در ذهن افراد موفق چه می گذرد؟

آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده اید که در ذهن افراد موفق چه می گذرد؟! موفقیت پدیده ای ویژه و خاص است که با ذهن ارتباط تنگاتنگی دارد. ذهنیت خود را تغییر دهید، زندگی خود را تغییر دهید! موفقیت یک بازی فکری است. اگر این را باور ندارید ، نگاهی به اطراف بیندازید. افراد زیادی هستند که استعداد ، اشتیاق و مهارت خارق العاده ای دارند اما در تجارت یا زندگی شخصی خود موفق نیستند. آیا شما یک طراح وب با استعداد می شناسید که به سختی زندگی خود را تأمین کند؟

شاید شما با یک کارآفرین فوق العاده باهوش و با استعداد دوست باشید که نمی تواند اجاره خانه را پرداخت کند. یا شاید فکر می کنید آن فرد با استعداد و در عین حال نه چندان موفق ، شما هستید. شما ممکن است فکر کنید ، “من می دانم که مهارت موفقیت را دارم ، اما نمی دانم که چگونه این ماه صورتحساب ها را پرداخت می کنم.” وقتی زمان موفقیت فرا می رسد، استعداد، مهارت و اشتیاق فقط بخشی از برنامه بازی است. بقیه همه در مورد طرز فکر شما می باشد. اگر شما در عین داشتن استعداد و مهارت نمی توانید به موفقیت برسید، 

در ذهن افراد موفق چه می گذرد؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که افراد واقعاً موفقی مانند بیل گیتس ، ریچارد برانسون یا محمد علی کلی چگونه موفق شدند و به برتری در مسبر خود ادامه دادند؟ این افراد به صورت تصادفی یا با خوش شانسی به این موفقیت ها نرسیده اند. حقیقت این است که آنها یاد گرفتند چگونه به روشهایی فکر کنند که این موفقیت را برای آنها به ارمغان آورد. شما هم می توانید ! کافی است به دنبال تجربه بهتر یا کیفیت زندگی بالاتر باشید.

در عین حال باید بررسی کنید کدام قسمت از تفکر شما از وضوح، ساختار و جهت کافی برخوردار نیست. همانطور که به ذهنیت ها و چگونگی فکر کردن افراد موفق نگاه می کنید ، با کشف پیوند های از دست رفته بین جایی که هستید و مکانی که می خواهید باشید شروع کنید. در ادامه ببینیم در ذهن افراد موفق چه می گذرد و آن ها چگونه مسیر موفقیت را پیش می روند.

نکته قابل توجه

آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده اید که در ذهن افراد موفق چه می گذرد؟! موفقیت پدیده ای ویژه و خاص است که با ذهن ارتباط تنگاتنگی دارد.، عمل کنید، سپس پایان دهید.

شما برای موفقیت تمام آنچه را که لازم است دارید. ممکن است به عقب برگردید، باز آماده شوید و کاری برای رسیدن به هدف انجام دهید. اما در حقیقت شما منتظر آن هستید. بنابراین ، وقتی پروژه ها و همکاری های جذاب وارد رادار شما می شوند به همه آن ها بله می گویید. شما فکر می کنید موفق بودن داشتن همزمان انجام بسیاری از پروژه های شگفت انگیز است. من متنفرم از اینکه کسی این را به شما بگوید ، اما اشتباه می کنید. گاهی شما می توانید پروژه های جدید با اهداف بلندپروازانه بگیرید. اما عموما بیش از این که پیروز شوید، شکست می خورید.

دقت کنید این شکست ها به دلیل کمبود مهارت یا دانش نیست. شما بر روی چیز هایی تمرکز می کنید که واقعا مهم نیستند. افراد واقعاً موفق در انتخاب پروژه هایی که باید کار کنند بسیار محتاط هستند. تمرکز اصلی آنها پیگیری و پایان کارهایی است که شروع می کنند. مهم نیست که پروژه چقدر خوب باشد ، هر چقدر هم ایده عالی باشد ، اگر هرگز آنچه را که شروع می کنید به پایان نبرید ، در زندگی و کسب و کار خود نتیجه یا حرکت گسترده رو به جلو را مشاهده نخواهید کرد. به یاد داشته باشید یک یا دو پروژه خوب را تمام کردن بهتر از ۱۰۰ پروژه عالی را نصفه انجام دادن است.

با ذهن و فکر خود به سمت رشد بروید.

دکتر کارول اس دوک روان شناس دانشگاه استنفورد در کتاب خود با عنوان طرز تفکر می گوید: تغییر روشی که برای تحقق توانایی های بالقوه شما است، توضیح می دهد که افراد موفق رشد را در ذهن خود متمرکز می کنند. یک ذهنیت رشد از این باور ناشی می شود که رسیدن به موفقیت با بهبود مداوم و پیوسته همراه است.

اگر روی رشد تمرکز کنید ، موفقیت را به عنوان یک سفر می دانید تا یک مقصد. این بدان معنی است که شما همیشه به یادگیری و پیشرفت تا رسیدن به اهداف خود فکر می کنید. افراد موفق خوشحال هستند که تلاش خود را ادامه می دهند تا زمانی که به خواسته خود برسند. آنها مایلند انواع استراتژی ها و تکنیک ها را امتحان کنند زیرا می دانند که در نهایت به مکانی که می خواهند، می رسند. البته که آن ها درست می گویند. اگر نمی دانید چطور می توان به ذهنیت رشد دست یافت می توانید با مشاوره تلفنی روان شناسی از متخصصان و مشاوران زبده و ماهر مشورت بگیرید. در ذهن افراد موفق چه می گذرد؟

باور های درونی مثبت ایجاد کنید.

اعتقادات منفی خود را به طور کامل بررسی کنید. اعتقادات شما بر رفتار ها و عملکرد های بیرونی شما تأثیر می گذارد ، بدین معنی که شما باید باور داشته باشید که می توانید قبل از آنکه واقعاً موفق شوید راه موفقیت را طی کنید و در مسیر آن قرار بگیرید. وقتی اراده قوی برای موفقیت داشته باشید ، طبیعتاً تمرکز خود را به سمت مشکلات و راه حل ها معطوف خواهید کرد. اگر اعتقادات شما در مورد خود و توانایی شما در رسیدن به اهداف منفی باشد ، دستیابی به آنچه در نظر دارید تقریباً غیرممکن است. بگذارید راحت تر توضیح دهیم. این گونه فکر کنید. تصور کنید که می خواهید یک محصول یا خدمات را بفروشید. اگر به کاری که می فروشید یا انجام می دهید اعتقادی ندارید ، پس چرا مشتری آن را خریداری کند؟

حال ، اگر مکالمه را با اعتقاد به خود و ارزش چیزی که می فروشید آغاز کردید ، مشتری بالقوه نیز آن را احساس خواهد کرد. رویکرد ، ارتباطات و حرکت بدن شما تغییر می کند. این تغییر ذهنی نهایی است. اگر موفق به رسیدن به هدف خود شوید، می بینید که راه موفقیت یک صعود با سربالایی و شیب زیاد است. هر پیروزی را مانند غلبه بر یک جنگ سخت می بینید. این در حالی است که اکثر مردم مدت ها قبل از رسیدن به اوج تسلیم می شوند. افراد موفق در دام ذهنیت های منفی نمی افتند. آن ها بلند می شوند، اقدامات درستی انجام می دهند تا به آن ها کمک کند موفق شوند. فعالیت های مختلفی وجود دارد که می توانید برای پیشرفت آن ها را دنبال کنید ، مانند تفکر مثبت ، تجسم ، مراقبه و یوگا.

در ذهن افراد موفق چه می گذرد؟ -ذهن هدف گرا داشته باشید.

هدف گذاری تنها به سادگی تعیین هدف برای رسیدن به آن و مهلت تعیین کردن برای رسیدن نیست. این تفکر کاملا تحقیق شده، برنامه ریزی شده و مرحله ای همراه با رفتار ها و عملکرد های اندازه گیری شده و دارای منابع خوب است. عنصر اساسی دیگر برای ایجاد و بکارگیری یک ذهنیت موثر در تعیین هدف ، داشتن خردمندی منطقی از رضایت شخصی و عاطفی است که نشان می دهد شما به موفقیت های خود رسیده اید. دانستن اینکه دستیابی به معیارهای موفقیت شما به چه معناست ضرورت دارد. در واقع شما باید ذهن خود را برای هدف آماده کنید. زمانی که این کار را انجام می دهید می توانید مسیر را با لذت پیش ببرید. در حقیقت شما با یک ذهن آماده روند خود را شروع کرده و سپس برای موفقیت خود ادامه می دهید.

به خود و بینش خود اعتقاد داشته باشید.

اگر می خواهید به نتایج بزرگی برسید ، باید خودتان را باور کنید. موفق ترین افراد جهان به خود و بینش خود اطمینان ناپذیری دارند. بدون آن ، آنها مجبور بودند خیلی راحت تسلیم شوند. در واقع آن ها موانع سر راه خود را با اعتماد به وجود و خودباوری شان کنار می زنند. پس اعتماد به نفس شما چطور است؟ آیا معتقدید می توانید به آرزو های خود برسید؟ بگذارید حقیقتی را به شما بگویم. شما می توانید هر کاری را که می خواهید در زندگی انجام دهید ،

فقط باید اول آن را باور کنید و سپس برای به دست آوردن آن دیوانه وار کار کنید. در کنار این مسئله بدانید، افراد موفق اشخاصی را پیدا می کنند که آنچه می خواهند انجام می دهند و سپس از آن ها الگوبرداری می کنند. یک استاد دانشگاه در توصیه های خود می گوید: “اگر می خواهید ثروتمند باشید ، با افراد ثروتمند در ارتباط باشید. اگر می خواهید شوخ طبع باشید ، با افراد بامزه در ارتباط باشید. و اگر می خواهید فقیر باشید ، با افراد فقیر همنشین شوید.”

مانند ذهن افراد موفق، خود را بپذیرید.

افراد موفق می فهمند چه کسی هستند؟! آنها اهداف و رویا های خود را از درون می دانند. این افراد ارزش ها، مهارت ها و توانایی های خود را می دانند. در عین حال در مورد نقاط ضعف خود هم شفاف هستند. دقت کنید افراد موفق سعی نمی کنند در همه چیز شگفت انگیز باشند و سعی نمی کنند کسی باشند که نیستند. افراد با موفقیت بالا هرگز فراموش نمی کنند که ذهنیت آنها همان چیزی است که  کمک می کند تا به موفقیت مداوم دست پیدا کنند. هنگامی که تلاش می کنید ذهنیت خود را تغییر دهید ، تمام ویژگی ها و مهارت های باورنکردنی دیگر با هم جمع می شوند تا شما را به جلو سوق دهند. پس به عنوان نکته آخر خود را بپذیرید.

منابع
businesscollective.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا