راه هایی برای جلوگیری از خرابکاری در روابط

روابط سخت است؛ هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد. وقتی دو نفر را با شخصیت های مختلف، سوابق متفاوت و نظرات متفاوت کنار هم قرارمی گیرند، مطمئناً گاه گاهی مشکلاتی پیش خواهد آمد. با این وجود، تفاوتی بین مشکلات عادی زندگی که یک رابطه از بین می برد و آن چه که عادت به خرابکاری در روابط دارید اتفاق می افتد. خبر خوب این است که، شما می توانید یاد بگیرید که چگونه برای جلوگیری از سلامتی به جلو، از خرابکاری در روابط خود جلوگیری کنید. از این رو باید راه هایی برای جلوگیری از خرابکاری در روابط را پیدا کرد.

در ادامه ما به بررسی راه هایی برای جلوگیری از خرابکاری در روابط می پردازیم. برای این که بتوانید روابط خود را به خوبی مدیریت کنید می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

خرابکاری در یک رابطه به چه معناست؟

بهترین راه برای شروع درک معنای کارشکنی در رابطه، درک معنای کلمه خرابکاری است. با سرچ در گوگل، خرابکاری به معنای “تخریب، آسیب رساندن یا انسداد عمدی” است. بنابراین ، اگر در حال خرابکاری در یک رابطه هستید، کارهایی را انجام می دهید که به قصد آن رابطه از بین می رود و پایان می یابد. ممکن است تعجب کنید که چرا کسی عمدا یک رابطه را خراب می کند.

اما قسمت مشکل این است که بسیاری از مردم آگاهانه متوجه نمی شوند این همان کاری است که انجام می دهند تا رابطه ای خراب شود. درعوض، اقدامات بسیار کمی انجام شده است که می تواند خرابکاری در آن باشد. آن ها حتی ممکن است سرانجام با پایان یافتن رابطه شان کاملاً متعجب و سردرگم شوند. یا برای جلوگیری از دردی که احساس می کنند، خود را برای بدترین حالت آماده کرده اند.

موضوعات مشترکی که در روابط خرابکارانه وجود دارند.

بسیاری از موارد مختلف می تواند منجر به از بین بردن یک رابطه شود، اما در این بخش از مقاله برخی از روش های معمول برای خرابکاری در روابط ذکر شده است.

  • به طور مداوم آن ها را با افراد دیگر مقایسه کنید.
  • اجازه ندادن طرف مقابل به داشتن هر فضایی
  • سارگار کردن زندگی خود با افراد دیگر خارج از خانواده
  • داشتن حرکت های سریع
  • اعتماد نداشتن به شخص مقابل و سو ظن داشتن به او
  • وانمود کردن به متفاوت بودن از آن چه که هستید
  • بر روی نکات منفی شریک زندگی خود در یک رابطه تمرکز می کنید.
  • گوش دادن و خاموش ماندن در یک مکالمه
  • دارای احساسات مثبت نبودن

این گزینه ها می تواند نشان دهنده خرابکاری های بسیاری در روابط باشند. از ابن رو باید به بررسی راه هایی برای جلوگیری از خرابکاری در روابط پرداخت.

چگونه می توان از خرابکاری در روابط جلوگیری کرد؟

راه هایی برای جلوگیری از خرابکاری در روابط

اکنون که دانستید برخی از نمونه های رفتاری خرابکارانه به نظر می رسد، وقت آن است که یاد بگیرید چگونه این کار را متوقف کنید. در ادامه این بخش چند نکته وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. ما این نکات را در ادامه به طور کامل برای شما بیان خواهیم کرد.

مشخص کنید که چرا چنین رفتاری دارید؟

این یکی از سخت ترین کارهایی است که باید برای ایجاد تغییر انجام دهید، اما همچنین یک کار مهم است که باید انجام دهید. شما باید یاد بگیرید که رفتارهای خرابکارانه شما از کجا ناشی می شود. قرار نیست این برای هر شخص یکسان باشد. برای این کار لازم است تا در خود عمیق شوید. باید به تجربیات گذشته خود نگاهی بیندازید. ممکن است این باشد که شما در دوران کودکی رها شده اید، بنابراین مخفیانه انتظار دارید که همه افراد نیز شما را رها کنند. این باعث می شود تا قبل از اینک ه فرصتی برای صدمه زدن به شما فراهم شود، مردم را از خود دور کنید. یا ممکن است اعتماد به نفس پایینی داشته باشید و نیاز شما به تایید همسرتان شما را به سمت اقداماتی سوق دهد که باعث عقب نشینی آن ها شود.

شما بیش از حد به آن ها نیاز دارید. اما، اینها فقط دو نمونه ساده از مواردی است که می تواند باعث رفتار شما شود. راه هایی برای جلوگیری از خرابکاری در روابط در مشخص شدن رفتار است.

اگر نمی دانید چرا در روابط خرابکاری می کنید، می توانید با یک درمانگر صحبت کنید که می تواند به شما کمک کند تا بفهمید این رفتار از کجا ناشی می شود. یک درمانگر باتجربه سوالات صحیحی را می پرسد که به شما کمک کند تا به آخر موضوع بپردازید. سپس، آنها می توانند تمریناتی را برای شما انجام دهند که به شما کمک می کند بتوانید رفتارهای خود را تشخیص دهید و تغییر دهید تا بتوانید با داشتن روابط سالم به جلو حرکت کنید. اگر در حال حاضر در رابطه ای هستید که به دلیل تلاش های خرابکارانه شما با مشکل روبرو است، مشاوره زوجین می تواند راهی عالی برای دریافت هر دو کمک شما در شرایط فعلی باشد.

بیاموزید افکار خود را کنترل کنید.

رفتارهای خرابکارانه اغلب ناشی از ترس است. شما می ترسید که شخص مقابل شما را آزار دهد یا شما را ترک کند. ممکن است از اینکه می خواهید کاری را انجام دهید که در آینده رابطه را خراب کند ترسیده باشید و از این رو باعث شوید که خودتان آن را در حال حاضر خراب کنید. یادگیری نحوه شناخت افکاری که به طور ناخودآگاه دارید می تواند به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه محرک هایی که باعث می شوند رفتار خود را همانگونه که هستید، تشخیص دهید. هنگامی که یاد گرفتید چه افکاری بیشترین مشکل را برای شما ایجاد می کند، می توانید یاد بگیرید که مانتراها، نقل قول ها یا افکار جدید را برای بازیابی قدیمی ها جایگزین کنید. این به شما کمک می کند تا تفکر خود را تغییر دهید، که منجر به تغییر رفتار می شود.

یادگیری نحوه کنترل افکار همیشه چیز ساده ای نیست. اما، هنگامی که یاد می گیرید چگونه این کار را انجام دهید، می توانید از احساسات و عواطف خود بالاتر بروید و تصمیمات خوب و فکری بگیرید. این می تواند کمک زیادی به بهبود روابط شما و جلوگیری از رفتار های خرابکارانه شما کند.

راه هایی برای جلوگیری از خرابکاری در روابط – با شریک زندگی خود صحبت کنید.

راه هایی برای جلوگیری از خرابکاری در روابط

این ممکن است برای شما یک چیز ساده به نظر برسد، یا ممکن است واقعا یک معامله بزرگ باشد. در هر صورت، اگر می دانید که درگیر انجام کار هایی هستید که باعث خرابکاری در رابطه شما می شود و نمی خواهید رابطه شما به پایان برسد، باید در این مورد با شریک زندگی خود صحبت کنید.

اطمینان حاصل کنید که این مکالمه ای است که در هنگام آرامش انجام می دهید و نه در گرماگرم احساسات. شما می خواهید آنچه را که می بینید و از کجا فکر می کنید که ناشی از آن است با آن ها در میان بگذارید. اگر می توانید ترس خود را در مورد رابطه خود با فرد مهم دیگر ابراز کنید و سپس با آن ها در میان بگذارید، این ممکن است تمام نیاز شما برای عبور از آن باشد. این می تواند برای شریک زندگی شما مفید باشد که بداند رفتار شما از کجا ناشی می شود.

سپس، همانطور که در بهبود رفتار در آینده کار می کنید، آن ها می دانند که چه چیزی را پشت سر می گذارید و این کار را با شما انجام می دهند. همچنین دیدن اینکه آیا آن ها رفتاری را که فکر می کنند شما می خواهید برای خرابکاری در رابطه تلاش کنید، مشاهده کرده اند نیز می تواند مفید باشد. دیدگاه آن ها ممکن است به شما کمک کند چیزهایی را ببینید که در غیر این صورت از دست می دادید.  وقتی آن ها می دانند که شما با صراحت در مورد مبارزه خود به آن ها اعتماد دارید، این می تواند به آن ها نشان دهد که شما جدی هستید که می خواهید رابطه خود را عملی کنید.

در بهبود عزت نفس و ارزش خود کار کنید

اگر از اعتماد به نفس پایینی برخوردار باشید، ممکن است در رابطه خود خرابکاری کنید زیرا فکر نمی کنید که لایق  شخصی به اندازه آنچه که دارید، هستید. این درست نیست. اما، تا زمانی که به این باور ادامه دهید، با این اعتقاد عمل خواهید کرد. احتمالاً شنیده اید که گفته می شود برای دوست داشتن دیگران شما باید بدانید که چگونه خود را دوست داشته باشید. اینجاست که وارد عمل می شوید. اگر فکر نمی کنید که به عنوان یک شخص ارزش و مقام دارید، انتظار نداشته باشید شخص دیگری فکر کند که شما هم چنین کاری را انجام می دهید. این یکی از راه هایی برای جلوگیری از خرابکاری در روابط می باشد.

عزت نفس پایین می تواند شما را در هر زمینه از زندگی تحت تأثیر قرار دهد. اگر این همان چیزی است که با آن دست و پنجه نرم می کنید، قرار ملاقات بگذارید و با یک مشاور صحبت کنید تا شروع به پرداختن به چگونگی ایجاد عزت نفس و ارزشمندی خود کنید. این نه تنها باعث بهبود رابطه بلکه در هر زمینه از زندگی شما خواهد شد.

اطمینان حاصل کنید که با فرد مناسبی هستید.

راه هایی برای جلوگیری از خرابکاری در روابط

به روابط خود دقت کنید. ممکن است شرایط این باشد که شما در حال خرابکاری در روابط خود هستید زیرا در اعماق وجود خود می دانید که آن ها فرد مناسبی برای شما نیستند. ممکن است این باشد که شما عادت دارید افراد اشتباهی را انتخاب کنید. اگر فکر می کنید این می تواند بخشی از مشکل باشد، کمی وقت بگذارید تا به آنچه در یک شریک زندگی می خواهید فکر کنید. دوست دارید چه نوع شخصیتی و شرایطی داشته باشند؟ پس از داشتن این لیست، هنگام حرکت به جلو و به دنبال شرکای جدید، از آن استفاده کنید. اگر فرد مورد نظر شما متناسب نیست، وقت خود یا او را هدر ندهید.

بهبود روابط کار آسانی نیست، اما نیازی نیست که به سختی کارهایی که شما ناخودآگاه علیه آن کار می کنید نیز باشد. بیاموزید چه عواملی باعث خرابکاری در روابط شما می شود و سپس می توانید تغییرات لازم را برای داشتن روابط سالم انجام دهید.

منابع
regain.us/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا