ترفند های مبارزه با منفی بافی

تفکر منفی ساده ترین راه برای کند کردن اهداف شغلی و شخصی شماست. اما چگونه می توان از افکار منفی خلاص شد؟ ترفند های مبارزه با منفی بافی چیست؟ روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد و راهی که شما انتخاب می کنید احتمالاً یک تصمیم شخصی است. بهترین راه برای کاهش سرعت اهداف شخصی ، تفکر منفی است. بله، درست شنیدی! تفکر منفی می تواند شما را به سطحی برساند که از آنجا می توانید بزرگترین مشکلات را برای حضور دوباره داشته باشید. منفی نگری خیلی سریعتر از مثبت گرایی فرد را جذب می کند. هنگامی که در دام منفی گرایی قرار گرفتید ، می توانید  قدرتی نادرست را پیدا کنید تا ذهنتان کاملا مسموم شود و همه چیز های خوب را متوقف کنید.

با چنین تفکر منفی ، شما همیشه ابر تاریکی بالای سر خود خواهید داشت. به منظور جلوگیری از گرفتار شدن در چرخه معیوب افکار منفی یا بیرون آمدن از آن (اگر قبلاً در آنجا هستید) ، ما بهترین راهکارها و تکنیک ها را برای شما داریم که می تواند افکار منفی را از بین ببرد. با این حال اگر با این راهکار ها به نتیجه نرسیدید می توانید به مرکز مشاوره همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره مراجعه نمایید. با مراجعه به این مرکز می توانید از خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی استفاده کنید.

ترفند های مبارزه با منفی بافی

ما زمان زیادی را در ذهن خود می گذرانیم. نگرانی آینده ، تکرار وقایع گذشته و به طور کلی تمرکز خود را روی قسمت هایی از زندگی می گذاریم که ما را راضی نمی کند. در حالی که افکار متداول، منفی یا ناخواسته می توانند مانع لذت بردن از تجربیات جدیو شوند، شما را از تمرکز روی موارد مهم منحرف کرده و انرژی تان را تخلیه می کنند. همچنین می توانند احساس اضطراب و افسردگی ایجاد کنند. خبر خوب این است که با یک تمرین اختصاصی ، می توانید الگوهای تفکر منفی را با افکار واقعاً کمک کننده جایگزین کنید. این امر می تواند در شادی و راحتی روزمره شما تفاوت چشمگیری ایجاد کند. در ادامه تکنیک های مبارزه با افکار منفی را بررسی می کنیم.

با فکر منفی صحبت کنید.

تمرین کنید که از بروز این افکار آگاه شوید. آیا شما خسته ، گرسنه ، ناامید ، دارای استرس یا با افکار و حالت های منفی دیگری هستید؟ وقتی می خواهیم افکار منفی را نادیده بگیریم، آنها از بین نمی روند. بلکه همچنان با قدرت ظاهر می شوند. برای مقابله، کافی ست آن ها را بشناسید. بگذارید صدای داخلی ذهن شما بگوید، “من یک فکر منفی را تشخیص می دهم. این داستانی است که من به خودم می گویم و واقعیت ندارد. ” این مدل تکنیک خیلی سریع تفکر منفی را له می کند.

با افراد مثبت رابطه داشته باشید.

وقتی با افراد منفی رفت و آمد می کنید، بیشتر از قبل منفی فکر می کنید. بله ، مثل اینکه وقتی در کنار افرادی هستید که سرما خورده اند و شما هم در صورت رعایت نکردن، سرما می خورید! بهتر است حلقه خود را بررسی کنید و اگر فکر می کنید گروه همسالان شما تفکر منفی را در شما القا می کنند ، باید فاصله خود را حفظ کنید. به یاد داشته باشید ، افراد منفی گرا هرگز خوش بین نیستند. بنابراین ، با افراد مثبت کنار بیایید و یک تفکر مثبت ایجاد کنید.

انتظار نداشته باشید که همه چیز عالی باشد.

انتظار کامل بودن همه چیز می تواند ناتوان کننده باشد و خوشبختی واقعی شما را از بین ببرد. اطمینان حاصل کنید که چشم انداز موفقیت شما در واقعیت غوطه ور است. به عنوان مثال ، اگر سال آینده به جای این سال ، همانطور که انتظار می رود ارتقا پیدا کنید هیچ اتفاقی نمی افتد. آیا واقعا یک سال در طولانی مدت چیزی تغییر می کند؟ تلاش برای دستیابی به اهداف با جدا شدن از وضعیت نهایی که باید کاملاً عالی باشند ، می تواند راهی آزاد کننده برای زندگی با شرایط شما باشد. این به عنوان ترفند های مبارزه با منفی بافی شناخته می شود.

تحریفات فکری را تشخیص دهید.

ذهن ما روش های هوشمندانه و مداومی دارد که می تواند ما را در مورد چیزی که واقعاً درست نیست متقاعد کند. این افکار نادرست تفکر منفی را تقویت می کنند. اگر می توانید آنها را بشناسید، می توانید یاد بگیرید که تحریفات را به چالش بکشید. در اینجا چهار تحریف رایج وجود دارد:

  • تفکر سیاه و سفید : دیدن همه چیز به این شکل یا روش دیگر ، بدون هیچ گونه بینشی.
  • شخصی سازی: با این فرض که شما مقصر هر اشتباهی هستید. مثل اینکه فکر کنید شخصی به شما لبخند نزده زیرا شما کاری برای ناراحتی او انجام داده اید. (به احتمال زیاد فرد روز سختی را سپری می کند و حال و هوای او هیچ ارتباطی با شما ندارد.)
  • تفکر را فیلتر می کنید: انتخاب اینکه فقط جنبه منفی یک موقعیت را ببینید.
  • فاجعه بار بودن همه چیز :با فرض اینکه بدترین نتیجه ممکن قرار است رخ دهد.

ترفند های مبارزه با منفی بافی – قضاوت را کنار بگذارید.

همه ما معمولاً ناخودآگاه درباره خود و دیگران قضاوت می کنیم. مقایسه مداوم خود با افراد دیگر یا مقایسه زندگی خود با برخی از ایده آل ها باعث نارضایتی می شود. وقتی بتوانید قضاوت را کنار بگذارید (آسان نیست ، اما ممکن است) ، احتمالاً احساس آرامش بیشتری خواهید داشت. برخی از راه های فاصله گرفتن از افکار قضاوتی عبارتند از شناخت واکنش خود ، مشاهده آن و سپس رها کردن آن. تکنیک مفید دیگر “قضاوت مثبت” است. وقتی متوجه شدید که درمورد یک فرد ، خودتان یا یک موقعیت منفی قضاوت می کنید ، به دنبال یافتن یک کیفیت مثبت باشید.

سپاسگزاری را تمرین کنید.

تحقیقات نشان می دهد که احساس قدردانی تأثیر زیادی در میزان تفکر مثبت و شادی شما دارد. حتی وقتی یک دوره چالش برانگیز را در زندگی خود تجربه می کنید ، معمولاً می توانید چیز هایی (حتی چیز های کوچک) پیدا کنید که از آن ها سپاسگزار باشید. مشاهده مواردی که به خوبی پیش می روند و احساس خوشبختی در شما ایجاد می کنند ، شما را در ارتباط با آنها حفظ می کند. نگه داشتن یک ژورنال سپاسگزاری و نوشتن چند نکته در آن هر روز یکی از روش های آسان و موثر برای انجام این کار است.

ترفند های مبارزه با منفی بافی – بر نقاط قوت خود تمرکز کنید.

این ذات انسان است که به نکات منفی می پردازد و از نکات مثبت چشم پوشی می کند. هرچه بیشتر برای تمرکز روی نقاط قوت خود تمرین کنید و روی اشتباهاتی که مرتکب شده اید بیشتر پیگیر نباشید ، احساس مثبت نسبت به خود و مسیری که زندگی شما می گیرد آسان تر خواهد بود. اگر متوجه شدید که در مورد شخصیت یا اعمال خود افکار سختی می اندیشید ، لحظه ای تفکر را متوقف کنید و درمورد چیزی که درباره خود دوست دارید فکر کنید.

یک روال صبحگاهی سالم برای خود ایجاد کنید.

زندگی خوب و درست از صبح زود شروع می شود. شما می توانید با ایجاد عادت در انجام ورزش روزانه ، خواندن برخی از وبلاگ های مثبت  یا شاید با گوش دادن به سخنران انگیزشی ، این روال را توسعه دهید. همه اینها به شما یک مسیر درست می دهد تا در آن قدم بگذارید. به یاد داشته باشید ، رهبران احساس ترس را جایگزین باور و امید می کنند.

تئوری جا به جایی را امتحان کنید.

آیا تا به حال سعی کرده اید دیگر فکر نکنید؟ گاهی امتحان کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد. اگر می خواهید الگو های فکری منفی را بشکنید ، باید آن ها را با چیز دیگری جایگزین کنید. هیچ کس نمی تواند همزمان به دو چیز فکر کند. بنابراین ، کاری را که دوست دارید انجام دهید انتخاب کنید و شروع به کار بر روی آن کنید. بگذارید که دنبال آن رویا باشید و ذهنتان معطوف به چیز دیگری باشد.

ترفند های مبارزه با منفی بافی – نگرش مثبت عمدی داشته باشید.

فرض داشتن نگرش مثبت عملی عمدی است که به محض بیدار شدن از صبح شروع می شود. وقتی روی نکات منفی تمرکز می کنید آگاه شوید و تصمیم بگیرید که در عوض روی نکات مثبت تمرکز کنید. نگرش شما یک انتخاب است. شما آنچه را تمرکز می کنید جذب می کنید ، بنابراین آنچه را که در خدمت اهداف شما نیست ، کنار بگذارید. هرچه بیشتر تغییر ذهن مثبت انجام دهید ، کار شما راحت تر می شود.

ریشه تفکر منفی را عمیقا بیابید.

بیشتر تفکرات منفی ناشی از مشکلی است که به وضوح در ظاهر زندگی دیده نمی شود. من آن را “مشکل ریشه ای” می نامم. این الگو های تفکر منفی ، گاهی اوقات از اوایل در ما ریشه دوانده و به بخشی از برنامه های ما تبدیل شده اند. برای غلبه بر این الگو های فکری منفی ، شما باید دلیل عمیق تر نشان دادن این الگوها را شناسایی کنید. فقط در این صورت است که می توانید به این مسئله رسیدگی کنید. اگر در این کار مشکل دارید می توانید از مشاوره تلفنی روان شناسی استفاده کنید.

ترفند های مبارزه با منفی بافیروی هدف و قولی که به خود داده اید تمرکز کنید نه مشکلات.

استعدادها یا محیط کار فعلی شما مهم نیست. اگر اجازه دهید افکار منفی وجود داشته باشند ، همیشه دلایلی وجود خواهد داشت. وقتی شروع به احساس منفی می کنید ، فقط بخاطر داشته باشید که چرا در این مسیر هستید. روی اینکه به کجا می روید و چرا این مسئله برای شما مهم است تمرکز کنید. تفکر واقعاً در مورد هدف نهایی است ، نه قسمتهای ناخوشایند مسیر.

منابع
forbes.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا