها
  • مشکل در فکر کردن
  • ترک الکل چه مدت زمان طول می کشد؟ مرحله ی دو: علائم متوسط

علائم متوسط اغلب بین 12 تا 4 ساعت بعد از آخرین مصرف نمودار خواهند شد. این علائم شدیدتر بوده و اغلب با علائم حیاتی غیرعادی همراه هستند. این علائم را باید یک فرد متخصص دقیق تحت نظر داشته باشد. علائم مرحله ی دو عبارتند از:

  • تب
  • گیجی
  • تعریق
  • بی قراری
  • فشار خون بالا
  • مشکلات تنفسی
  • ضربان قلب نامنظم
  • مرحله ی سه: علائم شدید
ترک الکل چه مدت زمان طول می کشد

علائم شدید اغلب 48 تا 72 ساعت در طول فرایند سم زدایی اشکار خواهند شد. این ها شامل تشنج و یا وضعیتی به نام هذیان خمری (حالتی از آشفتگی روانی که با ترک الکل دیده می شود،delirium tremens) می شوند. هردو این ها می توانند کشنده باشند. تخمین زده شده است سه تا پنج درصد از کسانی که علائم ترک را تجربه می کنند هذیان خمری داشته باشند. به همین دلیل در زمان ترک باید حتما تحت نظر یک پزشک متخصص باشید. علائم مرحله ی سه عبارتند از:

  • تب
  • تشنج
  • گیجی
  • هذیان
  • پرخاشگری

این تنها یک دوره ی سخت است و باید دقت داشته باشید علائم ترک در هر فرد می توانند متغیر باشند. در هر حال نباید برای تشخیص علائم خود تلاش زیادی داشته باشید. ترک الکل چه مدت زمان طول می کشد؟

علائم وضعیت هذیان خمری در طول ترک الکل

برخی افراد معتاد به الکل در طول ترک ممکن است علائم خطرناک متفاوتی را به نام هذیان خمری تجربه کنند. هذیان خمری یک وضعیت اورژانسی خطرناک است که اغلب برای کسانی که ماه ها سا حتی سال هاست روزانه الکل زیاد مصرف می کنند اتفاق می افتد. تحقیقات نشان داده اند 5 درصد از دو میلیون فرد آمریکایی که به دنبال درمان اعتیاد الکل می روند هرساله هذیان خمری را تجربه می کنند. در آمریکا میزان مرگ و میر برای هذیان خمری هر سال چیزی بین 3 تا 15 درصد است.

چه چیزی باعث هذیان خمری می شود؟

دانشمندان هنوز در حال ارزیابی علائم این هذیان هستند. با وجودی که برخی علائم به کمبود ویتامین ها اشاره کرده اند اغلب تحقیقات نشان داده اند مغز در طول ترک الکل از خود گلوتامات آزاد می سازد تا آزادسازی گام آمینوبوتیریک اسید در مغز را جبران سازد. گلوتامات نوعی از نورون تحریکی است که یم تواند بیش فعالی ارادی و دیگر علائم هذیان خمری را توضیح دهد.

مشکلات کشنده ی ناشی از هذیان خمری عبارتند از مسدود شدن مسیر تنفسی، بی نظمی در دستگاه قلبی عروقی، و آسپیراسیون ریوی (نوعی عفونت ریه) که زمانی اتفاق می افتد که فرد در نتیجه ی عفونت مواد سمی را داخل ریه های خود می کند.

تشخیص هذیان خمری می تواند دشوار باشد، زیرا برخی علائم مشابه با علائم شدید ترک هستند. با این وجود علائم ترک به ندرت کشنده هستند اما هذیان خمری می تواند در بسیاری از موارد خطرناک باشد. اگر تحت نظر یک فرد متخصص و در مرکزی خوب تحت درمان باشید شانس بیشتری برای ترک ایمن الکل خواهید داشت. هذیان خمری اغلب نیاز به داروهای پیشرفته دارد و در موارد حاد حتی نیاز است در بخش مراقبت های ویژه ی بیمارستان بمانید. می خواهیم بدانیم که ترک الکل چه مدت زمان طول می کشد؟

آیا ممکن است علائم ترک الکل باعث مرگ شما شوند؟

علائم ترک الکل و سم زدایی آن می توانند در برخی موارد بسیار کشنده باشند بنابراین بسیار مهم است سم زدایی الکل در یک مرکز درمانی مجهز انجام شود. سم زدایی می تواند بدن را کم آب کند زیرا از چیزهای زیادی از همه بیشتر استفراغ، اسهال و تعریق برای خارج شدن برای سموم و الکل از بدن استفاده می شود. الکل خود نیز دارای مواد کم اب کننده است. ترکیب مواد کم اب کننده ی موجود در الکل با کم آبی ناشی از ترک می تواند به سادگی باعث تشنج شده و حتی در برخی موارد کشنده خواهد بود.

اگر تصمیم دارید مصرف را ترک کنید یا هرگونه از علائم ترک را بعد از استفاده ی الکل حس می کنید باید با فرد متخصص در تماس باشید زیرا علائم ترک در صورت عدم درمان مناسب می توانند کشنده باشند.

ترک الکل چند روز طول میکشد

ترک الکل چه مدت زمان طول می کشد؟ فرایند سم زدایی الکل

سم زدایی فرایند طبیعی بدن برای خارج کردن سموم است. هر زمان که الکل استفاده می کنید بدن به شکل طبیعی شروع به سم زدایی خواهد کرد، از کبد برای متابولیزه کردن اتانول استفاده کرده و ان را از سیستم بدن خارج می سازد. کسانی که مرتبا الکل استفاده می کنند هیچوقت کاملا از الکل سم زدایی نمی شوند زیرا همیشه الکل بیشتری به سیستم بدن خود می افزایند. وقتی فرد معتاد به الکل تصمیم به پاک بودن می گیرد اولین چیزی که باید انجام دهد ترک الکل و اجازه دادن به بدن برای پاک شدن است.

دو راه برای سم زدایی بدن وجود دارد: بسیاری از افراد خود به سراغ سم زدایی بدن در خانه می روند اما این کار می تواند خطرناک باشد و این احتمال وجود دارد که علائم ترک شدیدتر شوند. در زمان مواجه شدن با علائم ترک فردی که در حال سم زدایی است ممکن است در خطر مسمومیت الکلی قرار گیرد.

سم زدایی حرفه ای ایمن ترین گزینه در زمان ترک الکل است. در این حالت بیمار مرتبا تحت نظارت است تا اطمینان یابند ناراحتی های او در زمان ترک مدیریت می شوندف علائم حیاتی او در سطح عادی هستند و هیچ یک از علائم تهدید کننده را تجربه نمی کند.

آیا باید به دنبال درمان های حرفه ای رفت؟

ترک الکل چه مدت زمان طول می کشد

علائم ترک الکل یک شرایط جدی هستند که ممکن است به سرعت به حدی برسند که زندگی فرد را تهدید نمایند. هیچ کس علائم ترک را مشابه با فرد دیگر تجربه نخواهد کرد. به همین علت مراقبت های فوری و طولانی مدت برای کسانی که در حال سم زدایی هستند لازم می باشد. متخصصان پزشکی برای مراقبت و درمان صحیح علائم اموزش دیده اند.

چه فاکتورهایی روی علائم ترک الکل اثر دارند؟

هرچه فرد بیشتر به الکل وابسته باشد به احتمال بیشتری علائم ترک را تجربه خواهد کرد. متخصصان پزشکی می توانند پیشرفت بیمار را در طول مراحل ترک تحت نظر داشته باشند. همچنین اطلاعات پیشرفته تری در مورد موارد موثر روی علائم ترک دارند. برخی از فاکتورهایی که می توانند روی علائم ترک الکل اثر داشته باشند عبارتند از:

  • دفعات استفاده

کسانی که مرتب الکل مصرف نمی کنند احتمالا علائم ترک را تجربه نخواهند کرد. کسانی که روزانه یا چندین بار در روز الکل مصرف می کنند به احتمال بیشتری علائم ترک را تجربه می کنند. باید در مورد دفعات مصرف خود با پزشکی که وضعیت ترک شما را تحت نظر دارد صحبت کنید.

  • ترک الکل چه مدت زمان طول می کشد؟ سابقه ی سلامت

وقتی پزشکان علائم ترک الکل را درمان می کنند باید سابقه ی پزشکی کامل بیمار را بدانند. این سابقه شامل اختلالات روانی (مانند اضطراب و افسردگی) و دیگر مشکلات پزشکی (مانند فشار خون بالا) می شود. پزشکان سابقه ی خانوادکی شما را نیز در نظر می گیرند. باید این اطلاعات را در اختیار پزشک قرار دهید.

  • استفاده از مواد دیگر

چقدر طول میکشد تا الکل از بدن خارج شود؟

برای ترک الکل راه های مختلفی وجود دارد که به آن اشاره کردیم. تغییر سیستم بدن شما پس از ترک الکل به متغیرهای زیادی بستگی دارد که در این‌جا به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. برای یک فرد الکلی که در حال انجام سم زدایی است، این می تواند یک سوال مهم باشد، به خصوص اگر می خواهید بفهمید علائم ترک الکل (quitting alcohol) چه زمانی ممکن است شروع شود.
میزان طول مسمومیت شما به غلظت الکل خون شما (BAC) بستگی دارد، که نسبت الکل به محتوای آب در خون شما است. BAC 0.08 یا 0.08 گرم در هر دسی لیتر خون باعث یک نوع سرخوشی عادی می شود. در حالی که دو نفر می توانند همان BAC را داشته باشند، مدت زمانی که طول می کشد تا اثرات از بین برود و این بستگی به سرعت متابولیسم بدن آن‌ها و اتانول موجود در الکل دارد.

خماری الکل چند روز طول می کشد؟

علائم خماری الکل زمانی به اوج خود می رسد که غلظت الکل خون در بدن به حدود صفر برسد. علائم می تواند 24 ساعت یا بیشتر طول بکشد.
خماری می تواند هم دردناک و هم خطرناک باشد. در طول خماری، توجه، تصمیم گیری و هماهنگی ماهیچه ای فرد می تواند مختل شود. همچنین، توانایی انجام وظایف مهم مانند رانندگی، کار با ماشین آلات یا مراقبت از دیگران می تواند تأثیر منفی بگذارد.

خماری الکل چند روز طول میکشد

بعد از ترک الکل چه اتفاقی در بدن می افتد؟

این جدول زمانی تخمین وسیعی از این است که چه اتفاقی برای بدن بعد از ترک الکل در یک هفته خواهد افتاد. همه احتمالاً تغییرات جزئی در این مورد را تجربه خواهند کرد. چه اتفاقی بعد از ترک الکل در بدن می افتد ( What happens in the body after quitting alcohol ) :

  • 2 تا 12 ساعت شروع علائم ترک که ممکن است شامل لرزش دست، تعریق بیش از حد، بی قراری و اضطراب باشد.

  • 12 تا 24 ساعت علائم ترک ادامه می یابد. ولع مصرف الکل، کاهش انرژی و احساس کمبود یا افسردگی شایع هستند. خواب احتمالاً مختل می شود.

  • 12 تا 72 ساعت این دوره خطر برای شدیدترین علائم ترک مانند افزایش خطرناک ضربان قلب، افزایش فشار خون و تشنج است. برای اکثر مردم، این نقطه ای است که در آن علائم ترک شروع به فروکش کرده یا قابل کنترل تر می شود.

  • 3 تا 7 روز پس از ترک الکل علائم ترک، به طور کلی برای اکثر افراد متوقف می شود. در موارد معدودی، علائم بدتر می‌شوند و می‌توانند به هذیان اورژانسی پزشکی (DTs) تبدیل شوند که شامل سردرگمی، گیجی و تعریق زیاد است. به همین دلیل است که مصرف کنندگان زیاد الکل فقط با نظارت پزشکی باید نوشیدن الکل را قطع کنند.

  • بعد از یک هفته الگوهای خواب احتمالاً بهبود می یابد، اگرچه ممکن است برای برخی افراد تا یک ماه یا بیشتر طول بکشد.
منابع
originsrecovery.comtherecoveryvillage.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا