نکاتی از مشاوره طلاق که ممکن است وکیل تان به شما نگوید.

مشاوره طلاق توسط وکیل حقوقی و روانشناسان انجام می گیرد. افراد زیادی هستند که در این مشاوره ها شرکت می کنند و در نهایت زندگی آن ها به طلاق می انجامد. مهم است که بدانید برخی از آموزش ها در مشاوره طلاق ممکن است توسط وکیل به شما گفته نشود؛ اما این مسائل واقعیت دارند و باید با آن ها روبرو شوید از این رو باید نکات مخفی در مشاوره طلاق را در نظر بگیرید و خودتان بیش از هر کس دیگری به فکر زندگی و روحیه ی خود و فرزندانتان باشید. نکاتی از مشاوره طلاق در ادامه بیان می شود.

علاوه بر مشاوره طلاق به صورت خصوصی از یک روانشناس کمک بگیرید.

نکاتی از مشاوره طلاق که ممکن است وکیل تان به شما نگوید.

اگر می خواهید زندگی شما پس از طلاق دچار تغییرات شدید نشود، سعی کنید قبل از طلاق و پس از آن از کمک های یک درمانگر بهره ببرید. قطعاً زندگی تان دچار تنش هایی شده است که بر روی روحیه ی شما تأثیر منفی خواهد گذاشت. قبل از این که برای طلاق اقدام کنید کاملاً فکرهای خودتان را ساماندهی کنید. این راه ممکن است بی بازگشت باشد و شما کاملاً پل های پشت سر خود را خراب کنید. از این رو بیندیشید آیا واقعاً راه دیگری برایتان نمانده است؟

از راهکارهایی که در مشاوره طلاق و توسط روانشناس به شما داده می شود تبعیت کنید. ممکن است کم حوصله باشید اما این روش ها تأثیرات طلاق را بر شما کم تر می کند.

نکاتی از مشاوره طلاق – علاوه بر مشاوره طلاق خودتان به فکر باشید.

نکاتی از مشاوره طلاق که ممکن است وکیل تان به شما نگوید.

ممکن است راه های زیادی را برای آرام کردن خود و شرایط بدانید اما اگر آن ها را به کار نگیرید قطعاً کاری از پیش نخواهید برد. از این رو باید خودتان برای آرامش تان تلاش کنید. سعی کنید حرف هایی نزنید که نتوانید آن ها را در آینده مدیریت کنید. همچنین اشتباهاتی را مرتکب نشوید که باعث شود برخی از حقوق خود را در زندگی و پس از آن از دست دهید. ناراحت و عصبانی بودن فقط شما را بیشتر به سمت این اشتباهات می کشاند.

نکاتی از مشاوره طلاق که ممکن است وکیل تان به شما نگوید. | مرکز مشاوره همکده

تعیین هدف و برنامه در حین مشاوره طلاق

چه زندگی تان به حالت عادی برگردد و از طلاق منصرف شوید چه طلاق شما اجرایی شود، بهتر است در حین مشاوره طلاق به فکر راهی برای رسیدن به اهداف مثبت خود باشید. این پروسه تمام خواهد شد ولی شما اگر فکری به حال آینده خود نکنید فقط وقت را از دست می دهید. از زندگی خود کنار نگیرید و در حین انجام و طی این پروسه به برنامه های خود ترتیب اثری بدهید. ممکن است چندین سال درگیر مشکلات ناشی از طلاق باشید پس وقت خود را فقط صرف آن نکنید.

نکاتی از مشاوره طلاق – فرزندانتان را در اولویت مشاوره طلاق قرار دهید.

نکاتی از مشاوره طلاق که ممکن است وکیل تان به شما نگوید.

فرزندان شما در این قضیه بسیار آسیب می بینند. به خصوص اگر آن ها را درک نکنید و از نظر عاطفی به آن ها توجه نکنید مشکلات بیشتر هم می شوند. وقتی که وقت بیشتری با فرزندانتان می گذرانید و برای بهتر شدن روحیه شان کاری می کنید، خودتان هم کمی از مشکلاتتان دور می شوید. از این رو به خودتان هم به صورت غیر مستقیم کمک کرده اید.

قبل از مشاوره طلاق اسناد مالی خود را شفاف سازی کنید.

ممکن است هنگامی در زندگی با هم هستید، از نظر مالی نیز یک سری مسائل و شراکت هایی با هم داشته باشید. این مسائل برخی مواقع به فراموشی سپرده می شود و بعداً باعث آسیب به شما می شود. اگر طلاق توافقی گرفته باشید خطر کمتری شما را تهدید می کند اما زمانی که مشکلات عدیده ای با هم داشته اید و لجبازی در رابطه شما وجود دارد، ممکن است اسناد مالی که دست همدیگر دارید خطراتی را برای شما به وجود آورد. از این رو قبل از اقدام به طلاق و دریافت مشاوره اقدام به شفاف سازی مسائل مالی خود کنید. حداقل یک کپی از تمام اسناد مورد نیاز در اختیار داشته باشید ممکن است پس از طلاق نتوانید دیگر به آن ها دسترسی داشته باشید و در این زمینه از خودتان دفاع کنید.

نکاتی از مشاوره طلاق – مشاوره طلاق ممکن است به شما نگوید چیزهایی هست که به دست نمی آید.

برخی از اقلام در زندگی غیر قابل تعویض هستند. ممکن است برخی چیزها را نتوانید دیگر به دست بیاورید، روابطی که نشان دهنده ی یک خانواده ی کامل است. حتی ممکن است فکر کنید همسرتان نمی خواهد به شما آسیب برساند. در کنار خاطرات بدی که دارید، خاطرات خوبتان نیز دیگر به دست نمی آید. از این رو باید سعی کنید برخی مسائل را نادیده بگیرید و اگر می توانید دوباره به زندگی برگردید. این مسائل برای کودکان و فرزندان شما بسیار بیشتر هستند. آن ها شما را در کنار هم می خواهند و اگر به نحوی آن ها را درنیابید، همیشه خود را فردی می دانند که بخش عظیمی از زندگی شان را از دست داده اند.

در مشاوره طلاق از افرادی بهره ببرید که به دردتان بخورد.

نکاتی از مشاوره طلاق که ممکن است وکیل تان به شما نگوید. | مرکز مشاوره همکده

هر فردی در هر زمینه ی کاری که باشد ممکن است رویکرد متفاوتی نسبت به بقیه همکاران خود داشته باشد. باید توجه کنید که چه چیزی در زمان طلاق شما برایتان مهم است. به عنوان مثال ممکن است همسرتان کسی باشد که می خواهد از شما و مدارکی که دستش دارید سو استفاده کند. در این صورت باید وکیل تان بتواند این مسائل را پیگیری کند و در مشاوره طلاق این مسائل نیز بررسی شوند. برخی افراد می خواهند مسئله طلاق خود را دوستانه حل و فصل کنند و با هم مشکل چندانی در روابط بعد از طلاق ندارند. از این رو نیاز به یک مشاوره طلاق دارند که رفتاری میانجی گر داشته باشد تا دفاع کننده باشد.

نکاتی از مشاوره طلاق – مشاوره طلاق باید در جهت رفع مشکلات به صورت دوستانه پیش رود.

یک مشاور که با شما صحبت می کند، سعی می کند ابتدا از طلاق منصرفتان کند. سپس اگر در این مورد به نتیجه نرسید ابتدا باید سعی کنید به صورت توافقی و دوستانه از هم جدا شوید. اگر بتوانید از این روش بهره ببرید کمترین هزینه را از نظر احساسی و مالی متضرر می شوید. همچنین نگرانی از بابت روابط خود در آینده نخواهید داشت و مطمئن هستید که مشکلی از طرف همسرتان شما را تهدید نمی کند. برخی از افراد که با جنگ و دعوا از هم جدا می شوند همیشه نگران هستند. به خصوص اگر فرزندی داشته باشند این دعواها همیشه ادامه دار خواهد بود.

منابع
karencovy.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا