بهترین راه های مدیریت جدایی در ازدواج

وقتی افراد پیمان زناشویی می ‌بندند هیچ‌ کدام به جدایی فکر نمی ‌کنند. در حقیقت آن‌ها امید زیادی به تعهدات ازدواج خود داشته و می‌ خواهند همیشه با هم بمانند. با این ‌وجود از بین رفتن اعتماد، ناسازگاری، خیانت، عدم صداقت و اطمینان نداشتن در کنار دیگر عوامل باعث می‌ شود زوجین تصمیم به جدایی بگیرند. در جدایی موقت بر اساس توافقات ساده ‌تر می ‌توانید تعهدات و حقوق خود را مدیریت کنید، در حالی‌ که برای گذشتن از جدایی طولانی و دائمی نیاز به دلایل منطقی و عقلانی وجود دارد. بهترین راه های مدیریت جدایی در ازدواج چیست؟

بهترین راه های مدیریت جدایی در ازدواج

وقتی این حقیقت بر شما آشکار می‌ شود که کسی که دوستش داشته‌اید همسر خوبی برای شما نیست برای بهبود رهایی از این وضعیت نیاز به یک سیستم حمایتی دارید. اگر ازدواج شما برای سال‌ها ادامه داشته است دوستان شخصی خود را از دست داده‌ اید، اجتماع شما را قضاوت می ‌کند و تمامی سرمایه‌گذاری‌های عاطفی شما برعکس شده و شاید باعث افسردگی تان شود. در این زمان هیچ‌ کسی را ندارید که بدون قضاوت بتوانید احساسات خود را با او به اشتراک بگذارید.

جدایی در ازدواج واقعاً چیست؟ مانند هر مشکل دیگری در عشق و ارتباط، پاسخ ساده نیست. در حقیقت شرایطی است که در آن اختلاف دارید اما هنوز طلاق نگرفته ‌اید. تفاوت‌های زیادی در این روال وجود دارد. از یک سؤال بزرگ شروع می‌ شود، آیا این جدایی به طلاق منتهی می‌ شود یا نه، تا ریزترین جزئیات، مانند اینکه نوبت بعدی چه کسی باید کار نظافت را انجام دهد.

چگونه یک زوج به نقطه‌ی جدایی می‌ رسند؟

چیزی که اغلب استاندارد می ‌دانیم این است که همسران به حدی از خوشبختی خود در ازدواج فاصله می‌گیرند که دیگر نمی‌ توانند با هم باشند. در این بین فرزندان و ویژگی‌های شخصیتی فرد نیز دخیل می‌شوند که باعث خواهند شد زوجین در ابتدا تصمیم به طلاق بگیرند. در ابتدا شاید تصمیم به یک جدایی موقت بگیرند تا مدتی همدیگر را نبینند اما این کار بعد منجر به طلاق خواهد شد. یا اینکه یکی از زوجین در بین بحث خانه را ترک کرده و دیگر برنمی ‌گردد.

و این اتفاق زیاد می ‌افتد. ازدواج نقطه‌ی امنی برای هرکسی است که این کار را می‌ کند، بدون توجه به اینکه این رابطه چقدر می‌ تواند برای فرد بد باشد. حتی اگر در ازدواج شما توهین یا مشکلی وجود داشته باشد باز هم به قدری عادت کرده ‌اید که از جدایی می ‌ترسید. وقتی شما یک خانواده‌ی دارای بچه، برنامه‌های مشترک یا مسائل مالی باشید جدایی برای شما سخت‌ تر خواهد بود.

چگونه با جدایی کنار بیایید؟

شرایط را بپذیرید.

این حقیقت را بپذیرید که دیگر با همسر خود نیستید، به هر حال زندگی باید در جریان باشد. هرچه سریع‌تر حقیقت را بپذیرید زودتر بهبود خواهید یافت. زوجین باید تلفن زدن به هم را دیگر کنار بگذارند. تلاش برای یافتن مقصر تنها باعث می‌شود به سراغ خاطرات قدیمی بروید. اگر در برخورد با مشکل عاطفی شده و دوست دارید گریه کنید بگذارید اشک‌هایتان بیایند اما این کار را در حد تعادل انجام دهید تا مانع ایجاد افکار منفی شوید.

بهترین راه های مدیریت جدایی در ازدواج – شرکت در جلسات درمانی

بهترین راه های مدیریت جدایی در ازدواج

شما نیاز دارید یک نفر متخصص در این فرایند بهبود به شما کمک کند. کمک‌های عاطفی از یک مشاور به شما فرصت می‌ دهد تا نقاط قوت و ضعف خود را  بشناسید. به یاد داشته باشید تمامی این دیدگاه‌ها از خود شما می ‌آیند. آن‌ها تنها به شما راهی ساختار یافته برای برخورد با موقعیت بدون هرگونه ترس از قضاوت شدن را می ‌دهند. در این لحظه شما قدرت‌ها و مهارت‌های خود را برای یک زندگی مفید عملی خواهید کرد. بعلاوه به شما فرصت می‌ دهد تا خودتان را بشناسید، سرگرمی‌های خود را کشف کنید و در فعالیت‌های پرشور شرکت داشته باشید.

بهترین راه های مدیریت جدایی در ازدواج | مرکز مشاوره همکده

در فعالیت‌ های فوق‌ برنامه شرکت کنید.

تنهایی در هر جدایی اجتناب ‌ناپذیر است. وقتی خودتان را پیدا کردید زمان آن می ‌رسد تا کتابی انگیزه دهنده خوانده یا در یک مرکز تناسب ‌اندام ثبت ‌نام کرده یا یک ابزار موسیقی را بنوازید. خود را سرگرم فعالیتی هیجان ‌انگیز کنید که آن را کنار گذاشته بودید. این کار حواس شما را از افکار منفی همراه با جدایی پرت خواهد کرد. این فعالیت‌ها به شما روال جدیدی می‌ دهند که باعث ایجاد قدرت شناختی و مهارت‌های حرکتی ایده آل برای جذبی مثبت در زندگی خواهد شد. سرگرم کردن ذهن باعث بهبود خواب و سلامت روحی شما خواهد شد. زمان یک درمانگر است.

عضو یک گروه حمایتی شوید.

از رسانه‌های اجتماعی استفاده کرده و در گروه‌های مجازی یا واقعی که برای زوج‌های جدا شده است عضو شوید تا بتوانید با آن‌ها درد دل کنید. این کار شما را تشویق کرده و به شما انگیزه می‌ دهد تا با وجود جدایی برای زندگی خود تلاش کنید. شما اعضای مفیدی را پیدا خواهید کرد که همین مشکل را پشت سر گذاشته ‌اند، آن‌ها به شما راهکارهایی می ‌دهند تا بتوانید مشکلات متعددی که جدایی برای شما داشته است را مدیریت کنید. روان شناسان می ‌گویند اشتراک گذاشتن تجربیات با کسانی که ذهنیتی شبیه به شما دارند خود یک راه درمانی است زیرا فرایند درمان را تقویت می ‌کند.

بهترین راه های مدیریت جدایی در ازدواج – فعال باشید.

نداشتن شراکت در هیچ کاری باعث جذب افکاری منفی می ‌شود که زندگی زوج‌های جدا شده را نابود می‌ سازد. هیچ ‌وقت نگذارید در ناراحتی این شرایط غرق شوید. چرا در یک فعالیت ورزشی شرکت نداشته باشید تا تناسب ‌اندام خود را حفظ کرده و علاوه بر آن ذهن و بدن خود را شاداب نگه ‌دارید. فعالیت‌هایی که شما را خسته کنند باعث خوابی عمیق خواهند شد. شما با انرژی دوباره بیدار شده و آمادگی رو به‌ رو شدن با روز آینده را خواهید داشت. برخی فعالیت‌هایی که می‌ توانند شما را سرحال نگه ‌دارند عبارت‌اند از:

  • تنیس روی زمین، بازی‌های فکری، ایده‌هایی برای تقویت ذهن
  • شرکت در باشگاه های ورزشی برای تناسب ‌اندام
  • عضویت در یک گروه موسیقی برای فرستادن پیام امید

روی خودتان سرمایه ‌گذاری کنید.

حالا شما برای تقویت مهارت‌ها یا بالا بردن سطح تحصیلات برای رسیدن به یک موقعیت شغلی بالاتر زمان دارید که با مسئولیت‌های بیشتری همراه است و شما را مشغول نگه می‌دارد. جدایی می ‌تواند برای شما نعمتی باشد تا خود را تغییر دهید. این اتفاق ذهن شما را باز می‌کند تا شکاف ایجاد شده در اجتماع را پرکنید، خصوصاً وقتی یک گروه حامی مناسب ندارید.

بهترین راه های مدیریت جدایی در ازدواج – از دوستانی با انرژی منفی دور بمانید.

حالا وقت صحبت کردن در مورد ازدواج و زوج ‌ها نیست. عاقلانه دوستانی را انتخاب کنید که در رسیدن به هدف از شما حمایت می‌ کنند. آیا شما در مرحله‌ی تجدید ازدواج هستید؟ اگر این ‌طور است چه‌ کاری با یک زوج جدا شده دارید که به خاطر طلاق خود امید به ازدواج را از دست داده ‌اند؟ آن‌ ها تمامی کارهایتان را خراب کرده و شما را از تلاش برای یک ازدواج مجدد بازمی‌دارند. وقتی منتظر تحقق اهدافتان در جدایی هستید خود را در فعالیت‌ هایی درگیر کنید که مهارت‌ها و روابط اجتماعی شما را قوی می ‌کنند و این کار در رسیدن به هدف به شما کمک خواهد کرد.

منابع
marriage.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا