چیزهایی که در مورد آثار استرس باید بدانید

با وجودی که اطلاعات زیادی در مورد آثار استرس وجود دارد. اما تلاش برای از بین بردن کامل آن کار سختی خواهد بود. در اینجا ده حقیقت مهم در مورد اثرات استرس آورده شده است که می تواند در درک استرس و نقش آن در زندگی شما تاثیر قابل توجهی داشته باشد. این نکات کمک می کنند. به سرعت و سادگی بتوانید چیزهای بیشتری در مورد اثرات استرس یافته و تکنیک های موثری برای مدیریت موثر استرس یاد بگیرید تا بتوانید خود را با شرایط فعلی زندگی تان بهتر تطابق دهید.

نگرش های اشتباه به طور قابل توجهی سطح استرس شما را افزایش خواهند داد.

همه ی ما استرس را تجربه می کنیم. اما افراد بدبین و کمال گرا بودن و کسانی که شخصیتی دارند که می خواهند همه جا اول باشند. با تجربه کردن یک اتفاق جدید استرس شان افزایش خواهد یافت. حتی با افکار خراب و الگوهای رفتاری اشتباه حوادث پر استرسی را وارد زندگی خود خواهند کرد. اگر شما هریک از این گرایشات را داشته باشید می توانید به طور قابل توجهی سطح استرسی که از منابع ناشی از اینگونه طرز تفکر و کمال گرایی تجربه می کنید را کاهش دهید.

چیزهایی که در مورد اثرات استرس باید بدانید

برخی انواع آثار استرس می توانند مفید باشند.

نوعی از استرس لزوما برای حفظ تعادل و هیجان در زندگی شما لازم و مفید است. این نوع استرس در واقع آن استرسی است که در زمان سوار شدن روی ترن هوایی تجربه می کنید. (اگر از رانندگی سریع لذت می برید.)، در زمان یک بازی شاد حس می کنید یا وقتی که عاشق می شوید. این استرس باعث می شود حس زنده بودن داشته باشید. البته هر نوع استرسی اگر مزمن شود قضیه متفاوت خواهد بود.

می توانید خیلی زود واکنش استرس خود را متوقف سازید.

چیزهایی که در مورد اثرات استرس باید بدانید

وقتی استرس را تجربه می کنید تمامی تغییرات فیزیکی بدن شما در بالاترین سطح از فیزیک خود اتفاق می افتند تا واکنش فرار یا مبارزه را شکل دهند. متاسفانه اگر نتوانید خودتان را تقریبا زود آرام کنید برای مدت زمان زیادی در این وضعیت هشدار باقی خواهید ماند و این استرس می تواند روی سلامت شما اثر منفی بگذارد. تمریناتی برای کاهش استرس مانند ورزش های تنفسی و مدیتیشن می توانند به سرعت شما را آرام کنند و بدنتان را به وضعیت عادی برگردانند. این تمرین ها لزوما چالش هایی که باعث تحریک واکنش استرس در نقطه ی اول شده بودند را حل نخواهند کرد اما به شما کمک می کنند به یک آرامش ذهنی برسید تا بتوانید با ذهنی باز و ازادتر، بهتر این چالش ها را مدیریت نمایید. می توانید جهت یادگیری راه های سریع برای آرام کردن خودتان تحقیقات بیشتری داشته باشید.

حتی کمی استرس روی سلامت شما اثر خواهد گذاشت.

شاید متوجه شده باشید ماه هایی که زندگی شما در یک شرایط پراسترس بوده است باعث شده اند مستعد بیماری باشید. اما می دانستید حتی مقدار کمی از استرس نیز می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تحت تاثیر قرار داده و خطر بیماری ها را افزایش دهد؟ متاسفانه این درست است. باید بدانید استرس چطور می تواند روی سلامت شما اثر بگذارد. خصوصا استرسی که مربوط به کار است.

آثار استرس و طرز فکرتان می تواند شما را بیمار کند.

الگوهای فکری منفی و استرس عاطفی می توانند باعث بیماری های مرتبط با اختلالات روانی شوند. مشکلی که حداقل بخشی از آن توسط استرس ایجاد شده است. البته علائم فیزیکی که نیاز به درمان دارند نیز یک بیماری دیگر خواهد بود. اگر نگران هستید که افکار و عواطف شما روی سلامت فیزیکی تان اثر بگذارند می توانید تحقیق بیشتری در زمینه ی بیماری های روانی و حفظ سلامت داشته باشید.

شما می توانید از ایجاد مقدار قابل توجهی استرس در زندگی خود جلوگیری نمایید.

چیزهایی که در مورد اثرات استرس باید بدانید

برخی استرس ها اجتناب ناپذیر هستند اما شما می توانید به شکلی زندگی خود را بسازید که از استرس و حوادث استرس زا اجتناب نمایید. برای مثال داشتن رژیم غذایی سالم، ورزش های منظم و داشتن حداقل یک دوست نزدیک همه راه های مهمی برای کاهش استرس و سالم ماندن هستند. می توانید با کمی تحقیق راه های بیشتری برای کاهش استرس روزانه در زندگی خود و پیشگیری از وقوع دوباره استرس پیدا کنید.

آثار استرس به شکل های مختلفی می تواند باعث پیری شما شود.

شاید از این حرف تعجب کنید اما استرس می تواند بیشتر از تعداد شمع هایی که هر سال روی کیک تولدتان فوت می کنید فاکتور موثری در ارزیابی سن فیزیکی شما باشد. استرس به طور قابل توجهی سرعت پیدایش چین و چروک ها در نواحی زیادی از بدن در هر سنی را افزایش خواهد داد، از جمله بسیاری از تغییرات که ما در صحبت های خود آن ها را به پیری نسبت می دهیم.

همه استرس را به یک شکل تجربه نخواهند کرد.

خصوصیات شخصیتی که با آن متولد می شویم و الگوهای فکری ای که یاد می گیریم می توانند باعث شوند دو انسان که در یک شرایط مشابه با تجربیات مشترکی هستند خیلی متفاوت به نظر برسند، یک نفر شرایط را بسیار پراسترس دانسته و فرد دیگر آن را کمی همراه با استرس خوانده یا شاید حتی بگوید اصلا استرسی ندارد. برخی از این خصوصیات قابل تغییر نیستند اما برخی دیگر را می توان تا حد زیادی تغییر داد. تحقیقات بیشتر در مورد خصوصیات ذهنی که منجر به فرسودگی و استرس در انسان می شوند به شما در این زمینه کمک خواهد کرد و می توانید به دنبال منابعی برای تغییر تجربیات خود از استرس باشید.

برخی کاهنده های استرس خودشان باعث ایجاد استرس می شوند.

بیشتر ما راه های سالم زیادی برای برخورد با استرس نداریم. متاسفانه بیشتر این عادات بد که در آن زمان حس خوبی ایجاد می کنند در طولانی مدت باعث استرس بیشتری خواهند شد. اگر سیگار می کشید، زیاد الکل می نوشید، بیش از حد پول خرج می کنید، و یا استرس را با روشی مدیریت می کنید که می دانید برای شما خوب نیست باید منابعی پیدا کنید تا به شما کمک کنند بفهمید چطور روی سطح استرس خود اثر می گذارید و به دنبال راه های سالم تری برای برخورد با استرستان باشید.

با تصور کردن از بین رفتن آثار استرس، واقعا از بین می رود.

برخی تکنیک ها کاهش استرس ذهنی، ماند تجسم با هدف یا تاکید کردن یا تجسم فکری، شامل تصور کردن از بین رفتن استرس هستند. و این تکنیک ها واقعا عمل خواهند کرد. بهتر است بیشتر در مورد آن ها و دیگر روش های کاهش استرس فکر کنید و ببینید کدام یک برای شما موثرتر خواهند بود.

منابع
verywellmind.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا