بهترین راه برای غلبه بر اختلال اضطراب

بسیاری از افراد با اضطراب های مشکل سازی مقابله می کنند. زیرا علت آن را درک نکرده یا نمی دانند این حس اضطراب چطور باعث احساس ضعف فرد خواهد شد. همچنین عواقبی که در آینده دارد را نمی شناسند. کسب اطلاعات مفید برای کمک به خودتان می توانند باعث شوند بفهمید اضطراب چیست، چرا ایجاد می شود، چگونه روی بدن اثر می گذارد، علائم اضطراب چه هستند، حملات اضطراب چه می باشند و از همه مهم تر اینکه شما برای کمک به خود جهت غلبه بر مشکلات اضطراب می توانید چه کار کنید. بهترین راه برای غلبه بر اختلال اضطراب چیست؟

درک اختلال اضطراب یک ترکیب کلیدی برای یک راه حل موفقیت آمیز است.

ترس از ناشناخته ها، مانند ترس از خود اضطراب و حسی که همراه دارد، ترس از علائم آن، ترس از آسیب دیدن بر اثر اختلال اضطرب و … یک مانع رایج در راه موفقیت است. اطلاعات مفید برای کمک به خودتان می توانند ترس را کاهش داده و حتی از بین ببرند، خصوصا وقتی مربوط به ترس هایی همراه با اضطراب مشکل ساز هستند. هرچه بیشتر در مورد اختلال اضطراب بدانید مقابل ان بهتر خواهید بود.

بهترین راه برای غلبه بر اختلال اضطراب

اختلال اضطراب بر اثر عدم تعادل مواد شیمیایی در مغز ایجاد نمی شود، یک مشکل زیستی در مغز نبوده یا علت آن استعداد ژنتیکی نیست. اختلال اضطراب وقتی ایجاد می شود که رفتارهای نگران کننده با زندگی روزانه ی فرد در تداخل هستند.

از این رو ریشه ی علت اختلال اضطراب چیزی است که ما ” فاکتورهای اساسی اضطراب ” می نامیم، شرایط، موقعیت و رفتارهایی که باعث ایجاد مشکل اضطراب می شوند.

بهترین راه برای غلبه بر اختلال اضطراب – اضطراب درمانی، اطلاعاتی برای مشاوره

در دیکشنری تعریف اضطراب به این شکل است:

  • حس ناامیدی و هراس، چه در مورد چیزهایی از اینده باشد که از آن بی خبریم، شرایط ناامیدی، ترس یا عدم اطمینان از پیش بینی یک شرایط یا موقعیت تهدیدآمیز واقعی یا خیالی، و اغلب با مشکلاتی در عملکرد روانی و فیزیکی همراه است.

همه ی افراد گاهی مضطرب می شوند. این یک شرایط عادی است. اضطرب زمانی مشکل ساز است که خودش و عوارض آن با زندگی روزانه تداخل داشته باشند.

بهترین راه برای غلبه بر اختلال اضطراب
اضطراب بر اثر یک سبک رفتاری ایجاد می شود: رفتارهای نگران کننده.

نگران کننده اینطور تعریف می شود: ترس از اتفاق افتادن چیزی بد یا ناخوشایند.

رفتار اینگونه تعریف می شود: طرز فکر فرد یا نحوه ی رفتار او.

رفتارهای نگران کننده به بدن استرس می دهند. در نتیجه این رفتارها می توانند باعث بروز عوارض روانی، فیزیکی و عاطفی برای فرد شوند.

اغلب مواقع افراد اضطراب را یک مشکل نمی دانند مگر اینکه با عوارض منفی آن مواجه شوند که می تواند شامل علائمی عجیب، بدون توضیح و دائمی باشد. گاهی اوقات افراد مضطرب تصور می کنند علائم آن ها خودشان یک مشکل هستند. اما علائم اضطراب خودشان مشکل یا بیماری نیستند. این ها تنها نشانه هایی از مشکل شما با اضطراب می باشند.

اضطراب زمانی یک اختلال می شود که خودش و عوارض آن با زندگی روزانه تداخل ایجاد کنند. اختلال اضطراب می تواند باعث سختی های زیادی شود. این همان زمانی است که فرد به دنبال راهی برای دریافت کمک می گردد.

در حالی که دریافت اطلاعات برای کمک به خودتان می توانند مفید باشند اما تحقیقات می گویند موثرترین راه برای حل مشکل اختلال اضطراب کمک گرفتن از یک متخصص یا مشاور آموزش دیده و با تجربه است، کسی که در زمینه ی درمان رفتار شناختی آموزش دیده باشد. به همین دلیل درمان رفتار شناختی یک استاندارد طلایی برای درمان اختلال اضطراب می باشد.

شاید هریک از ما در بخشی از زندگی خود اختلال اضطراب را تجربه کرده و با موفقیت بر آن غلبه کرده باشیم و از این رو اختلال اضطراب را خوب می شناسیم. اما برای درمان باید نکات ظریف بسیاری در رابطه با این اختلال را بدانید. تجربیات فردی می توانند تا حدودی در طول فرایند درمان موثر باشند.

بهترین راه برای غلبه بر اختلال اضطراب – یک راه برای درمان اضطراب: مشاوره و درمانگر

درمانگران و مشاوران اضطراب با شما کار می کنند تا بتوانید علل اصلی که ریشه در برخورد با اختلال اضطراب دارند را بشناسید. سپس با شما همکاری می کنند تا بتوانید یک به یک آن ها را شرح داده و شما را در طول فرایند درمان حمایت می کنند.

مشاوران از راه های مختلفی برای کمک به شما استفاده می کنند:

درمان رفتار شناختی یا CBT

شناسایی و شرح دادن رفتارهای ناسالمی که باعث اضطراب ناسالم می شوند. CBT به شما مهارت های تطابقی سالم، ابزارهایی برای بهبود و استراتژی های طراحی شده برای همکاری در درمان اختلال اضطراب را آموزش می دهد، مانند تکنیک های مهار نفس یا خاموشی ترس.

تغییرات رفتاری

تغییرات در رفتار برای کاهش اضطراب و افزایش تمرکز روی لذت بردن از زندگی. این تغییر تمرکز روی تجربیات مثبت و به حداقل رساندن نقاط اضطراب تاکید دارد.

آموزش تمرکز ذهن

یادگیری تکنیک هایی برای ” در لحظه بودن ” که باعث افزایش میزان آرامش فرد خواهد شد و این می تواند به نوعی راهی برای مقابله با اضطراب باشد.

درمان عاطفی بهترین راه برای غلبه بر اختلال اضطراب

درک و اگاه بودن از احساسات و عواطف. بسیاری از افراد مضطرب حس ترس زیادی دارند. بسیاری از آن ها از احساسات خود می ترسند و باور دارند احساساتشان غیرقابل کنترل می شوند. درمان عاطفی آموزش می دهد احساسات شما چه هستند، چگونه با آن ها برخورد کرده و نقشی که در زندگی شما باید داشته باشند را چطور تصحیح کنید.

بهترین راه برای غلبه بر اختلال اضطراب

درمان آشکار کردن بهترین راه برای غلبه بر اختلال اضطراب

برای از بین بردن ترس ها باید بتوانیم با آن ها مقابله کنیم. اما این روش تنها زمانی باید استفاده شود که فرد به خوبی با مهارت های تطابقی و رفتارهای سالم آموزش دیده و آماده شده است. این روش درمانی اغلب از آخرین گام ها برای برخورد با ترس ها است، که این ترس ها علت رایج اختلال اضطراب می باشند.

و بسیاری روش های دیگر.

تمامی این تلاش ها به صورت تک یا در ترکیب با یکدیگر استفاده می شوند و این بستگی به شرایط، موقعیت و مشکلات بیمار دارد.

تمامی مشاوران و متخصصان اضطراب از گفتار درمانی نیز استفاده می کنند: صحبت کردن در مورد آموزش دادن، یافتن علت ها و حمایت از فرد در طول فرایند درمان.

همانطور که گفته شد تحقیقات نشان داده اند گفتار درمانی می تواند موثرترین نوع درمان برای اختلال اضطراب باشد. این تحقیقات با سال ها تجربه ی مشاوران برای کسانی که مشکل اضطراب داشته اند هماهنگ هستند.

با وجودی که روش های معجزه آسای زیادی برای درمان و بهبود سریع علائم اختلال اضطراب وجود دارد اما هیچ یک اثراتی طولانی مدت ندارند زیرا علت اصلی اختلال را حل نمی کنند. خوشبختانه تشخیص و حل ریشه ی مشکل اضطراب خود اختلال و علائمش را برای همیشه از بین خواهد برد.

منابع
anxietycentre.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا