مراقبت از خود چیست و چرا مهم است؟

در این مقاله از وب سایت همکده قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که مراقبت از خود چیست و چرا مهم است؟ اهمیت مراقبت از خود در موارد بسیاری دیده می شود. اگر نمی دانید که مراقبت از خود چیست و با چه راه هایی می توانید برای مراقبت از خود اقدام کنید می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه کنید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

مراقبت از خود چیست؟

مراقبت از خود عملی است که عمداً نیازهای شما را پرورش می دهد، از جمله سلامت جسمی، روحی و عاطفی، مراقبت از بدن و ذهن شما بسیار مهم است. خودمراقبتی نوعی توجه به آنچه برای ما مهم است و یافتن راه هایی برای وقت گذرانی برای خودمان است. خودخواهی نیست که به خواسته های خود احترام بگذارید. مراقبت از خود ضروری است زیرا اگر فقط یک زندگی داریم، می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که تجربه زندگی برآورده می شود.

وقتی از خود مراقبت نکنید ممکن است اتفاقات خطرناک رخ دهد. افراد می توانند به عادت هایی از قبیل اعتیاد یا اقدام یا انجام فعالیتهایی که به جسم و روان شما آسیب می رسانند، وارد شوند. به همین دلیل ضروری است که اطمینان حاصل کنید که در تعیین هدف فعالیت می کنید و برای مراقبت از خود وقت می گذارید. این می تواند به یافتن یک درمانگر کمک کند که ارزش مراقبت از خود و همچنین فعالیتهایی را که باعث ارتقا آن می شود درک کند. در اینجا مهم است که چرا مراقبت از خود مهم است:

وقت گذاشتن برای مراقبت از خود

مراقبت از خود چیست و چرا مهم است؟

در این اوقات نامشخص بیماری همه گیر Covid-19، مراقبت از خود می تواند چالش برانگیز باشد. شما باید یک فعالیت فعال داشته باشید تا از خود مراقبت کنید، خواه سلامت جسمی باشد یا احساسی. این امر می تواند به ویژه برای افرادی که با درد مزمن یا افسردگی، اضطراب یا هر گونه نگرانی دیگر در مورد سلامت روان زندگی می کنند، مهم باشد. اما صرف نظر از اینکه شما یک سلامت روان دارید یا نه، ضروری است که در انواع مختلف مراقبت از خود شرکت کنید. این می تواند شامل تعیین هدف و اطمینان از این باشد که می دانید در هفته، ماه یا سال آینده می خواهید چه کاری را انجام دهید.

نکته قابل توجه

داشتن ساعت کافی خواب بسیار مهم است، و این می تواند یک هدف ساده مراقبت از خود باشد: من امشب x ساعت زیادی خواب خواهم داشت. اما برای برخی از افراد، این آسان نیست که قصد خود را تعیین کنند و این را مرتباً به خود یادآوری کنند. برخی از افراد با بی خوابی مزمن دست و پنجه نرم می کنند، و این می تواند به دلیل نگرانی های بهداشت روانی یا شرایط زندگی و یا شرایط فیزیولوژیکی، یا حتی وحشت وجودی قدیمی باشد. بخش عظیمی از مراقبت از خود ممکن است به دنبال راه هایی برای خواب کافی و یا استراحت باشد.

هنگامی که به مراقبت از خود می پردازید، می فهمید که چه چیزهایی مهم است. شما می خواهید مطمئن شوید که به جای کارهایی که از آنها لذت نمی برید، بعضی کارهایی را که دوست دارید انجام می دهید. تشخیص بین موارد اصلی مورد نیاز شما در مقایسه با سرگرمی های بیکار یا فعالیت های فوق برنامه که می توانند به شما کمک کنند اما کاملاً ضروری نیستند بسیار مهم است. این اطلاعات می تواند به شما کمک کند تا عادت های مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید.

خواب

خواب نقش اساسی در مراقبت خوب از بدن و ذهن شما دارد. اگر به فکر تنظیم اهداف مراقبت از خود باشید، می توانید راهی برای خواب کافی یا حداقل استراحت کافی پیدا کنید. این می تواند ساده باشد مانند تنظیم یک برنامه معمول برای مراقبت از خواب، تغییر محیط در اتاق یا مکانی که در آن می خوابید یا مراجعه به پزشک برای ارائه راهنمایی پزشکی در مورد چگونگی خواب کافی در شب. بخشی از بهترین زندگی خود داشتن استراحت کافی است تا بتوانید در طول روز فعالیت کنید.

اگر آرامش کافی ندارید، گوش دادن، تصمیم گیری و مراقبت از خود و خانواده دشوار می شود. اگر با خواب دست و پنجه نرم می کنید، ممکن است فکر کنید که به یک گروه پشتیبانی ملحق شوید که در مورد مسائل مختلف بهداشت روان، از جمله بی خوابی و درد مزمن صحبت می کند. بخاطر داشته باشید که برخی شرایط بهداشت روانی وجود دارد که می تواند بر کیفیت خواب شما تأثیر بگذارد. خواب بر عملکرد ذهن و بدن تأثیر می گذارد، بنابراین مطمئن شوید که راهی برای استراحت کافی پیدا کرده اید. اگر می بینید در طول شب نمی توانید ساعت کافی بخوابید مشورت با یک متخصص بهداشت پزشکی مشکلی نیست.

گروههای پشتیبانی و بهداشت روان

مراقبت از خود چیست و چرا مهم است؟

هنگامی که با مسائل خاصی دست و پنجه نرم می کنید می تواند عضویت در گروه های پشتیبانی کمک کند. جلساتی برای چالش های مختلف مانند اعتیاد، اختلالات خوردن، غم، ضربه، یا والدین برگزار می شود. گروه های حمایتی همان گروه درمانی یا ملاقات با یک مشاور فردی نیستند، اما می توانند باعث شوند فرد احساس تنهایی کمتری کند.

تغذیه سالم

بسیاری از افراد با تغذیه سالم به خصوص در این اوقات نامشخص به دلیل استرس، اضطراب، بی ثباتی مالی یا دسترسی به محصولات تازه و گوشت دست و پنجه نرم می کنند. به عنوان مثال، در طول قرنطینه، افراد ممکن است مستعد استرس خوردن باشند. قابل درک است که ممکن است شما برای راحتی غذا می خورید اما به یاد داشته باشید که این نیز فرصتی برای تعیین هدف است، از جمله با تلاش برای یک رژیم غذایی سالم. برخی از افراد با اختلالات خوردن دست و پنجه نرم می کنند، و این شرایط متفاوت است. اگر در انزوا باشید، جستجوی حمایت دشوار است. در حالی که در جستجوی یک درمانگر هستید تا از طریق مشاوره آنلاین از راه دور یا سلامتی مشاهده کنید، می توانید به یک گروه پشتیبانی برای اختلالات خوردن بپیوندید.

شما از رسالت خود برای یافتن یک درمانگر منحرف نمی شوید. توجه به عادات غذایی سالم برای گذراندن بهترین زندگی بسیار مهم است. این بدان معناست که به خود فرصت می دهید سالم باشید. بنابراین، در صورت امکان، به اندازه کافی آب تمیز بنوشید، مواد غذایی را در خانه نگه دارید که باعث می شود احساس خوبی داشته باشید و برای شما خوب باشد و یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنید. برای راهنمایی می توانید با یک متخصص پزشکی یا متخصص تغذیه یا درمانگر مشورت کنید. مراقبت از خود یعنی طرفداری از خودتان. یکی از راه های انجام این کار توجه به نیازها و خواسته هایتان است و خوب غذا خوردن برای تغذیه خود می تواند به یک نیاز و خواسته تبدیل شود. می توانید یک درمانگر پیدا کنید که در عادات غذایی سالم به شما کمک کند و شما را برای مراقبت از خود ترغیب کند.

سیستم پشتیبانی

داشتن یک سیستم پشتیبانی در زندگی یک امر ضروری است و می تواند با تهیه یک شبکه ایمنی استعاره ای یا گاهی به معنای واقعی کلمه، تجربه زندگی شما را غنی کند. همه ما در برهه ای از زندگی به کمک یا راهنمایی یا راحتی نیاز داریم و یک سیستم پشتیبانی می تواند کمک یا اعتبار سنجی یا مخاطبان پذیرا را فراهم کند. اگر در یافتن دوستان یا خانواده برای گفتگو یا یک شریک عاشقانه مشکل دارید، به یاد داشته باشید که این مسئله مورد چالش بسیاری از مردم است.

شما تنها نیستید و می توانید یک درمانگر پیدا کنید تا در مورد این مسائل با او صحبت کند. درمان تلفنی مکانی بسیار معمول برای جستجوی پشتیبانی است. یک درمانگر می تواند به شما کمک کند بفهمید مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می کنید چیست و شما را در حل مسائل گفته شده پشتیبانی می کند. برای کسانی که دارای سیستم پشتیبانی پایدار هستند، این یک چیز فوق العاده است و جای تشکر دارد. سیستم پشتیبانی بخشی از یک سبک زندگی سالم است و می تواند به افراد کمک کند کمتر احساس تنهایی کنند.

اولویت مراقبتی

مراقبت از خود چیست و چرا مهم است؟

مراقبت از خود همه نیازها نیست، اگرچه مهم است که نیازهای ضروری خود را قبل از خواسته ها قرار دهید. مراقبت از خود به معنای اولویت قرار دادن خود و فعالیتهایی است که باعث می شود احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید. اما همچنین احترام به نیازهای اساسی شما مانند غذا، خواب، سرپناه، لذت و مواردی از این دست است. این همچنین در مورد انجام کارهایی است که شما به راحتی از آنها لذت می برید. بنابراین، به عنوان مثال، اگر با موضوعی مانند درد مزمن دست و پنجه نرم می کنید، اگر به طور مداوم با این مسئله دست و پنجه نرم کنید، یافتن لذت در زندگی دشوار خواهد بود. اما غیرممکن نیست افراد مبتلا به درد مزمن توانایی داشتن زندگی رضایت بخشی را دارند.

با این حال، مهم است که مطمئن شوید سرگرمی هایی که انجام می دهند، مشکلات درد مزمن آنها را تشدید نمی کند. وقتی به خواسته های خود می اندیشید. اینها مواردی است که در اوقات فراغت از انجام آنها لذت می برید. اختصاص دادن زمان اختصاصی برای انجام این کارها ضروری است. اینها می تواند فعالیت هایی مانند پیاده روی، تماشای فیلم، ورزش، آواز خواندن، مکالمه تلفنی با یک دوست یا هر چیز دیگری باشد که زندگی شما را غنی می کند. این از ضروریات اساسی محسوب نمی شود. این بدان دلیل است که مراقبت از خود چیزی فراتر از موارد ضروری است. این چیزهایی است که زندگی شما را غنی می کنند و آن را بهتر می کنند. می توانید در مورد این فعالیت ها و چگونگی درگیری ایمن با آنها با یک درمانگر بحث و کشف کنید.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا