حد دخالت والدین در ازدواج فرزندان

حد دخالت والدین در ازدواج فرزندان باید مشخص شود. پدر و مادر واقعی کسی است که به کودکان خود کمک می کند تا کمبودهای شخصیتی خود را به نوعی ریشه کن کرده و خود را سرشار از خصوصیات اخلاقی خوب سازند. با این وجود والدین امروزی احساس می کنند خریدن لباس ها و مواد غذایی گران قیمت و پرداخت هزینه برای کلاس های مختلف تنها وظایف ان هاست و می تواند باعث شکل گیری فردی موفق در اینده شود.

آن ها به درستی درک نمی کنند که این موارد تنها باعث می شوند فرزند شما در آینده نیز فقط علاقه مند به لذت های دنیایی باشد. این لذت ها باعث خنثی سازی احساس کمبودها درون ان ها خواهد شد. بنابراین اگر می خواهید فرزندان موفقی در اینده داشته باشید که بتوانند در تمام زندگی خوب پیش بروند باید از خودتان بپرسید آیا واقعا اموزش درستی برای فرزندان خود داشته اید. این وظیفه ی والدین است که به فرزندان خود کمک کنند تا خصوصیات خوب را درون خود پرورش داده و از این رو در آینده نیز بتوانند زندگی شاد و ازدواج موفقی را داشته باشند.

تنها والدین شاد هستند که می توانند نسلی شاد از خود برجا بگذارند.

تنها پدر و مادرهای شاد می توانند فرزندانی شاد و موفق داشه باشند. برای ایجاد این اثرات خود روی ذهن کودکان خود باید ارتباط موثری بین والدین و فرزندان در تمام سنین وجود داشته باشد. تنها والدینی که ذهنی خالی از استرس دارند می توانند فرزند خود را به سوی یک زندگی بدون استرس هدایت کنند.

آن ها می توانند ارتباط ساده و آسانی با فرزندان خود داشته باشند. فرزندان شما اگر همیشه تحت استرس زیادی باشید مسلما دوست ندارند با شما صحبت کرده و از شما راهنمایی بگیرند. آن ها دوست ندارند ایده ها، افکار و مشکلات خود را با چنین والدینی در میان بگذارند. از این رو حتما باید والدین بدون استرس بتوانند به زندگی خود ادامه دهند. حد دخالت والدین در ازدواج فرزندان باعث خوشبختی می شود.

دلایلی که والدین استرس دارند.

  • توقعات بالا و غیرمنطقی دارند.
  • صحبت ها و گرایش های منفی دارند.
  • هیچ چیز را درست توضیح نمی دهند.
  • ان ها همیشه در زمان گذشته زندگی می کنند.
  • با فرزندان خود ارتباط نداشته و صحبت نمی کنند.
  • همیشه طوری حرف می زنند که حق با خودشان است.
  • هر فرد دارای طبیعتی منحصر به فرد و متفاوت می باشد.
  • مرتبا در تلاش برای یافتن اشتباهات فرزند خود می باشند.
  • در مقابل فرزندان خود حاضر به پذیرش اشتباهاتشان نیستند.
  • فراموش می کنند که کودکان نیز باید در برخی قانون گذاری شرکت داده شوند.
  • در زمان صحبت کردن در مورد فرزند خود همیشه دیدگاه شخصی خود را دخیل می کنند.

با در نظر گرفتن تمام موارد بالا، به شما می گوییم چطور کارهای والدین می تواند رابطه ی شما را برهم زده و نکاتی برای کمک به شما در جهت برخورد با این مشکلات را مطرح خواهیم کرد.

باید بدانید عشق واقعی هیچ وقت نمی تواند خیلی دیر ایجاد شود، خصوصا اگر والدین بخواهند در این بین دخالت هایی داشته باشند. اما اگر والدین شما نمی توانند حد خود را بپذیرند ممکن است اثرات زیادی روی رابطه ی شما برجا بگذارند. در اینجا راه هایی آورده شده است که والدین می توانند رابطه ی شما را از بین ببرند. حتی اگر به نظر برسد کارهای ان ها کاملا غیر عمد هستند و البته نکاتی برای راهنمایی در جهات برخورد درست و مناسب با ان ها.

  • دخالت های زیاد و بی جایی دارند.

  • درست مانند زمان های گذشته، برخی والدین شاید کمی بیش از حد بخواهند در زندگی شما وارد شونند. اگر والدین شما از آن دسته هستند که بدون دعوت به خانه ی شما می آیند یا می خواهند زمان زیادی را با شما بگذرانند، شاید زمان کمی برای خودتان داشته باشید تا با شریک زندگی خود تنها مانده و زندگی خود به عنوان یک زوج را شکل دهید. اما به هر حال اگر شرایط اینطور است باید راهی برای حل کردن این مشکل پیدا کنید.

چگونه با حد دخالت والدین در ازدواج فرزندان برخورد کنیم: گاه لازم است قوانین خاصی را تعیین کنید و البته هرچه سریع تر این کار را انجام دهید. باید به وضوح و کاملا روراست در مورد ملاقات ها و زمانی که می خواهید با والدین خود باشید محدودیت های خاصی را مشخص نمایید. زمانی که شما و همسرتان در مورد این قوانین به توافق رسیدید به والدین خود بگویید که ان ها را دوست دارید اما باید قبل از امدن به خانه ی شما اطلاع دهند و یا هر راهنمایی و مورد دیگری که حس می کنید باید برای رابطه ی خود داشته باشید.

  • آن ها فرض می کنند شما نمونه ی کوچک شده ای از خودشان هستید.

  • شما و همسرتان ممکن است هریک به نوعی ژن هایی از پدر و مادر خود را در رفتارتان داشته باشید اما این ها لزوما به آن معنا نیست که باید طوری برنامه ریزی کنید که حتما پا جای پای ان ها بگذارید. شاید والدین شما پیش خودشان فکر کنند شما نیز طرز فکری دارید که مشابه با طرز فکر ان هاست و اگر زمانی حس کنند این اتفاق نیفتاده است از دستتان عصبانی خواهند شد. روان شناسان در این باره می گویند: باید بحث و دعوا در مورد چیزهایی که می توانند زندگی شما را خراب کنند را کنار بگذارید.

چطور با این وضعیت برخورد کنیم:به پدر و مادرتان بگویید که شما برای دیدگاه و طرز فکر آن ها ارزش قائل هستید اما گاهی حس می کنید نیاز دارید راه خود را به نوعی ادامه دهید. باید یاد بگیرید چطور به شکل موثر و واضح با آن ها صحبت کنید تا در نتیجه ی حرف های خود آن ها را عصبانی نکرده یا باعث نشوید حس کنند همسرتان شما را در مقابل ان ها قرار داده است.

  • پدر و مادر شما سعی می کنند همه کار را برای شما انجام دهند.

  • والدینتان سعی دارند به سادگی هرکاری که می توانند را برای شما انجام دهند از خریدن ماشین جدیدتان گرفته تا برنامه ریزی برای سفر در تعطیلات بعدی (البته با آن ها) شاید این در ابتدا خوب به نظر برسد، خصوصا اگر در هزینه های خانه به نوعی به شما کمک می کنند، مراقب بچه هایتان هستند یا به نوعی در مشکلات مالی پشتیبان شما می باشند. اما باید مواظب باشید شرایط طوری پیش نرود که بیش از حد به کمک ان ها وابسته شوید و یا به هدایای زیادی که پشت هم برایتان می آید عادت کنید.

چطور با حد دخالت والدین در ازدواج فرزندان می توان برخورد کرد:باید بسیار مراقب بهایی که باید در قبال کمک های والدین بپردازید باشید. اگر به نظر می رسد والدین شما به نوعی در همه چیز زندگی تان وارد شده اند، به طوری که مجبور هستید در مقابل هدایایی که می گیرید به نوعی اجبارهای آن ها را بپذیرید بهتر است بگویید دیگر هدیه هایشان را قبول نخواهید کرد و البته روی حرفتان بمانید. شاید نیاز به زمان بیشتری داشته باشید که بتوانید در خانه ی خود پس انداز کنید و شاید به جای سفرهای بهتر مجبور شوید تعطیلات را در خانه بمانید اما به جای ان می توانید برای زندگی خودتان برنامه ریزی کنید.

حد دخالت والدین در ازدواج فرزندان | مرکز مشاوره همکده
  • با شما مانند بچه های کوچک رفتار می کنند.

  • شما و همسرتان ممکن است ازدواج کرده و کارهای خودتان را داشته باشید اما آن ها شما را هنوز مانند بچه هایی می دانند که نیاز به مراقبت دائمی ان ها دارند

چطور با این وضعیت برخورد کنیم: استقلال خود را مشخص کنید. باید به آن ها کاملا واضح بگویید که شما دیگر بچه نیستید. این مورد درست می تواند همراه با مشکلی باشد که در قبل توضیح داده شد، خرید هدایا. و شما شاید نیاز باشد به نوعی مانع والدین خود شده و کاری کنید که خودتان مسئولیت زندگی تان را بر عهده بگیرید.

  • در مورد همسر شما زبان خوبی ندارند.

  • شاید شنیده باشید که می گویند ” اگر چیز خوبی برای گفتن نداری بهتر است اصلا چیزی نگویی ” اما والدین شما به وضوح به این گفته اعتقادی ندارند.

چطور با حد دخالت والدین در ازدواج فرزندان برخورد کنیم:به آن ها توضیح دهید که جملاتشان شما را ناراحت می کند و با قاطعیت اعلام کنید باید این کار را کنار بگذارند. اغلب والدین نمی خواهند فرزند خود را آزار دهند و بیان کردن این مورد با ان ها اغلب باعث می شود کارشان را کنار بگذارند. اما اگر به کار خود ادامه دادند باید به آن ها نشان دهید که در حرفتان جدی هستید. اگر آن ها شروع به حرف نادرستی کردند به ان ها بگویید ” من به حرف های شما گوش نمی کنم. من با او ازدواج کرده و در کنارش شاد هستم ” و اگر بازهم به کارشان ادامه دادند اتاق را ترک کنید.

  • مرتبا از سبک زندگی شما انتقاد می کنند

  • شاید دوست نداشته باشند که شما مجبورید چندین ساعت را بیرون از خانه کار کنید یا در مورد نحوه ی خرج کردن شما مشکل دارند. اما به هرحال انتقادهای مکرر ان ها (خصوصا اگر شروع به اثرگذاری روی نظرات شما کرده است.) می تواند منجر به شکست و جدایی در ازدواج شما شود.

چطور با حد دخالت والدین در ازدواج فرزندان  برخورد کنیم: روی انتخاب های خودتان ثابت قدم بمانید و در کنار شریک زندگی تان باشید. شما باید خودتان زندگی کنید. اگر می خواهید چیزی را عوض کنید مانند یک فرد بزرگسال روی آن کار کنید.

  • هر موضوعی را بزرگ می کنند.

  • شما به جای مهمانی سالیانه ی خانوادگی به مراسم مهمانی خواهر شوهرتان رفته اید و حالا والدینتان دیگر با شما حرف نمی زنند.

چطور با این مشکل برخورد کنیم: به ارامی و با احترام به والدین خود یادآوری کنید که حالا شما دو خانواده دارید. ان ها باید یاد بگیرند شما در حال حاضر خانواده ی جدیدی دارند و باید با آن ها در ارتباط باشید. امید داشته باشید که والدین شما متوجه موضوع شده و می دانند ارزشش را ندارد که برای موضوعی احمقانه بخواهند ارتباط با دختر خود را قطع کنند.

  • والدین الگوی خوبی برای شما نساخته اند.

  • جدایی پدر و مادرتان چیزی نیست که بخواهید از آن در زندگی مشترک و مسئولیت های خود الگوبرداری کنید.

چطور با حد دخالت والدین در ازدواج فرزندان  برخورد کنیم: شما نمی توانید والدین خود یا گذشته ی ان ها را عوض کنید. تنها سعی کنید نقاط ضعف ان ها را شناخته و سخت تلاش کنید تا کمتر پا در مسیر ان ها بگذارید. شما نباید هیچ یک از عادات نسل قبل خود را ادامه دهید. باید بپذیرید والدین شما اشتباهای داشته اند و باهم تلاش کنید تا اثرات بد گذشته ی ان ها روی زندگی شما تاثیر نگذارد.

حد دخالت والدین در ازدواج فرزندان | مرکز مشاوره همکده
  • نمی خواهند شما را با کسی دیگر شریک شوند.

  • والدین شما عادت کرده اند که برای هر تولد یا مهمانی شما را در کنار خود داشته باشند. ان ها قبلا هیچوقت شما را با کسی شریک نبوده اند و انتظار دارند تمام مهمانی ها و مناسبت ها در کنار ان ها بمانید.

چطور با حد دخالت والدین در ازدواج فرزندان برخورد کنید: یک برنامه ی مشخص با همسرتان بگذارید و بعد آن را به خانواده ی خود منتشر کنید. به والدین خود اطمینان دهید که شما و همسرتان دوست دارید ان ها بخشی از زندگی شما باشند. توضیح دهید که شما واقعا می توانید احساس ان ها را درک کنید. می توانید بگویید “می دانم از اینکه نمی توانیم تمام تعطیلات را با شما باشم ناراحت هستید. می توانیم زمان دیگری را برای جشن گرفتن با هم هماهنگ کنیم. “والدین متوجه می شوند که شما احساس ان ها را درک می کنید. این تاثیری بسیار بیشتر از مخالفت و دعوا خواهد داشت. می توانید بگویید این تعطیلات را باید با خانواده ی همسرم باشم.

  • باعث می شوند به نوعی احساس گناه داشته باشید.

  • و اگر شما به خواسته هایشان عمل نکنید به خوبی می توانند باعث شوند احساس گناه پیدا کنید. (تا مطمئن شوید همسر شما نیازهای ان ها را در نظر نمی گیرد.)

چطور با این مورد برخورد کنید: راهی را پیدا کنید تا با آن ازدواج خود را از رفتارهایی که باعث ایجاد حس گناه می شوند جدا سازید. شما باید با همسر خود فضای خصوصی و محرمانه داشته باشید نه با پدر و مادرتان.

منابع
thenest.comgurukul.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا