تحلیل گر رفتار کاربردی چیست و آن ها چه کاری انجام می دهند؟

در روان شناسی همیشه موضوعات جدیدی برای بررسی وجود دارد. برخی از آن ها ناشناخته هستند اما برخی از آن ها قبلاً مورد بررسی قرار گرفته است. دنیای روان شناسی بسیار بزرگ و پر از مفهوم است. ما در مقاله های قبل در ارتباط با رفتار در روان شناسی صحبت کردیم و گفتیم که هر فردی چه نوع رفتاری دارد و این رفتار در چه زمان هایی در فرد ایجاد می شود. گاهی اوقات رفتار یک فرد بر اساس شرایط خانوادگی یا محیطی تغییر خواهد کرد. تحلیل گر رفتار کاربردی بحث ما در این مقاله است.

برای مثال ممکن است یک کودک در یک زمان مشخص رفتار های پرخاشگرانه انجام دهد. یا این که یک فرد جوان در دوران بلوغ خود رفتار های منزوی انجام دهد. زمان ها است که تحلیل گران رفتاری وارد عمل می شوند. در واقع تحلیل رفتار ممکن است توسط افراد عادی و با تجربه انجام شود اما بهتر است این نوع تحلیل رفتار ها وسط یک فرد متخصص و با دانش انجام شود. 

تحلیل گر رفتار کاربردی چیست؟

تحلیل گران رفتار کاربردی رفتار را مطالعه می کنند. همان طور که از نام آن پیدا است، تحلیلگران رفتار کاربردی رفتار را مطالعه می کنند. تحلیل گران اعمال کاربردی، بسته به علایق و تخصص های خاص آن ها، می توانند طیف گسترده ای از اعمال، موقعیت ها و محیط ها را مطالعه کنند. این متخصصان اغلب بر کاربردهای عملی تحقیقات روانشناختی متمرکز هستند و برای تجزیه و تحلیل و تغییر رفتارهای بالقوه مضر با بیماران کار می کنند.

تحلیل گران رفتار کاربردی اغلب مستقیماً با چه افرادی کار می کنند؟

تحلیل گران رفتار کاربردی اغلب مستقیماً با افرادی کار می کنند که برای کنترل رفتار خود تلاش می کنند. آن ها می توانند با استراتژی های درمانی، به بیماران کمک کنند تا الگوهای رفتاری جدیدی شکل دهند و دلایل رفتارهای ناخواسته را برای تغییر آن ها کشف کنند.

نکته

به طور خاص، تحلیل گران رفتار کاربردی ممکن است با بیمارانی کار کنند که برای پیمایش تفاوت های رفتاری ناشی از اوتیسم، ناتوانی های رشد، اختلالات رفتاری، اختلالات عاطفی و سایر موارد بهداشت روانی به کمک نیاز دارند.

تحلیل رفتار چیست؟

تحلیل گر رفتار کاربردی چیست و آن ها چه کاری انجام می دهند؟

تحلیل رفتار کاربردی تا حد زیادی از رفتارگرایی شکل گرفت، مکتبی از اندیشه روانشناختی که در قرن بیستم شکل گرفت. رفتارگرایی بر رفتار انسان متمرکز است و این نظریه را مطرح می کند که، برای اعمال تغییرات رفتاری، به ویژه در مورد بهداشت روان، لازم است که خود رفتارها را مورد توجه قرار دهیم، نه این که به دلایل دیگر روانشناختی یا محیطی بپردازیم.

تحلیل رفتاری برای مطالعه و کشف قوانینی است که رفتار انسان را کنترل می کند.

تحلیل رفتاری برای مطالعه و کشف قوانینی است که رفتار انسان را کنترل می کند. در حالی که رفتار انسان در ابتدا ممکن است تصادفی یا غیرقابل توضیح باشد. در حقیقت، اغلب تغییرات ساده علت و معلولی وجود دارد که بر رفتار تأثیر می گذارد.

کشف علل رفتارهای خاص توسط تحلیل گران

پس از کشف علل رفتارهای خاص، تحلیل گران رفتار می توانند برای تغییر یا اصلاح آن رفتار تلاش کنند. تا زمانی که سازوکار علیت رفتار کاملاً درک نشود. تجزیه و تحلیل رفتار بیان می کند که نظریه های مربوط به روانشناسی یا بهداشت روان اطلاعات اساسی ندارند.

در عمل، تحلیل رفتار بر کمک به افراد در تغییر رفتار متمرکز است

در عمل، تحلیل رفتار بر کمک به افراد در تغییر رفتار متمرکز است. تجزیه و تحلیل رفتار کاربردی، که ABA نیز نامیده می شود، می تواند به شکل رفتار درمانی باشد. همچنین ممکن است شامل راهنمایی دادن به چهره های حامی، مانند والدین، ​​سرپرستان یا دیگران باشد.

تجزیه و تحلیل رفتار کاربردی نوعی از درمان است که به ویژه بر رفتارها متمرکز است.

تجزیه و تحلیل رفتار کاربردی نوعی از درمان است که به ویژه بر رفتارها متمرکز است. این تمرکز ویژه ای بر مهارت های اجتماعی، مهارت های حرکتی، دانشگاهیان، وظایف و مسئولیت های روزمره و موارد دیگر دارد. تجزیه و تحلیل رفتار کاربردی می تواند یک روش موثر برای تغییر و بهبود برخی از رفتارها، و القای عادت های جدید و مفید در بیمارانی باشد که در زندگی روزمره خود با فعالیت های خاصی دست و پنجه نرم می کنند.

تحلیل‌ گران رفتار کاربردی چه کاری انجام می دهند؟

تحلیل گران کاربردی رفتار با بیماران کار می کنند تا آن ها را به سمت رفتارهای سالم و به دور از رفتارهای مضر سوق دهند. تحلیل گران اعمال کاربردی ممکن است با بیماران مبتلا به انواع بیماری های روانی، از جمله اوتیسم، بیماری روانی، پریشانی عاطفی، یادگیری، اختلالات رشد و غیره کار کنند.

مستقیماً با بیماران کار کنید

تحلیل گر رفتار کاربردی چیست و آن ها چه کاری انجام می دهند؟

تحلیل گران اعمال کاربردی مستقیماً با بیماران کار می کنند تا مسائل رفتاری آن ها را به درستی تشخیص دهند و درمان کنند. این ها ممکن است شامل مشکل در تمرکز، انفجارهای نامناسب، مشکل در انجام تکالیف برای کار یا تحصیل و سایر موارد باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

بیشتر بیماران به درمان فردی نیاز دارند. درمان مناسب می تواند از فردی به فرد دیگر بسته به مسائل خاص آن ها، شدت علائم و پاسخ آن ها به رویکردهای مختلف بالقوه متفاوت باشد.

تحلیل گران کاربردی رفتار، برای هر بیمار برنامه های درمانی منحصر به فردی تهیه می کنند

تا به آن ها در رسیدن به اهداف رفتاری کمک کنند. تحلیل گران رفتار کاربردی همچنین برای تعیین چالش های رفتاری و یافتن راه حل هایی برای هر موقعیت خاص، وقت خود را صرف مشاهده و مطالعه هر بیمار می کنند.

با سایر متخصصان پزشکی کار کنید

در حالی که یک تحلیلگر رفتار کاربردی غالباً با خود بیمار کار نزدیک می کند ، متخصصان پزشکی دیگری نیز وجود دارند که با بیمار تحت نظارت وی کار می کنند.

این نظارت می تواند مستقیم یا غیرمستقیم باشد

این نظارت می تواند مستقیم یا غیرمستقیم باشد و معمولاً شامل اجرای یک طرح درمانی خاص در طیف گسترده ای از مشاغل است. کل تیم می تواند شامل پزشکان، درمانگران، پرستاران، دستیارها و سایر تحلیل گران باشد.

تحلیل گران رفتارهای کاربردی در چه مواردی نقش دارند؟

تحلیل گران رفتارهای کاربردی معمولاً در همه مواردی که در درمان رفتاری یک بیمار خاص انجام می شود، نقش دارند. آن ها اغلب مسئول اجرای یک طرح درمانی خاص در چندین حوزه مختلف مداخله هستند. آن ها همچنین اطمینان حاصل می کنند که بیمار مراقبت های مناسب را دریافت می کند، حتی زمانی که مستقیماً با آن ها کار نمی کنند.

ارتباطات و نظارت

مسئولیت اصلی دیگر برنامه تحلیلگر رفتار برای برقراری ارتباط با همه افرادی است که درگیر درمان یک بیمار هستند. تحلیل گران رفتارهای کاربردی ممکن است با بیماران به سایر قرارها سفر کنند یا از آن ها در خانه هایشان دیدن کنند. همچنین، تحلیل گر رفتار اعمال شده با سایر متخصصان پزشکی ارتباط برقرار می کند تا برنامه درمانی بیمار را هماهنگ کرده و به سوالات یا نگرانی های آن ها پاسخ دهد.

آموزش و تمرین

تحلیل گران رفتار کاربردی علاوه بر مسئولیت های دیگر خود، برای تربیت دیگران نیز تلاش می کنند تا به بیماران در مدیریت رفتار خود کمک کنند. به طور خاص، تحلیل گران رفتار کاربردی معمولاً با والدین و سرپرستان کار می کنند تا آن ها را از استراتژی های مناسب برای مقابله با رفتار بیمار مطلع کنند.

آن ها ممکن است برای کمک به مردم برای تغییر یا کاهش برخی از رفتارها در آینده کار کنند

آن ها ممکن است برای کمک به مردم در درک علل و شرایط پیرامون رفتارهای خاص و اجرای راهکارهایی برای تغییر یا کاهش برخی از رفتارها در آینده کار کنند. همچنین می توانند اغلب برنامه های آموزشی را هدایت کنند که گروه هایی از والدین، ​​سرپرستان یا مقامات را به یادگیری بیشتر در مورد تجزیه و تحلیل رفتار و درک بهتر نیازهای درمانی بیماران ترغیب می کند.

چه کسی به اعمال تجزیه و تحلیل رفتار کمک می کند

از تحلیل رفتار کاربردی می توان برای کمک به طیف وسیعی از بیماران با زمینه ها و نیازهای مختلف استفاده کرد.

اوتیسم و تحلیل گر رفتار کاربردی

تحلیل گر رفتار کاربردی چیست و آن ها چه کاری انجام می دهند؟

یکی از کاربردهای اصلی تجزیه و تحلیل رفتار کاربردی، در درمان بیماران مبتلا به اوتیسم است. تجزیه و تحلیل رفتار کاربردی می تواند به افراد اوتیسم کمک کند تا مهارت های جدید را یاد بگیرند، مهارت ها و رفتارهای اجتماعی را بهبود بخشند و انگیزه های خاص را در صورت عدم مناسب بودن با یک شرایط خاص کنترل کنند. تجزیه و تحلیل رفتار کاربردی به ویژه در کودکان زیر چهار سال بسیار موثر است.

بزرگسالان با از دست دادن یا ناتوانی حافظه

تجزیه و تحلیل رفتار کاربردی همچنین می تواند یک درمان موثر برای بزرگسالان با انواع مختلف ناتوانی رشد و پیشرفت باشد. بزرگسالان دارای ناتوانی در رشد می توانند از رویکرد رفتاری بهره مند شوند که به آموزش راهکارهای سالم برای تغییر رفتار کمک می کند و تصمیم گیری مناسب را تشویق می کند.

نکته ای برای تحلیل گر رفتار کاربردی

بیمارانی که پیری، از دست دادن حافظه و زوال عقل را تجربه می کنند. ممکن است از تجزیه و تحلیل رفتار اعمال شده نیز بهره مند شوند.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا