وقتی احساس تنهایی می کنم و به شخصی احتیاج دارم که با او صحبت کنم چه کاری می توانم انجام دهم؟

احساس تنهایی در بعضی مواقع غیرمعمول نیست، به خصوص وقتی احساس می کنید باید احساسات خود را تخلیه کنید و کسی نیست که بتواند بفهمد چه چیزی را تجربه می کنید. وقتی افراد احساس تنهایی می کنند، نشانه این است که باید بیرون بروند و اجتماعی باشند. با این حال، هر چقدر احساس تنهایی کنید، پیدا کردن دوباره یک مکان شاد مشکل تر است. صحبت با یک مشاور یکی از راه های جلوگیری از احساسات ناخوشایند است. بیرون رفتن و یافتن گروهی از افراد که با شما مشترک هستند راهی دیگر برای یافتن شخصی برای گفتگو در روزهای بد است. ما می خواهیم بدانیم که وقتی احساس تنهایی می کنم و به شخصی احتیاج دارم که با او صحبت کنم چه کاری می توانم انجام دهم؟

در اینجا چند نکته در مورد اینکه وقتی احساس تنهایی می کنید چه کاری باید انجام دهید، آمده است. احتمالا می خواهید شخصی را پیدا کنید که با او صحبت کند تا روحیه شما را بالا ببرد. با این حال اگر در این زمینه مشکل دارید می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

چه اتفاقی می افتد وقتی تنها هستیم؟

شواهد آماری وجود دارد که نشان می دهد مردم امروز بیشتر از گذشته، زمان های دور از افراد دیگر را سپری می کنند. رسانه های اجتماعی می توانند تا حدی مقصر باشند. در جایی که دوستان معمولاً برای دریافت اخبار و به اشتراک گذاشتن اخبار دور هم جمع می شدند، اکنون می توانید به راحتی از طریق خبرخوان فیس بوک دوست خود همه چیز را مشاهده کنید و درک کنید که آن ها چه کاری انجام داده اند. با این حال، یک فرصت خوب وجود دارد که آن ها نیز دلتنگ شما شوند. در سراسر دنیا، مردم به طور منظم احساس تنهایی می کنند، اما اجازه نمی دهند احساسات آن ها نشان داده شود. موارد زیر شما را در روند تنهایی یاری می کنند.

تشخیص دهید تنها هستید یا منزوی؟

وقتی احساس تنهایی می کنم و به شخصی احتیاج دارم که با او صحبت کنم چه کاری می توانم انجام دهم؟

اول، شناخت تفاوت بین احساس تنهایی و گوشه گیری بسیار ضروری است. تنهایی احساسی جسمی است که شما را ناراحت می کند. این غالباً توسط حافظه و غالباً مورد احساس غم انگیزی ایجاد می شود که در گذشته شما رخ داده است. حتی اگر لزوماً به یاد نداشته باشید که چه اتفاقی افتاده است. انزوا از نظر جسمی دور بودن از دیگران است. چه در کشور زندگی کنید و چه در حومه یک شهر بزرگ، انزوا یک احساس خود ساخته است. اگر نمی خواهید منزوی شوید، پس از جایی که مردم هستند خارج شوید!

مکالمه ای را با شخصی که نمی شناسید آغاز کنید.

 از صحبت با غریبه ها در محیط های اجتماعی هرگز صدمه ای نخواهد دید. بدترین اتفاقی که می تواند بیفتد چیست؟ آن ها ممکن است با شما صحبت نکنند. شما به هر حال در جایی نشسته اید و به هر حال احساس تنهایی می کنید. چرا سعی نمی کنید کاری انجام دهید که احساس شادی بیشتری در شما ایجاد کند؟ مطلبی برای اظهارنظر یا سوال کردن پیدا کنید. مطمئن باشید که فقط یک سوال بله یا خیر نمی پرسید. ایده این است که یک مکالمه را شروع کنید و شخص را درگیر کنید.اگر به این فکر می کنید که وقتی احساس تنهایی می کنم و به شخصی احتیاج دارم که با او صحبت کنم چه کاری می توانم انجام دهم باید به موارد زیادی برسید.

با مردم آنلاین صحبت کنید.

اگر آماده نیستید که به تنهایی از خانه بیرون بروید یا نمی دانید کجا بروید، همیشه می توانید در یک گروه گفتگوی پشتیبانی با افراد آنلاین صحبت کنید. به یک گروه جامع در فیس بوک بپیوندید و با دیگران گفتگو کنید. ممکن است دریابید که علائق مشابه دیگران که در خانه نیز هستند دارید. احتمالااحساس تنهایی می کنید اما می توانید با این کار بر آن غلبه کنید. شاید بعد از چند مکالمه، بتوانید سوال کنید که مکان مناسب پاتوق کجاست و آن ها را ملاقات کنید. ببینید آیا دیگران نیز به شما خواهند پیوست. ممکن است با برداشتن چنین قدم های کوچکی از همه دوستان جدیدی که پیدا کرده اید متعجب شوید.

در یک سازمان داوطلبانه پیش بروید.

وقتی احساس تنهایی می کنم و به شخصی احتیاج دارم که با او صحبت کنم چه کاری می توانم انجام دهم؟

هر شهر دارای سازمان ها و کمیته های داوطلبانه متنوعی است که نیاز به کمک دارند. چیزی را پیدا کنید که مورد علاقه شما باشد و در یک جلسه شرکت کنید. یک فرصت خوب وجود دارد که دیگران را در آن جا پیدا کنید که از همان نظرات شما برخوردار باشند. این می تواند به شما کمک کند تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید. اگر نمی توانید یک سازمان داوطلب را پیدا کنید که به آن علاقه مند باشید، پس کار سازمانی خود را شروع کنید. یک صفحه رسانه اجتماعی ایجاد کنید و دیگران را به عضویت در آن دعوت کنید. وقتی چند عضو گرفتید، ببینید آیا این گروه می خواهد برای ملاقات حضوری دور هم جمع شود یا خیر. قبل از دانستن آن، شخصی خواهید بود که دیگران می خواهند آن را بشناسند. انواع مختلفی از گروه ها برای افراد در هر سطح از خواسته ها و نیازها وجود دارد.

خواندن می تواند به شما کمک کند.

داستان و مطالعات داستانی راهی عالی برای فرار به دنیای دیگر است. شما را به مکان و زمان دیگری پیش می برد. هیچ چیز بهتر از یافتن کتابی عالی و گم شدن در آن نیست. در واقع، خواندن برای شما نیز مفید است. بزرگسالانی که توانایی سواد پایینی دارند، سالانه 230 میلیارد دلار هزینه مراقبت های بهداشتی اضافی دارند.

هرچه خواننده بهتر باشد، مشکلات پزشکی کمتری را دنبال می کنید. اگر خواننده مشتاق و پیگیری هستید، می توانید به یک باشگاه کتاب بپیوندید. حتی می توانید در یک کتابخانه عضو شوید یا اپلیکیشن کتاب خوانی نصب کنید. این نه تنها یک روش عالی برای صحبت در مورد احساس شما در رابطه با یک کتاب است، یا آنچه را که دوست دارید یا دوست ندارید، بلکه یک روش عالی برای ملاقات با افراد دیگری است که علاقه های مشابه دارند. هدف ما پاسخ به این سوال است که وقتی احساس تنهایی می کنم و به شخصی احتیاج دارم که با او صحبت کنم چه کاری می توانم انجام دهم؟

به طور تصادفی به تفریح یا سفر بروید.

در حالی که ما نمی خواهیم شما به معنای واقعی کلمه هرگز راه خانه خود را پیدا نکنید، اگر چند روز فرصت دارید، می توانید با قطار، هواپیما یا اتومبیل به طور تصادفی سفر کنید و به مکانی که هرگز ندیده اید بروید. بودن در کنار غریبه ها، در یک محیط متفاوت، گاهی می تواند به شما اجازه دهد کاری دیوانه وار انجام دهید. هنگام خرید در پنجره برای خود ترانه بخوانید. یا می توانید در هنگام انجام کار های خود کمی برقصید. در هر کافه ای که می یابید متوقف شوید و یک نوشیدنی خنک بنوشید یا یک کیک کوچک سفارش دهید (حتی اگر فقط سفارش ساده ای را می دهید). نه تنها تنهایی را دفع می کنید، بلکه می توانید اوقات خوشی را نیز سپری کنید. چه کسی می داند، شاید در این راه شخصی را پیدا کنید که در خیابان با او قدم بزنید و تفریح خوبی داشته باشید.

برقصید.

همان طور که در بالا ذکر کردیم، رقص می تواند راهی عالی برای دفع انرژی باشد. اگر احساس تنهایی می کنید، رقص می تواند روحیه شما را بهتر کند. چند موسیقی سرگرم کننده بگذارید، یک لیوان شربت خنک یا آب برای خود بریزید و در خانه برقصید. اگر می خواهید آن را با آهنگ های جدید انجام دهید. هدف این است که احساس راحتی کنید. به هر حال کسی جز شما آنجا نیست، درست است؟ انجام کارهای احمقانه به تنهایی اگر هیچ چیز دیگری نباشد خنده بزرگی به شما خواهد داد. این احساس خنده و شادی می تواند در شما ماندگار باشد و روحیه تان را به شدت تقویت کند. پس سعی کنید هر از گاهی با آهنگ های مختلف برقصید. حتی می توانید این کار را با آهنگ های غمگین هم امتحان کنید و ادا بازی کنید.

برای دویدن، آهسته دویدن یا پیاده روی بروید.

از نظر علمی، دویدن باعث خوشحالی شما می شود. بدن شما هنگام ورزش مواد شیمیایی خاصی آزاد می کند که به طور طبیعی روحیه شما را بالا می برد. اگر احساس انزوا و تنهایی می کنید، به فضای باز بروید. اگر از نظر ورزشی نمی توانید کار خاصی را برای خود انجام دهید، بیرون رفتن برای یک پیاده روی گاه به گاه می تواند به شما کمک کند احساس خوشبختی کنید. طبق بررسی های انجام شده ۸۰ درصد مردم ورزش کافی ندارند. گوش دادن به پرندگان، تماشای حرکت برگ ها روی درختان یا دیدن بچه هایی که در محله شما بازی می کنند می تواند شما را با شدت بسیاری روحیه دهد. همه این ها می تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید. ما می خواهیم بدانیم که وقتی احساس تنهایی می کنم و به شخصی احتیاج دارم که با او صحبت کنم چه کاری می توانم انجام دهم؟

تعطیلاتی را برنامه ریزی کنید.

وقتی احساس تنهایی می کنم و به شخصی احتیاج دارم که با او صحبت کنم چه کاری می توانم انجام دهم؟

برنامه ریزی برای تعطیلات می تواند روحیه شما را بالا ببرد. اگر کار غیرمعمول زیاد بوده است یا فقط باید مدتی از هرج و مرج در خانه دور شوید، برنامه ریزی سفر می تواند به شما کمک زیادی کند. برای کسانی که در نزدیکی اقوام زندگی نمی کنند، یافتن یک مقصد برای دیدار مشترک نیز می تواند زمان خوبی باشد. ایده این است که از هنجار دور شوید و کاری متفاوت انجام دهید! می توانید حتی برای یک تور دو روزه ثبت نام کنید و تفریگاه ها یا شهر های جدیدی را ببینید. ما می خواهیم بدانیم که وقتی احساس تنهایی می کنم و به شخصی احتیاج دارم که با او صحبت کنم چه کاری می توانم انجام دهم؟

مشخص کنید علت تنهایی شما چیست؟

در پایان روز، شما باید بفهمید که احساس تنهایی را به کجا می توان نسبت داد و دلایل دیگری غیر از کمبود افراد وجود دارد. تنهایی می تواند ناشی از افسردگی، اندوه، از دست دادن یا حتی یک بیماری باشد. در حالی که برخی از افراد فقط باید با انسان های دیگر ارتباط برقرار کنند، دیگران ممکن است از کمک مشاوره حضوری یا تلفنی روان شناسی بهره مند شوند. اگر تنهایی شما یک شروع ناگهانی است، ممکن است ناشی از عدم تعامل باشد و به احتمال زیاد امتحان چیزهای تصادفی کمکی نخواهد کرد. همیشه بهتر است ابتدا علت تنهایی خود را پیدا کنید، به خصوص اگر قبلاً فردی فعال و شاد بودید. با این حال بهتر است برای کمک به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید.

منابع
regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا