راه هایی برای جلوگیری از ذهن نگران کننده و آرام شدن

در این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راه هایی برای جلوگیری از ذهن نگران کننده و آرام شدن صحبت کنیم.

در دنیایی که زندگی می کنیم مسائل نگران کننده ای وجود دارد. دلواپسی و نگرانی جز مواردی است که همیشه مورد نظر روان شناسان قرار گرفته است.  آرام شدن بسیار برای افراد مهم است. در مقاله های قبل در ارتباط با مباحث نگران کننده صحبت کردیم. نگرانی اگر بیش از حد باشد می تواند فشار زیادی به افراد وارد کند. در روانشناسی شناسی این نکات باید مورد بررسی قرار بگیرد. آرام شدن یکی از راه هوایی است که همه ما پیشنهاد می کنیم. برای این که به سلامتی برسیم باید  نکات مختلفی را رعایت کنیم. برای مثال افراد باید در طول روز مقداری پیاده روی انجام دهند تا به یک سلامتی ایده آل برسند.

برخی از افراد هم باید ارتباط شادی شخصی و ذهنی قوی داشته باشند. ارتباط شادی شخصی و ذهنی به صورت های مختلفی ایجاد می شود. در کل شادی باعث می شود افراد روحیه قوی ای داشته باشند. این روحیه قوی می تواند قدرت ذهنیت افراد را بهبود بخشد. نکته ای که باید بدانید این است که شخصیت افراد می تواند همواره تغییر کند. 

نگرانی افراد در ارتباط با موارد مختلف

راه هایی برای جلوگیری از ذهن نگران کننده و آرام شدن | مرکز مشاوره همکده

آیا شما فردی هستید که همیشه نگران چیزی هستید؟ شاید دوستان و خانواده صبر شما را از دست داده اند، فکر می کنند شما صادقانه دوست دارید نگران باشید وگرنه اینقدر این کار را نمی کنید. شاید فقط آرزو کنید کاش آن ها می دانستند که چقدر آرزو می کنید فقط یک روز دیگر نباشید، بنابراین نعمت ناشی از عدم مراقبت در جهان را تجربه می کنید. خبر خوب این است که این امکان پذیر است. حتی اگر در بیشتر زندگی خود نگران کننده نبودید، امروز یک روز جدید است و شما همیشه می توانید با ایجاد عادت جدید مغز خود را از یک عادت دیرینه تربیت کنید.

آیا لازم است یاد بگیرید چگونه در برابر  گفتگوی منفی خود رفتار کنیم؟

جلسات با ارائه دهنده خدمات بهداشت روان دارای مجوز می توانند به شما کمک کنند. راه هایی برای جلوگیری از ذهن نگران کننده و آرام شدن نیز اهمیت زیادی دارند.

حدود 31٪ از آمریکایی ها در طول زندگی خود با نوعی اختلال اضطراب دست و پنجه نرم می کنند

راه هایی برای جلوگیری از ذهن نگران کننده و آرام شدن | مرکز مشاوره همکده

حدود 31٪ از آمریکایی ها در طول زندگی خود با نوعی اختلال اضطراب تشخیص داده شده دست و پنجه نرم می کنند. این بدان معناست که اگر نگرانی برای شما مشکلی ایجاد کند، تنها نیستید. اما شما هم نیازی به ماندن در آن جا ندارید. از آن جا که اضطراب و نگرانی موضوعات رایج هستند، بسیاری از تکنیک های مبتنی بر شواهد برای مدیریت آن ها ظهور کرده اند. موارد بسیاری وجود دارد که می تواند به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه بر نگرانی غلبه کنید، که در زیر بیشتر به آن ها خواهیم پرداخت.

به آینده فکر کنید تا ذهن نگران کننده خود را از بین ببرید

یکی از راه های خلاص شدن از ذهن این است که از خود بپرسید آیا آن چه فرد شما نگران آن است مهم است، فردا، یک هفته یا یک سال دیگر؟ این برای نگرانی های کوتاه مدت بسیار مناسب است، مانند این که اگر نگران هستید که رئیس شما قصد پیدا کردن چیزی را داشته باشد که همان روز زودتر  دفتر کار خود را بهم ریخته اید. آیا این یک اشتباه بزرگ است، آیا اشتباهی است که یک سال یا حتی یک ماه دیگر مهم خواهد بود؟

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر پاسخ منفی است  و اگر متوجه می شوید که برای رئیس خود ارزش بیشتری از آن چه اغلب به یاد می آورید دارید، پس این می تواند راهی عالی برای از بین بردن ترس شما باشد. روش دیگر برای فکر کردن در مورد این نکته این است که شما به خودتان آموزش می دهید تا چیزهای کوچک را عرق نریزید.

فرآیند قبول ناشناخته در ذهن نگران کننده

راه هایی برای جلوگیری از ذهن نگران کننده و آرام شدن | مرکز مشاوره همکده

این یکی ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما در طولانی مدت برای شما یک دنیا خوب خواهد بود. برخی از افراد نگران این هستند که “اگر چه شود” مانند “اگر روزی به سرطان مبتلا شوم چه می شود؟” اگر چه نگران بودن در مورد مشکلات بالقوه سلامتی خوب است، اما تا حدودی زیرا نگرانی به شما یادآوری می کند که یک اقدام پیشگیرانه انجام دهید، شما نباید اجازه دهید ترس از ناشناخته بودن بر زندگی شما حاکم باشد. نکته اصلی این است که شما می توانید تمام روز را سپری کنید و هر روز نگران این باشید که به سرطان مبتلا شوید.

نکته ای در ارتباط با راه هایی برای جلوگیری از ذهن نگران کننده و آرام شدن

 سپس ممکن است به سرطان مبتلا شوید، یا نه. شما نمی خواهید با نگرانی در مورد آن از ابتلا به آن جلوگیری کنید (وگرنه همه این کار را می کنند). و اگر به طور فعال در مورد آن نگران نباشید، به سرطان مبتلا نخواهید شد.

ما نمی توانیم بدانیم که در آینده چه اتفاقی برای ما خواهد افتاد. در حقیقت، ما هرگز واقعاً نمی دانیم که آخرین روز ما بر روی زمین چه زمانی سپری می شود یا در پایان چه ادعایی برای ما خواهد داشت. بنابراین پذیرش ناشناخته ها و در آغوش گرفتن زندگی ای که در آن زندگی می کنید، یک دنیای خوب است.

خود را مجبور کنید از منطقه راحتی خود خارج شوید

در هنگام درمان افرادی که با آگورافوبیا دست و پنجه نرم می کنند، روانپزشکان اغلب به درمان رفتاری شناختی روی می آورند تا به آن ها کمک کند بر ترس خود غلبه کنند. معنی این امر این است که آن ها را تشویق می کنند آن‌ چه را که باعث ناراحتی آن ها می شود و اغلب اوقات انجام دهند. در مورد آگورافوبیا، این بدان معنی است که به بیماران دستور داده می شود خانه خود را ترک کنند و به مهمانی ها، شام ها یا سایر رویدادهایی بروند که از آن ها اجتناب می کنند فقط به این دلیل که می ترسند احساس ناراحتی کنند.

با موارد ناراحتی خود به درستی برخورد کنید

هرچه بیشتر آن چه را که موجب ناراحتی شما می شود انجام دهید، کمتر گرفتاری آن برای شما خواهد بود. اگر به دلیل ازدحام زیاد از رفتن به سینما در شب افتتاح می ترسید، پس سعی کنید امسال به چندین شب افتتاحیه بروید. اگر از رفتن به مهمانی های استخر خودداری می کنید زیرا فکر می کنید در لباس شنا چاق به نظر می رسید، لباس بپوشید و با همان لباس مهمانی به استخر دعوت شوید. هر چه بیشتر آن چه را که می ترسید انجام دهید، ترس آن از شما کمتر خواهد شد و می توانید فعالیت‌هایی را که قبلاً از آن ها می ترسید و از آن ها متنفر هستید دوست داشته باشید یا حتی آن هت را دوست داشته باشید.

توقف مونولوگ منفی درونی در ذهن نگران کننده

راه هایی برای جلوگیری از ذهن نگران کننده و آرام شدن | مرکز مشاوره همکده

وقتی نگران هستیم، اغلب به این دلیل است که همان افکار و عقاید منفی را مانند مانترا در سر خود تکرار کرده ایم. باور کردن چیزهای بد همیشه راحت تر از چیزهای خوب است. برای مقابله با این، سعی کنید فعالانه درگیر فعالیتی شوید که باعث خوشحالی شما می شود. این می تواند به “خاموش کردن” کانال بد مغز ما کمک کند. به عنوان مثال، اگر کاردستی را دوست دارید، در کلاس صنایع دستی شرکت کنید.

با کودکان خود در انجام یک بازی ویدیویی یا تیراندازی به حلقه ها در مسیر راه همراه شوید. نه تنها شما به طور فعال درگیر مغز خود خواهید شد  بلکه همچنین به جای این که وقت خود را به بطالت بگذرانید، با دیدن همان قسمت از نمایشی که پنج بار قبلاً دیده اید، وقت خود را با عزیزانتان سپری خواهید کرد. و اگر این فعالیت فعال باشد، ممکن است ورزش را به مخلوط اضافه کنید، که همیشه یک ماده افزودنی سالم است.

زود به رختخواب بروید تا ذهن خود را آرام کنید

این ممکن است بدترین ایده ممکن به نظر برسد، زیرا خواب زودهنگام ممکن است چیزی بیش از یک دستورالعمل برای اجازه دادن به ذهن پرتحرک شما باشد که شما را با نگرانی تمام شب بیدار کند، اما کسانی که از اضطراب رنج می برند و حتی کسانی که مانند مستعد ابتلا به آن هستند، در صورت کم خوابیدن بیشتر دچار استرس می شوند. حتی اگر نگرانی ها شما را در نیمه شب بیدار نگه دارند، حداقل شما با رفتن به رختخواب، مثلاً ساعت 11:00 شب، بیشتر از خوابیدن در ساعت 1:00 صبح می خوابید.

نکته ای در ارتباط با راه هایی برای جلوگیری از ذهن نگران کننده و آرام شدن

نکته مفید دیگر: یک “دفتر یادداشت” در کنار تخت خود نگه دارید.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا