موثرترین درمان بی اشتهایی عصبی چیست؟

بی اشتهایی عصبی یکی از اختلالات مهم در روان شناسی است.موثرترین درمان بی اشتهایی عصبی باعث رفع این مشکل  می شود. اختلالاتی تواند زندگی افراد اد را آسیب زا کند. آسیب در زندگی افراد می تواند شامل اتفاقات مختلف باشد. اختلالاتی که درباره آن صحبت کردیم می تواند در طول زندگی آسیب زا باشد. در مقاله های قبل در ارتباط با این اختلالات و ویژگی افراد دارای این اختلالات صحبت کردیم. یکی از نکاتی که روان شناسان به آن اشاره دارند این است که هر فردی بتواند قبل از این که آیا علائم در او تشدید پیدا کنند خود را درمان کند. هر اختلالی می تواند به علت یک اتفاق ناگوار به وجود آمده باشد.

خیلی از افراد به عنوان مثال ممکن است بعد از یک تصادف رانندگی دیگر سوار ماشین نشوند یا این که از سوار شدن به ماشین ترس داشته باشند. به عنوان مثال دیگر افرادی هستند که در دوران نوجوانی دچار مشکلات خانوادگی شده اند ممکن است در آینده و حتی در زمان ازدواج هم این تصویری که در آن دوره در ذهنشان بوده است به همراه داشته باشند.

.

بهبودی از علائم روحی و جسمی در این افراد بسیار دشوار است.

برای کسانی که با اختلال خوردن رو به رو هستند، بهبودی از علائم روحی و جسمی بسیار دشوار است. با این حال، حتی برای افرادی که ماه ها یا سالها با اختلالات خوردن رو به رو هستند، درمان امکان پذیر است. در این راهنما، ما با دقت بیشتری بررسی خواهیم کرد که بی اشتهایی نوع اختلال خوردن چیست و موثرترین درمان بی اشتهایی عصبی برای بهبودی شما چیست.

آنورکسیا نرووسا چیست؟

موثرترین درمان بی اشتهایی عصبی چیست؟

بی اشتهایی عصبی نوعی اختلال در خوردن است که غالباً به دلیل وسواس در وزن و ترس از اضافه وزن ایجاد می شود، حتی اگر شخصی در حال حاضر به شدت کم وزن باشد. آنچه که بسیاری از مردم اغلب در مورد این اختلال سو تفاهم می کنند این است که انواع مختلفی از رفتارها در افراد مبتلا به بی اشتهایی وجود دارد. اولین چیزی که بیشتر اوقات به این اختلال نسبت داده می شود، محدود کردن غذا خوردن است که در آن کسی میزان کالری دریافتی خود در روز را بسیار کاهش می دهد.

نکته ای در ارتباط با موثرترین درمان بی اشتهایی عصبی

نوع دوم رفتار binging و پاکسازی است که هنگامی رخ می دهد که کسی مقادیر زیادی غذا را پرخوری کرده و با استفاده از ملین ها یا استفراغ سعی در خلاص شدن از آن داشته باشد.

علائم کسانی که بی اشتهایی دارند عبارتند از:

  • انجام رفتارهای شدید رژیم غذایی برای جلوگیری از افزایش وزن
  • ورزش مکرر و وسواسی، اغلب در تلاش برای کاهش بیشتر وزن
  • تصویری پیچیده و درک از بدن و وزن شخص
  • امتناع از گوش دادن به گرسنگی بدن

وسواس در تهیه غذا و عادات غذایی غیرمعمول

توجه به این نکته مهم است که مبتلایان به بی اشتهایی نیز ممکن است با اختلالات بهداشت روانی همزمان مانند اضطراب یا افسردگی دست و پنجه نرم کنند. مراقبت از این علائم و همچنین در صورت بروز علائم در کنار علائم فوق مهم است. با پیشروی فرد در روند بهبودی، این اختلالات باید با هم درمان شوند.

کم اشتهایی چگونه بر سلامتی شما تأثیر می گذارد

کمبود تغذیه ای که فرد در هنگام مقابله با بی اشتهایی تجربه می کند می تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت جسمی آن فرد داشته باشد. اگرچه سلامت روان نقش بسزایی دارد ، اما اختلالات خوردن اختلالی است که باید هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی درمان شود.

اگر دچار بی اشتهایی هستید به دنبال جست و جوی درمان باشید

اگر دچار بی اشتهایی هستید، بیشتر در مورد تأثیرگذاری آن که ممکن است محرکی برای جستجوی درمان باشد، بیشتر می آموزید. برخی از راه هایی که بی اشتهایی بر سلامتی تأثیر می گذارد می تواند مناطق زیر را تحت تأثیر قرار دهد. این موارد به عنوان موثرترین درمان بی اشتهایی عصبی شناخته می شود.

سیستم قلب و عروق

بی اشتهایی و رفتارهای پاکسازی می تواند قلب را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار دهد. وقتی بدن مواد مغذی کافی برای حفظ خود را دریافت نمی کند، شروع به شکستن بافت عضلانی می کند تا انرژی خود را بدست آورد. متأسفانه، قلب یکی از ماهیچه هایی است که می تواند تحت تأثیر این روند قرار گیرد. با گذشت زمان ، این می تواند باعث کاهش نبض و فشار خون فرد شود، که منجر به مشکلاتی مانند نارسایی قلب شود.

روش دوم در ارتباط با این زمینه

روش دیگری که بی اشتهایی روی سیستم قلبی عروقی تأثیر می گذارد، کمبود الکترولیت است. (این مسئله می تواند در هر دو کسانی که بیش از حد غذا می خورند و گرسنه هستند.) اتفاق بیفتد، که می تواند قلب شما را به طور نامنظم تپ کند. با گذشت زمان، این نیز ممکن است کشنده باشد.

دستگاه گوارش

موثرترین درمان بی اشتهایی عصبی چیست؟

مسلماً معده و دستگاه گوارش یکی از مناطق آسیب دیده در فرد مبتلا به بی اشتهایی است. دفع یا گرسنگی می تواند مسائلی مانند یبوست شدید، از دست دادن عضلات در مجاری روده، عفونت های باکتریایی، درد معده، حالت تهوع و انسداد روده ایجاد کند (که ممکن است پاره شود). با این حال، این تنها مکان هایی نیست که ممکن است پارگی رخ دهد. کسانی که دچار اختلال پرخوری هستند نیز ممکن است باعث پاره شدن معده در هنگام پرخوری شوند.

نکته ای در ارتباط با موثرترین درمان بی اشتهایی عصبی

اگر آن ها تمایل به استفراغ غذا داشته باشند، پارگی مری نیز به عنوان عفونت غدد بزاقی و پانکراتیت خطرناک است. به طور کلی، اگر سیستم بی اشتهایی چیزی باشد که بدن باید در طولانی مدت با آن کنار بیاید، سیستم گوارشی در معرض خطر قرار دارد.

مغز

یکی از دلایلی که کمک به فردی که دچار بی اشتهایی است دشوار است این است که مغز می تواند به دلیل کمبود غذا کاملاً تحت تأثیر قرار گیرد و همین امر تفکر واضح را دشوار می کند. در حالی که مغز به اندازه سایر اعضای بدن نیست، برای عملکرد صحیح به کالری نیاز دارد. اگر به اندازه کافی تأمین نشود، می تواند منجر به مشکلاتی مانند مشکل تمرکز و دقت، مشکل خواب، بی حسی دست، پا و اندام ها، تشنج و گرفتگی عضلات، سرگیجه و آپنه خواب شود.

سیستم غدد درون ریز

 هورمون ها هنگام مصرف غذا تولید می شوند. بدون غذا ، سیستم غدد درون ریز نیز در معرض خطر عملکرد صحیح نیست. گرچه ممکن است کسی فکر نکند که این می تواند یک مسئله جدی باشد، اما کاملاً برعکس است. مشکلات موجود در این سیستم می تواند شامل کاهش تستوسترون و استروژن (که می تواند منجر به عدم وجود دوره های قاعدگی برای خانم ها شود)، شکننده شدن استخوان و از دست دادن استخوان، کاهش متابولیسم (در نتیجه کاهش دمای بدن و هیپوترمی احتمالی) و خطر مقاومت در برابر بدن شود.

نکته ای در ارتباط با موثرترین درمان بی اشتهایی عصبی

انسولین، که می تواند بسیار مفید باشد در بدن از بین خواهد رفت.

 دیابت نوع 2 یکی از این خطرا است .

اثرات کامل بدن: برخی از اثرات بی اشتهایی وجود دارد که در هیچ سیستم وجود ندارد. بلکه این علائم می توانند کل بدن را تحت تأثیر قرار دهند. این علائم شامل خشکی پوست، شکنندگی مو و ناخن ها، رشد موهای لانگو برای حفظ گرما، نارسایی کلیه، کاهش برخی سلول های خونی، کم خونی، کاهش گلبول های سفید خون است.

بخاطر داشته باشید، این موارد فوق به منظور ایجاد احساس بد نیستند.

بخاطر داشته باشید، این موارد فوق به منظور ایجاد احساس بد نیستند. در حقیقت، داشتن اختلال در غذا خوردن موضوعی نیست که شما از آن احساس بدی داشته باشید. این ها به سادگی یادآوری هایی هستند که در صورت عدم درمان بی اشتهایی ممکن است اتفاق بیفتد و چرا کمک گرفتن در اسرع وقت مهم است. با این حال، این می تواند سخت ترین مرحله برای پیگیری افراد مبتلا به بی اشتهایی باشد. چگونه می توانید کمک بگیرید؟

موثرترین درمان بی اشتهایی عصبی: چگونه شروع کنیم

موثرترین درمان بی اشتهایی عصبی چیست؟

از آن جا که بی اشتهایی هم اثرات جسمی و هم ذهنی دارد. درمان اغلب بیشتر از آن است که برای یک اختلال سلامت روانی به تنهایی انجام شود. یک درمان بی اشتهایی عصبی موثر از سه بخش پشتیبانی تغذیه ای، مشاوره روانشناسی و اصلاح رفتار تشکیل خواهد شد. (که ممکن است شامل سایر درمان های درمانی مانند دارو یا بستری شدن در بیمارستان نیز باشد). مهم است که به یاد داشته باشید که درمانی که دریافت می کنید نیز به شدت اختلال شما و مدت زمانی که شما به آن مبتلا هستید بستگی خواهد داشت.

پشتیبانی تغذیه ای

افرادی که بی اشتهایی دارند، نمی توانند فقط با حمایت بهداشت روان رشد کنند. آن ها ابتدا باید یاد بگیرند که چگونه رابطه خود را با غذا تغییر دهند و عادات غذایی سالم ایجاد کنند که به آن ها امکان بهبود می یابد. اولین مرحله از درمان با ارزیابی تأثیر اختلال خوردن آن ها آغاز می شود. هنگامی که ایده بهتری از آن چه برای کمک به بهبودی فرد مورد نیاز است وجود دارد بهتر است زودتر انجام شود و طبق نظر پزشک باشد.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا